Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od pawel » 03.5.2011 15:55

v tom případě jsem asi sebevrah dnes a denně :)

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od OMH » 03.5.2011 15:49

MM-Mikulovsky píše:Také souhlas s přesunem.
K provozu IAD kolem TT Petřiny - Střešovická vozovna, běžně tam provoz slabý, ale co jsem párkrát viděl od přeložení TT na Divokou Šárku u zastávky Horoměřická, tak provoz IAD přes Petřiny mnohonásobně zhoustl a cyklista tam nyní = pro mne sebevrah!
Provoz na Střešovické je hlavně zatížen stavbou SAT2, kdy auta nechtějí kroužit kolem Pyramidy. Plus po Střešovické jezdí nákladní technika.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.5.2011 15:37

Také souhlas s přesunem.
K provozu IAD kolem TT Petřiny - Střešovická vozovna, běžně tam provoz slabý, ale co jsem párkrát viděl od přeložení TT na Divokou Šárku u zastávky Horoměřická, tak provoz IAD přes Petřiny mnohonásobně zhoustl a cyklista tam nyní = pro mne sebevrah!

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od pawel » 03.5.2011 14:49

souhlas s přesunem.

jinak ale nesouhlas :) střešovická, petřiny - viděl jsem, jel jsem, žádné problémy jsem nezažil. v úzkých místech je cyklopruh nahrazen cyklokoridorem, který má hlavně naváděcí a informační funkci. pokud nelze cyklistu předjet, auta ho prostě musí chvíli strpět, výsledné zdržení je stejně téměř nulové.
přijeď se podívat do berlína, vše funguje zcela bezproblémově, včetně provozu v cyklopruzích na vytížených, širokých komunikacích. a často i bez cyklopruhů (často jezdím např. po 2+2 bez cyklopruhů nebo po 1+1 s tramvají - něco á la seifertova, jen ne do kopce, také tu mám u domu křižovatku 2+2 x 2+2 bez cyklopruhů a s hojným provozem kol, včetně levých odbočení). hlavní roli hraje doopravdy přístup řidičů - a podle mě platí, že čím více cyklistů, tím méně agresivního chování. když vím, že moje žena/dcera/dívka/etc. sama na kole jezdí, nebudu k ostatním agresivní. když vím, že cyklisti jezdí všude a pořád, nezapomenu je pustit (podobně jako chodce) v případě pravého odbočení auta a přímé jízdy cyklisty. když uznávám, že kolo je součástí zdravého životního stylu a že nezatěžuje životní prostředí, budu taky tolerantnější.

ještě k ostatním: chodníková cykloinfrastruktura je už passé - drahé a stavebně náročné, málo kapacitní, problémy s údržbou atd. řešením je vytvoření společného dopravního prostoru, kde se všichni navzájem více respektují. i když koukám, že to tady všichni vidí dost černě, já jsem optimista. když to jde jinde, musí to jít i u nás. a navíc, moje zkušenosti s ježděním na kole po praze nejsou vůbec tak hrozné, jak tady větina z vás líčí. zkoušeli jste to vůbec někdy?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Bobik » 03.5.2011 6:17

pawel píše:nedá jezdit? proč, kde? argument "od nikud nikam" neberu - někde se prostě musí začít.nebezpečné to rozhodně být nemusí. jde o přístup řidičů a zvyklost. to znamená: čím více bude cyklistů, tím víc si na ně řidiči zvyknou a tím bezpečnější provoz bude.
Proč - moc úzké jak pruhy samotné tak mnohdy i vozovka. Krom namalování čar na zem se na komunikaci vůbec nic nezměnilo. Tudíž je mnohdy problém se vejít s osobákem, natož s něčím větším. A kdo asi prohraje i když půjde jen o malé štrejchnutí je nadmíru jasné. Navíc jsou mnohde na velmi frekventované komunikaci. Kde - namátkou cyklopruh z Octárny přes Ořechovku na Petřiny (oba směry, ulice Střešovická a Na Petřinách). Příp. Štefánikův most.
Add přístup řidičů - nemáš pravdu. Uvědom si, že zvlášť na frekventované komunikaci se řidiči např zúženým místem za cyklistou dvacet ve většině případů prostě nepotáhnou, pokud je k tomu něco nedonutí (např. tvrdé postihy) a budou se je snažit buď předjet nebo nepustit. Přistoupím-li na tvůj argument že čím víc cyklistů, tím víc si řidiči zvyknou a dosadím-li na místo cyklisty semafor, pak se dá říct že čím víc semaforů, tím víc si na ně řidiči zvyknou a tedy by měli méně jezdit na červenou. Tak proč tomu tak není, když semaforů přibývá?

P.S. Prosím o přesunutí do vlákna "cyklisti a cyklopruhy" ať tu neděláme ještě větší bordel. Díky

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od jeffer » 02.5.2011 21:43

gabuliatko píše:
jeffer píše:pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.
Jezdce této kategorie miluju jezdí po chodníku, v protisměru, na červenou ... bordel co odpadne z aut, ale že cyklisti zahazují prázdné lahve, to je ok ...
Ďakujem, že sa obúvaš osobne do mňa, keď si ma (pravdepodobne) nikdy v živote nevidel. Toho, že bycikle nepatria na chodník (okrem cyklochodníka) sa držím ad absurdum. Ešte ma zatiaľ žiadne električka v úseku Nad Trojou - Hercovka, kde sa inde, ako po paneloch, alebo chodníku ísť nedá, nedobehla, ale až sa jej to podarí, bude to zaujímavé. Fľaše neodhadzujem - kam by som si dal pitie nabudúce? Obaly od jedla zahadzujem len do vrecka na drese, pokiaľ sa práve nejedná o banánovú šupku a nejaké príhodné krovíčko medzi dedinami.

Medzi cyklistami prasatá sú (na chodníku, ale aj inde), ale mne stačía tí v gumokoloch. Včera ma na tréningu najprv jeden skoro zložil pri vozovně Kobylisy (vychádzal z vedľajšej na hlavnú od Chaber) a následne mi ďalší na križovatke na Proseku (temer) nezvládol dať prednosť pri odbočovaní doľava (ja na zelenú a priamo; on prudké brzdenie a vlnenie volantom aby nevletel do môjho (pravého!) pruhu). Aké by som mal uprostred križovatky šance brzdiť z 35 km/h na galuskách radšej nevedieť (a že sú pekelne drahé a každého šmyku na nich je mi dosť ľúto ani nehovoriť).

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od OMH » 02.5.2011 9:34

Jako jsou mezi řidiči aut prasata, tak jsou i mezi cyklisty. Sám je musí v jednosměrce autem vytlačovat. Nejvíc mě vadí řvoucí rádoby cyklisti, kteří na kole jedou jen při hurá akce Auto*Matu a naříkají, že by rádi jezdili na kole, ale nejsou podmínky. Kolo je dopravní prostředek stejně jako auto, či autobus - nevidím důvod nadměrného protěžování. Současný stav, kdy se zavádí BUSpruhy a CYKLOpruhy je dle mě, automobilisty, ideální.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Absolut » 02.5.2011 9:25

OT k těm cyklo záležitostem:

- Jezdím běžně na Vršovické. Není to problém. Občas musí člověk objet auto stojící na cyklopruhu. Ale žádná tragédie to není a pruhy mi vyhovují.
- K cyklistům, co jezdí na červenou, v protisměru, po chodníku... Také mě to štve. V každé skupině lidí je jisté množství kre.ténů a mezi cyklisty tomu není jinak. Já se snažím jezdit slušně, většinou po silnici po pravém kraji a pouštím auta před sebe. Ale bohužel jsem byl včera večer přímým svědkem blbosti jiných kolegů cyklistů - bylo někdy kolem půl deváté, šero, zrovna jsem přijížděl ulicí Na Pankráci od Pražského Povstání ke křižovatce s Hvězdovou, byla zelená, tak jsem jel, v křižovatce mě levým pruhem předjíždělo auto, načež to před nás poslal na červenou po přechodě neosvětlený cyklista-chodníkář. Málem skončil pod tím autem. No věřím tomu, že řidič toho auta bude doživotně na cyklisty nadávat, i kdyby už potkal do konce života samé takové, co se snaží prostor sdílet a ne auta jen omezovat...

Můj osobní názor k cyklistickým výstřelkům:
- Na červenou nejezdit na kole pokud možno nikdy (vyjímky znám v Praze asi tři a to v místech, kde zelená prostě nepadne, protože je tam detekční čidlo, které cyklistu nezaznamená a tam projíždím sníženou rychlostí nabo přes chodník dle intenzity provozu).
- Jednosměrky v protisměru pouze vyjímečně, a to pokud je to výslovně dovoleno značkou nebo pokud se jedná o velmi širokou ulici s malým provozem. Rozhodně nejezdím do protisměru v jednosměrkách typu uliček na Vinohradech - a moc mě štve, že tak někteří jezdí, protože v takových ulicích je prostě nemůže automobilista čekat.
- Na chodníku jezdit pouze pokud je to výhodnější než v ulici nebo neexistuje jiné řešení - to jest pokud se jedná o skoro nepoužívaný chodník vedle komunikace s velkým provozem (ulice Na Strži do kopce na Ryšánku) nebo pokud narazím na jednosměrku v protisměru, kterou nelze rozumně objet a není bezpečné střihnout jí protisměrem (bohužel toto je kousek od Nuselského mostu při cestě po pravé straně ve směru na I.P.Pavlova, jeden blok se musí jet buď po magistrále nebo po chodníku - kus Lublaňské je protisměrka).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od 9001 » 01.5.2011 20:02

gabuliatko píše:
jeffer píše:pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.
Jezdce této kategorie miluju jezdí po chodníku, v protisměru, na červenou ... bordel co odpadne z aut, ale že cyklisti zahazují prázdné lahve, to je ok ...
Pruhy jsou už ted čisté, takže bych fakt brzdil jeffere.

Jinak s gabuliatkem naprostý souhlas.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od gabuliatko » 01.5.2011 19:30

jeffer píše:pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.
Jezdce této kategorie miluju jezdí po chodníku, v protisměru, na červenou ... bordel co odpadne z aut, ale že cyklisti zahazují prázdné lahve, to je ok ...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 472
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od ElWapp » 01.5.2011 18:03

jeffer: Zatímco kdyby byl cyklopruh na druhé straně od parkujících aut, čistil by se snáze?

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od jeffer » 01.5.2011 14:46

pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od pawel » 01.5.2011 12:54

Bobik píše:Jo, ale že po těch cyklopruzích prakticky nedá jezdit (mnohdy a mnohde je to i nebezpečné), to už nikoho nezajímá. Hlavně že máme dalších x km do statistiky.
nedá jezdit? proč, kde? argument "od nikud nikam" neberu - někde se prostě musí začít.
nebezpečné to rozhodně být nemusí. jde o přístup řidičů a zvyklost. to znamená: čím více bude cyklistů, tím víc si na ně řidiči zvyknou a tím bezpečnější provoz bude.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.4.2011 19:05

Bobik píše:Jo, ale že po těch cyklopruzích prakticky nedá jezdit (mnohdy a mnohde je to i nebezpečné), to už nikoho nezajímá. Hlavně že máme dalších x km do statistiky.
Souhlasím - moc využívané skutečně (pravděpodobně z těchto důvodů) ani nejsou.
Navíc můj návrh umístění v Jeremenkově vedle chodníků přináší, že alespoň část současných stromořadí mezi vozovkou a chodníkem (vedle něhož je ještě minimálně metrový pás trávy) by byla zachována = přírodní protihluková zábrana tlumící hluk z IAD (případně TRAM) pronikající k okolním obytným domům!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Příspěvek od Bobik » 30.4.2011 18:43

Jo, ale že po těch cyklopruzích prakticky nedá jezdit (mnohdy a mnohde je to i nebezpečné), to už nikoho nezajímá. Hlavně že máme dalších x km do statistiky.

Odpovědět