WJ: SMS děkovačka do mobilu, je z mého pohledu obecně za pochopení všemi řidiči o nutnosti náhlých změn směn.
Mé postřehy: ROZHODNĚ SMS NEMOHU BRÁT JAKO PODĚKOVÁNÍ KONKRÉTNÍM (MINULÉ PONDĚLNÍ ODPOLEDNE) SLOUŽÍCÍM ŘIDIČŮM, JENŽ VELMI ČASTO PŘETÁHLI VÝRAZNĚ 12HODIN SMĚNY
NEJEN Z DŮVODU UVÁZNUTÍ JEJICH VOZŮ NA TT,
ALE I KVŮLI NEAKCESCHOPNOSTI VÝPRAVČÍCH A PDT!
1.) Např. já měl plánovaný nástup na 5:21 - ve vozovně PA jsem byl nejpozději 5:05 (s píše již v celou), ale
s pěti kolegy jsem byl vyslán střídat PA řidiče uvázlé v a před zastávkou Bulovka ZC až po 7:00 = s nesmyslným 2 hodinovým zpožděním. A to nemluvím, že snad všichni výpravčí ví (minimálně tuší, kde který řidič bydlí) = kdyby mi již před 4:30 volal (či byla v mobilu SMS "před cestou do práce volat výpravčího"), tak jsem se
s ním mohl telefonicky domluvit a nejpozději v 5:00 jsem vystřídat některého z kolegů, kteří s TRAMvají uvázli na Modřanské TT = dříve minimálně o 2hodiny a 40 minut, než jsem vystřídal kolegu v zastávce Bulovka ZC! (Jinak dodávám, že jsem sice mel nutkání volat výpravnu sám i bez té SMS, ale ze zvyku s odmítáním mých návrhů PDT, jsem tak neučinil a rovnou jsem čekal na řešení/řízení situace nadřízenými pracovníky.)
2.) Naprosto dále souhlasím s mnou zaslechnutými připomínkami jako že:
a) PDT rozhodně měl v pondělí večer do mnoha úseků TT zakázat vjezd TRAM dříve než se stalo, když měl od řidičů předchozích spojů informace o jejich nesjízdnosti (zejména s kombinací dostupných informací, jak dopadly/zkolabovaly již v denních hodinách TRAM provozy ve východní části ČR), a to i za cenu zatažení TRAM do nejbližší možné a tedy nedomovské vozovny!
b) někdo z nadřízených měl zařídit nejpozději kolem půlnoci (kdy již v tu dobu byli někteří řidiči v práci kolem 12ti hodin = již dávno měli být doma a dalo se čekat, že jim došly zásoby jídla a pití)
rozvoz jakýmikoliv osobními/dodávkovými auty vybavenými složkami DP přijatelného minimálního občerstvení! (Upozorňuji, že nepočítám, že přes realizaci předchozího bodu by neuvázl jediný vlak, ale byl by jich zlomek = na úseku snad cca do 3 a nikoliv i víc jak 7-mi násobek cca 22 jako kolem Bulovky ZC.)
c)
úterní ranní střídání na v terénu uvázlých vozech nemělo být podle příslušnosti vozů k vozovnám, ale podle blízkosti jejich aktuální polohy k vozovnám (cca =
Modřany - Myslíkova - Karlák - IPP - Spořilov řidiči z PA, Řepy - Anděl - Barrandov/Právnická fakulta z MO,
IPP - Vinohrady - Vršovic nám./nádr. - Hostivař/UDDP z SA, ND/Štefánikův most - Lazarská/Masaryčka - Hlavák - NNŽ - Krejcárek/Spojovací ze ŽI,
Nábř. Kpt. Jakoše - Vltavská - Dělnická/Florenc - Palmovka - Nádr.Vysočany/Libeň - Lehovec z HL, Palmovka/Dělnická/Hradčanská přes Strossmajerák a Veletržní palác - Kobylisy =M= - Ďáblice/Voz. Kobylisy z KO,
svah Chotkovy sady s Badenyho ul. - Pražský hrad - Brusnice - BH/Podbaba/DŠ z VO)
d) PDT rozhodně měl v úterý po poledni (v době očekávatelně nejvyšší denní teploty) místo pokynu "zákazu manipulace s vozy" vydat řidičům na uvázlých vozech příkaz ve smyslu "Řidiči uvázlých TRAMvají předají před sebou stojícím kolegům informaci kolik vlaků za nimi stojí. Po obdržení uvedené informace se mohou vozy postupně pokusit rozjet vpřed a dojet před nejbližší větvení TT, před nímž se seřadí s rozestupy minimálně 30m a postupně mohou 10minut po uvolnění TT k výhybce žádat jednotlivě o další pokyny PDT. Pokud některá TRAM se nedokáže rozjet či během již nařízené trasy jízdy opět uvázne, tak její řidič ihned tuto informaci podá PDT s, jemu oznámeným, počtem TRAMvají za ním."
(Jenže chápu, že PDT měl asi plnou hlavu starostí s "politickou objednávkou" = spuštěním alespoň jedné TRAMvajové linky - č.9.)
JINAK JAK JIŽ NAKOUSL MF:
- DÍKY PLOŠNÉMU (ale stačilo by asi i jen násobnému - cca 5 a více) OCHROMENÍ TT SE "V NAPROSTÉ NAHOTĚ" UKÁZALA BĚŽNÁ PRAXE DP/PDT ŘÍDÍCÍ SE HESLEM "
HLAVNĚ NEZAKAZOVAT TRAM VJEZD DO ÚSEKU TT, O NĚMŽ MÁME INFORMACI O NEPRŮJEZDNOSTI, ALE NEMÁME AKTUÁLNÍ ODBORNÝ ODHAD O DÉLCE LIKVIDACE ZNÁMÉ MU" = i při jednotlivých MU nemá být odhad likvidace vydáván tzv. "od stolu" PDT, ale až "terénním" dispečerem po jeho příjezdu na místo MU a do té doby má být dočasně vydán příkaz vyčkávání na odklonových bodech.
Pokud výše uvedeným realistickým odhadem trvání uvolnění bude toto delší než 15minut od doby ohlášení neprůjezdnosti TT, tak budou vyhlášeny odklony, jinak vyčkávajícím spojům na odklonových bodech bude povoleno najetí za MU s rozestupy minimálně 30m (aby tak či tak přestalo dosavadní dočasné blokování spojů, jichž se MU nedotýká). Logicky z uvedeného vyplývá, že pokud PDT bude mít informaci, že dispečerské vozidlo nedokáže na místo dorazit do 10minut od ohlášení (např. pro zaneprázdnění na jiném místě), tak rovnou musí vyhlašovat odklonové trasy.
MF: Ty jsi snad už fakt zešílel - copak OO jsou od zajišťování/řízení provozu (jakékoliv) firmy
Jsem přesvědčen, že zákonným smyslem OO je zastupování zájmů zaměstnanců = prosazování jejich:
1.) co nejlepšího/nejvyššího ohodnocování/odměňování
2.) co nejlepších/nejjednodušších pracovních podmínek
A z logiky věci k prosazování uvedeného vede mimo jiné i požadavek na výměnu vedoucích pracovníků (jenž tím a tím ukázali svojí naprostou neschopnost - a to neprokážu, když vlastní aktivitou opravím jejich chyby).
Jinak já (na rozdíl od jiných zde) věřím, že právě OO udělají maximum, aby DPP zajistil (změnou/vypracováním nových pracovních postupů), že do obdobných extrémně stížených pracovních podmínek se v budoucnu nedostane už tak velké (až nezvladatelné) množství řidičů a potažmo tím usnadní i práci dispečerům.