Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4644
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od MOp » 19.1.2009 13:07

Dnesni policiste jeste byli suprovi, snazili se jakz takz preferovat tramvaje. To ve ctrvtek tam byla daleko horsi individua.. Ale ze vsech nejlepsi je stejne ta blondata policajtka, co tam byla minule ?utery?, ta preferovala jak o zivot a ani nemela nikde dlouhe kolony, proste to mela v maliku..

Sirka
Uživatel
Příspěvky: 525
Registrován: 11.6.2005 15:55
Bydliště: Praha 13

Re: křižovatky s antipreferencí

Příspěvek od Sirka » 19.1.2009 12:53

Dnes to bylo zajímavé Na Valech - kolem 9. hodiny kolona z jižního koridoru ulicí Na Valech až do křiž. Prašný most, další šňůra od Prašňáku skoro až k Voz. Střeš. (odbočení vlevo do Dejvic) Kolem 10. se situaci snažila zklidnit PČR ručním ovládáním křiž. Na Valech - Badeniho, takže přejít dnes přes ul. Na Valech byl nadlidský úkol. Na světlech u Písecké brány jsem čekal asi 7 minut, celou dobu měla auta zelenou a chodci červenou, to je fakt na pěst :evil:

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Re: presun

Příspěvek od 2217 » 02.12.2008 9:28

gabuliatko píše:...
jinak mé zkušenosti z exponovaných zastávek typu Karlovo náměstí a IPP odhadují pravděpodobnost zastavení druhého vlaku u slepce tak 50%, IPP z kopce tak 10%
10%? No potvrdit ani vyvrátit nemohu. Ale na IPP se teď náhodou vyskytuji denně a to docela dlouhou dobu v kuse, tak mohu sledovat. Moje štěstí je v tom, že vždy čekám na linku 22. těch je tolik, že spolehlivě přijede ke sloupku jako první. No a když ne, tak olt pět minut čekám. Běhat po IPP nebudu, to bych byla sebevrah.
OT: Ono to s tím zastavováním u sloupku, pokud je tramvaj na stanici jako druhá, není nikde úplně OK. Ačkoli v poslední doě musím některé řidiče pochválit, zvláště třeba jednu včerejší devítku na NT. =D>

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 01.12.2008 11:12

MOp píše:To bylo to první, co mne napadlo, ale bylo mi vysvětleno, že to současný řadič ani zmíněný zvláštní program neumožňuje. Problem spočívá právě v indikaci zmíněného bodu, odkud se prodlužuje.
Ano, klasicky ne, ale proto jsem psal, že by ten stromek reagoval na oranžovou před zelenou na světlech z Mezibranské .... netrhejte mi to z kontextu :evil: :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 01.12.2008 11:09

ad Fořtík - ano, ano zrcadlo tam je, to bezesporu pomůže. Ale s tím výhledem už také dost záleží na tom co máš za auto, přes ten hřbitov je dolů z něčeho s delším čumákem vidět fakt slušný kulový. Navíc Plzeňská je dost frekventovaná a opravdu si někdy myslíš že už projedeš a ono to nestihneš. Je to určitě zbytečně nebezpečné místo a SSZ pokud bude na Plzeňské sladěná se zbytkem světel a bude mít preferencí tramvají nemůže být na škodu.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od Fořtík » 01.12.2008 8:25

Damir Holas píše:Erbenova... To je taková ta hnusná jednosměrná ulice, co z ní gumokolista, když míří na Plzeňskou, nevidí na tramky jedoucí od Zvonu dolů na Smíchov a často se při čekání na průjezd nalepí až ke kolejím? Tak to je opravdu hodně dobrá zpráva :) =D>
Ale věř, že vidí. Já jsem tam jel autem asi dvakrát. V prvním případě krásně posloužil systém zrcadel naproti výjezdu z jednosměrky a v druhém případě, když byla zrcadla zamlžena jsem najel tak, že bach pohodlně viděl, aniž bych stál na kolejích. Je to jenom o pohodlnosti a lenosti motoristů. PAk tu také máme ten motoristický komplex "nejedu-li já, proč by měla jet tramvaj". No a nakonec k tomu připočti jakousi neměřitelnou mystickou sílu, která ke kolejím přitahuje vše z jejich okolí, zejména pak souběžně jedoucí autíčka, i když v tomto případě se jedná o kolmo jedoucí autíčka.

No nic, všimnul jsem si, že se tam něco kutá. Pro zlepšení bezpečnosti je to určitě velké plus.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4644
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 01.12.2008 8:15

trainzjohny píše:...na Démonem zmiňované mezibranské tím, že by kupříkladu rozblikala běžně používaný "stromeček" v přímém směru ?
To bylo to první, co mne napadlo, ale bylo mi vysvětleno, že to současný řadič ani zmíněný zvláštní program neumožňuje. Problem spočívá právě v indikaci zmíněného bodu, odkud se prodlužuje.

Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
Příspěvky: 1564
Registrován: 23.8.2006 17:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Preference MHD

Příspěvek od Damir Holas » 01.12.2008 0:52

trainzjohny píše:Na křižovatce Plzeňská X Erbenova (první kolmá ulice na Plzeňskou po zastávce Bertramka směrem ZC) bude v brzké době evidentně naistalováno SSZ, snad s preferencí tramvají. Včera večer při návratu z práce se na místě pohybovala věžka a dnes již stojí sloupky pro přechod pro chodce přes Erbenovu.
Konečně tak ubude MU na Plzeňské =D> zde měla být světla, podle mě, už dávno.
Erbenova... To je taková ta hnusná jednosměrná ulice, co z ní gumokolista, když míří na Plzeňskou, nevidí na tramky jedoucí od Zvonu dolů na Smíchov a často se při čekání na průjezd nalepí až ke kolejím? Tak to je opravdu hodně dobrá zpráva :) =D>

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 30.11.2008 23:57

Na křižovatce Plzeňská X Erbenova (první kolmá ulice na Plzeňskou po zastávce Bertramka směrem ZC) bude v brzké době evidentně naistalováno SSZ, snad s preferencí tramvají. Včera večer při návratu z práce se na místě pohybovala věžka a dnes již stojí sloupky pro přechod pro chodce přes Erbenovu.
Konečně tak ubude MU na Plzeňské =D> zde měla být světla, podle mě, už dávno.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 30.11.2008 23:53

demon píše:Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).
P_V píše:... Co třeba jako bonus nějak indikovat, zda už onen bod rozhodnutí nastal? Neříkal bych tomu návěstidlo, informace jím podaná nemá vliv na provoz natož na jeho bezpečnost, takže může ukazovat v podstatě cokoli jakkoli, hlavně když to bude pochopitelné.
A co tohle spojit do kupy a dát tam něco jako je na železnici opakovací návěst, která by ve své podstatě opakovala oranžovou před zelenou na Démonem zmiňované mezibranské tím, že by kupříkladu rozblikala běžně používaný "stromeček" v přímém směru ?
Ano peníze a neochota světem vládne, ale teď se stejně bavíme teoreticky, že...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od P_V » 30.11.2008 23:09

MOp píše:Cyklus na IPP neni pevny, je tam nejaky specialni vynalez. Tez si jiz nepamatuji jak se presne jmenuje a funguje, ale v urcitem miste volne faze se vzdy na zaklade okolnosti vypocte pozadovana hodnota prodlouzeni dane faze. Zmenit a zjistit tento bod jde velice tezko, a to je take jeden z duvodu, proc nelze na IPP instalovat navestidla informujici, za jak dlouho padne signal volno..
Nelze... Předpověď, za jak dlouho přijede příští metro, se také během intervalu upřesňuje, a přitom ji LZE promítat na plátno.
Co třeba jako bonus nějak indikovat, zda už onen bod rozhodnutí nastal? Neříkal bych tomu návěstidlo, informace jím podaná nemá vliv na provoz natož na jeho bezpečnost, takže může ukazovat v podstatě cokoli jakkoli, hlavně když to bude pochopitelné.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4644
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MOp » 30.11.2008 22:21

Cyklus na IPP neni pevny, je tam nejaky specialni vynalez. Tez si jiz nepamatuji jak se presne jmenuje a funguje, ale v urcitem miste volne faze se vzdy na zaklade okolnosti vypocte pozadovana hodnota prodlouzeni dane faze. Zmenit a zjistit tento bod jde velice tezko, a to je take jeden z duvodu, proc nelze na IPP instalovat navestidla informujici, za jak dlouho padne signal volno..

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 30.11.2008 18:24

demon píše:Jelikož jde o pevný cyklus, tak by bohatě stačil časový spínač s odpočtem spínaný zhasnutím volna a není potřeba ani součinnosti řadiče.
I s tím rizikem, že do programu řadiče zasáhnou hasiči a navolí si volno ve svém směru, by účinnost byla 99%.
Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).
Právě že ten cyklus není tak pevný a i hasiči ho umí secsakramentsky rozhodit. Ale já vlastně nic nevím...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5974
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 30.11.2008 18:21

Petr píše:Tenle nápad měl už svého času Martin Šubrt. Zjistilo se, že řadič použitý na IPP neumí informaci o tom, kdy padne signál volno dát. Technické podrobnosti si nepamatuji, ale Martin ví víc...
Jelikož jde o pevný cyklus, tak by bohatě stačil časový spínač s odpočtem spínaný zhasnutím volna a není potřeba ani součinnosti řadiče.
I s tím rizikem, že do programu řadiče zasáhnou hasiči a navolí si volno ve svém směru, by účinnost byla 99%.
Na druhou stranu řidič, který tam jezdí častěji už "příchod" volna pozná podle fáze semaforů v Mezibranské na které vidí (i když pouze ten v první soupravě).

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petr » 30.11.2008 18:11

Tenle nápad měl už svého času Martin Šubrt. Zjistilo se, že řadič použitý na IPP neumí informaci o tom, kdy padne signál volno dát. Technické podrobnosti si nepamatuji, ale Martin ví víc...

Odpovědět