a tebe to nějak ohrožuje?thriller2 píše:To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Škoda 15T ForCity
Re: Škoda 15T ForCity
To zřejmě zodpovídá předchozí dotaz: byl to test letových vlastností.thriller2 píše:To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
Re: Škoda 15T ForCity
To mám radost, že si někdo jen tak pro radost může dovolit v padesádce přeskočit zlomenou kolejnici u Vychovatelny..
Re: Škoda 15T ForCity
Zkušebky jak známo jezdí technická a ta jak známo II. sama sobě může udělit vyjímku z D1/2
Re: Škoda 15T ForCity
Copak se dneska odpoledne testovalo na 9206, že řidič zkušební jízdy nemusel v Zenklově dodržovat OR? Aneb, když se na OR15 jede 50, je to docela děsivé.
Re: Škoda 15T ForCity
Bobik: Naprostý souhlas Ale jinak - 2036, 2038... Krátkozrakost holt vládne oboru, kde se cokoliv starší než cca. rok považuje za oživlou mrtvolu - vždyť už máme za sebou "Y2K", kdy pro změnu vypršel ten textově-řetězcový formát (v tehdy obvyklé podobě 12-31-99), měli jsme najednou rok 19100, a bylo z toho o poznání horší překopávání - Unixový formát stačí (včas) natáhnout o další bity a/nebo zrušit znaménko, pořád je to "jen" jediné číslo. I když i z toho asi bude chyb a problémů dost.
Opravdu asi bylo nejlíp v době, kdy stačilo seřídit nějaké off-line hodinky na místní čas, a i ten timestamp v tehdejších počítačích byl maximálně pro oko uživatele a nijak se s ním dál nepracovalo (tam nějaký pád z 99 na 00 opravdu nevadil). Ale to už nikdo z nás nevrátí...
Opravdu asi bylo nejlíp v době, kdy stačilo seřídit nějaké off-line hodinky na místní čas, a i ten timestamp v tehdejších počítačích byl maximálně pro oko uživatele a nijak se s ním dál nepracovalo (tam nějaký pád z 99 na 00 opravdu nevadil). Ale to už nikdo z nás nevrátí...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Zlatý starý ruský automatický hodinky - natáhly se a pak automaticky šly....
Re: Škoda 15T ForCity
Jak vidno, neporadil si, proto bych ten TZoffset nakázal natvrdo, když už jste mi nedovolili komponentní timestamppiskvorrr píše: S tím TZoffsetem bych byl opatrný - proč to neposlat v UTC? Konzument ať si sám poradí...
Re: Škoda 15T ForCity
O tom, proč přesně je v tramvaji GPS, nevím. V každém případě právě z GPS například vylézá čas v UTC, takže pokud má počítač ukazovat lokální čas, musí si ho do něj nějak přelouskat, ergo musí mít v sobě správně nakonfigurované (a správně naprogramované) časové pásmo.gabuliatko píše:Měl jsem pocit, že MATRA funguje tak, že zprávy musí býti odesílány s přesným časem a proto se do všech vozů instalovala GPS za účelem zjištění přesného času? Mám špatné informace?
Posílání UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset je šíleně dlouhý řetězec, který se musí složitě parsovat. UNIXový čas je jedno 32-bitové číslo.P_V píše:Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset…
piskvorrr píše:(jinak 2038 bude průser, právě kvůli 32bitovému času v toustovačích a jiných embedded zařízeních (SSZ?); o tom žádná)
(zdroj)
Ještě před tím nás ale čeká konec epochy NTP v roce 2036. NTP sice používá bezznaménkové 32-bitové číslo (~4 miliardy), ale měří sekundy už od roku 1900.
Re: Škoda 15T ForCity
Ha, flamewar o Víře Pravé a já u toho nejsem? S tím TZoffsetem bych byl opatrný - proč to neposlat v UTC? Konzument ať si sám poradí, v jakém je časovém pásmu (hlavně kvůli podzimnímu přechodu, na jaře to IMHO tolik nevadí, tam není dvakrát "stejný" lokální čas, byť s jiným TZ offsetem)P_V píše:Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset a je to betonové, nerozhází mě ani změna pravidel pro letní čas.XSC píše:Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.
(jinak 2038 bude průser, právě kvůli 32bitovému času v toustovačích a jiných embedded zařízeních (SSZ?); o tom žádná)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Takže počkáme do 1.4.2012?Oskar píše:Tak ještě drobné vysvětlení. UNIXové operační systémy měří a synchronizují takzvaný unixový čas, což je zhruba řečeno počet sekund, které uplynuly od 0:00:00 1.1.1970 UTC. Tento čas běží stále a zcela nezávisle na zavádění letního času a podobných zhůvěřilostech.
Je starostí systémové knihovny toto číslo převést na místní čas a vzít při tom v potaz, jaké časové pásmo aktuálně platí. A právě v téhle knihovně je chyba, která způsobila, že na CEST se přejde až 1.4. v 0:00:00. To, jestli se čas zasynchronizoval, nebo ne, by nemělo hrát roli. Počítačové systémy jsou stavěné na to, aby změnu času provedly v daný čas samy.
Měl jsem pocit, že MATRA funguje tak, že zprávy musí býti odesílány s přesným časem a proto se do všech vozů instalovala GPS za účelem zjištění přesného času? Mám špatné informace?
Re: Škoda 15T ForCity
Tak pošlu UTCYYYYMMDDhhmmss+TZoffset a je to betonové, nerozhází mě ani změna pravidel pro letní čas.XSC píše:Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.
Re: Škoda 15T ForCity
Ono to zas není tak výhodné. Při tomto typu přenosu je pak potřeba ještě zjistit, v jakém čase mi to stroj poslal. Pokud to přenesu v Unixové formě, je jasné, že to dostanu v UTC a zobrazím si to podle vlastního uvážení. V tramvaji je to sice jedno, ale pro konstrukci se používají univerzální systémy.P_V píše:Přenášel bych nějaké YYYYMMDDhhmmss, aby nehrozila špatná interpretace. Takže nejpozději při příjmu nějakého datagramu by se ta bota od interní časomíry napravila.
Re: Škoda 15T ForCity
Systém ať si počítá čas jak chce, ale při výměně dat bych volil takový formát, který je požadován na výstupu. Co kdyby se třeba změnila pravidla pro stanovení počátku a konce letního času. Tak je snažší říct takovému jednoúčelovému počítači, kolik hodin má být, než ho přeprogramovávat. On si pak sice interně poběží o hodinu jinak, ale na výstupu to bude správně.
Co myslíte, dožije se 15T roku 2038? Pak si něco povíme o starodávnosti unixového času
Co myslíte, dožije se 15T roku 2038? Pak si něco povíme o starodávnosti unixového času
Re: Škoda 15T ForCity
Tak já sice nevím co se tam přenáší, a zda neprobíhá ještě i při importu toho údaje do Unixového systému nějaká další konverze... Ale "starodávný a proprietární formát" bych tomu neřekl. Proprietární určitě ne - nepatří jedné softwarové firmě, není pod licencemi, naopak je používán především ve svobodném softwaru. A je celosvětově jednotný, navíc kompaktní, jednoznačnější a pro počítač snáze zpracovatelný než ještě starodávnější textové vyjádření, jehož používání v nejhlubších vrstvách systémů bych naopak považoval za přežitek. Ale ono je to v dnešní době skoro jedno, stejně rozhoduje spíš popularita softwarových produktů v nichž to je, než co tam vlastně je, a výkonné stoje dnešní doby sežerou všelicos. Spíš bych řekl: Používejte si tam co chcete, ale jednotně a správně. A to je holt problém tam i tam.