Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Hezký den přeji, rád bych se zeptal, jak to bude od pondělí s přestávkami na lince 11. Budou pauzy na koncích, svačiny nebo oddělení od vozu ? Na lince 13 to vypadá na parádní pauzy na Černokostelecké, co jsem vytušil z jízdního řádu.
Děkuji za odpovědi
Děkuji za odpovědi
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Právě teď Pavel Fojtík ve vysílání ČRo Plus:
http://www.rozhlas.cz/leonardo/dnes/_zp ... k--1226676
http://www.rozhlas.cz/leonardo/dnes/_zp ... k--1226676
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
P_V - byly vzdušné výhybky, které průvodčí přehazoval ručně (řidič k obsluze výhybek měl personál). Nebylo vždy možné umístit pro různé důvody vzdušnou výhybku pevnou, pak se instalovala stavěcí, přestavovalo se pomocí táhla
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tramvajové vzdušné výhybky si prohlédni ve střešovické vozovně. Nic se nepřehazuje, sběrač sám odbočí tam kam má, protože tramvaj je už najetá do odbočky a sběrač příslušně natočený a napružený.mixik píše:si neumím představit jak se ručně přehazovaly vzdušný vyhýbky. díky.
- mixik
- Uživatel
- Příspěvky: 617
- Registrován: 07.10.2008 23:04
- Bydliště: Přívory - Všetaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
chci se zeptat, když dřív byly vzdušný vyhýbky, tak jako ten řidič přehazoval vexle i vyhýbku na drátech? nebo to bylo automatický? si neumím představit jak se ručně přehazovaly vzdušný vyhýbky. díky.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jeden čas tam byly. Poznámka ve stylu, "Ze zastávky xy jede do zastávky yz."
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pokud vím, na rozdíl od zátahů/výjezdu tyto přejezdy v idosu nejsou (přestože berou lidi). Kdysi mi odpovídali z DPP, že je to proto, že jsou časté noční výluky, kdy se potom v důsledku mění právě i přejezdy z denních linek, a tak by ty spoje často nebylo možné dodržet. (Já si o tom ovšem nadále myslím své...)gabuliatko píše:... Pak by ty spoje měly být v IDOSu, zkusím pohledat. Díky Vám všem.MM-Mikulovsky píše:DODÁM K NÁM OBOUM, ŽE LIDI SE BEROU VŽDY - TAK JAKO PŘI ZÁTAHU/VÝJEZDU.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
... Pak by ty spoje měly být v IDOSu, zkusím pohledat. Díky Vám všem.MM-Mikulovsky píše:DODÁM K NÁM OBOUM, ŽE LIDI SE BEROU VŽDY - TAK JAKO PŘI ZÁTAHU/VÝJEZDU.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jestli mne paměť neklame, tak když kolem půlnoci přejíždí TRAM z "polonočního" výkonu na denní lince na noční linku (např. teoreticky -nevím jestli se to zrovna z těchto někdy provozovalo- z 11/obr. Spořilov na 53/obr. Voz. PA), tak přejíždí dle VJŘ již "pod/s" označením noční linky.9001 píše:Co vidím u nás, tak třeba 6 jela s orientací Nádraží Hostivař už z konečné.gabuliatko píše:A jakse to dělá, když máš noční a přejízdíš mezi polonocí a nocí z jedné konečné na druhou? To jedeš jako polonoční linka, nebo už jako noční? A vozí se lidi?
Ovšem pamatuji dobu, kdy l.6 v sólech končila (od Kotlářky) v obr. Kubánské nám. a její provoz kolem 20.hod PD. Některá sóla postupně nahradila soupravy na l.7 - byl tam "chyták" (nejlépe hned po střídání řidičů v nácestné IPP zc), kdy někdy/některé z těch vlaků zajely do obr. Kubánské nám. a kdy někdy/nekteré nezajely a přímo to "mastily" do obr. UDDP. V druhém případě se dle VJŘ měl do hlásiče dát přejezdový kód na Kotlářce zobrazení (+ stavění ROV) do cíle "UDDP" (ale vše ostatní - orientace=číslo linky i přihlášení do Dorisu mělo zůstat původní = postup byl obdobou zátahů), a oficiální "změna orientace" (včetně přihlášení do Dorisu) na l.7 byla VJŘ nařízena až v obratišti UDDP. Osobně, když jsem to párkrát tehdy jel, jsem sice přihlášení do Dorisu udělal dle VJŘ, ale orientaci= číslo linky na l.7 jsem změnil před příjezdem do zastávky Otakarova ZC (v níž jsem se napojil na pravidelnou trasu l.7 a i ze zadu dobíhající mohlI vytušit, že končím v UDDP + po odhlášení tamní výstupní se mi automaticky kód l.7 přenesl i do "hlásiče" a já už jen ručně překódoval přihlášení do Dorisu).
Pak jeden čas byl obdobný přejezd sól z 21/obr. Nádr. Braník na 11/obr. Spořilov - jestli se nepletu tehdy byla však změna orientace (včetně přihlášení do Dorisu) VJŘ nařízena již v Braníku (takže v Podolí všímaví lidi "čuměli", co to tam jede za linku a ti nevšímaví, že to odbočilo do Výtoně občasné).
WJ byl rychlejší (páč stručnější) - DODÁM K NÁM OBOUM, ŽE LIDI SE BEROU VŽDY - TAK JAKO PŘI ZÁTAHU/VÝJEZDU.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
To je různé. Například, když přejíždí vlak z linky 8 na 54, tedy jede jako linka 8 až na Ledovec a až na konečné se překóduje. Zatímco, když přejížděla 8 na linku 51, tak si pamatuju, že jsme přijeli na Podbabu, tam to převlíkli na 51 a jeli na Šárku...gabuliatko píše:A jakse to dělá, když máš noční a přejízdíš mezi polonocí a nocí z jedné konečné na druhou? To jedeš jako polonoční linka, nebo už jako noční? A vozí se lidi?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Co vidím u nás, tak třeba 6 jela s orientací Nádraží Hostivař už z konečné.gabuliatko píše:A jakse to dělá, když máš noční a přejízdíš mezi polonocí a nocí z jedné konečné na druhou? To jedeš jako polonoční linka, nebo už jako noční? A vozí se lidi?Bobik píše:Jo, Milan sice píše, jak by se to mělo dělat, ale praxe je trošku jinde. Samozřejmě tam kde máš ještě za výstupní rádiovou vexli se to nedělá, ale jinak se překodovává jak to komu "přijde pod ruku", takže mnohdy i v tý výstupní. A pak čidlo ukazuje kraviny, ale to nikdo neřeší, bo se to zas čidlem v nástupní srovná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
A jakse to dělá, když máš noční a přejízdíš mezi polonocí a nocí z jedné konečné na druhou? To jedeš jako polonoční linka, nebo už jako noční? A vozí se lidi?Bobik píše:Jo, Milan sice píše, jak by se to mělo dělat, ale praxe je trošku jinde. Samozřejmě tam kde máš ještě za výstupní rádiovou vexli se to nedělá, ale jinak se překodovává jak to komu "přijde pod ruku", takže mnohdy i v tý výstupní. A pak čidlo ukazuje kraviny, ale to nikdo neřeší, bo se to zas čidlem v nástupní srovná.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jo, Milan sice píše, jak by se to mělo dělat, ale praxe je trošku jinde. Samozřejmě tam kde máš ještě za výstupní rádiovou vexli se to nedělá, ale jinak se překodovává jak to komu "přijde pod ruku", takže mnohdy i v tý výstupní. A pak čidlo ukazuje kraviny, ale to nikdo neřeší, bo se to zas čidlem v nástupní srovná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ne, překódování by mělo proběhnout až na odstavných/manipulačních/obratových kolejích za výstupní zastávkou:gabuliatko píše:... Musí ve vyřešit výjezdy, zátahy a přejezdy. Chápu to správně, že se překódovává ve výstupní zastávce? Další věc jsou výjezdy a zátahy mimo pravidelno trasu, to tam taky není a mohlo by to tam být. S tím souvisí i přejezdy noček. ....
1.) v případě překódování na jinou linku ve výstupní zastávce, jejíž označník obsahuje čidlo (např. Spořilov, Sídl. Ďáblice/Barrandov/Řepy ...) by průjezd takového vlaku kolem čidla způsobil zmatek v dorisu (zpravidla několika hodinové předjetí onoho spoje či jeho sjetí z tratě)
2.) v případě změny kódu v hlásiči (orientaci) před přijímačem ROV na "rozřazovací/předjízdné/obratové koleje se smaže požadovaný směr pro ROV zadaný vyhlášením výstupní zastávky ležící před přijímačem oněch ROV (např. Sídl. Ďáblice, obratiště Levského/Sídl. Modřany, Lehovec, Sídl. Barrandov ...)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: GPS sledování pražských tramvají
No, tuším proč to "nepůjde" - třeba v reálným čase sledovat jeden chumel 22 v Karmelitský a druhej na IPP by mohlo poukázat na dlouhodobou neschopnost takovéhle věci řešit. Navíc by se v praxi ukázalo, že ona tolik proklamovaná preference MHD jsou ve skutečnosti jen prázdný předvolební kecy.kruťák píše: .....ale hlavně jsme tak trochu naivní a chceme DPP donutit, aby (stejně jako ten brněnský) začal dávat aktuální GPS polohy tramvají k dobru svým platícím zákazníkům - cestujícím.
A těch "zástupnejch" důvodů proč to "nejde" se jistě najde ještě spousta.