Zrovna jsem se před pár dny bavil s kolegou, který pamatuje, že na tom místě měla TRAM místo současného DZ "STOP, DEJ PŘEDNOST V JÍZDĚ", protože tam prý kdysi ještě za minulého režimu, před osazením oné "STOPKY", jedna řidička s TRAM narušila prezidentskou kolonu a popotahovali ji údajně snad za útok na hlavu státu! Sice už tehdy ČSSR podepsalo onu Vídeňskou úmluvu, ale úplně na ní (jako na cár západních výmyslů) kašlalo! ČR v tom žije dosud = TRAM nemá přednost, byť by měla mít všude: " ČLÁNEK 18 - Křižovatky a povinnost dát přednost - odst.7. Řidiči nekolejových vozidel musí dát přednost kolejovým vozidlům. ; ČLÁNEK 29 - Kolejová vozidla - odst. 1. Vede-li kolejová dráha po vozovce, musí každý uživatel silnice při přiblížení tramvaje nebo jiného kolejového vozidla opustit, pokud je to možné, koleje, aby uvolnil cestu kolejovému vozidlu. ; odst. 2. Smluvní strany nebo části jejich území mohou přijmout pro jízdu kolejových vozidel na silnici a pro vyhýbání nebo předjíždění těchto vozidel zvláštní pravidla odlišná od ustanovení stanovených v této kapitole. Smluvní strany nebo části jejich území však nesmí přijmout ustanovení odporující ustanovení článku 18, odstavec 7 této Úmluvy. - TRAM má mít na křižovatce přednost vždy = i při odbočování vlevo před protijedoucími auty přímo a žádná země podepsaná pod úmluvou toto ustanovení nesmí v národních předpisech změnit!
Jinak nejen s OKS uprostřed PK by byla správně samostatná TT, ale i jakkoliv jinak (výškově, zatravněním) od IAD oddělená TT by to splňovala - či mi chceš tvrdit, že tato stezka pro pěší a cyklisty v aleji uprostřed ulice V Lipkách v (mém rodném) Hradci Králové, je součástí PK?
Samozřejmě, že není, protože IAD tam nesmí (s TT je jen jediný fyzický rozdíl - na kříženích s IAD uživatelé této stezky musí dávat IAD přednost, protože nejsou dráha a ani přechody jednotlivé části stezky přímo nespojují)!
- sice ona stezka má parcelní oddělení od souběžných PK po stranách, ale je součástí (respektive) pokračováním komunikace na východě, která sice je pěší zónou, ale dopravní obsluha do ní (narozdíl od stezky v aleji) smí! Jinak se nenech mást způsobem využití "jiná komunikace" - zrovna v Praze toto najdeš u TT i PK v okolí Modřanské rokle (kde jsou samozřejmě vedle sebe a mezi nimi chodník a pásy zeleně (trávníku)! Pro KN je TT i PK ve stejné kategorii = musí opravdu mít samostatné parcelní číslo, aby TT byla brána za samostatné drážní těleso?KN píše:Parcelní číslo: 257
Výměra [m2]: 4485
Katastrální území: Hradec Králové 646873
Číslo LV: 10001
Typ parcely: Parcela katastru nemovitostí
Mapový list: DKM
Určení výměry: Graficky nebo v digitalizované mapě
Způsob využití: ostatní komunikace
Druh pozemku: ostatní plocha