Vysvětli mi, proč by se vyřazovaly citybusy, když se nedovyřadily Karosy řady 700..9001 píše:Podle mě se dočkáme prvního Citelisu,až se začnou hromadně vyřazovat Citybusy první série.jara píše: Znova se tu má zastavit na DOD a pak snad tu má i zůstat delší dobu na ježdění. Ale kdy normálně to nevím nejsou peníze
Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 17.11.2003 20:21
- Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
- Kontaktovat uživatele:
myslím že to bude už příští rok... nicméně hromadně se budou vyřazovat spíše staré karosy9001 píše:Podle mě se dočkáme prvního Citelisu,až se začnou hromadně vyřazovat Citybusy první série.jara píše: Znova se tu má zastavit na DOD a pak snad tu má i zůstat delší dobu na ježdění. Ale kdy normálně to nevím nejsou peníze
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Podle mě se dočkáme prvního Citelisu,až se začnou hromadně vyřazovat Citybusy první série.jara píše:Znova se tu má zastavit na DOD a pak snad tu má i zůstat delší dobu na ježdění. Ale kdy normálně to nevím nejsou penízeAfenot píše:7036: aha, díky
Jinak, kdy do Prahy příjde první Citelis? Bude mít citelisácký panel řízení nebo klasický citybusácký??
Re: Nádraží Braník
No vzhledem k několika výlukám okolo Vavřenovy jedou poměrně dlouhý úsek spolu...Afenot píše:Odkud ale? Z Nádraží Braník je to jedno, každá jede až na Novodvorskou jinudy.Honzík píše:Večerní jízdní řád 106,121 v So, Ne a sv. je 04,24,44 úplně shodně žádné mezi po 10min.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 17.11.2003 20:21
- Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jinak, pro zájemce autobusů. Linka 167 má velmi zajímavou jednosměrnou výluku mezi Sídlištěm Homolka a otlářka. Projíždí sídlištěm Homolka. Jestli máte záem o foto, tak - http://www.mestskadoprava.sk/galeria/ca ... at:322|AND
Jinak taky u příležitosti 80-ti let pražských autobusů vyšla knížka Pražské autobusy 1925 - 2005. Docela povedená a na některých fotkách jsou i tramvaje
Jinak taky u příležitosti 80-ti let pražských autobusů vyšla knížka Pražské autobusy 1925 - 2005. Docela povedená a na některých fotkách jsou i tramvaje
-
- Uživatel
- Příspěvky: 120
- Registrován: 17.11.2003 20:21
- Bydliště: vesmír, Sluneční soustava, Země, Evropa, střední Evropa, Česká Republika, hlavní město Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nádraží Braník
Odkud ale? Z Nádraží Braník je to jedno, každá jede až na Novodvorskou jinudy.Honzík píše:Večerní jízdní řád 106,121 v So, Ne a sv. je 04,24,44 úplně shodně žádné mezi po 10min.
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 284
- Registrován: 07.10.2004 11:11
- Bydliště: Praha 4 Lhotka
- Kontaktovat uživatele:
Nádraží Braník
Večerní jízdní řád 106,121 v So, Ne a sv. je 04,24,44 úplně shodně žádné mezi po 10min.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Příští rok se budou busy kupovat ale míň. Slyšel sem o 20KbN a 50SdN.jara píše:Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.
2) .........
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Je to možné nechci se hádat. Ale mluvil jsme s člověkěm v karose a ten říkal že Praha nemá peníze a už autobusy nechce kupovat. A po včerejší debatě s řidičem který s citelisem ted jezdí říkal že to také tak vidí. Tak nevím a jak jsem psal vnitřek je v podstatě stejný až na kabinu ta je dost jiná. Jinak takto lepené skla jsou ted nové a to vím už z karosy. Takové to barvy měla už všechna vozidla v 80.letech dodavané do různých DP. Jen praha si nechala tento lak.m@rtin píše:jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.
2) .........
jara:
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.
2) Vnitřek to úplně jiný nemá! Má ho nachlup naprosto stejný jako předchozí Citybusy 3431-3478 nebo klouby 6533-6552
3) Počítač na Citelis lze užít úplně stejný jako na předchozí Citybusy
4) Elektronika je stejná, pouze s pár změnami, jako u Citybusů od ev. č. 3330-.......
5) Jediné co Citelis představuje je omlazení vzhledu tzv. facelift, který provádí po určitém čase jakákoliv automobilka. Především kvůli marketingu a stagnujícímu prodoji do doby než vyvine úplně nový vůz. Irisbus má nástupce Citybusu/Citelisu představit kolem roku 2007, kdy vstoupí v platnost norma EURO 5.
6) Další věcí, kterou se současný Citelis liší je motor s normou EURO 4 a protaženými okny ke střeše vozu.
Podtženo sečeteno:
Citelis je pouze omládlý Citybus a dovolím si tvrdit, že větších změn doznal Citybus při přechodu z normy EURO 2 na normu EURO 3, kdy se celý znízkopodlažnil a dostal úplně jiný motor od jiného výrobce - IVECO (od ev. č. 3330)
A ano Citelis tu je opravdu a opravdu jen na předváděčku, nikoliv jako zkušební provoz. A podle naprosto shodné výbavy s ostatními Citybusy, je zřejmé, že má Karosa v plánu tento vůz po předváděcích jízdách DP Praha odprodat. Otázkou zůstává, jestli tomu bude ještě letos nebo až příští rok nebo jestli vůbec.
1) Okna lepená má už Citybus 3004 a po něm všechny ostatní. Jen zadní a přední okan jsou v gumě tak jako u Citelisu.
2) Vnitřek to úplně jiný nemá! Má ho nachlup naprosto stejný jako předchozí Citybusy 3431-3478 nebo klouby 6533-6552
3) Počítač na Citelis lze užít úplně stejný jako na předchozí Citybusy
4) Elektronika je stejná, pouze s pár změnami, jako u Citybusů od ev. č. 3330-.......
5) Jediné co Citelis představuje je omlazení vzhledu tzv. facelift, který provádí po určitém čase jakákoliv automobilka. Především kvůli marketingu a stagnujícímu prodoji do doby než vyvine úplně nový vůz. Irisbus má nástupce Citybusu/Citelisu představit kolem roku 2007, kdy vstoupí v platnost norma EURO 5.
6) Další věcí, kterou se současný Citelis liší je motor s normou EURO 4 a protaženými okny ke střeše vozu.
Podtženo sečeteno:
Citelis je pouze omládlý Citybus a dovolím si tvrdit, že větších změn doznal Citybus při přechodu z normy EURO 2 na normu EURO 3, kdy se celý znízkopodlažnil a dostal úplně jiný motor od jiného výrobce - IVECO (od ev. č. 3330)
A ano Citelis tu je opravdu a opravdu jen na předváděčku, nikoliv jako zkušební provoz. A podle naprosto shodné výbavy s ostatními Citybusy, je zřejmé, že má Karosa v plánu tento vůz po předváděcích jízdách DP Praha odprodat. Otázkou zůstává, jestli tomu bude ještě letos nebo až příští rok nebo jestli vůbec.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
No já myslel spíše motor a elektroniku. Jinak pro cestujicí nic moc. A pro řidiče má to lepší klimatizaci. Fouká na řidičeMOp píše:a cim se ten vnitrek lisi? to zase zmensili misto pro nohy, abych se tam konecne vubec nevesel? z venku je to opravdu jen facelift..
Počítačem jsme myslel takovou tu mašinku co potřebuje technik k tomu aby zjistil co tomu je. A lepená skla jsou srandovní třeba první okno za řidičem ze strany kde nejsou dveře je falešná vyklápěčka.Pajda píše:Lepená okna = dražší autobus, dražší opravy a vyšší pevnost karoserie. Vliv na spotřebu je u městských busů nulový.
Počítač na spotřebu má dneska každý osobák, takže ...... leda by byla jiná řídící jednotka pro motor a tedy snad lepší emise.
Jinak v Praze se nějaká verze měřičů spotřeby domontovávala snad už do ŠL 11.