Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ano pouzilo, ve Vysehradskem tunelu. FZ z Ujezda pripravim az budu ve stavu moci psat popisky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Reko Ujezd
Prohledl jsem si fotky z rekonstrukce na Ujezde, a prijde mi dost zvlastni pouzita technologie - nejdriv presne umistit kolejnice a pak pod ne nalit beton... (teda tak nejak jsem pochopil, ze to ma probihat). Uprimne mi to pripada jako kdyz v Kocourkove staveli skolu a zacali strechou... Pouzila se tahle metoda uz nekde? (Nesleduju rekonstrukce tak detailne, abych si to pamatoval). Proc se to neposadi normalne na prazce? Diky za odpovedi.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Zřejmě měla tram sjetá kola, či je třeba přebrousit vlnky. Samotné podbití nestačí..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Podbíjením nelze odstranit vlnky (no spíš vlny) na trati.
Re: Rekonstrukce TT
Výluka tu proběhla, i když podbíječku jsem nezahlédl. Jelikož jsem nějaký čas nejezdil do práce tramkou, tak přihazuju poznatek až teď. Včera v pozdnějších hodinách jsem měl tu čest jet po úpravách poprvé a zase takový záztak to nebyl. Kdybych se u Černého Koníka pevně nedržel, tak bych se mlátil tu o pravé, tu o levé okno - prostě, pokud se podbíjelo, tak to za moc nestálo... Pro upřesnění - svezl jsem se T3R.PRadek píše:Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)
Re: Rekonstrukce TT
Kdysi sem něco natáčel a fotil v Dráždˇanech u vozovny Reick rozvětvení na Alt Reick -Prohlis-Dobritz ,tak tam mají taky nainstalované přimazávání ve žlábku i v koruně v kolejovém trojuhelníku,ale maže to jenom v obloucích .Jestli to eliminuje tření nákolků v obloucích tak bych to chápal ale někde na rovném úseku trati jsou to vyhozené investice.
DPmPET
DPmPET
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Rekonstrukce TT
No že se mažou okolky aby nepískaly třením v obloucích to vím (mmch na Nám. Republiky ta vanička na mazání ve žlábku je, zkus proštudovat v terénu), ale že by se mazaly i nákolky? Když to vezmu "selským rozumem" tak to logicky musí klouzat. Jak to je ve skutečnosti netuším, ale soudě podle fotek to nějak fungovat bude.
Re: Rekonstrukce TT
Pro snížení kmitání, pro tišší chod a hlavně pro pdstatné snížení opotřebení jsem nalezla informace o mázání hlav kolejnic. Například zdedemon píše:Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"
obrázek získán z http://www.kspaul.com/cms/IMG/pdf_Railway_Traffic.pdf
a třeba
Obrázek získán http://www.rtands.com/B/feature2.html
Schopnost zabrzdit ze dána adhezí mezi kolem a kolejí. ... Jak safra brzdí, když je namazáno??? A .. může to skutečně tak ovlivnit hlučnost?
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jedna se o preventivni opatreni v ramci pravidelne udrzby. Navic se bude operativne premistovat na OC Hvezda dle postupu praci, tak aby se vyuzila 100%. Preci jen je to trosku draha sranda..
Kdyby to tu nekdo cetl, tak bude na Barrandove a to nehrozi (
Kdyby to tu nekdo cetl, tak bude na Barrandove a to nehrozi (
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Tak v týdnu 20.-24.4. má proběhnout noční podbíjení modřanské tratě. Že by to tu někdo četl?:-)
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ale právě těm kmitům mělo druhé vypružení zabránit, nebo ne ?PvvS píše:demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Další tlumiče a "megi" jsou tam kvůli lepšímu útlumu kmitů - viz Pimex: "Přínosy svislého vypružení o primární stupeň
zmenšuje neodpružené hmoty a tím i dynamické přitížení svislých sil
omezuje opotřebení kol a kolejového svršku
snižuje interní a externí hlučnost tramvaje
zlepšuje jakostní číslo chodu Wz a to v horizontálním a vertikálním směru, čímž zvyšuje komfort cestování, snižuje únavu řidiče"
- PvvS
- Uživatel
- Příspěvky: 1403
- Registrován: 15.11.2003 20:20
- Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
demon : diky mene pevnymu ulozeni ty podvozky kmitaji a dost solidne prispivaji k vlnkovitosti.
Re: Rekonstrukce TT
Ano .. moc děkuji za obrázky. Já nalezla tytu schematické obrázky:jara píše:Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Kanálky v prvním obrázku se jistě musí rychle zanést, ucpat a zanýtovat oježděným materiálem.
Druhý obrázek mne navádí na zamyšlení nad umístením nádrže. Je v Praze umístěna v malých zemních skříních podél trati? Nebo je poblíž u některého sloupu nádrž? Jsou tyto nádrže plněny z nějakého tanku? Nebo formou přivážených bombiček plných substance? Maže se stejným olejem, jako výměny?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Může mi někdo osvětlit, proč se tedy Komforty tak zhusta propagují a mimo Prahu i používají, mají-li na tratě tak fatální vliv jak tu popisujete ?PvvS píše:Nj , likvidatory T6 a klony s komfortama. Dvoji vypruzeni udela s tratou peknej bordel.
Vždycky jsem byl toho názoru, že dvojí vypružení je použito právě z důvodu nižšího vertikálního tlaku na kolejnice...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Přidávám detailní fotku z jedné olomoucké tratě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.