(HU) Budapešť
Moderátor: TRAM-FÓRUM
I.am.good: není zač, těším mě, když se měli jste hezky v Budapešti.
Filippl: ano, byli jsme na nám. Móricz Zsigmond, a myslím, že oni byli na nám. Moszkva (protože chceli jet zubačkí, a zubačka má konečnou stanici v blízkosti od nám. Moszkva; ale nebyl jsem už s nimi).
V sobotu Combina začínají jezdít na linky 4 a 6!!! Předně dvá vozy, o vikendu, potom šest voz, na celý tyden, a od zaří šestnáct voz, a tak dále.
Filippl: ano, byli jsme na nám. Móricz Zsigmond, a myslím, že oni byli na nám. Moszkva (protože chceli jet zubačkí, a zubačka má konečnou stanici v blízkosti od nám. Moszkva; ale nebyl jsem už s nimi).
V sobotu Combina začínají jezdít na linky 4 a 6!!! Předně dvá vozy, o vikendu, potom šest voz, na celý tyden, a od zaří šestnáct voz, a tak dále.
Chtěl bych tu veřejně poděkovat uživateli KZsoci za osobní výklad + průvodcovskou službu po Budapešti, kterou jsem navštívil tento víkend. Fotky bohužel nemám, jak jsem již mnohokrát psal, nemám digitál :/, točil jsem pouze video. Podaří-li se mi to dostat do compu (je to starší analog kamera), tak bych mohl určité pasáže zveřejnit .) Jinak tramky v Budapešti jsou šílený, v pražských poměrech bych je nasadil tak akorát na linku 91 Taky mě tam dost zarazilo, že např na jednom náměstí jedou srz dvě linky a na druhých dvou koncích náměstí končí na jendé straně jedna linka a na druhé taky, navíc koleje mezi sebou NEJSOU propojeny Takže celkový dojem super - jen upozornění pro případné návštěvníky jedoucím nočním lehátkovým vlakem - vlezou-li vám do kupé turisti/ky, nasaďtě rovnou kolíček na nos, s náma jely nějaký čtyři angličanky, podle řeči jsem poznal, že celý den šlapaly po Praze, také, když se zuly to bylo festvoě znát Mno, do Brna otevřené okno a pak už si člověk zvykl - jen chudáci celníci :D:D:D
Máme už tři vozy: ev. č. 2001, 2002 a 2003 jsou v Budapešti (2004 a 2005 budou jet do Wildenratha, Německa, tamhle je zkušební trať firmy Siemens - potom přijedou všechné vozi do Budapešťi). Budapeštské vozi dělájí své zkušební jízdy na lince 1.
Na lince 4/6 je častečná kolejová zábrana, protože BKV přebuduje nástupiště, oni budou výšší, a lidi s postiženým pohybem jednodušší mohou nastupovat. A přebudujou staré traťe (BKV Paneli v špatňém stavu), protože nejsou dobré pro citlivé Combino-vozy.
Obrazi od zkušebního jízdy:
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/1/2/6/B ... 471126.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/5/5/4/B ... 470554.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/9/1/2/B ... 469912.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/6/7/9/4/B ... 466794.jpg
Obrazi od konstrukce traťe:
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/4/3/8/B ... 467438.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/4/8/5/B ... 467485.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/7/7/1/B ... 460771.jpg
Něco zajimavé: znáte program televize "Megastar/Deutschland sucht den Superstar/..."? V Maďarske je ten program taký a jeden aspirant býl řidič tramvajy a on činil koncert na ev. č. 2001.
Býl jsem v Českích Budějovicích a studoval jsem malo češtinu; doufám, že moje gramatika bude lepší jak dříve.
Na lince 4/6 je častečná kolejová zábrana, protože BKV přebuduje nástupiště, oni budou výšší, a lidi s postiženým pohybem jednodušší mohou nastupovat. A přebudujou staré traťe (BKV Paneli v špatňém stavu), protože nejsou dobré pro citlivé Combino-vozy.
Obrazi od zkušebního jízdy:
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/1/2/6/B ... 471126.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/5/5/4/B ... 470554.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/9/9/1/2/B ... 469912.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/6/7/9/4/B ... 466794.jpg
Obrazi od konstrukce traťe:
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/4/3/8/B ... 467438.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/7/4/8/5/B ... 467485.jpg
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/7/7/1/B ... 460771.jpg
Něco zajimavé: znáte program televize "Megastar/Deutschland sucht den Superstar/..."? V Maďarske je ten program taký a jeden aspirant býl řidič tramvajy a on činil koncert na ev. č. 2001.
Býl jsem v Českích Budějovicích a studoval jsem malo češtinu; doufám, že moje gramatika bude lepší jak dříve.
syverin: Díky, přesně tohle jsem chtěl vědět. Sice nemám moc důvěru v řešení, kdy dva články drží v přímce jen pružné upenění podvozků, ale když to funguje... Předpokládám, že to např. při průjezdu protisměrných oblouků dře koleje ještě důkladněji než 14T, o klasice s otočnými podvozky ani nemluvě.
Zdeněk:
Zdeněk:
Druhý a čtvrtý (dvoj)kloub umožňuje nejen horizontální a vertikální otáčení, ale i vzájemný posun spojených článků do stran (tedy stejný pohyb, jako přechodový můstek mezi železničními vagony).Podle obrázků se mi zdá, že druhý a čtvrtý kloub je "delší". Nevíte jestli to má nějaký konkrétní účel (třeba aby to mohlo projížďět ostřejší oblouky), nebo to je konsktrukční nutnost.
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Jde o to, že se jedná o přestavěný typ Wegmann (ten článek jsem četl taky), nebo blíž tramvaj AEG/MAN GT6N/8N. Tedy, že podvozky jsou víceméně pevné, s odchylkou možnou v řádu stupňů (na 100% nízké podlaze by to ani moc jinak nešlo) a po vyčerpání možnosti pohybu hýbou s celou skříní podobně jako u 14T. Takže v kloubu není potřeba žádné zvláštní zařízení, které by kloubovou skříň na dvou otočných podvozcích nějak lámalo do oblouku.Marek píše:Díky, KZsoci!
The first question was how the regulation of the articulation between sections 1-2, 3-4 and 5-6 of "Combino-Supra Budapest NF12B" is solved.
As I understood from the the text, the passages between sections 2-3 and 4-6 allow free slewing. But sections 1+2, 3+4 and 5+6 have to behave like 3x KT4 tram, but how? I expect no lower-underframe like in Esslingen GT4, no crossbars under the floor like in Hansa/Rathgeber GT4/Tatra KT4. Also something like in Wegmann GT4? Hydraulic steering? Pneumatic-rubber suspension only?
[Moderátorům: Prosím o toleranci, závěr bude česky.]
Druhá věc jsou zlomy ve vertikální rovině (zlom při změně sklonu), tam jsou vždy 1+2, 3+4, 5+6 články vůči sobě pevné. Nebo ještě jinak: 1., 3. a 5. kloub se umí lámat pouze do oblouku, zatímco 2. a 4. to umí do všech směrů.
The solution is in refurbished type Wegmann, or better, AEG/MAN GT6N/GT8N type (Berlin, Munich, Bremen) The bogies can turn only a few centimetres, then they start moving the whole body of one section. That also means that thre are no special instruments to move the articulation required. The second thing is moving in vertical plane, allowed only by second and fourth articulation.
Díky, KZsoci!
The first question was how the regulation of the articulation between sections 1-2, 3-4 and 5-6 of "Combino-Supra Budapest NF12B" is solved.
As I understood from the the text, the passages between sections 2-3 and 4-6 allow free slewing. But sections 1+2, 3+4 and 5+6 have to behave like 3x KT4 tram, but how? I expect no lower-underframe like in Esslingen GT4, no crossbars under the floor like in Hansa/Rathgeber GT4/Tatra KT4. Also something like in Wegmann GT4? Hydraulic steering? Pneumatic-rubber suspension only?
[Moderátorům: Prosím o toleranci, závěr bude česky.]
The first question was how the regulation of the articulation between sections 1-2, 3-4 and 5-6 of "Combino-Supra Budapest NF12B" is solved.
As I understood from the the text, the passages between sections 2-3 and 4-6 allow free slewing. But sections 1+2, 3+4 and 5+6 have to behave like 3x KT4 tram, but how? I expect no lower-underframe like in Esslingen GT4, no crossbars under the floor like in Hansa/Rathgeber GT4/Tatra KT4. Also something like in Wegmann GT4? Hydraulic steering? Pneumatic-rubber suspension only?
[Moderátorům: Prosím o toleranci, závěr bude česky.]
KZsoci:
Moc hezká tramvaj. A díky za ten odkaz na stránku o Kurzgelenkwagen.
Zajímalo by mě, jak je řešené natáčení článků (hlavně 1.+2.; 3.+4.; 5.+6.):?:, které dva podvozky jsou jen běžné(unpowered), a proč to nejsou zrovna první a poslední ("Using an unpowered frontal bogie is also not a good solution."):?:.
A ještě jedna prosba: Není něde ten výkres v lepším rozlišení
Moc hezká tramvaj. A díky za ten odkaz na stránku o Kurzgelenkwagen.
Zajímalo by mě, jak je řešené natáčení článků (hlavně 1.+2.; 3.+4.; 5.+6.):?:, které dva podvozky jsou jen běžné(unpowered), a proč to nejsou zrovna první a poslední ("Using an unpowered frontal bogie is also not a good solution."):?:.
A ještě jedna prosba: Není něde ten výkres v lepším rozlišení
Ne, to není originální Combino, jenom design je pimární... Zdeněk vidí rozdíl: moduly jsou obdobné jako při Normal-Combino; ale klouby jsou rodzdílné...
To je klassická Combino (pro Budapešť), před Combino-Skandal:
"Multigelenkwagen" jak všechné ranější Combino a Variotram nebo INCENTRO
A to je změna konstrukce, co máme:
"Kurzgelenkwagen" jak MAN, ADtranz tramvajy (na přiklád: Müncen R2/R3 nebo Berlin, atd.)
--
Jo, ona bude mit ev. č. dojista.
To je klassická Combino (pro Budapešť), před Combino-Skandal:
"Multigelenkwagen" jak všechné ranější Combino a Variotram nebo INCENTRO
A to je změna konstrukce, co máme:
"Kurzgelenkwagen" jak MAN, ADtranz tramvajy (na přiklád: Müncen R2/R3 nebo Berlin, atd.)
--
Jo, ona bude mit ev. č. dojista.