Tonda Ježek píše:Tak ve zkratce podle agentury JPP:
Astru vyráběla Škodovka v licenci pražské firmy Inekon. Pak se nějak nedohodli a Inekon se domluvil s DPO, kde začali vyrábět Trio. Škodovce se to nelíbilo, tak podala na Inekon žalobu a teď se snad pořád ještě souděj...
Tudíž Škodovka už nemohla vyrábět Astry, tak začala vyrábět Anitry, což je odvozeninaz Astry.
Je to jeste komplikovanejsi, nicmene po rozchodu Inekonu a Skodovky zustali obema stranam vykresy a prava je vyuzivat. Skodovka se sice snazila vysoudit, ze Inekon ty vykresy ukradl, ale to se jim nepodarilo.
Krome toho se jeste snazila Skodovka vysoudit na DPO, ze neodebral tramvaje od Skodovky dle podepsane smlouvy. Smlouva byla ale mezi DPO a Inekon a slovo Skoda se v nem nevyskytnulo ani jedenkrat. A jako astra, tak i trio odpovidali specifikaci pozadovane od DPO.
btw: hlavnim duvodem rozchodu byly problemy s dodavkami do USA. Inekon (jakozto prodejce) rucil zahranicnim zakaznikum za dodrzeni terminu dodavek a Skodovka tyto terminy nedodrzovala ...