MF píše:Nevím, co řešíte. ...... No a bóže, když to náhodou zastávku neodhlásí, tak na to přijdu nejpozději před tím přijímačem. Koneckonců proto ten příznak před ROV (jejím přijímačem) kontrolujeme zastávka nezastávka. A když bude mít někdo pocit, že to zastávku neodhlásí včas, tak ....... kdykoliv může zahlásit ručně. ....
Jde o tu těsnost hlášení (a na něj navázanou změnu příznaku/signálu pro přestavování ROV) před přijímači ROV, které se nacházejí v zastávkách =
1.) budu-li čekat na automatické hlášení, tak musím pro kontrolu změny příznaku se na Apex podívat v době, kdy reálně hrozí že některá z mnoha osob v okolí náhle vstoupí do průjezdního profilu TRAM
2.)
nebudu-li čekat na automatické hlášení a odhlásím + zkontroluji příznak (jako dnes) dříve (před vjetím do zastávky), tak viditelně systém automatického hlášení (respektive jeho nastavení) není spolehlivým opatřením před sjetím z trasy (v jetím do nesprávně postavené ROV) = rozhodně neplní deklarovaný účel
3.) jakmile na ostatních zastávkách nebudu vlastně podvědomě/automaticky sám mačkat tlačítko, tak si tím spíše neuvědomím (proti dosavadní praxi) potřebu jeho zmáčknutí kvůli dřívějšímu odhlášení-změně příznaku pro ROV s kontakty v zastávce
(což je obdoba problému, který tu byl uveden již při začátku zkušebního provozu na 4 TRAM a jenž mi nezávisle ze své zkušenosti řekl před pár dny některý z kolegů, jenž se jej zúčastnil - po směně na TRAM s automatickým hlášením budou mít řidiči problém hlásit sami na TRAM bez automatického hlášení)
4.) mám problém v nedoladění místa začátku odhlašování zastávek, což může mít za následek větší matení cestujících, než dosavadní opomenutí řidičů odhlásit - jde zejména o situace, že se odhlásí ještě před zastávkou
a) na jejíž uvolnění předchozími TRAM (či IAD) se teprve čeká (osobně jsem narazil na Karlovo nám. DC - od Palačáku/Botanické zahrady, kolega mne upozornil ještě na Karlovy lázně)
b) před níž je křížení, přes nějž při průjezdu může TRAM vydávat hluk, jenž přehluší hlášení názvu zastávky (měl jsem tento pocit o Výtoni DC a z textu Petrapsa obdoba bude Staroměstská DC)
místo zaměření začátku zastávky (jak asi většinou bylo dosud provedeno) by měla být zaměřena a do systému APEXu zanesena poloha cca 10 (až 15) metrů za ním = po projetí čela vlaku cca 1/4 zastávky pro 2 soupravy či 1/2 zastávky pro jednu soupravu.
ROZHODNĚ OSOBNĚ NEJSEM PROTI AUTOMATICKÉMU HLÁŠENÍ (jeho zavedení v praxi) - JSEM JEN PROTI JEHO SOUČASNÉMU CHYBNÉMU/NESPOLEHLIVÉMU BEZPEČNOST OHROŽUJÍCÍMU NASTAVENÍ!
Dnes večer mne napadla dokonce jedna podstatná věc - díky tomuto na GPS "postaveném" systému můžeme opustit (již naštěstí jiným způsobem omezené ovšem stále ještě přetrvávající) nespolehlivé tzv. IR mezimajáky - stačí místo nich do systému automatického hlášení zanést zaměření výjezdů z křížení TT za nimiž následuje další křížení TT aniž by před ním byla zastávka (= místo názvu nejbližší zastávky by mohlo být na APEXU uvedeno např. "změna příznaku/signálu ROV - ....... (možné uvést název následného křížení - dolní Palmovka)" a při průjezdu jím by toto zaznělo jako hlášení jen v kabině řidiče (tak jak v nedávné minulosti jeden čas bylo "pozor ruční nastavení výhybek/ROV").
PS: Pokud řidič by nechtěl stanicovat jako druhý vlak, byť již jeden v zastávce stojí, tak by neměl vjíždět čelem vlaku do zastávky, aby nespustil hlášení jejího názvu = tímto nemátl cestující chtějící vystupovat a vlastní polohou vlaku nemátl cestující, kteří se připravují na nastupování
jeden z těchto problémů by se neměl řešit (prý uvažovaným/chystaným) nesmyslným tlačítkem (APEXU) pozastavení hlášení!