Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
akri: Ale prd. Jsou to Slované, kdežto česko-švédsko je daleko propastnější rozdíl. UKčka taky stavěj domy a padaj snad (ty domy, ne UKčka)? Ani snad tu angličtinu bych nechtěl. Stačilo by, kdybyste všichni pro začátek prodávali lístky. Česky a aspoň na konečnejch... Ostatně, strojvedoucí ČD také zajíždějí na zahraniční tratě a myslíš že umí německou konverzaci pro pokročilé?
Radek: Inu ano, nebezpečí číhají různá. Já také píšu o tom, co vidím okem zvenčí. Nechci pomyslet, co bych viděl zevnitř. Je ale jisté, že v budoucnu se bude muset odvézt více lidí s relativně větším komfortem za méně peněz. Tak vás na to tady tak nějak připravuju.
Radek: Inu ano, nebezpečí číhají různá. Já také píšu o tom, co vidím okem zvenčí. Nechci pomyslet, co bych viděl zevnitř. Je ale jisté, že v budoucnu se bude muset odvézt více lidí s relativně větším komfortem za méně peněz. Tak vás na to tady tak nějak připravuju.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Ale jsme zase u toho-budeš-li chtít základy AJ,tak zase ten okruh uchazečů bude menší.A Balkánci s Ukrajinci už vůbec nebudou mít šanci.
Jinak bych řekl,že 20-25% řidičů se anglicky domluví.Rozhodně je to potřeba,pochopitelně stačí jen základy,přítomný čas.Trpný rod a předpřítomný čas by skutečně potřeba asi nebyl:-)
Jinak bych řekl,že 20-25% řidičů se anglicky domluví.Rozhodně je to potřeba,pochopitelně stačí jen základy,přítomný čas.Trpný rod a předpřítomný čas by skutečně potřeba asi nebyl:-)
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
No to je právě ono, že jde o princip! Zůstaňme u termosky na pracovišti, například. Typická situace v mnoha podnicích je taková, že ekonom nařídí využívat levnější proud, krásně vyčíslí kolik se tím ušetřilo, no a že se musely nakoupit termosky? To je přece jiná položka.K-M píše:No asi tak jako ty dva kilometry na tý tramvaji... ale jde vo princip
Takhle to máme i u tramvají a využití sól. Ve Vokovicích nechtějí spřahovat/dělit sóla a možná k tomu mají důvod (zrychl). Někdo jim to zeshora nařídí no a najednou vzroste procento závad, protože si spolu ty dva vozy nebudou rozumět, bude se častěji měnit atd. Například. Mám vždycky husí kůži, když se někde rozhoduje stylem o nás bez nás. To není argument proti transformaci, ale proti konkrétnímu provedení transformace.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
No hlavně byste potřebovali umět základy angličtiny, jako je stanice, linka, směr... atd. Pak většinou zažívám, kdy řidič trapně gestikluje rukama a nohama a nic z toho...Akribius píše:...
Za další-na řízení tramvaje je potřeba umět i docela dobře česky.Proč myslíš,že ještě nejezdím ve Švédsku?Jejich tramky i busy bych uměl řídit,ale potřebuju rozumět dispečerům ve vysílačce a cestujícím...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
No tak pak by ovšem začala životní úroveň značně klesat,neboť práce by třeba i byla,ale za jakých podmínek-z platu bychom si zaplatili bydlení a jídlo a víc nic...rovná se podpora extremistických stran a to snad nedopustí ani ODS.
Za další-na řízení tramvaje je potřeba umět i docela dobře česky.Proč myslíš,že ještě nejezdím ve Švédsku?Jejich tramky i busy bych uměl řídit,ale potřebuju rozumět dispečerům ve vysílačce a cestujícím.A to zatím nemám šanci.Totéž potřebují místní řidiči zde.Nelze jim azbukou napsat trasu a dělej si jak umíš.Tedy zatím,ale na tohle si asi netroufne ani pražská ODS.
Za další-na řízení tramvaje je potřeba umět i docela dobře česky.Proč myslíš,že ještě nejezdím ve Švédsku?Jejich tramky i busy bych uměl řídit,ale potřebuju rozumět dispečerům ve vysílačce a cestujícím.A to zatím nemám šanci.Totéž potřebují místní řidiči zde.Nelze jim azbukou napsat trasu a dělej si jak umíš.Tedy zatím,ale na tohle si asi netroufne ani pražská ODS.
Akribius píše: Káem-už dneska dost lidem vadí při nástupu ony 3 roky.Pokud jim řekneš 5 let jinak 200.000 za kurzy a školení (či poměrnou část z nich),tak nenabereš nikoho.
Dneska. ale:
Už jen příští rok bude nezaměstnanost ještě klesat. Deficit rozpočtu roste už letos, a mnozí investoři již přesunují své fabriky dále na východ. Z východu se přesunují naopak na západ tisíce balkánců a ještě balkánštějších balkánců, kteří jsitě tu tramvaj zvládnou taky. Vždyť stejná jezdí i u nich již 40 let. Není daleko doba, kdy před náborovým střediskem DP budou stát fronty a závazek 5 let budou chápat jako jistotu, že 5 let bude na chleba. A řidiči budou nadšeně jezdit přes celé město do vozovny...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Pokud samozřejmě zatáhnu či vyjedu z mateřské vozovny,tak žádné peníze navíc.To je jasné.Pak by mě Tvůj příklad nevadil.Jenom střídání u tras metra,zkrátka na dobře dosažitelných bodech,ale to by nebyl snad problém.
Pokud by ovšem to někde vycházelo tak,že by se nedostávalo mateřských řidičů a u některých směn by řidič zatáhnul kvůli zbytečným vozokm do jiné vozovny,nebo z ní vyjel,tak bych jako satisfakci chtěl 30minut mzdy navíc,nebo paušální příplatek jako je třeba za šejdra.Tam by to bylo hlavně za tu cestu na/ze směny,která většinou probíhá už v době,kdy jsou intervaly větší.
Káem-už dneska dost lidem vadí při nástupu ony 3 roky.Pokud jim řekneš 5 let jinak 200.000 za kurzy a školení (či poměrnou část z nich),tak nenabereš nikoho.
Pokud by ovšem to někde vycházelo tak,že by se nedostávalo mateřských řidičů a u některých směn by řidič zatáhnul kvůli zbytečným vozokm do jiné vozovny,nebo z ní vyjel,tak bych jako satisfakci chtěl 30minut mzdy navíc,nebo paušální příplatek jako je třeba za šejdra.Tam by to bylo hlavně za tu cestu na/ze směny,která většinou probíhá už v době,kdy jsou intervaly větší.
Káem-už dneska dost lidem vadí při nástupu ony 3 roky.Pokud jim řekneš 5 let jinak 200.000 za kurzy a školení (či poměrnou část z nich),tak nenabereš nikoho.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Ona termoska taky něco stojí. Za kolikže čajů se zaplatí?K-M píše:R31: Ty na to jdeš dobře, ale nějak furt míjíš ten cíl. To je totiž vono, co já tu pořád píšu: Já se (abych použil tvůj příklad, který tedy snad konečně bude srozumitelný i tobě) se snažím přesunout i všechno ostatní do pásma za 1Kč/kWh a říkám - uvařím si čaj v noci (protože být vzhůru městojí je světlo žárovky opět za nižší cenu) a dám ho do termosky a ráno bude teplý, místo abych ho vařil ráno za 5Kč/kWh. A ty (a pár dalších) mi říkáš, že jeden čaj mě nevytrhne.
R31: Ty na to jdeš dobře, ale nějak furt míjíš ten cíl. To je totiž vono, co já tu pořád píšu: Já se (abych použil tvůj příklad, který tedy snad konečně bude srozumitelný i tobě) se snažím přesunout i všechno ostatní do pásma za 1Kč/kWh a říkám - uvařím si čaj v noci (protože být vzhůru městojí je světlo žárovky opět za nižší cenu) a dám ho do termosky a ráno bude teplý, místo abych ho vařil ráno za 5Kč/kWh. A ty (a pár dalších) mi říkáš, že jeden čaj mě nevytrhne.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
2 KM - pokud odmítáš rozlišení nákladů na fixní a variabilní (což je standard všude ve světě), tak ta debata fakt nemá smysl
příklad
máš doma 2 sazby elektřiny
levnou a drahou
pro příklad 1 a 5 Kč/kWh, průměr pro zjednodušení 3Kč/kWh
topíš levnou a vše ostatní jede na drahou
a ty řekneš: nebudu topit, protože to stojí 3Kč/kWh a to je moc drahé - dává to smysl? to je stejné jako když tvrdíš, že tě nezajímají variabilní a fixní náklady a protože fixní jsou u tramvají moc vysoké, tak radši nebudeš jezdit
nějaká ta učebnice Mikroekonomie, nebo případně Podnikové ekonomiky by ti neuškodila
příklad
máš doma 2 sazby elektřiny
levnou a drahou
pro příklad 1 a 5 Kč/kWh, průměr pro zjednodušení 3Kč/kWh
topíš levnou a vše ostatní jede na drahou
a ty řekneš: nebudu topit, protože to stojí 3Kč/kWh a to je moc drahé - dává to smysl? to je stejné jako když tvrdíš, že tě nezajímají variabilní a fixní náklady a protože fixní jsou u tramvají moc vysoké, tak radši nebudeš jezdit
nějaká ta učebnice Mikroekonomie, nebo případně Podnikové ekonomiky by ti neuškodila
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
Zatažení do cizícho depa, krok po kroku:radek31 píše: DP má asi 1500 řidičů, takže každá nepopulární změna typu zatažení do jiné vozovny, střídání na druhém konci Prahy může znamenat, že pár lidí odejde (pokud to pro ně byla příslovečná poslední kapka) a to se pak taková změna šeredně nevyplatí
současnost: Řidič ráno vstane, vezme si auto, jede do práce v našem případě pro 2xT3R.P vozovna Pankrác, vyjede na linku 3. je cca 4:15.
Další krok, kolem 13:30 střídá tento řidič, neb mu končí služba na Palackého náměstí (tam se střídá pankrácká 3, ne?) Dopraví se do vozovny, kde si vyzvedne auto a odjíždí domů.
Druhý řidič má šichtu od 13:30 jede s tou samou dvojicí až do 1:00, kdy zatáhne opět do vozovny Pankrác. Je to taktéž pankrácký řidič.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
moje řešení zatažení u pořadí, kde zbytečně po nocích bloudí vozy po Praze:Řidič ráno vstane, vezme si auto, jede do práce v našem případě pro 2xT3R.P vozovna Pankrác, vyjede na linku 3. je cca 4:15.
Další krok, kolem 13:30 střídá tento řidič, neb mu končí služba na Palackého náměstí. Dopraví se do vozovny, kde si vyzvedne auto a odjíždí domů. Vlak na Palackého náměstí přebírá řidič vozovny Hloubětín.
Druhý řidič má šichtu od 13:30 jede s tou samou dvojicí až do 1:00, kdy zatáhne do vozovny Hloubětín. Souprava přenocuje a druhý den odjíždí, v opačném gardu a dostane se domů?
Závěrem co je na tomto systému pro řidiče nezkousnutelného? To, že by musel střídat hloubětínský řidič až na Palačáku? Ale přes den je slušné dopravní spojení relativně a k tomu spousta lidí do svého zaměstnání cestují přes celou Prahu, ne jen po obvodu svého bydliště. Takto by se daly řešit zátahy do cizích dep, při turnusu spaní jinde.
7080: Ač to možná občas nevypadá, tak jsem velmi proodborový člověk (a jsem v našich odborech) - ovšem vadí mi, když se odbory nestarají o zaměstnance a mluví do řízení podniku.
R31: Takže strýc je výhodář už chápu některé fíry, že říkají, že jim nabídli rychlíky a oni že nechtěj svoje pantografy opustit Nic ve zlym. Že to má placený, nic proti tomu. Já bych to po vás zadarmo taky nechtěl. Jenže podnik předstírá, že vás platí a vy předstíráte, že se můžete přetrhnout. Kolikrát já už slyšel: Za tyhle peníze...?
Akri: Myslím, že v mém výpočtu bys tu placenou půlhodinu dostal - 1000 Kč je kolik? 8 hodin? 16 půlhodin? Kolik máš směn?
A hlavně - já bych si ty ušetřené prostředky nenechával, jaxte mohli vidět, já bych přidal tam kde to chybí, třeba řidičům. Nebo zastávkový službě, aby bylo na nedělní příplatky a nevyvěšovali pondělní JŘ v pátek.
R31: Učebnice mě už 20 let nezajímaj. Zajímá mě účetnictví. To je rozhodující pro určení nákladů. Sorry, ale za pětikorunu se ti u tramvaje ani nevotevřou dveře.
Akria R31: Ale oni by neodešli. Oni by ve smlouvě měli 5 let a nebo celý náklady. Nejsem blbej, abych školil lidi a ti mi utíkali. Já to taky tak podepisoval. Jenže to bylo za totáče
Vidím že opravdovej kapitalismus ani po 17 letech tady ještě není. A my už se ho asi nedožijeme, jak to tak pozoruju.
R31: Takže strýc je výhodář už chápu některé fíry, že říkají, že jim nabídli rychlíky a oni že nechtěj svoje pantografy opustit Nic ve zlym. Že to má placený, nic proti tomu. Já bych to po vás zadarmo taky nechtěl. Jenže podnik předstírá, že vás platí a vy předstíráte, že se můžete přetrhnout. Kolikrát já už slyšel: Za tyhle peníze...?
Akri: Myslím, že v mém výpočtu bys tu placenou půlhodinu dostal - 1000 Kč je kolik? 8 hodin? 16 půlhodin? Kolik máš směn?
A hlavně - já bych si ty ušetřené prostředky nenechával, jaxte mohli vidět, já bych přidal tam kde to chybí, třeba řidičům. Nebo zastávkový službě, aby bylo na nedělní příplatky a nevyvěšovali pondělní JŘ v pátek.
R31: Učebnice mě už 20 let nezajímaj. Zajímá mě účetnictví. To je rozhodující pro určení nákladů. Sorry, ale za pětikorunu se ti u tramvaje ani nevotevřou dveře.
Akria R31: Ale oni by neodešli. Oni by ve smlouvě měli 5 let a nebo celý náklady. Nejsem blbej, abych školil lidi a ti mi utíkali. Já to taky tak podepisoval. Jenže to bylo za totáče
Vidím že opravdovej kapitalismus ani po 17 letech tady ještě není. A my už se ho asi nedožijeme, jak to tak pozoruju.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
nováček může odejít jak chce, akorát pokud to je během prvních 3 let, tak zaplatí přijímací lék. prohlídku (2000-2500) a poměrnou část 10 000Kč - takže po roce třeba 6667KčAkribius píše:Dneska sice nesmí nováček 3 roky odejít sám,ale kdo opravdu zjistí,že mu to nesedí,tak přes doktory či alkohol odejde stejně.
vzhledem k penězům co do něj DP vložil směšná částka
DP má asi 1500 řidičů, takže každá nepopulární změna typu zatažení do jiné vozovny, střídání na druhém konci Prahy může znamenat, že pár lidí odejde (pokud to pro ně byla příslovečná poslední kapka) a to se pak taková změna šeredně nevyplatí
-
- Uživatel
- Příspěvky: 799
- Registrován: 23.10.2006 15:00
A za co by si chtěl ty peníze?? Těch 30 minut. Já nabízím řešení, jak zatáhnout vozy na noc do cizí vozovny s tím, že řidiče by se to vůbec nedotklo. Zatahoval by vůz na cizí hřiště, řidič by byl domovský.Akribius píše:...
Myšlenka občasného zatažení nebo vyjetí z jiné vozovny by mě nebyla zas až tak cizí,za předpokladu,že by byla domluva,že 30 minut po zatažení mám ještě placeno.Pořád je pro DPP lepší ti dát mzdu za půl hodiny jakoby navíc než táhnout prázdnou tramku přes celé město.Ale jak znám jednání s podřízenými u DPP,tak by to dopadlo tak,že by ti řekli zatáhneš do KO a jestli se ti něco nelíbí tak....(dále to všichni známe).
Naposledy upravil(a) DJ LA DÉFENSE dne 30.10.2006 12:02, celkem upraveno 1 x.