IMHO to není dvojím vypružením, ale tím, že ty podvozky mají zachovaný dělený rám, ač by ho teoreticky mít nemusely - velmi podobně konstruované podvozky z Düsseldorfu ho taky nemají.PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Pod hlavou je skutečně dírka a mazivo tou dírkou vystříkne do žlábku. Možná bych nějaký schémátko našel, ale určitě ne hned...
Re:
Zkoumala jsem fotografie. A jejich na webu požehnaně. Nemohu přijít na to, jak ty mazníky fungují. Pravděpodobně je vyvrtán kanálek skrz hlavu kolejnice (event pod hlavou). Pak by se to muselo zanášet prachem, zatuhlým mazivem a roznýtovaním způsobeným opotřebením.trainzjohny píše:Doufám, že na ty oblouky dají přimazávání jako je to v zatáčce na Náměstí Republiky, mám pocit že to opravdu pomáhá.
Možná je zespodu žlábku přivedena tryska a nákolek se brodí????
Máte někdo nějaký schematický obrázek?
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Nj , likvidatory T6 a klony s komforama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Pane DPmPETe, jen odbíhejte od zadaného tématu, Vaše odběhy jsou poučné!
Re: Rekonstrukce TT
Když se dělají táhlé oblouky o mírném poloměru z rovných kolejí ,tak časem to má tehdenci zalamovat a vznikají takzvané vlaštovky.Každá kolej má svojí pamětˇ se vrátit do původního rovného tvaru ve kterém kdysi byla.
Když se objeví na kolejích vlnky je potřeba koleje co nejrychleji přebrousit ,dochází rozechvění pražců a k destabilizaci koleje.
Ke chvění vozidla můžou přispět i zákusy ,takže se musí vyvařit vyhoblovaná koruna i příruba.
Další faktor : kola nejsou v profilu .
Tak to je asi tak vše ale to už odbíhám od zadaného tématu .
DPmPET
Když se objeví na kolejích vlnky je potřeba koleje co nejrychleji přebrousit ,dochází rozechvění pražců a k destabilizaci koleje.
Ke chvění vozidla můžou přispět i zákusy ,takže se musí vyvařit vyhoblovaná koruna i příruba.
Další faktor : kola nejsou v profilu .
Tak to je asi tak vše ale to už odbíhám od zadaného tématu .
DPmPET
Re: Rekonstrukce TT
To je jasné, za to může digitalizace!
Zadavatel požadoval oblouk, počítač to vykreslil jako polygon a podle toho se to postavilo
Zadavatel požadoval oblouk, počítač to vykreslil jako polygon a podle toho se to postavilo
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
To zcela určitě. Při bližším pohledu je dobře patrné že to není plynulý oblouk ale spousta úseček cca 1,5m dlouhých poskládaných za sebou do oblouku Čím to že se to děje? Typem (kvalitou) kolejnic, otevřeným svrškem, neschopností stavět kvalitní a trvanlivé tratě nebo všechno dohromady + ještě něco navíc?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Trat na estakáde potrebuje v podbít a přebrousit. Z vlastního pozorovaní nejvetsí bordel delají naopak T6, zatímco T3 v pohode..
Uz aby byla nová kola!
Uz aby byla nová kola!
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ještě jsem si vzpomněl na pár věcí k tématu podbíječka:
Nutno dodat, nejsem si jist, zda máme pro podbíjení tratí kvalifikované jedince.
Zítra se podbíjí kolej do centra, v pondělí podbíječka v dopoledních hodinách odjede zpět do Drážďan. Kdo nemáte vyfoceno, či se chcete jen podívat, máte zítra šanci vidět stroj v akci.
poznámka: Podbíječka přes kaliforňan jet může, využívat jej však nebude. Možná někdy příště.
V rámci co nejmenších záborů okolních ploch jsou němci zvyklí po sobě uklízet. Podbíječku nakládají na návěs každý den a podle potřeby si ji staví na příslušnou kolej.jára píše:Podbíječka je již na nákladáku (připravena na odvoz??)
Dnes jsem se na to ptal. Bohužel by to nešlo. Problémem je kromě profilu kola také s použitými nástavci, které údajně nejsou kompatibilní s kolejnicemi typu NT1. Možná se využije někdy v budoucnu při kladení polí s S49, ale kdo ví..trainzjohny píše:může se podbíječka z metra použít na tramvajích ???
Nutno dodat, nejsem si jist, zda máme pro podbíjení tratí kvalifikované jedince.
Zítra se podbíjí kolej do centra, v pondělí podbíječka v dopoledních hodinách odjede zpět do Drážďan. Kdo nemáte vyfoceno, či se chcete jen podívat, máte zítra šanci vidět stroj v akci.
poznámka: Podbíječka přes kaliforňan jet může, využívat jej však nebude. Možná někdy příště.
Re: Rekonstrukce TT
Nepopírám vliv údržby, ale jsou případy, kdy vůz kmitá jen na specifickém úseku trati. Nejproblematičtější úseky jsou Braník - Nádraží Modřany a pak také estakáda na Barrandov. Z mého pozorování mi vychází, že soupravy T3 kmitají skoro všechny, T6 minimálně, u KT a 14T k tomu nedochází, hlavně proto že oproti klasické soupravě je pohyb zatlumen. Zajímavé je, že v obou případech jde o trati na estakádě, zvlášť u Barrandova je velmi výrazné, že kmitání odezní, jakmile se z estakády přejde na zatravněnou trať.DPmPET píše:Jestli některé vozy se na rovné trati rozkmitávájí tak mají jednoznačně sjetá kola,ale to je věc údržby ve vozovnách aby měli profil kola podle navrhnuté normy.
DPmPET
Podle mě jde tady o spojení klasického vrtivého pohybu, který je vlastní všem kolejovým vozidlům a u tramvají je umocněn otáčivými podvozky, s odezvou tratě, kdy zřejmě na estakádě je tlumení vibrací nejmenší.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.7.2007 19:32
- Bydliště: Praha 12 Modřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Příště si napíšu inventární číslo vozu a dohledám kde že to zanedbávají Díky za objasnění.
Re: Rekonstrukce TT
Jestli některé vozy se na rovné trati rozkmitávájí tak mají jednoznačně sjetá kola,ale to je věc údržby ve vozovnách aby měli profil kola podle navrhnuté normy.Markus píše:Čím to je že sebou vozy na trati mezi Belárií a Černým koněm tolik hází? Doufal jsem že dlouhá podzimní rekonstrukce to spraví ale nestalo se.
DPmPET
Re: Rekonstrukce TT
jara píše:Tak jsem ve večerních hodinách projel opět úsek Bílá Hora-Vypich. A pár věcí mě překvapilo. Podbíječka je již na nákladáku (připravena na odvoz??) a po trati se pohybovala trojička se šterkovacím vozíčkem, kterému osádku dělal jeden zdejší diskutér Ale co bylo o něco více zajímavé po ukončení otevřeného tělesa a přechodu na BKV je na BKV umístěn kalifornaň. To je jen z důvodu přejezdu vozíčku z koleje na kolej nebo se chystá něco většího?
Info pro p.Járu:Na čem je položené povrchové křížení (Kalifornˇan)jsou zádlažbové panely ,takže je to klasika ,ne velkoplošné panely.Kalifornˇan se tam umístíl aby se furt nepřendával jeřáby z jedné koleje na druhou.Jěště večer dne 27.3 po odklínování zpětné výměny se jezdilo štěrkovat po koleji do centra.
DPmPET
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Může za to sinusový pohyb při jízdě v přímé v kombinaci se současně používaným profilem kola. Pomůže přebroušení kolejí, změna tvaru kola a jízda jinou rychlostí.