Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3536
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Karosák » 29.9.2015 14:34

:-D :-D Včera jsem na záložce čuměl na telku a dávali reportáž o Terminátorovi na kole. No první na co, nebo spíš na koho jsem si vzpomněl...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od 9001 » 29.9.2015 13:25

http://revue.idnes.cz/arnold-schwarzene ... idicky_zar

Tak už ani Terminátor nerespektuje jednosměrky :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9756
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od 9001 » 29.7.2015 19:37

MM: Základem je, aby se všichni chovali normálně a ohleduplně... Cyklista aby nejel jako na Tour de France a chodci, aby nechodili roztahaní po celé šířce komunikace a bude klid...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.7.2015 18:37

Petrpes píše:MMM: Předjíždění tramvaje zprava je přeci povoleno, pokud není dopravní značkou nařízeno předjíždění zleva :)
(-X vtipálku na nemístné téma
(přiznávám, že jsem se špatně vyjádřil) - moje popsaná myšlenka není "zaváděna", ale je upozorňováno na její obecnou platnost:
1.)
zákon 13/1997 Sb. - o pozemních komunikacích, § 6 - Místní komunikace píše:...
odst. 3) Místní komunikace se rozdělují podle dopravního významu, určení a stavebně technického vybavení do těchto tříd:
..............
d) místní komunikace IV. třídy, kterou je komunikace nepřístupná provozu silničních motorových vozidel nebo na které je umožněn smíšený provoz.
odst. 4) Prováděcí předpis blíže vymezí znaky pro rozdělení místních komunikací do jednotlivých tříd.
vyhláška 104/1997 Sb. - kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích, § 3 - (k § 6 odst. 4 zákona) píše:.....
odst. 4) Místními komunikacemi IV. třídy jsou samostatné chodníky, stezky pro pěší, cyklistické stezky, cesty v chatových oblastech, podchody, lávky, schody, pěšiny, zklidněné komunikace, obytné a pěší zóny apod.
zákon 361/2000Sb. -o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) , § 57 píše:............
odst. 6) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je cyklista povinen užít pouze pruh vyznačený pro cyklisty. Pruh vyznačený pro chodce může cyklista užít pouze při objíždění, předjíždění, otáčení, odbočování a vjíždění na stezku pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit chodce jdoucí v pruhu vyznačeném pro chodce.
odst. 7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
zákon 361/2000Sb. -o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 56 - Útvar chodců píše:odst. 1) Pro organizovaný útvar chodců, například příslušníků ozbrojených sil, školní mládeže nebo průvod, platí přiměřeně povinnosti řidiče podle § 5 odst. 1 písm. b), § 11 odst. 1, § 12 až 16, § 20 až 24, 25 odst. 1 a 2, § 27, § 28 odst. 1, 2 a 5, § 29 a 30.
................
odst. 5) Organizovaný útvar chodců jdoucí nejvýše ve dvojstupu smí jít po chodníku, a to vpravo; přitom nemusí být označen podle odstavce 2.
odst. 6) Pro organizovanou skupinu dětí, které dosud nepodléhají povinné školní docházce, platí ustanovení pro chodce.
....................
zákon 361/2000Sb. -o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), §53 píše:1) Chodec musí užívat především chodníku nebo stezky pro chodce. Chodec, který nese předmět, jímž by mohl ohrozit provoz na chodníku, užije pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
(2) Jiní účastníci provozu na pozemních komunikacích než chodci nesmějí chodníku nebo stezky pro chodce užívat, pokud není v tomto zákoně stanoveno jinak.
(3) Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci pouze za sebou.
(4) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", nesmí chodec ohrozit cyklistu jedoucího po stezce.
(5) Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je chodec povinen užít pouze pruh vyznačený pro chodce. Pruh vyznačený pro cyklisty může chodec užít pouze při obcházení, vcházení a vycházení ze stezky pro chodce a cyklisty; přitom nesmí ohrozit cyklisty jedoucí v pruhu vyznačeném pro cyklisty.
(6) Osoba pohybující se pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy nesmí na chodníku nebo na stezce pro chodce ohrozit ostatní chodce. Nemůže-li užít chodník, smí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
(7) Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
(8) Osoba pohybující se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení nesmí na chodníku nebo na stezce pro chodce ohrozit ostatní chodce.
2.) Mnou vyfocená cedule ne dopravní značkou, která může obsahovat příkazy nadřízené (ovšem nikoliv rozporné) obecným pravidlům provozu na pozemních komunikacích :!:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Petrpes » 28.7.2015 23:59

MMM: Předjíždění tramvaje zprava je přeci povoleno, pokud není dopravní značkou nařízeno předjíždění zleva :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.7.2015 21:51

v minulosti jsem tu prohlásil myšlenku, že na stezce pro cyklisty (smíšené s tou pro pěší/chodce), kde nejsou vyznačené vyhrazené pruhy pro cyklisty, se mají účastníci provozu na ní chovat obdobně jako na jakékoliv jiné vozovce = osoby jedoucí na jakémkoliv prostředku/zařízení (případně jej vedoucí - kárku/vozík) se mají pohybovat vpravo a osoby pouze samostatně jdoucí se mají "držet" vlevo, za což jsem tu byl takřka ukamenován.

Představte si, že mnou prosazovaná myšlenka je uváděná v Beskydech v praxi:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od thriller2 » 28.7.2015 7:53

To je naprostá ********. Jestli chtěj omezit rychlost v některých ulicích (a že by to někde přišlo vhod), tak ať to neschovávaj za kola. Takhle je to jenom nesmyslná buzerace řidičů. Navíc *****, kterej normálně lechtá cyklistu zrcátkem na zadku, tam stejně 20 nepojede. A absolutní přednost cyklistů v těch zónách? To snad spadli z jahody naznak. Jak to jako bude vypadat? Auto zleva, jedu, kolo zleva stojím? Kdyby radši povolili vjezd cyklistům do některých míst jako Národní divadlo přímo nebo Dlážděná apod.
#-o

Koukám, že automat mi smazal pár jemných označení, takže první hvězdičky jsou odvozenina z dámské mezinožní oblasti, druhé hvězdičky jsou běžné označení člověka s chováním opice.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8467
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.7.2015 23:22

Stát chce cyklistické ulice, auta by v nich mohla jezdit jen dvacítkou
http://ekonomika.idnes.cz/stat-vyrazne- ... oprava_suj
Stát chce výrazně zpříjemnit cyklistům jízdu po městech. Kromě peněz na budování cyklostezek a nových cyklopruhů chce dát městům možnost vybudovat i cyklistické zóny, kde budou mít auta výrazně sníženou rychlost.
............
Ministerstvo proto do projednávaného zákona o provozu na pozemních komunikacích doplnilo dvě zásadní legislativní změny: možnost vytvořit cyklistické zóny ve městech a budování cyklopruhů na vozovce i tam, kde se o silnici budou dělit s auty.
Jízdní pruhy pro cyklisty na silnicích už vznikají roky, nově ale mají mít šanci vzniknout i tam, kde se vedle sebe nevejde auto a jízdní kolo. Do pruhu bude moci zajet i automobil, nesmí ale ohrozit ani omezit cyklistu v jízdním pruhu.
..........

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MF » 23.7.2015 12:17

Nemusíš být ani cyklistou. Stačí být chodcem na jedné křižovatce v Biogradu na Moru, kde je uprostřed křižovatky ostrůvek, ke kterému vedou ze stran tři přechody. Má to ale háček. Dostaneš se na obrubník tohoto ostrůvku a po tom obrubníku musíš jít až k potřebnému přechodu, protože uvnitř ostrůvku rostou kaktusy a další plodiny...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3877
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od von Špilberk » 22.7.2015 17:35


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3877
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od von Špilberk » 18.7.2015 16:42

Dodám ještě jednu statistiku: od ledna do května 2015 měly tramvaje 565 nehod. Zaviněno řidičem TRAM bylo 82 z nich. Takže vězte, že až uvidíte nehodu tramvaje, tak máte pravděpodobnost 14,5 %, že se díváte na nehodu zaviněnou tramvajákem. 8-)

MPL
Uživatel
Příspěvky: 119
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MPL » 17.7.2015 13:40

pawel píše:Čísla pro Prahu jsou ovšem trochu jiná: U nehod s více účastníky je zavinění u cyklistů 45% , při srážkách s motorovými vozidly 40%. Viz http://prahounakole.cz/2015/06/nasledky-nehod-2014/
Což mi přijde jako óóóóbrovské číslo značící pouze jediné: řidiči motorových vozidel jsou v Praze zvyklí na "ostřejší provoz", takže minimálně 20% dalších takových případů stačili zabránit. :) (a teď do mě)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od pawel » 17.7.2015 12:02

Čísla pro Prahu jsou ovšem trochu jiná: U nehod s více účastníky je zavinění u cyklistů 45% , při srážkách s motorovými vozidly 40%. Viz http://prahounakole.cz/2015/06/nasledky-nehod-2014/

Uživatelský avatar
Looki
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 02.12.2010 11:29
Bydliště: Praha 6

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Looki » 17.7.2015 9:30

MM-Mikulovsky píše: V 60TI procentECH
Když ze sebe udělat blbce, tak tučně a velkým písmem =D>

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3689
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od P_V » 16.7.2015 21:12

MM-Mikulovsky píše: 60TI
Tady bude češtin řvát taky :)
Patvary jako 1.-vní (to je hodně extrémní příklad) jsou nepřípustné. Buď pouze číslo, nebo celým slovem.

Odpovědět