Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference MHD
Chtěl bych k tomu říci toto: Před půl hodinkou, jsem chtěl jet se svojí 18 přes tuto křižovatku od hradu dolu, proti mě 22. Oba stojíme, já byl navolen, auta stojí, chodci stojí, všichni maj červenou. Obavy, nervozita, marné čekání na udělení volna... Po cca minutce se v preferenci hnulo svědomí a rozblikala stromeček pro tramvaj. Na nic jsem nečekal a vyrazil...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference MHD
Ovšem zřejmě se nezadařilo, bo když jsem jel kolem půlnoci domů (solo 26, DC) tak nám tram ZC (solo nevím co) předvolbu smázla. A široko daloko nic, jen tyhle dvě tram.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Na SSZ Pražský hrad byla dnes dvojice techniků Eltodo. Stahovali data ze signalizace a vymenili detektorové desky..
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Preference MHD
Ach ano, množné číslo...martyn píše:čumějíce
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
čumějícejendelin.i píše:OT: A nemělo by správně být: "Další řidiči tupě stojí před přechodem čuměje na volné čočky"
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Preference MHD
z jiného soudku:Fořtík píše:stojí čumějíc na volné čočky a červený signál. MHD stojí...
Podobná situace nastává někdy v Revoluční ZC. Za určitých okolností dostává tramvaj krátké volno ZC (asi předčasné ukončení levého odbočení IAD ze Štefánikova mostu), zatímco autům v Revoluční zůstává červená, protože po odhlášení tramvaje má asi v rychlém sledu následovat volno z Lannovy a pak kompenzace protisměru. Problém nastává, když auta v Revoluční nestojí dost při kraji, a obzvlášť, když boreček předjíždí kolonu po kolejích, s tím, že vedle auta odbočujícícho z Revoluční vpravo do Lannovy se snadno vmáčkne na most. Jenže červená, a na čočky se boreček jet neodváží, protože pravý oblouk z Lannovy má zelenou, musel by jet vlevo od bumlíků přes celý most, hnaný tramvají
OT: A nemělo by správně být: "Další řidiči tupě stojí před přechodem čuměje na volné čočky"
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Ano, s absenci cervene na vyjezdu ze Sazavske souhlasim, ale jinak opravdu nevidim ve svetelne zavore vyrazne problemy, ktere tam z kraje byly. Druhy popisovany problem jsem nezaznamenal.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Dávám sem vzkaz, co jsem psal i do návštěvní knihy Preferencí:
Ahoj, co jsem tu na preferencích postřehl, tak je tu světelná závora na Jana Masaryka vychvalována. Nedá mi to a musím jako řidič přidat kritiku, protože bez té se nápravy nedočkáme. Vezmu to po jednotlivých směrech. Takže od Náměstí Míru: Není problém, aby na SSZ Blanická projely 2 soupravy, za přepokladu, že se první řirdič soupravy 2xT příliš nefláká. Problém je v zastávce Jana Masaryka - první vlak projede a aktivuje závoru. A než se do zasávky dostane druhý vlak, tak je vjezd do zastávky zablokován auty odbočujícími ze Sázavské ulice vlevo do Francouzské - nemají kam pokračovat (svítí červená) a tak stojí na kolejích a zdržují druhý vlak v pořadí. Zde vidím jednoznačné mínus v NENAINSTALOVÁNÍ červeného signálu do Sázavské ulice (od ulice Koruní). Současný stav rozhodně k urychlení provozu tram ani bus nepřispívá, spíš naopak.
Dále směr od Krymské: Zde vidím největší problém v tom, že zde funguje zásobování. Tedy ne, že by bylo zásobování problém - ti blokují spoustu míst v Praze, ale chtělo by to zde řidiče IAD informovat o tom, že jsou-li na tramvajových kolejích, tak by se měli řídit signály pro tramvaje. V současné době je stav takový, že třeba u soudu stojí policejní dodávka a blokuje průjezd, IAD najíždí na koleje, přičemž prvních několik aut aktivuje světelnou závoru. Další řidiči tupě stojí před přechodem čumějíc na volné čočky a červený signál. MHD stojí... Já tedy v těch závorách nevidím žádný přínos...
Ahoj, co jsem tu na preferencích postřehl, tak je tu světelná závora na Jana Masaryka vychvalována. Nedá mi to a musím jako řidič přidat kritiku, protože bez té se nápravy nedočkáme. Vezmu to po jednotlivých směrech. Takže od Náměstí Míru: Není problém, aby na SSZ Blanická projely 2 soupravy, za přepokladu, že se první řirdič soupravy 2xT příliš nefláká. Problém je v zastávce Jana Masaryka - první vlak projede a aktivuje závoru. A než se do zasávky dostane druhý vlak, tak je vjezd do zastávky zablokován auty odbočujícími ze Sázavské ulice vlevo do Francouzské - nemají kam pokračovat (svítí červená) a tak stojí na kolejích a zdržují druhý vlak v pořadí. Zde vidím jednoznačné mínus v NENAINSTALOVÁNÍ červeného signálu do Sázavské ulice (od ulice Koruní). Současný stav rozhodně k urychlení provozu tram ani bus nepřispívá, spíš naopak.
Dále směr od Krymské: Zde vidím největší problém v tom, že zde funguje zásobování. Tedy ne, že by bylo zásobování problém - ti blokují spoustu míst v Praze, ale chtělo by to zde řidiče IAD informovat o tom, že jsou-li na tramvajových kolejích, tak by se měli řídit signály pro tramvaje. V současné době je stav takový, že třeba u soudu stojí policejní dodávka a blokuje průjezd, IAD najíždí na koleje, přičemž prvních několik aut aktivuje světelnou závoru. Další řidiči tupě stojí před přechodem čumějíc na volné čočky a červený signál. MHD stojí... Já tedy v těch závorách nevidím žádný přínos...
Re: Preference MHD
No což, já tam jezdím taky, jsou tam betonový bočnice a dá se po tom jet krásněMOp píše:Vládní debílek v akci - aneb trava jako vyhrazený jízdní pruh... Tak jsem mu pral, aby nekde zapadnul..
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Vládní debílek v akci - aneb trava jako vyhrazený jízdní pruh... Tak jsem mu pral, aby nekde zapadnul..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: křižovatky s antipreferencí
Tak dnešní dva postřehy.
1) dost často vypadávala SSZ na Karlově náměstí, super nikde nikdo nečekal akorát musel člověk hlídat aby nevznikl Bermudský trojúhelník.
2)u SSZ Palackého náměstí jsem došel k závěru aby fungovala preference je potřeba tramvají ze všech stran. Pokud 10,14 a 16 byla na křižovatce sama, nechá je to čekat i 2 minuty, ihned po navolení kolizního směru padá volno a všechny vlaky projedou, potom to milostivě pustí tu 17. Naopak to platí taky, je-li tam jen 17 a 21 čekají i 2 minuty, až po navolení kolizního směru začíná křižovatka fungovat.
1) dost často vypadávala SSZ na Karlově náměstí, super nikde nikdo nečekal akorát musel člověk hlídat aby nevznikl Bermudský trojúhelník.
2)u SSZ Palackého náměstí jsem došel k závěru aby fungovala preference je potřeba tramvají ze všech stran. Pokud 10,14 a 16 byla na křižovatce sama, nechá je to čekat i 2 minuty, ihned po navolení kolizního směru padá volno a všechny vlaky projedou, potom to milostivě pustí tu 17. Naopak to platí taky, je-li tam jen 17 a 21 čekají i 2 minuty, až po navolení kolizního směru začíná křižovatka fungovat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 26.5.2006 12:17
- Bydliště: Dresden. 70 pod okny ovšem zůstala.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
<offtopic> Z mého menšinového pohledu pravidelného cestujícího mezi Strašnicemi a Jinonicemi, jenž z jistých důvodů musí odmítat instrukce z JŘ, ženoucí jej do podzemí, sedmičce jako superletadlu naopak fandím - když není, přijde zásek a Na Knížecí posléze tristní (edit: HODNĚ zblízka) pohled na odjíždějící 130 -> půlhodinová čekačka, popř. proměna v sardinku na palubě 137 + vysokohorský výstup od Waltrovky...</offtopic>Brejšín píše:Dnes se udělalo nevolno SSZ na Výtoni a zjevně prodloužila fázi pro odbočení linky 7 od Albertova. Žádám o okamžitou opravu jelikož potom by 7 už nebyla takový super letadlo.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference MHD
Nemá někdo tušení proč v ranní špičče jde křiž Harfa na blikačku? Stalo se mi už opakovaně (dnes opět). Potom během dne (i předtím) funguje normálně.
Teda já tam problém nikdy neměl, ne že by auta nestála na kolejích, ale než jsem buď odstanicoval nebo z opačnýho směru přechroustal vexle, vždy se najednou uvolnilo a bez zastavení jsem projel.
Teda já tam problém nikdy neměl, ne že by auta nestála na kolejích, ale než jsem buď odstanicoval nebo z opačnýho směru přechroustal vexle, vždy se najednou uvolnilo a bez zastavení jsem projel.
Re: Preference MHD
Kdybyste jezdili protekční víkendovou linku 11 (jako já), tak byste takovýdle starosti neměli.Fořtík píše:Dnes se Výtoň vůbec chovala hodně podivně - jednou mi prodlužovala volno až do bezvědomí a dvakrát mi znovu vložila fázi rovně hned po odbočení vlevo (od Palačáku). Zbylé 4 průjezdy (jedním směrem - od Palačáku k Vodárně) klasický a známý pevný cyklus.Brejšín píše:Dnes se udělalo nevolno SSZ na Výtoni a zjevně prodloužila fázi pro odbočení linky 7 od Albertova. Žádám o okamžitou opravu jelikož potom by 7 už nebyla takový super letadlo.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Dnes se Výtoň vůbec chovala hodně podivně - jednou mi prodlužovala volno až do bezvědomí a dvakrát mi znovu vložila fázi rovně hned po odbočení vlevo (od Palačáku). Zbylé 4 průjezdy (jedním směrem - od Palačáku k Vodárně) klasický a známý pevný cyklus.Brejšín píše:Dnes se udělalo nevolno SSZ na Výtoni a zjevně prodloužila fázi pro odbočení linky 7 od Albertova. Žádám o okamžitou opravu jelikož potom by 7 už nebyla takový super letadlo.