Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4404
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Bobik » 01.10.2008 23:28

Zajímavá diskuze. Opravdu velmi......
Nicméně po přečtení mi z toho vyplývají nejméně dvě věci:
1.) Předpisy jsou od toho aby se dodržovaly.
2.) Pokud usoudím, že je omezení(značka, pruh...dosaďte si...) nesmyslné, nebudu ho přece dodržovat, vždyť je to blbost.

Tak nevím. Jaksi zde cítím poněkud rozpor...... (a mimoto chápu odkud se bere ta anarchie na silnicích).

Ano, předpisy se musí dodržovat, a ano spousta značení je naprosto nesmyslná a odporující si navzájem, to mi však nedává právo je ignorovat. Nemůžu na nesmyslnost předpisu poukazovat jeho porušováním.
Co s tím? Napadá mě jen dodržovat předpisy i s vědomím, že na některých místech zkolabuje doprava, nebo se stanou zcela neprůjezdnými a upozorňovat na jejich nesmyslnost jinou cestou.Možná si někdo zodpovědný všimne....(asi utopie). Nebo apelovat na zodpovědná místa. Ovšem síla je jen v davu. Pokud se bude jednat o jednotlivce, s nikým a ničím to nehne.
Napadá mě malý příklad - dnes na cyklostezce mezi Albertovem a Ostrč. nám parkovalo nákl. auto docela dlouho a cyklisti (pravda moc jich nebylo) ho objížděli tu po chodníku, tu po kolejích. Kdyby každý z nich zvedl telef. a zavolal MP nebo PČR ať to jde řešit udělal by lépe. Jemu to problém neodstraní, pravda, ale těm za ním to pomůže a řeší situaci legálně místo nelegálního objíždění po chodníku. To samé ta značka o sesedání. Můžeme hodiny debatovat o její (ne)smyslnosti, nicméně až tam pojedem, musíme sesednout, neboť ta značka tam je a je tam platná.

P.S. Samozřejmě nejsem svatej a některých v diskusi výše zmíněných nešvarů se dopouštím taky, to přiznávám............
P.P.S. Perlička (nikoli návod) na závěr - už jsem zažil, že řidiči nesmyslně umístěné přenosné značení vyřešili po svém - naházeli do pangejtu :twisted:

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od VIKtor » 01.10.2008 19:17

9001 píše:A jsme u toho,ale třeba 30 na Kubáni pro auta je ok? Jasně chápu v přítomnosti tram ok, lidi se vyvalí dobíhají atd. jindy je tam efekt o ničem,ale jedu tam 30 protože tam ta značka je. Pak si člověk zvykne značky ingrovat jednu přehlídne ...

K tvému příkladu bych přiřadil značku STOP. Proč já mám zastavovat když to je silnice pro auta
Neznám konkrétní příklad, takže nevím, jestli je tam jen kvůli tramkám, nebo je tam i jiný důvod...

Myslím si, že máš pravdu. Lidi by měli být natolik inteligentní, že by měli vědět, že pokud ho při dobíhání tramky strazí auto, tak mu asi stejně ujede... Jednoduchá matematika. A z tohoto důvodu by tam asi ta značka být nemusela, na druhou stranu je to jen omezení rychlosti, nikoli značka STOP...

A o těch značkách máš naprostou pravdu, zbytečně instalované značky svádějí k jejich ignoraci a následně i k igoraci i těch ostatních - důležitých :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od 9001 » 01.10.2008 18:39

Matošo píše: Značky "Cyklisto, vypadni!" na cyklostazce nerespektuji, protože je považuji za šikanu a buzeraci.
Za chvíli bude řidič před tunelem chtít, aby lidi vypadli z tramvaje a nastoupili si až za tunelem, protože trať je rozbitá a když bude tramvaj prázdná (lehčí), tak bude menčí riziko průjezdu.
A jsme u toho,ale třeba 30 na Kubáni pro auta je ok? Jasně chápu v přítomnosti tram ok, lidi se vyvalí dobíhají atd. jindy je tam efekt o ničem,ale jedu tam 30 protože tam ta značka je. Pak si člověk zvykne značky ingrovat jednu přehlídne ...

K tvému příkladu bych přiřadil značku STOP. Proč já mám zastavovat když to je silnice pro auta

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Matošo » 30.9.2008 23:15

Ze svý vlastní zkušenosti můžu říct (ale kolegové cyklisté mi dají jistě za pravdu), že pokud se KDEKOLIV po cyklostezce bude štrachat babka, pobíhat děcko nebo pes, nebo pohybovat bruslař, tak je to situace krizová, protože to všechno jsou lidé nepředvídatelní a většinou bez smyslu (a vzdělání) pro dobpravní předpisy.

Značky "Cyklisto, vypadni!" na cyklostazce nerespektuji, protože je považuji za šikanu a buzeraci.
Za chvíli bude řidič před tunelem chtít, aby lidi vypadli z tramvaje a nastoupili si až za tunelem, protože trať je rozbitá a když bude tramvaj prázdná (lehčí), tak bude menčí riziko průjezdu.

Jak pasl VIKtor, za chvíli bude na chodníku u škol "Zujte se!" protože kdybybchom šlápli nějakému školákovi na nohu, tak ho to alespoň bude míň bolet...

Jinak jelikož ve Vršovicích už nějekej ten čas bydlím, tak musim říct, že cyklostezky vítám, ale tento způsob zdá se mi poněkud nešťastným. Od Bohemky na Otakarku by klidně mohly být na chodníku, širokej je dost. Jinak sám tímto úsekem jezdím parkem (Havlíčkovy sady) kolem Botiče, ale jestli je tam ofko stezka netušim. (na jednom místě je značka, ale je tam jaksi osamocená...)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Jabberwocky » 30.9.2008 20:34

Poslyšte, nějak mi uniká, co řešíte. Ta cedule je samozřejmě nesmysl a je tam podle mne ze dvou důvodů:
1) Silnou výstrahou upozornit cyklistu, že si má dávat bacha
2) Pokrýt odpovědného úředníka, kdyby se něco stalo - ceduli jsme tam dali

Zase je to jen a jen o vzájemné ohleduplnosti, nikoli o cedulích. Pokud tam bude pět a půl člověka, pojedu normálně nebo trochu zpomalím. Bude-li jich tam víc, zvonkem na sebe upozorním a objedu je při kraji krokem (a slušně poděkuju těm, co mi případně uhnou). Pokud se tam bude štrachat babka o berlích nebo pobíhat děcko, tak s kola slezu. Causa finita.

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od VIKtor » 30.9.2008 17:00

Tvoji větu "Ráno nebývají na cestě do Modřan nijak oslnivé přepravní výkony" bych dal zarámovat. To je taky alibismus. Stačí jedna plná tramvaj kancelářských krys do Nestlé na Belárii, aby mělo cenu to řešit. Jezdím tam každý den.

Já myslím, že řešení, kde cyklistům přibyly DVĚ dočasné značky není zmatené. Je však omezující pro cyklisty, cestjící MHD (nekomfortní přestup) i IAD (stojící autobus blokuje pruh).

V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).[/quote]

K zarámování ti dávám své svolení... :D Já bydlím v Modřanech pět let a ještě jsem tam ráno nepotkal tramvaj plnější než s nějakými 20 kaštánky - evidentně máme jiné zkušenosti a já se těm tvým nebráním! Přesto si myslím, že dotyčné značky jsou v daném případě zbytečné, neboť podstata, za jejímž účelem tam byly nainstalovány, je dána samotnou cyklo/chodco stezkou a základy slušného chování...

Napadá mě ještě jedno přirovnání: Podle logiky použité na Dvorské cyklostezce, by měl být každý přechod pro chodce nevybavený světelnou signalizací, opatřen značkou STOP s dodatkovou cedulkou Přechod pro chodce. Někdo by tam totiž mohl jít a řidič nedbalý toho, že má chodci dát dle předpisů přednost, by ho mohl srazit!

=D> Musím uznat, že návrh s BKV a navazujícími busy je hoden ocenění řádem "Spokojeného kaštana"! Akorát by chtělo, aby se něčím podobným zabýval i ten úředník... :roll:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Absolut » 30.9.2008 14:44

Samozřejmě, že bych ho vracel mezi IAD až tam. Na žluté kříže a značku dej přednost v jízdě busu je to okamžitě proveditelné. Na úpravu SSZ moc složité.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Fořtík » 30.9.2008 14:25

Absolut píše:V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).
A já bych se nebál poslat ten autobus po kolejích až na přístaviště, kde by se mohl bezkolizně zařadit zpět mezi auta (tedy pokud by se upravila detekce tak, aby SSZ umělo na autobus reagovat - nevím, jak moc to je složité)... :wink:

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od scoffer » 30.9.2008 14:05

demon píše:I já souhlasím s Bobkem, ale překvapuje mě to u tebe, protože jeho názor je v příkrém rozporu s tím, co jsi napsal prve...
Mozna jsem se spatne vyjadril prve, nechtel jsem jezdit 150 km/h po obci, spis slo o ten Stefanikuv most.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od radek31 » 30.9.2008 13:44

Absolut píše:V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).
bohužel podobně dokonale vychytané řešení NAD si zaslouží v Praze pouze Buranov (viz. výluka kvůli esíčku za Smích. nádr.), nějaké Modřany nikoho nezajímají

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Absolut » 30.9.2008 13:34

Viktor:

Tvoji větu "Ráno nebývají na cestě do Modřan nijak oslnivé přepravní výkony" bych dal zarámovat. To je taky alibismus. Stačí jedna plná tramvaj kancelářských krys do Nestlé na Belárii, aby mělo cenu to řešit. Jezdím tam každý den.

Já myslím, že řešení, kde cyklistům přibyly DVĚ dočasné značky není zmatené. Je však omezující pro cyklisty, cestjící MHD (nekomfortní přestup) i IAD (stojící autobus blokuje pruh).

V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6151
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od demon » 30.9.2008 11:33

scoffer píše:Úplně souhlasím s :absolut a Bobkem, měl jsem na mysli přesně tu situaci na mostě co si popsal =D>
I já souhlasím s Bobkem, ale překvapuje mě to u tebe, protože jeho názor je v příkrém rozporu s tím, co jsi napsal prve...

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od VIKtor » 30.9.2008 10:45

Bobek: Na daném srovnání mi přijde absurdní ten nepoměr - zatímco jako řidič objetím kolony narušuju (neoprávněně!)okolí své silnice, tak jako cyklista na cyklostezce se akorát vyhýbám překážce/lidem. to je jako by jsi porovnávalže je někde na mostě rychlost omezená rychlost na 10Km/h a projede tam cyklista 15tkou a řidič 80tkou - jasně, oba překročili rychlost, ale moc stovnatelný to teda není...

Absolut: Když tam značka nebude a cyklista někoho (jak říkáš) sejme, tak z toho bude mít stejně průser cyklista, protože nepřizpůsobil jízdu a ohrozil chodce. Když mu tam ta baba skočí a on pojede krokem (což podle mne je v daném případě přizpůsobená rychost), tak je tam dost svědků na to, aby to bylo vyhodnoceno ve prospěch cyklisty. Zmiňovaní jezdci-bruslaři, kteří jsou chodcům minimálně stejně nebezpeční touto značkou nijak omezováni nejsou, ačkoli i tak nesmí ohrozit své okolí - z čehož plyne lehký alibismus ve smyslu: Snažili jsme se...

Pokud nastane případ, že na stejné cyklo/chodco stezce (v případě mimo výluku) půjde početný dav turistů, tak tam žádná značka neude a cyklista tak jako tak nesmí ohrozit chodce a buď je bezpečně objede, nebo zastaví a sleze - takže v čem je rozdíl? Akorát v tom, že teď musí prostě slézt, i kdyby tam nikdo nebyl.

Píšeš o toleranci, ale v tomto případě to moc tolerantní řešení není. Svým příspěvkem jsem se snažil říct, že můžeme dávat na každých pár metrů nějakou značku, protože všude se něco najde. Pak bude ale spousta zmatených řidičů, cyklistů, chodců a každý v tom bude mít takovou kaši že to bude ještě horší než kdyby těch značek minimum, nebo je prostě sledovat nebude (stejně jako respektovat různé předpisy) a pojede intuitivně (což se myslím děje čím dál tím častěji - viz jízda po kolejích). Myslím, že normální řešení je mít značek co nejméně (ty důležité) aby lidi nesledovali, co přijde u pravé krajnici za ceduli a spíš čuměli co se okolo nich na té silnici děje. Už nevím kde jsem to viděl, ale cedule omezení rychlosti na 50Km/h pod cedulí se začátkem města je taky trošku kravina...

Ráno nebývají na cestě do Modřan nijak oslnivé přepravní výkony, takže ani cyklostezka nebývá tolik zaneřáděná lidmi... Kolik cyklistů, z těch kteří tam dnes ráno sesedlo, sesedne příště? Při takovéhle značce bych skutečne čekal výkop a ne to, že je tam kvůli tomu, že tam bude třeba někdo stát - každý normální člověk zpomalí nebo sesedne bez značky a ty druhé ta značka stejně nedonutí... Tak jaký je v ní smysl?

P.S.: Uznávám svou chybu v teorii rozporu dopravního značení a děkuji za opravu

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od scoffer » 30.9.2008 9:48

Úplně souhlasím s :absolut a Bobkem, měl jsem na mysli přesně tu situaci na mostě co si popsal =D>

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Absolut » 30.9.2008 9:18

Viktor: Umístění této dočasné SDZ na cyklostezku není v rozporu vůbec s ničím a je-li na stezce překážka neslučitelná s projetím na kole, ale překonatelná při vedení kola, pak je značka na místě. To, že projektant DIO vyhodnotil situaci v okolí zastávky NAD jako neslučitelnou s provozem cyklistů je jeho věc a nedivím se mu. Pokud tam dnes cyklista sejme starou bábu a ta spadne na hlavu a omylem se zraní a umře, je to zavinění cyklisty. Kdyby tam ta značka nebyla, bude to na právní tahanici. Doplň si znalosti o umisťování dopravního značení. Doporučuju třeba ČSN a TP.

Odpovědět