Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Gregory: Neprojetí obou SSZ na IPP = jistě chvíli předtím byl proveden dálkový "ruční" (lidský) zásah do cyklu (kvůli výjezdu nedalekého HZS), který jej (tak jako dříve) na čas rozhodí.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To by mě taky zajímalo. Ve středu s 10 jsem projel v pohodě jako druhej.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Od kdy prosimtě ? I po úpravě celých SSZ stále bez problémů většina tramvají na obou křižovatkách projela najednou...
Re: Preference / antipreference MHD
To by mne zajímalo, proč došlo k úpravě SSZ na I.P.Pavlova ve směru na Karlovo nám.? Na jedny světla se už neprojede, ještě že jsem se díval na panáčka na přechodu, asi bych tam udělal paseku...
Re: Preference / antipreference MHD
Ono pokud projedeš oblouk před tou dlouhou rovinkou před Brusnicí, maximálně 30 km/h, tak se navolíš do preference a vychází to do plynulého průjezdu.pawel píše:nezlepšila se nějak i brusnice? poslední dobou jsem zažil pár plynulých průjezdů zc bez zastavení... dnes teda zrovna ne, ale i tak je to zlepšení, zdá se.
Re: Preference / antipreference MHD
nezlepšila se nějak i brusnice? poslední dobou jsem zažil pár plynulých průjezdů zc bez zastavení... dnes teda zrovna ne, ale i tak je to zlepšení, zdá se.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
video, kde je krásně vidět, že to jde i bez SSZ (když se chce)
provoz na křižovatce Klárov
http://www.youtube.com/watch?v=W75QISXcvL4
je tam vidět spousty "špatných" průjezdů křižovatkou
provoz na křižovatce Klárov
http://www.youtube.com/watch?v=W75QISXcvL4
je tam vidět spousty "špatných" průjezdů křižovatkou
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že jsme se po letech dočkali opravy preference na křižovatce Havlíčkova x Hybernská od Senovážného náměstí. Dnes jsem už potřetí projel bez zastavení, křižovatka na mě čekala, aniž by v zastávce stála nějaká tramvaj. Huráá!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM: Závěr není tak jednoduchý, uvědom si, že tvoje řešení znamená, že na křižovatce před garážemi by ta auta z 5. května na JS levým odbočením křížily tu kolonu kamionů. Na té křižovatce by to bylo dosti nepřehledné a světelné řízení tam zrovna vhodné také není.
thriller2: Ten most před garážemi není stavěný na kamióny. Jeho vyztužení (přestavba) stojí moc a moc peněz a město jich má málo a ještě míň. Natož aby po tom mostě projížděly kamióny v obou směrech, to by byla kolona na všech těch smyčkách ramp na obrázku. Stejně tak je poměrně nákladná výstavba té přímé rampy směr Štěrboholy, tj. hledá se nějaké méně nákladné řešení. Jak psal na k-reportu Orky, kdyby se nezavedl prodloužený provoz metra, nemusí se teď řešit. Tady je to totéž. kdyby se nechala menší půlka kamiónů na JS, nemusí se hledat podivuhodná jiná řešení. Navíc by provoz na JS tak nenarostl...
thriller2: Ten most před garážemi není stavěný na kamióny. Jeho vyztužení (přestavba) stojí moc a moc peněz a město jich má málo a ještě míň. Natož aby po tom mostě projížděly kamióny v obou směrech, to by byla kolona na všech těch smyčkách ramp na obrázku. Stejně tak je poměrně nákladná výstavba té přímé rampy směr Štěrboholy, tj. hledá se nějaké méně nákladné řešení. Jak psal na k-reportu Orky, kdyby se nezavedl prodloužený provoz metra, nemusí se teď řešit. Tady je to totéž. kdyby se nechala menší půlka kamiónů na JS, nemusí se hledat podivuhodná jiná řešení. Navíc by provoz na JS tak nenarostl...
Re: Preference / antipreference MHD
Tím se křížení pouze přesune z jednoho místa na jiné; nicméně tento směr (z 5. května na JS) není příliš vytížen. S tímto křížením zásadní problém nemám, v Praze je takových více a horších.MM-Mikulovsky píše:piskvorrr: To je zcela běžné i u D či R v celé ČR - (jak už tu někdo napsal) největší problém bude levé odbočení ze sjezdu z 5.květa = jediné řešení vyznačit hlavní PK v jeho směru.
Co se "běžnosti" křížení provozu nájezd/sjezd týče - je to běžné, ale v trochu jiných poměrech. V tomto konkrétním místě je:
1) velmi hustý provoz v obou směrech
2) průběžné pruhy taktak splňující šířku podle normy, navíc neoddělené od nájezdosjezdu
3) a ještě v poměrně ostrém oblouku
Pokud míníte např. toto na křížení D5 a PO, všimněte si, že ani jedno z těchto kritérií tu nehrozí - mj. křížení probíhá v samostatném pruhu, fyzicky odděleném od pruhů průběžných. Podobně např. Chodov - tam je hustota provozu kompenzována delším křížením a jeho přehledností.
Re: Preference / antipreference MHD
Promiňte, asi jsem takhle před obědem natvrdlý. D1 a Jižní spojka jsou ve směru jih-východ už dávno obousměrně propojené, byť částečně prostřednictvím stejné cesty. Proč tedy stavět ten malý kousek v rohu u garáží? Ten nic nevyřeší. Kamiony by stále musely jezdit v obou směrech po stejné cestě. Naopak právě nové přímé spojení z D1 na Jižní spojku (v rohu u starého Spořilova) by oddělilo proudy kamionů jedoucích tam a zpět a tím umožnilo trvale sem přesunout vedení Pražského okruhu. (viz obr)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
OMH: Máš pravdu - ten PRUH je tam určitě prioritně pro výjezd BUS z garáží (, ale dá se nouzově použít i pro mnou vyznačenou cestu jako záložní varianta, když se stane nehoda na té "běžné" spojovací rampě.)
- Závěr návrh jednoduchého propojení je tedy naprosto OK.
Ještě by to chtělo ovšem dodělat i toto opačné směrové propojení, jenže to je složitější a vyžádalo by si úpravu sjezdu z JS.
- Závěr návrh jednoduchého propojení je tedy naprosto OK.
Ještě by to chtělo ovšem dodělat i toto opačné směrové propojení, jenže to je složitější a vyžádalo by si úpravu sjezdu z JS.
Re: Preference / antipreference MHD
Tuto možnost trasy bych zakázal. Vždyť stačí ty vlastní sjezd z 5. května zc na Jižní spojku zc. Proč by musel někdo jezdit takto složitě?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
piskvorrr: To je zcela běžné i u D či R v celé ČR - (jak už tu někdo napsal) největší problém bude levé odbočení ze sjezdu z 5.květa = jediné řešení vyznačit hlavní PK v jeho směru.
Re: Preference / antipreference MHD
No, dejme tomu, že toto konfliktní křížení je řešitelné. Stále nicméně tvrdím, že bez dalších úprav (a nedovedu si dost dobře představit jakých) se na JS směr západ, zhruba pod kačerovskými mosty, budou na 240 metrech křížit dva silné dopravní proudy - sjezd a nájezd; a že to bude vražedné řešení (míněno zcela doslovně).Martin Šubrt píše:Je to to první toto . Ovšem má za následek, že se s tímhle výjezdem na 5. května nemají šanci proplést auta, co chtějí odbočovat z. 5. května na JS, tj. tato auta by pak musela přes Ryšavého a Lešanskou nebo Senohrabskou na Spořilovskou a až pak na JS, což je v součtu z pod okapu do louže .