T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 07.2.2007 21:19

demon píše:...Větší čepová vzdálenost u wany nemá na nutnou délku kabelu absolutně žádný vliv !...
Děkuji za objasnění. Ten kabel byl myšlený v esíčku, tam se to nutně projevit musí, ale asi to bude zanedbatelné.
Zopakuju ještě dotaz který jsem vznášel před časem - zamýšlí se s úpravou podvozků i osazení tlumičů?

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 07.2.2007 20:16

bald: já to myslel s ohledem na výhybky. nicméně podle toho co píše demon tam možná budou i jiné komplikace.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 07.2.2007 19:55

Bald píše:Z wany nelze přes klasický kabel řídit T3R.P na naopak z T3R.P lze řídit wanu? Čím je to způsobené? Je pár míst, kde je kabel skoro napnutý u klasických tramvají, a u vozů s o metr větší čepovou vzdáleností by už to nemusel vydržet.
Z wany přes "klasický" kabel řídit T3R.P nejspíš opravdu nepůjde, budou tam chybět některá propojení se kterými se nikdy dříve nepočítalo, ale vyrobit "neklasický" atypový kabel zase takový problém nebude (jsou-li ještě volné pozice).
Větší čepová vzdálenost u wany nemá na nutnou délku kabelu absolutně žádný vliv !
O zkrácení vozů z důvodu vejití se do zastávek bych se ale opravdu vůbec neodvážil uvažovat !
Vzhledem k tomu, že se wana pořizuje převážně kvůli poloviční kapacitě, spotřebě, ceně, atd. v porovnání s ostatními provozovanými NP vozy, bych možnost jejího spřahování s čímkoliv nepovažoval za obzvlášť důležitou, nicméně možnosti spřahování s ostatními Progressy nic zásadního nebrání.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 07.2.2007 19:34

No nevím, u DPP je problém skoro vše,a tak asi opravdu v soupravě wanu neuvidíme :(

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 07.2.2007 19:26

trainzjohny píše:Mám pocit, že po výměně podvozků nebude problém v kontaktech. Pokud bude mít opravdu wana jiné brzdy i motory, nebude spřahování teprv možné. Pak je ovšem otázkou, jestli by nebylo lepší jako v Liberci jí nechat normální podvozky :roll:
A ještě k těm kontaktům, nedalo by se to opatřit značkou, třeba zákaz odbočení waně (něco jako je zákaz odbočení jednosměrného vozu) ??
No podle demona jiný typ motorů a brzd nebude pro spřahování vadit.Myslím, že by to určitě šlo programově upravit.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 07.2.2007 19:05

Mám pocit, že po výměně podvozků nebude problém v kontaktech. Pokud bude mít opravdu wana jiné brzdy i motory, nebude spřahování teprv možné. Pak je ovšem otázkou, jestli by nebylo lepší jako v Liberci jí nechat normální podvozky :roll:
A ještě k těm kontaktům, nedalo by se to opatřit značkou, třeba zákaz odbočení waně (něco jako je zákaz odbočení jednosměrného vozu) ??

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 07.2.2007 18:59

Isidor píše:Hm, tak sem tuhle (pozor, opačné řazení příspěvků!) našel diskuzi o trolejových kontaktech výhybek, včetně tzv. "přidržovacích" (kámen úrazu) a proč tomu nevadí 2xT6 nebo KT8... takže jedině souprava T3+wana, alespoň dokud ještě existujou výhybky s tímto ovládáním.
mmm - odblokovací kontakt se montoval zhruba 27-28m (možno i dál, nemožno blíž) za výměnu výhybky, v případě dvou výměn počítáno od druhé (větvení do tří směrů). Když vycházím z údajů T3R.PLF, tak poslední náprava dvojice je 24,55m od hlavy pantografu. Opravdu bych nehledal problém ve zbývající hrstce výhybek, které nemají blokování zemními obvody.

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 07.2.2007 18:47

Bald píše:Určitě ne - odblokovací kontakt musí být nastaven pro jízdu dvojice s jedním ptg (T6) nebo KT8 - rovněž jeden ptg.
Hm, tak sem tuhle (pozor, opačné řazení příspěvků!) našel diskuzi o trolejových kontaktech výhybek, včetně tzv. "přidržovacích" (kámen úrazu) a proč tomu nevadí 2xT6 nebo KT8... takže jedině souprava T3+wana, alespoň dokud ještě existujou výhybky s tímto ovládáním.

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 07.2.2007 18:45

pawel píše:...a pokud bychom chtěli pořadí jako v liberci (wana+newana), musely by se dvojice spojit automatickým spřáhlem...
Z wany nelze přes klasický kabel řídit T3R.P na naopak z T3R.P lze řídit wanu? Čím je to způsobené?

Mimochodem právě kabel je možná ta slabina ve spojování LF. Je pár míst, kde je kabel skoro napnutý u klasických tramvají, a u vozů s o metr větší čepovou vzdáleností by už to nemusel vydržet.

Zkrácená T3 je opravdu dost odvážný nápad, ale člověk se aspoň pobaví :lol: Možná bych už se ani nedivil, kdyby s tim opravdu někdo přišel :twisted:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2385
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 07.2.2007 18:25

nejjednodušší řešení, které ovšem DPP svým úžasným nátěrem kapánek odsunul do pozadí, by byly soupravy T3RP(V)+wana. holt by řidiči museli otvírat plošinu v 2.voze, nó. odlišení qůli průjezd.profilu řešit max. změnou barvy čelního buse + modrým piktogramem vozíčkáře na čele soupravy - a ne úlety á la 8251.

a pokud bychom chtěli pořadí jako v liberci (wana+newana), musely by se dvojice spojit automatickým spřáhlem místo toho středověkého systému, kterým disponují T3. fertik.

diskuse o nějaké zkrácené T3 jsou doopravdy mimo, člověk už se doopravdy nestačí divit, co za nápady se tady urodí...

Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 09.6.2005 13:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bald » 07.2.2007 18:03

Isidor píše:Není problém spíš ve vzdálenosti pantografů v soupravě wana+wana/T3, na kterou nejsou připraveny blokovací kontakty výhybek na troleji, než v délce vlaku?
No a taky ve skutečnosti, že wany "nesmí opustit Prahu 6"... :D
Určitě ne - odblokovací kontakt musí být nastaven pro jízdu dvojice s jedním ptg (T6) nebo KT8 - rovněž jeden ptg.
Možná je ten důvod nespojování LF někde jinde, 20cm oproti dvojici T6 přece nění tak drastický rozdíl... :?:

Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 07.2.2007 17:53

m@rtin píše:A není náhodou o ten metr delší i než T6?
T3: 15100mm
T6: 16100mm
VarioLF: 16200mm
Vše včetně spřáhel.

Není problém spíš ve vzdálenosti pantografů v soupravě wana+wana/T3, na kterou nejsou připraveny blokovací kontakty výhybek na troleji, než v délce vlaku?
No a taky ve skutečnosti, že wany "nesmí opustit Prahu 6"... :D

Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Příspěvek od m@rtin » 07.2.2007 17:35

A není náhodou o ten metr delší i než T6?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 07.2.2007 16:22

Topper píše:Ja osobne si myslim, ze nez se obsadi vsechny linky, kde jezdi solo vozy wanama, tak se tahle vec nemusi resit. A to bude trvat hooodne dlouho.
Já to neřeším, jen mě už vyvádí z míry, když tu někdo napíše, že se to nevejde do zastávky.Co by pak chudáci T6 dělaly. :-({|=

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 07.2.2007 16:19

jara píše:Jako nezlob se na mě. Ale koukni se na liberec. Mají tam snad stejné skříně jako Praha a v soupravách jezdí. Proč praha nauvažovala nad tímto, že se to bude spřahovat do souprav???? Trošku mi to přijde zcestné myšlení toho, kdo rozhoduje o rekonstrukci a vybavení tramvaje. Zachvilku na tom bude Praha jako brno. To má také tisíce možnejch tramvají. Tak mi tady budeme mít na každou linku jinou tramvaj. A ještě ke všemu ve verzi socka největší!!!!
Neboj nezlobím. :wink:
Vlečňákem jsem myslel vůz bez motorů, spřahovat se Pražská wana samozřejmě může s T3R.P(V).

Odpovědět