Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Mosquit
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: 13.2.2009 22:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Mosquit » 25.7.2016 10:41

Není to jen o výdrži, ale i o pohodlí.
Třeba asfalt v horní části Trojské směrem dolů je snad jen uplácanej lopatou; denně tam jezdím na kole a denně mě to nepřestává překvapovat, jak to někdo mohl tak zfušovat, jak je to nerovné.
https://goo.gl/maps/vfWzkxm9F3N2

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 24.7.2016 16:54

von Špilberk píše: Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé :?: :roll:
Co jsem se na to ptal, bylo mi zodpovězeno něco ve smyslu, že problém je s projektantem. Prý to (snad v případě Podbáby) byl děsnej problém prosadit. Projektant se prý seknul, že nelze, něco ve smyslu "nikdy se to tak nedělalo". No a kopnout ho do zadku a sehnat jinýho (co udělá to, co si vymyslí zákazník) není tak jednoduchý.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.7.2016 13:50

P_V píše:On má ten hutněný asfalt hlavně jiné složení, má větší podíl kameniva.
.....
to jsem tušil, ale jistě nevěděl, ale tím spíše je odolný tlaku projíždějících vozidel než "obyčejný liťák" :!:
von Špilberk píše:Snad nemusíme do USA. V Podbabě máme beton a ve Vršovicích máme taky beton. Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé :?: :roll:
- že pro příklad nemusíme mimo Prahu 100% souhlas, a že na Prašňáku beton ničemu nemůže vadit také.
- viditelně asfalt má více druhů o různých vlastnostech (tak jako i beton) = když volím materiál, tak musím zvolit i jeho správný druh pro potřebu, jakou má plnit Z:arrow: to se v zastávkách BUS na TT viditelně s asfaltem neděje :!:
- ovšem Synkáč mne velmi mrzí, že tam není dlažba (jako se dává i do zastávkových zálivů BUS) - přeci na mne působí "městotvorněji" než asfalt či beton a na náměstí, které nemá být "průjezdní tepnou", ale "místem setkávání" se hodí nejvíce (i tím, že IAD na ní psychologicky jede často opatrněji než po hladkém povrchu) :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 24.7.2016 13:38

Snad nemusíme do USA. V Podbabě máme beton a ve Vršovicích máme taky beton. Tak proč se někde (Prašný most, Synkáč, Jana Masaryka) trvá na asfaltu, když je vidět, že to není to pravé :?: :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 24.7.2016 13:10

On má ten hutněný asfalt hlavně jiné složení, má větší podíl kameniva.
V USA by mezi koleje dali nějaký kvalitní beton.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.7.2016 12:45

mart337 píše:Ano, ale to je v křižovatce a podél kolejí kde máš okolo prostor na válec. Ale v oblasti, kde máš zastávkové ostrůvky, nemůžeš pokládat asfalt finišerem a následně ho válcovat. ..........

tak se tam vylije "přímo" z vozu, ručně přiměřeně srovná a upěchuje třeba tímto:
Scheppach HP 1300 S
Určení hutnění zeminy; na zámkovou dlažbu; opravy živice
Váha (kg) 87
Provedení výrobku: černá barva, žlutá barva
Univerzální hutnící stroj kategorie 87 kg vhodný pro hutnění zemin, živičných vrstev, zámkové dlažby .....
(-X NEJDE O TO JAK/ČÍM, JE ASFALT POLOŽENÝ,
ALE PODSTATNÉ JE ŽE JE ZHUTNĚNÝ, COŽ MU DÁVÁ PŘEDPOKLAD VYŠŠÍ ODOLNOSTI PROTI POŠKOZENÍ TLAKEM/ZÁTĚŽÍ :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 24.7.2016 11:11

Ano, ale to je v křižovatce a podél kolejí kde máš okolo prostor na válec. Ale v oblasti, kde máš zastávkové ostrůvky, nemůžeš pokládat asfalt finišerem a následně ho válcovat. A o to se v prostoru výluky na Prašném mostě hlavně jedná.
Tam musí být ten asfalt litý, nebo litý beton, či kostky.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.7.2016 23:35

mart337 píše:...... A co se týká válcovaného asfaltu - to by se válcovaly i koleje?!!! =D>
[-o< [-o< [-o<
osobně jsem určitě v minulosti v Brně viděl, ale fotku na TF nemohu nějak nalézt (byť jsem přesvědčen, že jsem ji zde dával)
samozřejmě SE VÁLCOVALO MALÝM VÁLCEM O ŠÍŘCE MENŠÍ NEŽ JE PROSTOR MEZI KOLEJNICEMI JEDNÉ KOLEJE I MEZI PROTISMĚRNÝMI KOLEJEMI (nemusela by se ani jeho obsluha na něm vézt, ale šla by za/před jeho madlem s ovládacími prvky, pokud by rovnou nebyl ovladatelný dálkově) Z:arrow: každý pás asfaltu mezi kolejnicemi projel minimálně 2x - jednou podél jedné kolejnice a následně podél druhé kolejnice :!:

PŘIKLÁDÁM (z mého archívu) FOTA POKLÁDKY HUTNĚNÉHO ASFALTU NA TT V BRNĚ JUGOSLÁVSKÉ UL. 17.10.2010:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od kruťák » 23.7.2016 19:00

Co by? Becherovku s tonicem 8-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 23.7.2016 17:33

No nevím co by se tam dalo dát jinýho. Kostky? - za chvíli je budete mít uvolněné - rozježděné. A co se týká válcovaného asfaltu - to by se válcovaly i koleje?!!! =D>

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.7.2016 12:57

Karosák píše:Ne, dají zase asfalt, ať je za 2 roky zase co látat :-D Vždyť na NBS se taky plácla opět obalovačka. Ale jinak to nechápu,...........
já hlavně nechápu, že DPP na TT dává jen "liťák" - myšleno, že jsem tam nikdy neviděl asfalt hutnit válcem, jak je zvykem na jiných vozovkách :?:
[-o< Pak se není možno divit, že do roka a dne v tom asfaltu na TT vyjedou autoBUSy "koleje" :!:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 23.7.2016 12:10

Ne, dají zase asfalt, ať je za 2 roky zase co látat :-D Vždyť na NBS se taky plácla opět obalovačka. Ale jinak to nechápu, když i v Dikobrazu psali, že beton v Podbabě má velmi dobré výsledky, proč se dál matlá živice, když to dělá koleje. Jako Vypich třeba?? Oprava Synkáče, za chvíli bude opět Krymská, Trojská, Jana Masaryka...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 23.7.2016 12:02

Jako, že odfrézují asfalt a dají beton :?:

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1543
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 23.7.2016 11:38

Oprava povrchů TT. Předpokládám kvůli busům?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 23.7.2016 11:12

:shock: :shock: Co je proboha tohle :?: :?:
http://www.dpp.cz/omezeni-dopravy/docas ... -horakove/
Z důvodu opravy tramvajové trati dochází od soboty 6. srpna 2016 (přibližně od 0.30 hodin) do středy 17. srpna 2016 (přibližně do 4.30 hodin) k dočasnému obousměrnému přerušení provozu tramvají v ulici Milady Horákové, od křižovatky s ulicí U Brusnice po křižovatku s ulicí Svatovitskou.

Odpovědět