TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 31.10.2011 23:03

Samozřejmě provoz auta nakonec vyjde dráž a cesta MHD levněji. Nicméně, každý chce na cestách strávit co nejméně času, kdyby to jelo, jezdil bych MHD jako dřív.... A to v některých případech se mi cestovat vyplatí např. 125,240 ale úplně stupidně se to sráží jinde. Vůbec 125 až na Suchdol by byla ideální 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9855
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 31.10.2011 23:03

oponent: Dovolím si rýpnutí. Cesta tvoje podle idosu 10 minut k metru + 36 minut + 10 minut pochod od metra. Jinak fitko mám přímo u práce a zaměstnavatel mi dáva flexipassy :lol: Ještě nějaké dotazy :D

Asi si moc často nejel po ránu metrem :lol:

Oponent
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 08.11.2007 21:05

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Oponent » 31.10.2011 22:52

Koukám, že největší škůdci veřejné dopravy jsou šotouši. Ze Strašnic na Palmovku devatenáctkou za 20 minut, z Palmovky na Černý most metrem za 12 minut. Jak z toho šotouš vykouzlí hodinovou cestu, to je kumšt. Leda s francouzkýma holema. A zřejmě šotouši neumí cestou surfovat nebo se vzdělávat. Ja, ja, čas jsou peníze, takže při cestě MHD to mám 32 minut studia nebo zábavy a nějakých 15 minut zdravého pohybu vlastním aparátem. Šotouš-automobilista má 20 minut řízení a pro dávku pohybu si bude muset zajet někam do fitka (to bude dalších dvacet minut jízdy). Tak kde je ten ušetřený čas? A kde jsou ty ušetřené peníze? Fitko zatím zadarmo nebývá. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9855
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 31.10.2011 22:34

Tom píše:No třeba mě cesta každý den Háje - Suchdol a zpět vyjde autem na 160 Kč. Cena se zvyšuje i podle toho kolik se prostojí v koloně a i podle ceny benzinu. Dvě jízdenky PID vychází na 64 Kč. Občas vozím jednoho až dva lidi, pak je cena buď 80Kč nebo 53 Kč na hlavu. Což už se vyplácí. Samozřejmě je to pohodlnější. Rychlostně je to někdy autem i za 30 minut tam. Zatímco MHD nejrychleji by to mělo být 46 minut, nicméněně realita je třeba i hodina, někdy i více. A to je problém. Pokud student vidí že zdánlivě krátký úsek od Dejvické k ČZU co bývala autem 5ti minutová záležitost a autobusem 10 min. a nyní se to jede 30 minut a mnohdy i dýl.... tak to prostě není dobře.
Tohle je trochu zavádějíci, když už i pro studenty jsou 5 měsíční jízdenky. Nebo i když si kupuješ měsíční (nejnevýhodnější z předplacených), tak to ještě vychází levněji.
Ale jak píšeš ty. Osobně mám podobnou cestu Strašnice - Černý most. MHD cca hodinu, autem cca 20 minut po okruhu. (pro rejpaly kolona před lanovým mostem ráno mým směrem není :wink: ) Zásek jsem zažil jenom dvakrát za rok co tam jezdím. Průměrná rychlost cca 55 km/h :D

Takže jízda autem do práce mi ušetří cca jeden den za měsíc. Pak se hodí slogan co je na MasterCard :wink: Čas je k nezaplacení

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 31.10.2011 22:28

Tom píše:No třeba mě cesta každý den Háje - Suchdol a zpět vyjde autem na 160 Kč. Cena se zvyšuje i podle toho kolik se prostojí v koloně a i podle ceny benzinu. Dvě jízdenky PID vychází na 64 Kč. Občas vozím jednoho až dva lidi, pak je cena buď 80Kč nebo 53 Kč na hlavu. Což už se vyplácí. Samozřejmě je to pohodlnější. Rychlostně je to někdy autem i za 30 minut tam. Zatímco MHD nejrychleji by to mělo být 46 minut, nicméněně realita je třeba i hodina, někdy i více. A to je problém. Pokud student vidí že zdánlivě krátký úsek od Dejvické k ČZU co bývala autem 5ti minutová záležitost a autobusem 10 min. a nyní se to jede 30 minut a mnohdy i dýl.... tak to prostě není dobře.
No, to je - s prominutím - jako ta turniketová matematika: budeme počítat nejdražší jízdné versus průměrná cena benzínu (bez nákladů na údržbu, natož opotřebení), pak je pochopitelné, že to vyjde drtivě v neprospěch MHD. Měsíční, nezlevněná jízdenka vychází na 550 Kč, počítejme průměrně 20 pracovních dní v měsíci, pak to vyjde na 27,50 Kč na osobu a den (k cestě na Suchdol a zpět bonus: MHD po Praze dále zdarma; nevím jak na Suchdole s parkováním) a jsme hluboko pod 53 Kč na hlavu, a zbývá kritérium rychlosti (a nevyslovené kritérium pohodlí vlastního prostředí na kolečkách). 30 minut na Suchdol si dovedu po městském okruhu představit, leč je to IMHO dost sázka do loterie (Barranďák?); naproti tomu MC a MA jsou časově velmi konzistentní. Nevím, jestli problém na JP ovlivňuje MHD i IAD stejným časovým dílem, ale určitě negativně ovlivní komfort cestování v buse mnohem víc než v autě - a právě ten komfort mi připadá jako určující, byť většinou slýchám argumentaci právě časem a cenou.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 31.10.2011 22:10

9001: No jó, P6 si možná myslí, že se snaží o samoredukci IAD, ovšem dosahuje výsledku přesně opačného. Samoredukce IAD vyžaduje substituci kvalitní MHD. Zde ovšem na situaci nejvíce doplácí právě MHD a sezení v autě na zadku, pokud mám auto dostupné, je zde bonus zlepšující situaci. Tj. samoredukce IAD proběhla ve stopě ulice JuPa z 10000 na 6000 denně, ovšem zbylé 4000 se rozptýlily do okolní obytné zástavby a na Horoměřickou...a jak to tak vypadá, už je tam i 1000 navíc. Tj dochází k samonavýšení IAD... Což pociťuje Kulaťák i Evropská...a na JuPa je kolona sice dlouhá jako v minulosti, ovšem popojíždí 2x déle a smrdí 2x více...

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 31.10.2011 22:06

No třeba mě cesta každý den Háje - Suchdol a zpět vyjde autem na 160 Kč. Cena se zvyšuje i podle toho kolik se prostojí v koloně a i podle ceny benzinu. Dvě jízdenky PID vychází na 64 Kč. Občas vozím jednoho až dva lidi, pak je cena buď 80Kč nebo 53 Kč na hlavu. Což už se vyplácí. Samozřejmě je to pohodlnější. Rychlostně je to někdy autem i za 30 minut tam. Zatímco MHD nejrychleji by to mělo být 46 minut, nicméněně realita je třeba i hodina, někdy i více. A to je problém. Pokud student vidí že zdánlivě krátký úsek od Dejvické k ČZU co bývala autem 5ti minutová záležitost a autobusem 10 min. a nyní se to jede 30 minut a mnohdy i dýl.... tak to prostě není dobře.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 389
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od piskvorrr » 31.10.2011 18:35

9001 píše:Když se má zavést školné na státních školách tak skučí do televize každý, ale poskakovat autem v koloně se spotřebou cca 10 litrů na 100 si najednou můžou dovolit. :wink:
Inu, kapka benzínu sem a kapka benzínu tam není tolik vidět a tolik nebolí; tady tisícovka, tam tisícovka, tu servis, tam olej, tu dálniční známka, občas i myčka, o tu a tam prostátém čase nemluvě - proto se konečně nejsnáze zvyšují právě spotřební daně: podojit tisíckrát desetikorunu je pro poplatníka méně bolestivé než desetkrát tisícikorunu. n x 10kKč v jednom balíku je prostě bohužel víc vidět, byť by to v celkovém výsledku vyšlo sebelépe v neprospěch provozu IAD (@Tom: "vyjde levněji než MHD"? To se mi nezdá - leda pokud počítáš čistě a jenom PHM (což je buď účetní trik nebo krátkozrakost) versus jednotlivá jízdenka; náklady studentské lítačky x náklady na provoz auta jsem si před pár lety počítal, a auto mi vyšlo výrazně hůř).

Samoredukce IAD je, s odpuštěním, iluze - IAD se samozredukuje přesně a jen do té míry, kdy se plouží v kolonách - nestojí, ale byť se to hýbe krokem, pořád to vypadá pro jednoho individuálního automobilistu lépe než alternativy (tady je hlavní faktor opět hlavně soukromí a pohodlí - ve sdíleném dopravním prostředku by se na to čekání každý vybodnul, v teplém křesílku s hudbou a kafíčkem už méněro); navíc je to začarovaný kruh: kolony IAD Z:arrow: kolony MHD Z:arrow: čas stejný, IAD pohodlnější Z:arrow: ještě větší kolony IAD (redukce až ve chvíli, kdy je všechno na stupni 5, a to pouze do chvíle, kdy se doprava vrátí na stupeň 4.5).

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1548
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od XSC » 31.10.2011 17:49

9001 píše:Jediné inteligetní řešení mi přijde zvláštní tram Špejchar/Vozovna Střešovice(klidně manipulačne) Vítězné náměstí - Podbaba. Řízená operativně podle příjezdu busů do Podbaby samozřejmě proložené s tím co tam jezdí normálně
To ale není inteligentní řešení. Kromě toho, že to lidi zbytečně nutí k přestupu a busy na Podbabě nemají místo na točení, tak to hlavně přidělá problém na zastávce Vítězné náměstí, kde jen další lidi budou zdržovat na už tak nebezpečném přechodu. Pořád mi to připomíná Kocourkov. Nejdřív ostrůvkem zvýším bezpečnost malé části chodců na severní straně kruháku, abych pak nahnal mnohem víc chodců na už dnes nebezpečný přechod na jižní straně.

Uživatelský avatar
Tom
Uživatel
Příspěvky: 864
Registrován: 15.11.2003 21:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Tom » 31.10.2011 17:45

Tím jen chci říct, že na P6 někdo zaspal dobu. 3 auta na jednu tříčlenou nebo dvoučlennou či rodinu jim nezávidím, nebo bych snad měl? :D Na jižním městě bych řekl, že 3 auta na rodinu má málokdo, ale časem přijde i to... už tady v okolí pár vlaštovek máme. Ale ono nejde o to, kolik aut tu je, důležité je to že např. všichni tito lidé budou jezdit autem, bo MHD v oblasti selhala a není jiné cesty. A tady si to P6 pěstuje, ona je rájem pro auta a vždycky bude ... časem hlavně těch stojících :)

To že studenty vyžene do aut bude jejich chyba. Studenti budou vždy nadávat to je úplně normální ;) Samozřejmě ne všichni si můžou dovolit jízdu autem, ale určitě tu funguje i spolujízda s připlácením. A i této formy dopravy je tu čím dál více. Vyjde to levnějš než MHD.

Nemyslel jsem studenty, ti jsou mnohdy otřesní... myslel sem hodnoty v sekci zaměstnanců ČZU, tam to nějakou úroveň přecijen má...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9855
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od 9001 » 31.10.2011 17:33

Tom: Tak mají na Ořechovce 3 auta a co? Ty jim to snad závidíš? Ono 3 auta nemají jenom na Ořechovce, ale to by jsi nesměl být tak krátkozraký.
Jenom takový dotaz. Co, že tam prosim tě produkujete na ČZU? Znám hodně lidí z ČZU a vždy zazní první liga v chlastání, za druhé se ozve cesta menšího odporu k titulu oproti ČVUT.
Ještě další dotaz. Když se má zavést školné na státních školách tak skučí do televize každý, ale poskakovat autem v koloně se spotřebou cca 10 litrů na 100 si najednou můžou dovolit. :wink:

Ale abych se vrátil k dopravě. Tramvaj do Suchdola je blbost, protože pak nám vznikne druhý Syslov, ale v tramvajové podobě.
Osobně si myslím, že P6 jde cestou Absoultovi samoredukce IAD. Bohužel to chce čas.
Jediné inteligetní řešení mi přijde zvláštní tram Špejchar/Vozovna Střešovice(klidně manipulačne) Vítězné náměstí - Podbaba. Řízená operativně podle příjezdu busů do Podbaby samozřejmě proložené s tím co tam jezdí normálně

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3753
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od P_V » 31.10.2011 15:57

Martin Šubrt píše:...Vypadá to, že tramvajová zastávka bude v okamžiku otevření Blanky muset do Kafkovy, jiné možnosti moc nesou...
Tak třeba odkoupit přízemí v nárožních domech a zřídit tam pasáž, čímž se vozovka může rozšířit místo chodníku... a přechod k zastávce na straně zc umístit do šrafování, co je nyní před ostrůvkem. A může zůstat kde je.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 31.10.2011 15:36

P_V píše:MŠ: A co kacířsky ten kruháč přestavět na obyčejnou křižovatku se SSZ? :shock: Pak by bylo místa na zastávku i s přechodem spousta.
Památkáři, tradice, Praha 6 a pochybnosti o tom, zda by to SSZ utáhlo. Ono čtyři ramena by utáhlo, ale ta odbočení tramvají do sousedního ramena by hrozně podvazovala kapacitu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3753
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od P_V » 31.10.2011 14:47

MŠ: A co kacířsky ten kruháč přestavět na obyčejnou křižovatku se SSZ? :shock: Pak by bylo místa na zastávku i s přechodem spousta.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: TT Podbaba - Zemědělská universita - Suchdol

Příspěvek od Martin Šubrt » 31.10.2011 14:42

OMH píše:Jelikož je na Vítězném nám. mělko metro, s tím podkopáním to tak řešitelné 100% není. Např. přechod přes Svatovítskou.
Ondro, to podkopání jsme oproti našemu "místnímu šetření" maličko rozvedli. Vypadá to, že tramvajová zastávka bude v okamžiku otevření Blanky muset do Kafkovy, jiné možnosti moc nesou. Podkopání Svatovítské je složité, ale podkopání JuPa by mohlo být jednodušší. Nevím, jak je daleko ta stavba toho domu v té proluce u JuPa, ale napadlo mě, že by se stavba tohoto domu dala spojit s realizací tram. zastávky před ním a s výstavbou podchodu až do pasáže či podzemního parkoviště pod tm domem. Ale chtělo by to spolupráci s tím investorem...

P_V: Ona musí vznikout i ta zastávka, nejlépe rovnou s výstupy z podchodu...

Odpovědět