paklize v tom sedis x hodin kazdy den, tak uz ti to neprijde. spise te pak zacinaji rusit zvonici mobilni telefony, ci hlasite rozhovory cestujicich, ktere nemuzes nikdy doposlouchatJabberwocky píše:No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.
Technologie v tramvaji (výzbroj, dveřní mechanismy atd.)
Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM
No, to jsem se také chtěl zeptat - jestli řidičům ze všeho toho bzučení občas nejde hlava kolem. Já strávím v tramvaji tak půl hodiny, ale co lidé, kteří v ní sedí celou směnu? T3M si s sebou vezou dudáckou kapelu, v Alstomech běhají v podpalubí svišti a T6A5 sedí na střeše včelí roj. Nebo aspoň pořádný čmelák. KT8D5 už je čirá hrůza, tam se otvírají nahlas i dveře. A všechno v ní příšerně rachtá.
Mne osobne teda nejvice vadi zvukove efekty vyplyvajici z celkove ergonomie jednotlivch tram vozů a z toho jak do sebe jednotlive funkcni prvky vozů zapadají. Z tohoto hlediska mi jako nejlepší vychází T3 (reko variace T3). Jet KT8D5, T6A5 nebo i Anitrou je z tohoto hlediska vcelku hrůza. U T3 posloucháte třeba Progres, ale jinak je to podle mě "nejtišší" tramvaj.
Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?
Jako třeba T1 nebo dvouosý vozy? NE, ty opravdu pulzní regulaci nemají.Jabberwocky píše:Aha. A starší typy pulsní regulaci nemají?
K pulzní regulaci jsou potřeba elektronické spínací prvky (nejprve to byly tyristory, později i tranzisotory). První tramvaje s pulzní regulací v Praze byly T3M.
Re: zvukoví efektové
Kňourání způsobuje pulzní regulace. SS napájení je rozsekáno na impulzy a takto vzniklý střídavý proud při průchodu prvky s převážně indukčním charakterem vybudí mechanickou odezvu.Gagarin píše:Pri rozjíždění? Rekuperace? :|MOp píše: je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.
Takže dnes jediná tramvaj co nekňučí je klasická T3 (+SUCS), všechny modernější už ano.
- Gagarin
- Uživatel
- Příspěvky: 295
- Registrován: 18.11.2003 16:49
- Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvukoví efektové
Pri rozjíždění? Rekuperace? :|MOp píše:na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasiJabberwocky píše:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji rekuperaci.
Re: zvukoví efektové
na to ti nejlepe odpovi nejaky elektrotechnik . pvvs se hlasiJabberwocky píše:Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
je to jednoduche- knourani zpusobuji elektrosoucastky, ktere umoznuji pulzni regulaci.
Naposledy upravil(a) MOp dne 26.5.2005 8:39, celkem upraveno 1 x.
Zvukové efekty pražských tramvají
Mám doztaz zcela amatérský - proč některé tramvaje při rozjíždění a brždění různě "kňourají" a jiné ne? Jaká součástka to způsobuje?
Ty "dilatační smyčky" nejsou dilatační smyčky žádného kabelu, ale kablíky přemosťující klouby, aby proud netekl tím kloubem, neboť by to nedělalo zrovna moc pěkné věci Jinak je proud veden samozřejmě celou konstrukcí PTG, žádný kabel tam není a odporu bych se nebál - ta konstrukce má celkově dost velký průřezPvvS píše:Nikoliv el. proud prochazi pouze pres uhlikove/medene/hlinikove listy navrcholu a pak je veden silnoproudym kabelem dolu. U kloubu je mozne videt dilatacni smycky.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele: