Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 12.4.2010 0:24
MF píše:Já si osobně myslím, že k tomu nedojde. Jednak se touto formou rekonstuuje koncový úsek a druhý koncový se připravuje. V obou případech existuje možnost ukončení neupravených tramvají jednak ve vozovně HL a ve smyčce Hloubětín, popřípadě jízdami proti sobě jako nedávno při nehodě na kraji smyčky Hloubětín. Co se týče Plzeňské, tak v případě nemožnosti jet směrem na Smíchovské nádraží existuje varianta Radlice a naopak, popřípadě blokově točit přes žeňáky. Jestli se bude realizovat v dohledné době podolské nábřeží na S49 a nastala by situace, kdy bude mimo provoz úsek Výtoň - Palačák, tak stejně 7ka pojede přes IPP, není důvod aby na podolí zajížděla a pokud Výtoň - Albertov, tak je to vlastně to samé. Mám ale pocit, že stejně až k vodárně to bude klasika, takže výše uvedené je jen čirá spekulace. No a když by bylo nutné v případě vzniku MU vyřešit co s najetými neupravenými vozy co jsou v úseku kam nesmí, tak se dají mimořádně otočit třeba v křižovatce (v případě, že by se jedna stará větev dělila na dvě nové), popřípadě vycouvat, ale já si myslím, že je zde také možnost toho, že VS vydá příkaz v rozporu s dé raz/dva ke kterému je oprávněn a třeba se sníženou rychlostí třeba do 20km/h a bez přepravy cestujících se do úseku vjede.
Konečně rozumný názor
Na Lehovec se nikdy nic neodklonilo, pokud nepočítám linku 8, která tam zaskakovala za 19 (Stejně tam hloubetín poslal vozy co by jezdili na 19) a povodnové odklony.
Plzenská je o malinko horší, ale tak to není nic neřešitelného. Motol, který má největší podíl bude muset mít všechny vozy stejně ok, protože jinak by se vůz nedostal z vrat. Žižkov díky podílu na lince 9 taky.
-
Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Proxy » 11.4.2010 22:20
8750 píše:Trochu komplikovanější situace by ale mohla nastat v případě, kdy by linka byla mimořádně odkloněna do úseku s 49E1 a pravidelně jezdila po úseku bez něj. Pak by řidič vyjíždějící z vozovny vyjel s vozem nesplňujícím normu, střídající ho přebral a nezkontroloval vůz, protože to má za povinnost pouze ten vyjíždějící, a vůz by byl odkloněn do úseku s 49E1. Pak by stejně musel před vjezdem do toho úseku vystoupit a podívat se na druhý vůz. A co kdyby tam vjel a vykolejil - čí by to byla vina, když on povinnost kontrolovat vůz nemá, byť tam sám vjel? Nebo jak by se to řešilo?
Zatím je podle mne závazný Pokyn 27/2010, který začali řidiči podepisovat minulý týden a zde se výslovně píše:
"Do úseků s kolejnicemi 49E1 nesmí vjet řidič s tramvajovým vozidlem, které není označeno piktogramem dle bodu 2 této normy."
Dále se tam určuje:
"Za aktuální označení zodpovídá příslušná jednotka, která má dotčené vozidlo ve své správě.
Nabytí a pozbytí způsobilosti tramvajového vozidla k pojíždění TT s kolejnicemi 49E1 se zaznamená do Technického pasportu vozidla. Zápis provádí určený odpovědný pracovník příslušné provozovny nebo střediska."
-
demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6710
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od demon » 11.4.2010 20:34
MOp píše:No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!
Já se obávám, že jednotky kusů to nejspíš nebudou nikdy, už jen vzhledem ke stavu financí nutných pro pořízení nových obručí pro 14T, u kterých tímto klesne životnost někam k 60.tisícům kilometrů...
V současnosti dle mých informací výšce 16 mm odpovídá nějakých 60-70% vozového parku a to dlouhodobě, protože při dvou funkčních soustruzích prostě nelze vyššího čísla dosáhnout.
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 11.4.2010 18:51
Já si osobně myslím, že k tomu nedojde. Jednak se touto formou rekonstuuje koncový úsek a druhý koncový se připravuje. V obou případech existuje možnost ukončení neupravených tramvají jednak ve vozovně HL a ve smyčce Hloubětín, popřípadě jízdami proti sobě jako nedávno při nehodě na kraji smyčky Hloubětín. Co se týče Plzeňské, tak v případě nemožnosti jet směrem na Smíchovské nádraží existuje varianta Radlice a naopak, popřípadě blokově točit přes žeňáky. Jestli se bude realizovat v dohledné době podolské nábřeží na S49 a nastala by situace, kdy bude mimo provoz úsek Výtoň - Palačák, tak stejně 7ka pojede přes IPP, není důvod aby na podolí zajížděla a pokud Výtoň - Albertov, tak je to vlastně to samé. Mám ale pocit, že stejně až k vodárně to bude klasika, takže výše uvedené je jen čirá spekulace. No a když by bylo nutné v případě vzniku MU vyřešit co s najetými neupravenými vozy co jsou v úseku kam nesmí, tak se dají mimořádně otočit třeba v křižovatce (v případě, že by se jedna stará větev dělila na dvě nové), popřípadě vycouvat, ale já si myslím, že je zde také možnost toho, že VS vydá příkaz v rozporu s dé raz/dva ke kterému je oprávněn a třeba se sníženou rychlostí třeba do 20km/h a bez přepravy cestujících se do úseku vjede.
-
8750
- Uživatel
- Příspěvky: 583
- Registrován: 17.12.2005 14:54
- Bydliště: 2, 3, 17, 21, 92
Příspěvek
od 8750 » 11.4.2010 17:44
MF píše:Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.
Trochu komplikovanější situace by ale mohla nastat v případě, kdy by linka byla mimořádně odkloněna do úseku s 49E1 a pravidelně jezdila po úseku bez něj. Pak by řidič vyjíždějící z vozovny vyjel s vozem nesplňujícím normu, střídající ho přebral a nezkontroloval vůz, protože to má za povinnost pouze ten vyjíždějící, a vůz by byl odkloněn do úseku s 49E1. Pak by stejně musel před vjezdem do toho úseku vystoupit a podívat se na druhý vůz. A co kdyby tam vjel a vykolejil - čí by to byla vina, když on povinnost kontrolovat vůz nemá, byť tam sám vjel? Nebo jak by se to řešilo?
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 11.4.2010 16:17
Já si myslím, že jako přechodné označení (do doby než bude minimální norma ojetí právě oněch 16mm) postačuje. Když náhodou někdo do úseku vjede, tak se stejně nic neděje. To už by musela být hodně hodně velká smůla, aby vypadl. A když tam vjede svačinář, kdy 1. vůz povolen bude a 2. ne, tak je odpovědnost na tom, kdo s vozem vyjel z depa.
Spíš mě napadla myšlenka než samolepka na sklo použít razítko "schopno na S49" do vozové knihy. Ale zase to přináší možnost selhání toho, kdo razítko dává a neustálé hledání údajů o vozech při jejím přebírání.
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 11.4.2010 16:14
MOp: Pokud to budou jednotky vozů, tak to je opravdu bezpředmětná diskuze.
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 11.4.2010 14:11
No ono se hlavne diky znackam najednou viditelne zjisti, kolik vozu je opravdu realne zpusobilych. Skoro bych si troufl tvrdit, ze se jedna o zamer tvurce myslenky one znacky.
Pevne verim, ze to je valna vetsina a ty nesplnujici se budou pouze pocitat na jednotky kusu. Az budou zelene vsechny, predpokladam se stanovi norma 16mm okolek jako nejnizsi a zadne znacky vubec nebudou potreba!
-
KGX 63
- Uživatel
- Příspěvky: 470
- Registrován: 30.1.2007 13:16
- Bydliště: jižní konečná metra C
Příspěvek
od KGX 63 » 11.4.2010 14:04
A nemělo by si tohle ohlídat spíš depo? Selským rozumem mi přijde logické, že když bude označen 1.vůz soupravy patřičným piktogramem, tak že by to mělo platit zároveň i pro druhý vůz téže soupravy. Ze začátku bude třeba překlenout určité mezidobí než přejde většina vozů na požadovanou výsku okolku 16mm a soupravy se budou skládat podle momentálních možností jednotlivých dep. Očekávám drobná škatulata hejbejte se. Trochu oříškem budou asi případné odklony při MU, alespoň ze začátku.
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 11.4.2010 13:58
Dle logiky veci a prislusneho ustanoveni ten, ktery vuz prebiral v depu.
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 11.4.2010 13:39
Mop: Tady se možná narazí na to co když řidič vyjede nezkontroluje a svačinář vypadne. Na koho to potom spadne?
Proč se neudělal další bod, že nelze spojit do soupravy vozy, které nesplnuji podmínky na S49?
-
MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MOp » 11.4.2010 10:40
ano, kazdy vuz.
je tam psano pred vyjezdem, nikoliv pri stridani.
-
MM-Mikulovsky
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MM-Mikulovsky » 11.4.2010 10:34
15 Provoz na kolejnicích tvaru 49E1 – doplnění § 55
15.1 Návěst „Kolejnice 49E1“
Návěst „Kolejnice 49E1“ povoluje další jízdu do příslušné kolejové větve pouze vlaku, jehož všechny vozy jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1.
Návěst je tabulka o rozměrech minimálně 500x500mm se zeleným podkladem. Uprostřed návěsti je bílou plochou vyznačen tvar kolejnice. Návěst musí být ve spodní části doplněna šipkou (šipkami) černé barvy ve směru, do kterého mohou pokračovat pouze vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1.
15.2 Označení vozů způsobilých k pojíždění kolejnic 49E1
Vozy způsobilé k pojíždění kolejnic 49E1 jsou označeny piktogramem způsobilosti k pojíždění těchto kolejnic. Piktogram je umístěn ve spodní části pravé strany čelního skla. Obrazové provedení piktogramu je v příslušném poměru zmenšenou verzí návěsti dle bodu 15.1.
15.3 Povinnosti řidiče tramvaje
Řidič je povinen před výjezdem zkontrolovat označení všech vozů vlaku piktogramem způsobilosti k pojíždění kolejnic 49E1. S vozy neoznačenými tímto piktogramem nesmí vjet do úseků označených návěstí dle bodu 15.1.
Z této citace návrhu úpravy předpisů to chámu tak, že každý vůz bude označen zvlášť - to abych při střídání ve směru do příslušných úseků TT šel zkontrolovat i druhý vůz! Nebo skutečně mám důvěřovat předávajícímu, jak bylo zde již psáno? (Doplnění) Osobně jsem přesvědčen, že jeho oznámení ve smyslu "vše v pořádku" by mělo stačit, ale bojím se (po zkušenostech u DP vlastních i jiných), že při maléru by to šlo za mnou a ne nikoliv za ním.
-
Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Proxy » 09.4.2010 21:46
9001 píše:Máš někde grafické provedení?
-
Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Příspěvek
od Absolut » 09.4.2010 9:38
Přesně jak píše Gabuliatko - správná je vždycky taková varianta, která je bezpečnější.
9001: No v podstatě jsi to pochopil dobře, i když to tady zase servíruješ svým tradičně agresivním způsobem. Na trati v Poděbradské by toho mohlo jet docela dost, a to i s okolkem pod 16 mm. Je to trať s oblouky o docela velkých poloměrech. Určitě by tam vypadly některé historické vozy, co jsem tak na ně tuhle ve Střešovicích koukal. No ale ty tam asi zatím nepojedou.