EVO1

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: EVO1

Příspěvek od Bobik » 03.10.2015 19:53

9001 píše: Kvůli změně intervalu z 7,5 na 10 o víkendu nikdo do auta nesedne... Navíc mi podstatně klesnou mzdové náklady...
Tak je otázka, co se od MHD vlatně chce. Kvůli změně int do auta opravdu moc lidí nepřesedne, ovšem stejnětak nelze čekat, že by někdo přesedl z auta do MHD. MHD je o víkendu nepoužitelná a díky tomu jezdí autem i ti, co v tejdnu MHD normálně jedou.
Ovšem pokud se od MHD chce hlavně šetřit, tak nejlepší asi bude ji zrušit úplně. To se ušetří nejvíc.... :lol:
9001 píše:To spíš lidi vytočí přejezd na noční na lince co přijede na Anděl okolo 22 hodiny v sole ideálně po konci kina...
No, to jsme zase u toho šetření. Jasněže to lidi akorát nas.re. Ale poslat tam normální linku je "drahé". Tak se to poslední dobou dělá stylem "Královna koloběžka" - ani nahá, ani oblečená. Zrušil se poslední rozjezd nočních ve čtvrt na šest, tak aby se ušetřilo za dřívější výjezdy ranních, tak se to večer ukončuje dřív a lepí přejezdama noček. Co ti budu povídat, taková 57 z Barrandova přes Anděl, Palačák a Štěpánskou do Hostíku je mooooc príma. Tísíce děkovných dopisů.... :lol:

Voni Š - tak zatím za R.P /potažmo solo/ žádná náhrada není (a navzdory Evičce mi nepříjde, že by se i nějaká na obzoru rýsovala), nicméně ohledně toho zavírání tentokrát DÚ prudil docela dost, i na kontroly chodil...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: EVO1

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2015 19:46

9001 píše: Peníze se na ně vezmou z toho, kde se budou muset vzít stejně... Že se ted do R.P trochu investuje neznamená, že do 5 let nebudou na šrotišti...
Teda od Vás bych opravdu v bance žádné finanční rady nechtěl. :lol: :lol: #-o #-o
Vždyť 15T se budou splácet do roku 2022 :!: Takže ještě 7 let :!: A vy byste ještě po Praze chtěl, aby do 5 let vyměnila přes 300 RP. A to ještě nejsou pryč ani všechna SU, ani M, ani T6. Fakt nepíšete za Horolezce :?: :lol:
Bobik píše: i když lze předpokládat, že když se do toho narvaly prachy, asi nebude zájem se toho zejtra zbavit.
Přesně tak: Už bylo více připomínek DÚ i OO, kterým se nevyhovělo. Když se těmhle vyhovuje, čtu to jako zájem o provoz těchto vozů.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: EVO1

Příspěvek od Bobik » 03.10.2015 19:40

Voni Š - Drobet to zkoriguju - ty R.P se upravujou hlavně proto, protože DÚ začal prudit ohledně "přílišného zavírání lidí do dveří" a tlačí na dopravce, aby "s tím něco dělali" (je to jednodušší, než postihovat pravou příčinu - blbost lidí).
Stejnětak doplňování kontrolek brzdičů - je to na žádost OO a děje se všude tam, kde nejsou výřezy podvozků, bez ohledu na "stáří" vozu.
Ohledně "délky pobytu" R.P to s tím moc nemá co dělat, i když lze předpokládat, že když se do toho narvaly prachy, asi nebude zájem se toho zejtra zbavit.

Co se týče těch dvou nebo čtyřčlánků - no, ty úvahy o tom nejsou nijak nový a jeden čas se o tom vedla i vážnější debata (hlavně o dvoučláncích, kvůli kterým by se nic upravovat nemuselo). Jenže to krachlo na neochotě "vy víte koho" :D dodávat cokoli jiného než tříčlánek. Jistě, porozpojovat a spojovat "po libosti" to lze, ovšem protože provozování čtyřčlánků je v současnosti nemožné a do budoucna drahé díky nutnosti překopání půlky města, tak padly i úvahy o dvoučláncích, bo by to znamenalo, že by se nám po vozovnách hromadili horníci, tedy (nevyužitelný) články.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 03.10.2015 19:34

Vycházím i z toho, že ROPID stejně chce do sítě zasahovat, takže ted je ideální čas do toho říznout. 8-) .

Trochu nasadím Káemovskou mluvu. Kvůli změně intervalu z 7,5 na 10 o víkendu nikdo do auta nesedne... Navíc mi podstatně klesnou mzdové náklady...

To spíš lidi vytočí přejezd na noční na lince co přijede na Anděl okolo 22 hodiny v sole ideálně po konci kina...

Von: Peníze se na ně vezmou z toho, kde se budou muset vzít stejně... Že se ted do R.P trochu investuje neznamená, že do 5 let nebudou na šrotišti... Navíc ty kastle mají 50.let v pražském provozu a některých je to hodně vidět...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: EVO1

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2015 19:24

9001 píše:A my už víme náklady na EVO?
Ne, ale já je vědět nemusím, protože já zatím nic nenakupuju. :lol:
Tahle dlouhá diskuze začala tím, že jsem napsal, že už se asi nedočkáme toho, aby se město přizpůsobovalo tramvaji. Ale že se bude muset přizpůsobit tramvaj městu, protože dopravní podniky si budou hlídat náklady (možná i proto, že vidí, kde je Praha s 15T). Výrobce to asi taky ví, proto vyjel s dvěma prototypy EVO 1 a 2. A nemá před dokončením zkoušek prototypu už dalších 35 kusů v sériové výrobě (jako někdo, že 8-) ), ale bude zkrátka vychytávat mouchy na prototypech.
To 9001 začal bezhlavě nakupovat dvoučlánky 15T, a pořád mi neřekl, kde se na ně vezmou peníze. A DavidD začal nakupovat i čtyřčlánky, a pořád mi neřekl, kde se vezmou peníze na prodlužování zastávek, když se ty zastávky čerstvě zkrátily.
Navíc musím upozornit, že s RP se bude jezdit ještě dlouho. DP v nich upravuje zavírání dveří, doplňuje kontrolky brzdičů a zkouší i nějakou novou lištu proti sevření. A ty úpravy jsou i na nejstarších "pravých" šumperácích (od 8211). Kdyby DP očekával brzké vyřazení těchto vozů, asi by to nedělal. 8-)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: EVO1

Příspěvek od mart337 » 03.10.2015 18:04

9001 píše:Protože zatím stojí ujeté linkové vedení o víkendu... Sola jsou nyní o víkendu naprosto nadbytečně vypravováná...

V PD?
1) Plzenská varianta kratšího intervalu pro pořadí s Astrou.
2) Upravou LV... Vrácení 19, 11 po 6 minutách ve dvoučlánku, 6 by taky zkousla větší kapacitu. Možností je opravdu několik...

Takže by to prakticky žádný problém neudělalo...
Nevím jestli to jde zrovna takto řešit a jak to vychází, na to neznám všechny podrobnosti. Možná že opravdu je o víkendu moc nasólováno. Ale kdybys všechna sóla zrušil s tím, že to obsadíš dvoučlánky a trojčlánky a někde prodloužil intervaly, otazník je jak by to vzali cestující a hlavně co by to stálo. Pokud tomu zatím rozumím, tak byla situace taková, že vychází nejlevněji častěji sólo a proto je současný stav takový jaký je.
Co se týká všedních dnů, možná že by to snad taky šlo nějak upravit. Sólo linky by automaticky přešly na dvoučlánky, ale těch je málo (jen 6 a 13) a musela by se tudíž zredukovat dobrá třetina linek v soupravách. A otazník je zase co by to stálo. A tím nemyslím jen pořizovací cenu ale i provoz.
A ještě taky coby stál dvoučlánek 15T? Jestli trojčlánek stojí to co stojí, pak podle mne by se za cenu dvoučlánku daly pořídit i dvě sóla (dle cen uváděných výše).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 03.10.2015 17:17

A my už víme náklady na EVO?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: EVO1

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2015 17:02

9001 píše:Takže by to prakticky žádný problém neudělalo...
Jenom ten finanční. :?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 03.10.2015 16:10

Protože zatím stojí ujeté linkové vedení o víkendu... Sola jsou nyní o víkendu naprosto nadbytečně vypravováná...

V PD?
1) Plzenská varianta kratšího intervalu pro pořadí s Astrou.
2) Upravou LV... Vrácení 19, 11 po 6 minutách ve dvoučlánku, 6 by taky zkousla větší kapacitu. Možností je opravdu několik...

Takže by to prakticky žádný problém neudělalo...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: EVO1

Příspěvek od mart337 » 03.10.2015 16:03

Jenomže podle mne Ti dvoučlánky v sólech nebudou stačit na vypravení ve všední den. Zatímco máš ve všední den gró linek v soupravách (a že by se to dalo nějak významně zredukovat, by asi moc zrovna nešlo - kvůli kapacitě ve špičkách), tak o víkendech je tomu naopak. Takže jak Ti dnes přebývají 15T o víkendech a stojí ve vozovnách a sóla máš skoro všechny venku, tak bys měl tentýž opačný problém ve všední dny. A jelikož máš dvoučlánky delší než sóla, kam bys patřičný počet kusů nacpal? Vozovny nejsou nafukovací. Ono stačí, že 15T je o něco delší než klasická souprava a už je s tím ve vozovnách problém.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 03.10.2015 15:36

Já ovšem stojím za myšlenkou, že dvojčlánky budou jezdit sami a zmizí komplet sola jak je známe dnes.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: EVO1

Příspěvek od mart337 » 03.10.2015 15:34

9001 píše:Mart: Jaká investice do zastávek? Kde je vlastně přestup solo/solo, aby stačila zastávka na 1 soupravu? A do "velkých" zastávek se nic nezmění...

Investice bude muset přijít tak jako tak, protože i R.P jednou dohnijou... A taky hodně půjde o cenovou politiku EVO...
Jenom pro porovnání Olomouc stojí cca 22 mega (souprava pak 44 mega). U EVO se mluví cca o 20 mega, ale otázka jak to ve výsledku bude...

Navíc počkejte po létě, až se lidé rozmlsají 15T s klimou :twisted:
No do vozového parku se samozřejmě bude muset dál investovat. Není to tak dávno co mi byl nuceně měněn vůz RP, že mi upadl kus prorezlých dveří. Samozřejmě že se tedy bude muset vybírat co dál a rozhodavat se na základě jak ceny, tak na základě vybavení - nízkopodlažnost, klima atd.. To už je věc DPP a magistrátu co chce a na co dá peníze.
Co se týká těch investic do infrastruktury - ne jen zastávky - tu napsal "von Špilberk". Pokud by se dvoučlánky na některých linkách spřahávaly do souprav, jak tu bylo taky psáno (např 9 a 22) tak bys musel ty zastávky upravit, pokud by to vůbec šlo - třeba Pohořelec, Vodičkova aj. by možná byl docela prostorový problém. A upravovat zabezpečení výhybek a SSZ.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: EVO1

Příspěvek od 9001 » 03.10.2015 14:37

Mart: Jaká investice do zastávek? Kde je vlastně přestup solo/solo, aby stačila zastávka na 1 soupravu? A do "velkých" zastávek se nic nezmění...

Investice bude muset přijít tak jako tak, protože i R.P jednou dohnijou... A taky hodně půjde o cenovou politiku EVO...
Jenom pro porovnání Olomouc stojí cca 22 mega (souprava pak 44 mega). U EVO se mluví cca o 20 mega, ale otázka jak to ve výsledku bude...

Navíc počkejte po létě, až se lidé rozmlsají 15T s klimou :twisted:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: EVO1

Příspěvek od mart337 » 03.10.2015 14:18

Hurá. Takže se toho konečně dočkáme. Sice to patří do jiného vlákna, ale už se to zde dlouho probíralo. Jinak jestli se nepletu, co se týká rychlosti té opravy, ono to není tak jednoduché. Nevím přesně v čem je ten problém, že se tam musí jen 10, ale někde jsem tu kdysi četl, že díky typu kolejí je problém rychlých oprav - výměn ne v papírování a úřadování, ale v tom, že se musí vlastně objednávat u výrobce na zakázku (oblouky - což je tento případ). A než to výrobce zařadí do výroby, nějaký ten čas to trvá. Vlastně tento problém není ani přímo na křížení s IAD, ale těsně před ním. Jen tak mimochodem, dojde i na tu 30 na mostě u Nádraží Modřany?
Jinak co se týká polemiky o EVO. Trochu jsem si tady prošel všechny odkazy. Dle mne proč asi EVO vzniklo. Jedná se vlastně o pokus o celonízkopodlažní tram klasické 15 m délky.Vario i PLF jsou jen částečně nízkopodlažní ve střední části, jinak jsou se schody. Někomu se nelíbí, že uvnitř je jako u SOR užší ulička - to je daň za to, že u přibližně stejného počtu míst k sezení je nutné při čtyřech dveřích mít podle stěn těch míst míň a musí se pak dělat dvousedačky. A jinak si nemyslím, že pohyb ve Variu mezi sedačkami, kdy cestující sedí bokem ke směru jízdy, je o moc lepší než ve 14 T. A co se týká těch užších prvních dveří - širší tam být nemůžou, protože by řidič musel mít menší a užší kabinu a doprava by prakticky toho moc neviděl.
No a co se týká polemiky o dvoučlánkových 15T - to je sice hezké a zajímavé, ale znamenalo by to hodně velkou investici jak do vlastního vozového parku, tak hlavně i do tratí. Všude se delší zastávky dělat nedají. Jedná se o starou historickou zástavbu a někam delší ostrůvky prostě nacpat nejdou.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: EVO1

Příspěvek od von Špilberk » 03.10.2015 11:46

Tak já psal, že dvoučlánek by se užil, ale že to není nutné. Navíc v Praze je ten problém, že dvoučlánek by stejně jako trojčlánek buď jezdil nebo nejezdil. Kdežto sólo má výhodu, že se dá spřáhnout do dvojce podle potřeby, takže je variabilnější.

K Poliklinice Modřany mám jen jednu dobrou zprávu: v krátkodobých výlukách na říjen jsou i Modřany, takže oblouk bude vyměněn. 8-)
(tu žumpoidní část diskuze opravdu nebudu komentovat)
9001 píše: Já bych viděl v Praze 20m a 30m ideálně v 15T :twisted:
Jo :?: Tak až bude mít zas nějaká Pinda krndy, že vysoké provozní náklady, tak jí to budete vysvětlovat Vy :!: :twisted:
(Mimochodem: nejste skrytý pan Horolezec :?: To je tak nápad jeho úrovně, protože tohle než by se zaplatilo, tak by Praha resp. DP přišel úplně na buben. #-o :roll:
DavidD píše: soupravami 2xdvoučlánek
Většina byla už řečena:
1. krátké zastávky
2. problém na SSZ
přidám 3. problém s blokováním výhybek 200 a 300, kde přidržovací kontakt očekává 2. paňťák po 15 m a ne po 20 m.
Takže závěr: není to ani o tom, že to nejde, ani o tom, že se to nikdy nedělalo. Jde o to, že by to šlo, ale musí to někdo zaplatit. Takže totéž co 9001, kde se vezmou peníze na všechny tyhle úpravy :?: Je pěkné, že na to má někdo koncept, ale řeší ten koncept taky náklady na úpravy infrastruktury :?:

Odpovědět