Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod Pavel PS v 22.4.2010 19:31

Karosák napsal: :lol: :lol: :lol: Prej je to dobrý HC, BD a SM. Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:

Brr, úplně mi naskočila husí kůže při vzpomínce (ne tak vousaté), tři a šestkrát ( #-o ) fuj!
(pardón za OT, ale nemohl jsem si pomoct)
Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
 
Založen: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod Damir Holas v 22.4.2010 17:55

Karosák napsal:Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:


Že by snad Fyzika I nebo II? :lol:
Jéžiš, jak já jsem rád, že už mě dáávno vylili... :devilsmokin
Uživatelský avatar
Damir Holas
Uživatel
 
Založen: 23.8.2006 16:28
Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod Karosák v 22.4.2010 17:16

MOp napsal:Jelikož jsem pružnost pevnost udělal omylem na 5 pokus...

:lol: :lol: :lol: Prej je to dobrý HC, BD a SM. Nám zatím stačí Velké pravdy (RNDr.) Malé Zuzky :twisted: :twisted:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod mart337 v 21.4.2010 22:34

kasme napsal:9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy


Jo, dneska okolo 13.30 vyjížděla z vozovny.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod kasme v 21.4.2010 16:10

9201 16.40 Olšanská - NNŽ - Mezi hřbitovy
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod MOp v 20.4.2010 14:04

Protoze je to rychlejsi a levnejsi + od domu k domu.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod malesak v 20.4.2010 13:55

a proč se vozí po silnici , když tu je vlak
malesak
problémový jedinec
 
Založen: 15.10.2009 16:41
Bydliště: MHD neni slyset

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod Absolut v 20.4.2010 7:41

Jsou tu dvě. 9201 a 9207. Vozí se po silnici, takže reportáže ze skládání spíše nebudou.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod mart337 v 19.4.2010 23:37

[quote="5844"]Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem[/quote]

Venku bývá 9207 - stává před nepojízdnou 11. kolejí. 9201 bývá uvnitř.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod Brejšín v 19.4.2010 21:57

Samozřejmě pro přenos podélných sil tam jsou tyče (mezi fialovou a zelenou částí), příčné síly jsou vymezeny pryžovými dorazy a torzními tlumiči - při osté jízdě v oblouku to kope stejně jako 14T, bo dojde k jízdě na dorazech.
Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
 
Založen: 03.5.2005 17:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod MOp v 19.4.2010 21:09

viz odpověd z NK - Nyní jsou v Praze vozy ev. č. 9201 a 9207 a probíhají na nich zkoušky - na každém voze jiné. Tudíž to byla jedna z těch dvou. Fotografie ze skládání zde nebudou.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod Designer v 19.4.2010 21:00

J*M*B napsal:Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.
Ber ten obrázek jako schema, je jasné, že podélné a příčné síly nenese jen pružina ve volném prostoru, jak je to tam nakresleno...
Designer
Uživatel
 
Založen: 12.2.2007 10:47

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod 5844 v 19.4.2010 20:50

Ahoj
tak včera sem byl u pankrácké vozovny ve 22.15 a jedna 15t stala venku ale coto je za číslo? neni to 9207?kolik jich tu tedy je ,a budou prazske tramvaje davat fotografie skládaní vozů 15t na pražské koleje sem
5844
 

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod J*M*B v 19.4.2010 19:17

Bald napsal:... pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.

Svádí to k pochybám a staví to statiku na hlavu, je-li to tak. Tak jak to tu bylo popsáno, pak tam musí být ještě něco dalšího, co přenese podélné a příčné síly mezi karoserií a podvozkem (?torzní tyče?), aby to fungovalo.
Uživatelský avatar
J*M*B
Uživatel
 
Založen: 02.4.2008 18:18
Bydliště: Brno

Re: Škoda 15T ForCity - "diskuze"

Odeslatod Bald v 19.4.2010 7:52

Nehledat v tom složitosti. Je to přesně tak jak říká Brejšín, tzn. jak jsem psal někde dole. Nezáleží ani na průměru ložiska. Musíme si uvědomit, že řešíme tlak směrem dolů, takže na podvozku nás zajímá spojení trianglu s rámem podvozku, co je někde nad ním už není důležité. Hmotnost na podvozek je přenášena skrze dvojité pružiny na střed podvozku. Nebudu brát v úvahu pružnost toho trianglu, a i kdyby se tam nějak kroutil, pořád mám na podvozku 2 zatížená místa, která jsou zatížená vprostřed a tím pádem se to rozkládá rovnoměrně na 4 kola. Jak je to jednoduché, tak je to geniální. Být první osa o tolik lehčí, kdo ví, jak by se to chovalo v obloucích. Ale ono se to chová víc než dobře.

MOp: ten nákres taky nechápu - pružiny nemají žádnou tuhost potřebnou pro přenášení sil do stran. Umí přenést pouze sílu shora, tzn. podvozek se neumí příčit tak, jak zamýšlíš. Vím že tohle celé svádí k pochybám, ale opravdu to funguje a tlaky v kolech tam nemůžou být jiné než vyrovnané. Příčí se to až v tom ložisku - tam je opravdu síla ve dvou osách, ale to už řeší mohutnost celého kloubu.
Uživatelský avatar
Bald
Uživatel
 
Založen: 09.6.2005 12:12
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron