Odpověď na tvou otázku neznám, ale co se Zlíchova týče, tak o tom jsem nedávno viděl i nějakou reportáž někde v TV, že prý patří mezi nebezpečné, ale že na úpravy nejsou peníze atd. a jako nedávná dobrá úprava přechodu byla prezentována jiného opodál - a to tohoto přes vyústění ulice Křížové, dnes proti snímku předěleného napůl ochranným ostrůvkem pro chodce. Osobně (asi jako ty) nevím proč ten přechod mezi zastávkami Zlíchov má být vůbec nebezpečný, ale jsem přesvědčen, že prosazení těch nejdebilnějších změn pomohla jistě ta reportáž.Petr píše:.....Když jsem nedávno slyšel (a jistě znáte tramvajové zastávky Zlíchov), že má mezi nimi na přechodu pro chodce, kde chodí pár lidí vzniknout další SSZ (pár metrů od toho skvělého dole), myslel jsem že spáchám nějaký zločin. Minimálně začínám uvažovat o tom, že zakoupím bagr a po nocích budu jezdit nepotřebná SSZ vykopávat. Přidáte se? Komu ty peníze za nemyslné SSZ jdou do kapes co?
Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Naprosto souhlasim s Karosákem, zatimco 9001 je, ostatně jak je jeho dobrým zvykem, opět naprosto mimo.
Osobně takové semafory raději přehlížím a přecházím programově mimo ně (pro uživatele 9001 a jemu podobné, ve vzdálenosti 50,1 metru).
Osobně takové semafory raději přehlížím a přecházím programově mimo ně (pro uživatele 9001 a jemu podobné, ve vzdálenosti 50,1 metru).
V signalizaci to není. Tvůj mylný pocit o časté jízdě na stůj, vyplývá jen z tvé neznalosti problému, což už ti tu bylo několikrát neúspěšně vysvětleno.9001 píše:Já jsem akceptoval, že máte horší signalizaci a tak ji chci přizpůsobit tak, aby i jedinci mezi tramvajáky, kteří mají špatný odhad se nemohli vymlouvat.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Karosáku, máš pravdu... U nás například vzniklo obnovené SSZ Československé armády x Bubenečská. Zatímco původní bylo již od 21. hodiny na blikačku, nové nám běží stále. Umí např. červenou ze všech stran pro auta, ale už né za této situace všechny přechody pro chodce zelené... Přechody přes Bubenečskou, tedy ty, kde přejde jen pár lidí, umí zelenou ve chvíli, kdy na hlavní (Čs. armády) mají auta zelenou. Bohužel, pokud mají zelenou auta z Bubenečské, ještě to neznamená, že chodci ve své hlavní trase od metra Hradčanská mají volno. Musí si totiž navolit tlačítko. Pokud ho navolí pozdě (což je klidně i 15 sec před padnutím volna v Bubenečské pro auta), přejít se jim legálně nepodaří. Systém jejich požadavek zařadí až další cyklus. Je to na zabití....
Když jsem nedávno slyšel (a jistě znáte tramvajové zastávky Zlíchov), že má mezi nimi na přechodu pro chodce, kde chodí pár lidí vzniknout další SSZ (pár metrů od toho skvělého dole), myslel jsem že spáchám nějaký zločin. Minimálně začínám uvažovat o tom, že zakoupím bagr a po nocích budu jezdit nepotřebná SSZ vykopávat. Přidáte se? Komu ty peníze za nemyslné SSZ jdou do kapes co?
Když jsem nedávno slyšel (a jistě znáte tramvajové zastávky Zlíchov), že má mezi nimi na přechodu pro chodce, kde chodí pár lidí vzniknout další SSZ (pár metrů od toho skvělého dole), myslel jsem že spáchám nějaký zločin. Minimálně začínám uvažovat o tom, že zakoupím bagr a po nocích budu jezdit nepotřebná SSZ vykopávat. Přidáte se? Komu ty peníze za nemyslné SSZ jdou do kapes co?
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já také a k oné konkrétní situaci na přechodu Korunní/Sázavská dodám, že SSZ tam nikdy dříve nebývalo, je tam posledních pár let, tuším od té doby, co se do prostorů bývalé knihony nastěhovala veřejná bezpečnost. A je to přesně jedno z těch míst, kde ho nepoužívám (raději přecházím o kus dále přes ostrůvky na zastávce Šumavská).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Karosák: Přečetl jsem a na 100% naprosto souhlasím.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jo, to dělám taky, a klidně mě za to bičujte, jsem špatný chlapec, křičte si mě-mučte si mě chlebovou polévkou, stejně jsem nejšťastnější chlapec na světě, vždyť jsem viděl Rychlé Šípy. Nemám z toho potěšení, nebaví mě to a třeba se jednou změním, ale u mě to chodí tak Je několik možností, co se mi dějí. Vidím ne příliš rušnou ulici, kterou bych přešel i bez světel, např. SSZ Korunní x Sázavská. Řeknu si, že budu slušný a navolím si tlačítkem. Kolem projede fůra aut, pak široko daleko nic a já tam vystojím důlek. Přestane mě to bavit (a to jsem s to vydržet daleko více, než ostatní chodci), přejdu a pár vteřin po mě padne panáček a pár aut tam bohužel musí zastavit (nebo i tramvaj). Je mi jich líto, opotřebovávají své stroje, spotřebují víc paliva a já se těch splodin pak za trest nadýchám. Tady vidím kámen urazu v tom, že tam SSZ tohoto typu nikdy nemělo stát . Druhá varianta, kdy toto provádím, je ve večerních či nočních hodinách. Jsem unavený, chci už být doma, provoz je mizivý (takže nemyslím zrovna přechod u Muzea). Navolím si čudl a opět stepuju u sloupku na prázdné ulici a čekám na panáčka. Protože už jsem u sloupku strávil mnoho času a nikde ani kolo, dobře se rozhlédnu a přejdu. Pak jen procházím parkem a slyším z dálky cvakání mého volna... Šel bych se omluvit tomu, kdo tam kvůli mě musel zastavit. Ale v takovém případě měla být SSZ již dávno v režimu kmitavé oranžové9001 píše:Na tomhle se shodneme všichni, ale největší demence dosahují chodci, kteří k takovému semaforu přijdou, zmáčknou tlačítko a pak si stejně přejdou na červenou.
Samostatnou kapitolu tvoří SSZ na přechodech přes TT, ale to už se tu řešilo. Tam si nemačkám NIKDY.
Ale já jsem přece CHTĚl být slušný a přejít na zelenou.....
Když je to možné, řeším situaci tak, že poodejdu dále než 50 m od přechodu/SSZ a přejdu tam, kde nikomu nepřekážím....všechno naruby tu je
Snad to nebylo moc dlouhé, a aspoň MMM si to přečte. Děkuji.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
chemik: O co ti jde? Nějak se v tom ztrácím.chemik píše:Takže kdo je teda špatnej? Auto, které jede na několik vteřin trvající červenou, nebo tramvaj, která jede na několik vteřin trvající volno? Pomalu to z tebe leze, 9001
Já jsem akceptoval, že máte horší signalizaci a tak ji chci přizpůsobit tak, aby i jedinci mezi tramvajáky, kteří mají špatný odhad se nemohli vymlouvat.
Tvůj případ je hodně afektovaný a prakticky má jedinou odpověd. Nikdo se tu nikdy nezastal řidiče auta jedoucího na červenou. Pouze jsem napsal to, že pokud víte, že tam je problém, tak jezdím několikrát více obezřetněji než normálně. Docela mě mrzí že tu zapadlo co napsal MF. Ten to dokázal vystihnout nejlépe.
Pokud reaguješ na moji reakci na nové signalizace, tak neobhajuji jízdu na červenou, pouze se pozastavuji nad chodci, kvůli kterým to bylo z 99% stavěno.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Takže kdo je teda špatnej? Auto, které jede na několik vteřin trvající červenou, nebo tramvaj, která jede na několik vteřin trvající volno? Pomalu to z tebe leze, 9001
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Na tomhle se shodneme všichni, ale největší demence dosahují chodci, kteří k takovému semaforu přijdou, zmáčknou tlačítko a pak si stejně přejdou na červenou.Martin Šubrt píše:Vzhledem k naprosté inflaci výstavby semaforů i na místech, kde nejsou potřeba, už pro stále větší skupinu chodců a řidičů je chůze a jízda na červenou úplně normální. A měsíc za měsícem se to zhoršuje.Fořtík píše:To se na mě MF nezlob, ale když někdo pojede na mnou uvedenou 2s trvající červenou, tak ať se třeba po*ere. Já nevim, co se tu furt řeší... Hájí se tu ovce, co chodí na červeného pajďuláka a smete je tramvaj, hájí se tu řidiči jezdící na červenou... Za chvíli se tu bude tvrdit, že ty světla jsou jenom orientační, protože jezdit na červenou je vlastně úplně normální...
Pro tram mě napadá jako ukázkový příklad Sídliště Zahradní město.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Prvně zelená IAD a pak teprve se spožděním padá volno TRAM žel i v místech, kde původně souběžně jedoucí IAD najíždí za křižovatkou na TT (což způsobuje velké kolizní situace - páč IAD při najíždění na TT má dát TRAM přednost, ale auto má přeci zelenou a TRAM stále ještě stojí, tak proč by před ní nenajelo že, ale ona se vten moment už na čerstvé volno rozjíždí! - např. za zastávkou Jiřího z Poděbrat DC ,teď si nejsem jist, ale možná i ZC), či za Výtoň občasná k Albertovu!demon píše:...Oddaleni zelene pro IAD nemusi byt nutne az tech 20 s, bohate postacuji tak 2 s ve prospech tramvaji. Bohuzel dnes je na rade krizovatek ten pomer opacny.
Cernokostelecka je fajn i diky preferencnimu volnu, i kdyz se obcas najdou chytraci odbocujici vlevo na zelenou pro smer rovne a to i z pravyho pruhu.
Uváděný případ z Černokostelecké se mi stal již nesčetněkrát přímo tam, ale i jinde - např. za Poliklinika Modřany DC, kdy to jednou ten trotl vzal z toho nejpravějšího ze tří pruhů (a já tehdy jel zrovna poprvé od kurzu skoro po dvou letech jako svačinář se "starým" KT - naštěstí díky té své původní vzdálenosti od TT to stihl zastavit, páč já jej přes použití kolejovek minul polovinou vozu)!
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Kdo co nepochopil je pomerne zrejmy z mnozstvi negativnich ohlasu na tvoje napady.9001 píše: Zase si to nepochopil.
Pokud mas problem s vyklizovacimi casy, tak cestou je jejich prodlouzeni, nikoliv zkracovani uz tak kratkyho volna.
Oddaleni zelene pro IAD nemusi byt nutne az tech 20 s, bohate postacuji tak 2 s ve prospech tramvaji. Bohuzel dnes je na rade krizovatek ten pomer opacny.
Cernokostelecka je fajn i diky preferencnimu volnu, i kdyz se obcas najdou chytraci odbocujici vlevo na zelenou pro smer rovne a to i z pravyho pruhu.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jenže Klárov je o tom, že ten hlavnější směr (tedy Letenská) má logicky delší volno. Na Karlově náměstí je hlavnější směr z Resslovy. A zkrátit koliznímu směru na Moráň volno, pak ti velmi rychle stojí (s ohledem na frekvenci provozu tramvají 3, 4, 6 (není v kolizi, 10, 16, 18, 22 (není v kolizi), 21, 24 /tedy úžasný interval cca každou půl minutu spoj jedním nebo druhým směrem!/) velmi rychle celá Praha...9001 píše:demon: Zase si to nepochopil. Děkuji za Petrovi za příklad z Klárova, který je ukázkou řešení. Právě zkrácením stůj se získá ten vyklizovací čas, takže i když ty stůj projedeš, protože nebudeš moc bezpečně zastavit, tak se nedostaneš do kolize s jiným směrem, protože ten bude mít stále červenou.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
demon: Zase si to nepochopil. Děkuji za Petrovi za příklad z Klárova, který je ukázkou řešení. Právě zkrácením stůj se získá ten vyklizovací čas, takže i když ty stůj projedeš, protože nebudeš moc bezpečně zastavit, tak se nedostaneš do kolize s jiným směrem, protože ten bude mít stále červenou.
K Letenské: Tam si nevybereš. Pak bude tramvaják inteligent, až bude blokovat auta z Malostranské...
Ke zpoždění zelené. Tohle docela úspěšné funguje u Rustonky. Tramvaj má volno a až po cca 20 sekundách pustí auta. Funguje to.
Osobně preferuji systém typu Limuzská x Černokostelecká, kdy odbočení má vlastní volno.
K Letenské: Tam si nevybereš. Pak bude tramvaják inteligent, až bude blokovat auta z Malostranské...
Ke zpoždění zelené. Tohle docela úspěšné funguje u Rustonky. Tramvaj má volno a až po cca 20 sekundách pustí auta. Funguje to.
Osobně preferuji systém typu Limuzská x Černokostelecká, kdy odbočení má vlastní volno.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ze o ty zaslepenosti pises zrovna ty...9001 píše:Možná až schodíš svoji zaslepenost a podíváš se trochu dál, než za brány podniku a pult tramvaje, tak se možná dočkáš zajímavých prozření. Nikdy jsem nenapsal, že řidič může všemu předejit, ale opravdu mě štve člověk, který si říká profesionál, ale chováním má k tomu hodně daleko.
Možná by ti prospělo jít si stoupnout na vypnutou Palmovku. Ted tam jezdím docela často a nějak sem si nevšiml šnůr tramvají, i když jezdí kromě 12 všechny z vedlejší. Auta jim velmi často přibrzdí a pustí je.To samé platí o výjezdu z Balabenky. Bohužel když pouštím v autě autobus na padestáem, tak zastaví z protisměru tak jedna tramvaj z deseti.
Že by to nakonec nebylo tak jednostrané že auto je zlé a tramvaj dobrá?
Děkuji MF a cwapovi za pochopení.
Myslim, ze az na vyjimky vsichni chapou, ale ty mezi ne urcite nepatris.
Viz navrh na zkraceni volna... Nenapada te, ze tim se vubec, ale opravdu vubec nic nevyresi, protoze okamzik zmeny signalu zustane?
To uz by podstatne vic pomohlo zpozdeni zelene pro auta az po volnu pro soubezne jedouci tramvaje, cimz se snizi sance pitomcu nacpat to pred rozjizdejici se tramvaj.
Osobne se o cocky prestavam zajimat v okamziku, kdy vyhodnotim moznost provozniho zastaveni jako nulovou, pak uz jenom sleduju provoz okolo, takze pripadny stuj ani neregistruju.
Pro pripadny kritiky - tenhle postup doporucuje 10 z 9 zkusebnich komisaru...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já se chovám ohleduplně, prosím, nepoučuj mě, jak se mám chovat. Očekávám však i ohleduplnost od ostatních účastníků, zejména pak chodců.9001 píše:chemik: Jenom, že se to tady moc neprezentovalo.
Napadá mě ještě jedna věc. Dávat čočky na stůj podstatně dříve než nyní, aby jste se nemohli vymlouvat a bude to vyřešené.
btw: Bavím se o používání rozumu. Každý ví čím se řídí tramvaje. Nikdo po tobě něchce aby si se řídil signály pro auta, jenom v rámci selského rozumu toho využít ve svůj prospěch a zabránění nebezpečných situací.
Jak by to fungovalo, to "dávat čočky na stůj dříve než nyní"? Problém by byl furt stejnej - nevěděl bych stejně, kdy se z volna překlopí na stůj. Nebo jakou máš zcestnou představu?
Co se vypnuté Palmovky týče - doporučím ti jednu věc, stoupni si tam, vem si notýsek a zapisuj si, kolik lidí se chová zmateně, protože neví, kdo je na hlavní, neví, jakej je tvar křižovatky a tudíž si myslí, že má tramvaj přednost, tak radši zastaví. Ze 100% tě odhedem tak 30% nepustí, zhruba tak 40% tě pustí a těch zbývajících 30% tě pouští jen z mého výše uvedeného textu - neví, kde je hlavní, protože nesledujou značky. Současný stav horní Palmy je pochvalyhodný a toho, co to napadlo, bych vyznamenal.