Chci se stát řidičem tramvaje...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Díky za informace.
BTW: Dá se vlastně říct, že je to neuvěřitelně stabilní zaměstnání - pokud člověk neudělá průs.er, tak v zásadě těžko přijít o práci, že? Prudký pokles vypravení je nereálný a automatická tramvaj bez tramvajáka tak v roce 2040. Možná.
BTW: Dá se vlastně říct, že je to neuvěřitelně stabilní zaměstnání - pokud člověk neudělá průs.er, tak v zásadě těžko přijít o práci, že? Prudký pokles vypravení je nereálný a automatická tramvaj bez tramvajáka tak v roce 2040. Možná.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Pokud by chtěl člověk odejít "za lepším" doporučuji, nechat si brigádnickou dohodu a občas zajít na číslo, aby papíry nepropadly a byla zadní vrátka. Když odejdeš na dohodu, tak za sebou zabouchneš a znovu do stejné řeky.....
Maximálně pro odchod ze zdravotních důvodů, by se ještě horko těžko a přes velké škemrání....
Navíc, kdybys chtěl odejít po roce, musíš platit poměrnou část za kurz, jehož cenu odsloužíš až za 3 roky.
Maximálně pro odchod ze zdravotních důvodů, by se ještě horko těžko a přes velké škemrání....
Navíc, kdybys chtěl odejít po roce, musíš platit poměrnou část za kurz, jehož cenu odsloužíš až za 3 roky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Papíry jsou na 3 roky, pak je přezkoušení. Takže po 5 letech neježdění byste musel zase do kurzu od začátku.fricoolinek2 píše: Jak moc potom jsou vrátka do DPP otevřená, pokud by se např. ke kariéře tramvajáka chtěl po 5 letech vrátit, tak jen (ne)snado to půjde.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Zajímalo by mne - pokud si člověk udělá papíry na tramvaj jako takovou nouzovku, vozí lidi rok, pak se objeví lukrativnější nabídka např. z oboru, jenž vystudoval, řady DPP opustí. Jak moc potom jsou vrátka do DPP otevřená, pokud by se např. ke kariéře tramvajáka chtěl po 5 letech vrátit, tak jen (ne)snado to půjde.
Zajímalo by mne to třeba i v souvislosti s těma studentskejma brigádama v DPMB, zda třeba pak ten student v případě neúspěchu na trhu práce se může k řadám DPMB (třeba o 2 roky později) připojit na HPP a jako bývalý brigádník to bude mít o dost lehčí než úplný novic.
Zajímalo by mne to třeba i v souvislosti s těma studentskejma brigádama v DPMB, zda třeba pak ten student v případě neúspěchu na trhu práce se může k řadám DPMB (třeba o 2 roky později) připojit na HPP a jako bývalý brigádník to bude mít o dost lehčí než úplný novic.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Teď mě napadlo, to porovnat jako lyže vs snowboard. Když vidím, jak to ti prknaři mydlej, někdy radost pohledět. Tak jsem si říkal, že to taky zkusím. A jak mám do ovládat směr, když mám obě nohy přišroubovaný k prknu?!! Nikdy víc, lyže jsou lyže A tak podobně někdo, kdo slezl z náklaďáku bude cumet, jak má tu tramvaj řídit, když s tím nejde měnit směr dle potřeby. A naopak. Já s C/D nikdy nejezdil a mám z toho vítr, že bych asi nejdřív srovnal pár sloupků, než bych to trochu dostal do ruky .... to je asi o zvyku a subjektivní. Obecnou pravdu asi nenajdeme
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Podle mne má každý druh dopravy svý jednodušší i složitější stránky věci. A to jestli má mít nebo nemá mít ten určitý druh dopravy víc či míň, tady asi stejně nevyřešíme. Stejně se nejedná o žádné finančně závratné rozdíly. Zajímavé je, že tady nikdo neřeší, že řidič metra má nejvíc a přitom oproti ostatním jezdí taky jenom po kolejích, oddělen od ostatního provozu - nikomu se navyhybá, nikým není omezován. Samozřejmě je to o tom, že to má taky nějaká svá specifika. A vůbec jim to nezávidím.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Fricolinek a třeba předpisy? Jak silniční tak i ty drážní, dále různý špecifika jako vexle a podobně.
Mimochodem "kroutění volantem" je naopak výhoda, v nejhorším se vždycky můžeš pokusit to někam strhnout. V tramvaji musíš víc přemejšlet dopředu.
Zkusil jsem si oboje, teda ne bus, ale náklaďák. A za mě, co se řízení týče - zlatej náklaďák. Když jsem nastupoval, něco jsem už s ním odježdíno měl, takže jsem se po ulici s "velkou krávou" docela pohybovat uměl, ale přesto jsem v kurzu nestačil kulit oči, když jsem si vyzkoušel tramvaj.
Mimochodem "kroutění volantem" je naopak výhoda, v nejhorším se vždycky můžeš pokusit to někam strhnout. V tramvaji musíš víc přemejšlet dopředu.
Zkusil jsem si oboje, teda ne bus, ale náklaďák. A za mě, co se řízení týče - zlatej náklaďák. Když jsem nastupoval, něco jsem už s ním odježdíno měl, takže jsem se po ulici s "velkou krávou" docela pohybovat uměl, ale přesto jsem v kurzu nestačil kulit oči, když jsem si vyzkoušel tramvaj.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
MM: Tak ale při té 60 km rychlosti si ze 100% oddělený od ostatní dopravy minimálně zvýšeným pásem. a pokud někdo lítá Karlínem 50 v PD jenom proto, že může asi taky není úplně známka profesionality...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tak průměrka TRAM ale výrazně nižší je. Navíc jí ještě vytahují nahoru jízdy po zcela samostatných tělesech - Barrandov, Modřany, Ohrada...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
tak asi také (jako jiní) přestanu reagovat cca v 1 v noci .............thriller2 píše:Tak na toto ještě pořád nejsem.MM-Mikulovsky píše:zviklý
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tak na toto ještě pořád nejsem
.MM-Mikulovsky píše:zviklý
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
víš ty vůbec, že TRAM může ze zákona jezdit do 60km/h na PK (pozemní komunikaci) dle v místě platného "omezení" případně méně = stejně jak IAD a BUS (kromě vyjímečných míst, kde má IAD a BUS povoleno na PK víc jak 60km/h - většinou 70 km/h jako např. za Dvorci ZC mezi benzinkou a SSZ před Přístavištěm)fricoolinek2 píše:Ano, samozřejmě, že delší zábrzdná dráha. Na druhou stranu je tam "kompenzace" v nižší rychlosti vozidla. Nicméně to, že za tramvajáka směrovou orientaci vozidla obstarají koleje, zatímco autobusák jí musí volit volantem, to je myslím mnohem větší rozdíl v náročnosti než delší zábrzdná dráha. ......................Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Tedy trochu méně korektně - o tom, jaká práce je náročnější (min. po fyzické stránce) vypovídá i mnohem vyšší podíl žen u tramvají než busů...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
Ano, samozřejmě, že delší zábrzdná dráha. Na druhou stranu je tam "kompenzace" v nižší rychlosti vozidla. Nicméně to, že za tramvajáka směrovou orientaci vozidla obstarají koleje, zatímco autobusák jí musí volit volantem, to je myslím mnohem větší rozdíl v náročnosti než delší zábrzdná dráha.Teda nic ve zlým a bez urážky, ale pokud ti jsou jasný rozdíly mezi drážníma a silničníma vozidlama, je zbytečný ti cokoli vysvětlovat. A pokud ti to jasný není, pak je to marný...fricoolinek2 píše:Já vim. No a tedy v čem to má mít tramvaják těžší, dle těch posouzení?
No ale i v tý Korunní je to jen o brzdě a akceleraci. Serpentýny na 236 jsou o kombinaci brzdy, plynu + přesný práce s volantem.Když je nezahazujou v Korunní a na jinej místech při protahování kolem řady všelijak zaparkovanejch, tak je nějaký serpentýny na 236 nemůžou rozházet....9001 píše:Zase otázka co by udělala většina řidičů tram, kdyby vyfasovali 236. By pod ulici K Bohnicím zahodili klíčky
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chci se stát řidičem tramvaje...
A to já na sebe klidně řeknu, že bych s busem, natož s kloubem asi zrovna krasojizdu nepředvedl. Právě proto, že se to může bůhvíjak nabíhat, mizernej přehled o "vleku"... Někdo bere nemožnost tramvaje manévrovat jako nevýhodu, já naopak jako jistotu Ale kdyby podnik řekl, že hledá obojživelníky co si chtějí udělat D, tak se hlásím!