Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nová P+R. Sice malá a "náhodou" před volbami, ale aspoň něco.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
To už tu bylo - s fialovým rámečkem a volali to Metrobusyvon Špilberk píše:Ve světle dění na Kladensku mám nápad pro ROPID: když musí mít kdeco ucelenou číselnou řadu (busy městské, meziměsto, školní, elektro, noční, noční meziměsto), tak by také imaginární (teoretické, papírové) linky, které nejedou část trasy nebo celou, měly mít vlastní číselnou řadu, aby se cestující rychleji zorientovali a nečekali na to.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
von Špilberk píše:Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době. Nechat jezdit prázdný spoj, o kterém vím, že je prázdný, je plýtvání a ne dopravní obslužnost, a jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.
Ještě mne napadlo k posledním spojům denních linek:von Špilberk píše:Bobík: to je prostě otázka vyvážení mezi nabídkou služby a ekonomičností. Vždycky se najde jednotlivec, který chce odněkud někam, kde zrovna nic nejede. To by se na tu MHD mohl vydat i dvojnásobek prostředků než dnes. Aby všechno jelo, kdyby náhodou jeden člověk potřeboval, ale takhle se dopravní obslužnost plánovat nedá, resp. nezaplatila by, a kdyby se zaplatila, nezaplatilo by se něco jiného. Prostě prasátko není bezedné.
Proč jede poslední vlak z Prahy na Brno o půlnoci a další až v 5 ráno Proč nejede něco ve 2, třeba by taky někdo potřeboval.
1.) máme v Praze, a to i centru místa (zrovna co se týče l.11 a 13), kde noční linky nejedou - např. mezi Flórou a IPP přes Jiřák
2.) problém bude neojediněle v nesmyslně předimenzovaném koncovém úseku linek = např. do Modřana prvně jede poslední spoj l.17, pak tam jede noční pořadí prodlouženého/přejezdového spoje l.3 a krátce na to už pravidelný 1. spoj noční linky:
a) PROČ MUSÍ POSLEDNÍ SPOJ DENNÍ LINKY JET AŽ DO KONEČNÉ, KDYŽ V (MENŠÍM ČI VĚTŠÍM) ZÁVĚSU ZA NÍM JEDOU KAPACITNĚ DOSTAČUJÍCÍ JINÉ DVA SPOJE?
b) Netrvám, že spoj odjíždějící po půlnoci zkonečné má jet již jen do nejbližší vozovny, ale ALE BOHATĚ DOSTAČUJE, KDYŽ OBSLOUŽÍ CCA 2/3 TRASY = u l.11 a 13 Spojovací/Černokostelecká - Synkáč a u l. 17. Kobylisy - Výtoň nebo možná až Braník (přeci jen Podolí a Braník jsou ještě slušně využity, ale když poslední spoj l.3 je z Braníka prodloužen do Modřan, tak naopak pposlední spoj l.17 může být naopak zkrácen do Braníka). Uvedeným způsobem se stejně směny posledních spojů dají zkrátit cca o půl hodiny a v depu budou ukončeny dřív než ty předpposlední, které jely celé tzv. půlkolo!
jinak nějak tu zapadl můj návrh:
DODÁVÁM, ŽE:MM-Mikulovsky píše: ... jsem přesvědčen, že LÉPE SKLÁDAT ŠICHTY JDE I KDYŽ TY JSOU (pro nedostatek lidí) ŠPATNÉ - DLOUHÉ/SE ZNAČNĚ NEPRAVIDELNÝMI ZÁČÁTKY (např. odpolední může začít už v 11. h dopoledne, ale také až před 20.h - ta je potom vyjímečně krátká jen přes 6h.) A KONCI (cca od 19h do 2h ráno následujícího dne)
ať jdou konečně do s tím, již zde zmíněným, údajným tzv. výhodářstvím (když při samých raních řidiči navíc ani nemaj žádný příplatek - narozdíl od nočních či i odpoledních) a rozdělí (dnes tzv. turnusové) řidiče (s přihlédnutím k jejich přání/potřebám) na ranní a odpolední ( Copak turnus je jen střídání jakých koliv typů směn a nikoliv střídání jen jediného typu směny - noční nebo šejdry a volných dní mezi nimi )
Přičemž i při tom oboum skupinám můžou v turnusu nechat dny "S" (šejdry - směny dělené) a "MD" (manipulační dny) = dostane-li pak:
- ranní řidič "S" případně "O" (v turnusový den "MD" umístěný před "S" či JEDNODENNÍM volnem), tak to "S"(příp. O) musí být s dřívějším koncem a ta případně další den následující "R" (či "S") s pozdějším začátkem
- odpolední řidič "S" případně "R" (v turnusový den "MD" umístěný po "S" či JEDNODENNÍM volnu), tak musí dostat "S"/"R" s pozdějším (co nejposlednějším začátkem) a případně "O"/"S" v předcházející den s dřívějším koncem
Přičemž přistoupím i na to, že ranní kolegové nebudou (ani z "MD") dostávat (pro zaskočení za nemocné/dovolenkující kolegy) noční směny = tyto tedy častěji budou muset připadnout odpoledním řidičům, ale z logiky věci je minimální rozdíl zkončit polonoc před 2. ráno a noc kolem 5.h, tedy jen cca o 3 h později
U všech skupin řidičů (ranní/šejdristi/odpolední/noční) by mělo být také navíc zavedeno a dodržováno OBECNÉ PRAVIDLO, ŽE:
- PŘED VOLNEM JIM JSOU PŘIDĚLOVÁNY V RÁMCI PŘÍSLUŠNÝCH TYPŮ SMĚN (pro konkrétní dny) SMĚNY KONČÍCÍ CO NEJDŘÍVE
- PO VOLNU JIM JSOU PŘIDĚLOVÁNY V RÁMCI PŘÍSLUŠNÝCH TYPŮ SMĚN (pro konkrétní dny) SMĚNY ZAČÍNAJÍCÍ CO NEJPOZDĚJI
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ve světle dění na Kladensku mám nápad pro ROPID: když musí mít kdeco ucelenou číselnou řadu (busy městské, meziměsto, školní, elektro, noční, noční meziměsto), tak by také imaginární (teoretické, papírové) linky, které nejedou část trasy nebo celou, měly mít vlastní číselnou řadu, aby se cestující rychleji zorientovali a nečekali na to.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Kdepak, to, že nejsou lidi (řidiči), není příčina, nýbrž důsledek dlouhotrvajícího a nekoncepčního stavu. A nedostatku peněz, případně nechuti je investovat.
Ono se to dalo čekat, řidičů nikdy nijak extra moc nebylo, ale v situaci, kdy nějaká koncepční preference neexistuje (těch pár osamělých SSZ nelze počítat), s nedobrou situací - pracovními podmínkami celkově (sem patří jak skladba směn, tak i jakékoli prakticky kálení policie na řízení dopravy, resp postihování přestupků) a podobně se nic nedělá, tak nelze čekat, že se řidiči pohrnou. Další věc je třeba nekritické prosazování cyklodopravy, přestože Praha k tomu není vůbec vhodná, zužování (díky zabrání pruhu pro parkování) už tak úzkejch silnic malováním cyklopruhů zejména v místech, kde nikdy nikdo cyklistu neviděl, atd, atd. No a když se do toho přidá taková věc, jako třeba modrý zóny, který spoustu lidí donutěj z toho auta vylízt a jet MHD, tak už je to jen další kapka do už tak přeplněnýho poháru. Plus do toho různý "zájmy" politiků, zhusta jdoucích proti sobě.
A protože financování je stylem "pytlíčků", tak se nakonec zjistí, že na zlepšení nejsou peníze, protože potřebnej pytlíček, ze kterýho se daná potřebná věc smí platit, je prázdnej. Viz tvůj příklad s penězma na dopravu, ale ne na řidiče.
Logická posloupnost např. ve smyslu - budu zavádět modrý zóny - budu tím pádem mít víc lidí v MHD - budu muset MHD posílit - tedy budu muset jednak zajistit průjezdnost většího počtu spojů a jednak sehnat víc řidičů - tedy budu se muset pustit do úprav které mi tu vyšší průjezdnost zajistí a budu muset začít shánět (a udržet) řidiče - evidentně nefunguje.
Ono se to dalo čekat, řidičů nikdy nijak extra moc nebylo, ale v situaci, kdy nějaká koncepční preference neexistuje (těch pár osamělých SSZ nelze počítat), s nedobrou situací - pracovními podmínkami celkově (sem patří jak skladba směn, tak i jakékoli prakticky kálení policie na řízení dopravy, resp postihování přestupků) a podobně se nic nedělá, tak nelze čekat, že se řidiči pohrnou. Další věc je třeba nekritické prosazování cyklodopravy, přestože Praha k tomu není vůbec vhodná, zužování (díky zabrání pruhu pro parkování) už tak úzkejch silnic malováním cyklopruhů zejména v místech, kde nikdy nikdo cyklistu neviděl, atd, atd. No a když se do toho přidá taková věc, jako třeba modrý zóny, který spoustu lidí donutěj z toho auta vylízt a jet MHD, tak už je to jen další kapka do už tak přeplněnýho poháru. Plus do toho různý "zájmy" politiků, zhusta jdoucích proti sobě.
A protože financování je stylem "pytlíčků", tak se nakonec zjistí, že na zlepšení nejsou peníze, protože potřebnej pytlíček, ze kterýho se daná potřebná věc smí platit, je prázdnej. Viz tvůj příklad s penězma na dopravu, ale ne na řidiče.
Logická posloupnost např. ve smyslu - budu zavádět modrý zóny - budu tím pádem mít víc lidí v MHD - budu muset MHD posílit - tedy budu muset jednak zajistit průjezdnost většího počtu spojů a jednak sehnat víc řidičů - tedy budu se muset pustit do úprav které mi tu vyšší průjezdnost zajistí a budu muset začít shánět (a udržet) řidiče - evidentně nefunguje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
To teď děláme: problém nejsou peníze, ale lidi. Resp. peníze jsou na dopravu, ale nejsou na lepší zaplacení řidičů, což je zajímavý paradox. Když je nedostatek řidičů, tak se těžko MHD posiluje, i když peníze náhodou jsou. A pak je tu otázka, jak dlouho ty peníze budou, resp. kdy vypukne zase nějaká ta krize a peníze dojdou.Bobik píše: Je potřeba na to koukat ze širšího hlediska, ne jen z toho, kolik mi ta tramvaj stojí versus kolik veze.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ale jo, to nejsme vepři. Jen mi přijde, že se spíš - přes všechny krásný řeči o preferování MHD a snižování IAD - pořád nějak moc hledí hlavně na tu ekonomičnost.von Špilberk píše:to je prostě otázka vyvážení mezi nabídkou služby a ekonomičností.
Pokud to bude přes den dobytčák, ráno, večer a o víkendu "to nejezdí" (bo intervaly jak kráva a přestupy nenavazujou), pak se těžko budou lidi přesvědčovat, že maj auto nechat doma (navíc dostat lidi do aut je poměrně jednoduché, dostat je z nich mnohem těžší). Je potřeba na to koukat ze širšího hlediska, ne jen z toho, kolik mi ta tramvaj stojí versus kolik veze.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Bobík: to je prostě otázka vyvážení mezi nabídkou služby a ekonomičností. Vždycky se najde jednotlivec, který chce odněkud někam, kde zrovna nic nejede. To by se na tu MHD mohl vydat i dvojnásobek prostředků než dnes. Aby všechno jelo, kdyby náhodou jeden člověk potřeboval, ale takhle se dopravní obslužnost plánovat nedá, resp. nezaplatila by, a kdyby se zaplatila, nezaplatilo by se něco jiného. Prostě prasátko není bezedné.
Proč jede poslední vlak z Prahy na Brno o půlnoci a další až v 5 ráno Proč nejede něco ve 2, třeba by taky někdo potřeboval.
Proč jede poslední vlak z Prahy na Brno o půlnoci a další až v 5 ráno Proč nejede něco ve 2, třeba by taky někdo potřeboval.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
No, já to vidím tak, že mám určitou nabídku právě nejen v době, kdy lidi jezdí. A to proto, aby to využil (mohl využít) i někdy někdo navíc. Protože ví, že to prostě jezdí. Jinak se na nějakou MHD vyprdne rovnou, protože nabyde dojmu, že "prostě nejezdí".von Špilberk píše:Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době.
Ostatně mám to vyzkoušeno i sám na sobě, když jsme před časem jezdili z Hloubětína, tak dostat se odtamtud o víkendu ráno byla tragédie. Takže jsem jezdil autem, protože to ráno "prostě nejezdí" a město je prázdný. Přitom by kolikrát stačilo málo, kdyby 16 jezdila ne po dvaceti, ale po patnácti minutách (a měl na Palmě jistotu přestupu), už bych na ní nespíš čekal.
Mimochodem i ta 16 po dvaceti nebyla nijak extra obsazená, prakticky byla prázdná. Bylo to tedy taky plýtvání, protože po půlhodině by "bohatě stačila"?
S jedničkou zkušenosti nemám, ale s 26 ano. Ono to sice jede pár minut po/před nočkou, jenže jinam. Ano, třeba úsek Hostivař-Průběžná je stejný, ale to je tak všechno. Pak to vykrývá časy v úsecích, kde, kdyby nejela, než přijede první nočka je moc velká díra. Navíc v centru se to zaplní vždy.von Špilberk píše:... jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době. Nechat jezdit prázdný spoj, o kterém vím, že je prázdný, je plýtvání a ne dopravní obslužnost, a jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.Bobik píše:V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost.ZXS91 píše:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
Taková šichta nemá být už jen proto, že se pak musí řešit dilema, jestli ji hodit na jednoho člověka (a plánovač trefí někoho, kdo o takovou směnu vůbec nestojí) nebo ji rozdělit na 2 směny (a zase ji dostane někdo, kdo nesnáší 6hodinovky, bo touží vydělávat.) Takže takovéhle výkony by vůbec neměly existovat, aby se nemuselo řešit co s tím (jestli 1 směnu moc dlouhou nebo 2 směny moc krátké).ZXS91 píše:Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
taková šichta sice splňuje příslušné nařízení vlády povolující u řidičů MHD až 13h, ale porušuje Zákoník práce (nadřízený i vládě a jejímu nařízení) povolující plánovat smě ny v max. délce 12h = NEBYLO BY TOHO PROTIPRÁVNÍHO OBSAHU NAŘÍZENÍ VLÁDY, V ROZPORU SE ZÁKONÍKEM PRÁCE, A TÍM OMEZENOU PRAVOMOCÍ VLÁDY - DANOU JÍ ÚSTAVOU,TAK PROSTĚ TA"ŠICHTA" - RESP. VYPRAVENÍ VOZU NA TAKOVOU DOBU NEVZNIKLO NEMOHLA/O BÝT ROZDĚLENA NA 2 CCA POUZE 6TI HODINOVÉ SMĚNY A představ si, že jsou lidi/kolegové raději jezdící kratší (i jen 6ti hodinové) směny než dlouhé (přes 10,5 hod.)ZXS91 píše:Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...
1.) stídané přestávky jsou:Bobik píše:To si nemyslím, bo blbnout se šichtama se začalo už kdysi, kdy lidi ještě byli. To začaly střídaný přestávky, šejdry a podobně. Zrušili se plánovači na vozovnách a vzniklo centrální plánování. Kvůli jakejmsi mystickejm "úsporám", na lidi se kašlalo. No a tohle je taky výsledek. Jenže problém je spíš v tom, že by se to muselo komplet překopat, což nejde, bo nemá kdo, bo nejsou lidi.von Špilberk píše:To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty....
V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost. Problém - a velký spíš vidím v prasárnách typu po týdnu takových polonocí (a jednom dni volna) ranní a nástupy 3:30. Evidentně někomu nedochází, že člověk není stroj, že má taky nějakej biorytmus a že když má vstávat (a bejt čilej a pozornej) v době, kdy předtím chodil spát asi nebude to pravý. Ale "zákonný odpočinek" přece proběhl, tak co. A za prasárnu nejvyššího kalibru považuju MD (manipulační den).ZXS91 píše:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
- nutnost pro dodržení ZÁKONNÉHO ZÁKAZU VYKONÁVAT PRACOVNÍ ČINNOST V MINIMÁLNÍCH DÉLKÁCH PŘESTÁVKY (BP=15min a B = 10min)
- vhodné (až zdravé) pro časté/většinové čerpání v místech s možností sehnání teplých jídel
2.) a) JENŽE PRO ZAJIŠTĚNÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI je otázka, JESTLI NENÍ PRAKTIČTĚJŠÍ/LEVNĚJŠÍ A DOSTAČUJÍCÍ JI ZAJISTIT (o 15min.) DŘÍVE ZAČÍNAJÍCÍM PROVOZEM NOČNÍCH LINEK
b) špatná skladba směn - 100%souhlas (popsáno možné řešení v doplnění mého předchozýho příspěvku zde)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ale? Město dotuje soukromý firmy už veřejně?Radek píše:Nejvyšší částku dostane od města firma Arriva City, zhruba 13,5 milionu korun. Přes šest milionů dostane dopravce About Me a téměř pět milionů ČSAD Střední Čechy. Peníze vezme Praha z rezervy městské organizace Ropid, která plánuje PID.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1543
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Řidiči pražské hromadné dopravy si přilepší, metropole na zvýšení mezd vydá kolem 40 milionů
http://praha.e15.cz/praha/novinky/ridic ... nu-1336729
Nejvyšší částku dostane od města firma Arriva City, zhruba 13,5 milionu korun. Přes šest milionů dostane dopravce About Me a téměř pět milionů ČSAD Střední Čechy. Peníze vezme Praha z rezervy městské organizace Ropid, která plánuje PID.
http://praha.e15.cz/praha/novinky/ridic ... nu-1336729
Nejvyšší částku dostane od města firma Arriva City, zhruba 13,5 milionu korun. Přes šest milionů dostane dopravce About Me a téměř pět milionů ČSAD Střední Čechy. Peníze vezme Praha z rezervy městské organizace Ropid, která plánuje PID.