Ostrava!!!

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 19.9.2017 14:54

MMM: Dokumentace EIA, strana 219. Uvedena a zakreslena kapacita v halách 142 T (71 kb). Venkovní stání, ty dvě kusé koleje u plotu, nejsou zakreslena jako obsazená, ani započtena. Není započtena ani myčka.
Na straně 221 je uvedena a zakreslena kapacita haly 61 kb, venku 9 kb + 2 sóla, takže na počet totéž. Ale toho jsou 2 kb stání ta samá, co předtím započtena nebyla, takže přírůstek je o 2 stání méně než uvedeno. K tomu pak 8 kb v dílně a 4 v myčce (dříve taky nezapočítané).
Takže pokud budou dílny plné, přibude 6 kb stání, jinak 2 ubudou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.9.2017 13:57

P_V píše:Bez započtení dílen nevzroste, naopak klesne. Z nějakého důvodu se v tom dokumentu EIA po rekonstrukci započítávají i ta venkovní stání, která tem jsou už dnes, ale do dnešní kapacity započtena nejsou.
LŽEŠ - 3 venkovní koleje (jejichž kapacitu jsme tu zapčítávali do celkové deponační kapacity "nové" HL vozovny = pro 7 KB + 2 sóla ?) JSOU NAVRŽENY V MÍSTĚ DNEŠNÍCH PŘÍSTAVEB (V NICHŽ BÝVALA VÝPRAVNA, KANTÝNA, ORDINACE PSYCHOLOŽKY A NEVÍM CO JEŠTĚ) :!:

#-o Ovšem, jak jsem již psal dříve naprosto nechápu proč nejsou alespoň pod přísřeškem navazujícím na bok haly, podle něhož vedou - v lepším případě, proč není hal postavena i nadnimi :?:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 19.9.2017 13:10

Bez započtení dílen nevzroste, naopak klesne. Z nějakého důvodu se v tom dokumentu EIA po rekonstrukci započítávají i ta venkovní stání, která tem jsou už dnes, ale do dnešní kapacity započtena nejsou.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6201
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od demon » 19.9.2017 12:10

P_V píše:Ostatně i v té Praze se už plánuje odkládat tramvaje na nějaké fotbalové hřiště...A v Hloubětíně, zdá se, že příležitost ke zkapacitnění bude promarněna.
Na hřiště. Fotbalové bych se tomu říkat neodvážil...
A kapacita Hloubětína rekonstrukcí mírně vzroste, což dohromady dokáže poskytnout dostatečnou kapacitu. Ostatně výrazně víc místa v současném areálu Hloubětína i tak nenacházím.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 19.9.2017 11:27

Ostatní vozovny jsou taky daleko, ale v souhrnu jsou rovnoměrně rozmístěné po síti. HL jako jediná má nějaké místo přímo v areálu použitelné ke zvýšení kapacity.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.9.2017 11:11

P_V píše: ..... A v Hloubětíně, zdá se, že příležitost ke zkapacitnění bude promarněna.
není to její polohou, která přispívá k tezi odpovědných, že je daleko od TRAM LINEK = MĚLA BY DLOUHÉ NÁJEZDOVÉ A ZÁTAHOVÉ TRASY?

Ovšem to je přesně v protikladu s Ostravou = tam uvažují o oddálení vozovny od linek = NEVIDÍ SI NA ŠPIČKU NOSU :!:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 19.9.2017 10:43

Nejen v Praze. Jak dlouho už se připravuje nová vozovna v Olomouci, kde je nedostatek místa už asi tak půl století a furt horší, takže ty tramvaje odstavují na kdejaký dvorek. Nebo v Plzni, kde se kdysi dávno zbavili vozovny v centru, pak zjistili že Slovany nestačí, a teď vymýšlejí odstavná kolejiště ve smyčkách.
Ostatně i v té Praze se už plánuje odkládat tramvaje na nějaké fotbalové hřiště :) Ale tady aspoň měli jasný plán, kam s novými vozovnami. Než jim povodeň ukázala, že je špatný. Obě dvě, jakousi náhodou, leží v záplavové zóně. A v Hloubětíně, zdá se, že příležitost ke zkapacitnění bude promarněna.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3957
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od von Špilberk » 19.9.2017 8:21

V Praze je "výhoda", že město není schopné nic postavit. Takže DP vozovny snadno ubrání argumentem, že než by město nějakou vozovnu zrušilo, muselo by jinou postavit. Toho se všichni politici leknou a je klid.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 18.9.2017 20:53

P_V píše:Omluva, moje nepozornost. I tak se ale nájezdy prodlouží.
Jak prosté milý Watsone... Pozemky, pozemky, pozemky... Upřímně se divím jak oddolává u nás např. Žižkov a nebo Strašnice... A ještě víc se divím, že už nic nevyrostlo za vozovnou, když parkoviště je roky prázdné...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 18.9.2017 19:44

Omluva, moje nepozornost. I tak se ale nájezdy prodlouží.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od thriller2 » 18.9.2017 19:22

Píšou ale o přestěhování porubské vozovny ze současné polohy někam ke globusu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 18.9.2017 18:29

Nejsou v té Ostravě trochu na hlavu, sestěhovat si všechny vozovny do porubské části města? To bude jalových kilometrů, to bude problémů když jim ta jediná spojovací trať kiksne.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3957
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od von Špilberk » 18.9.2017 18:10

Nová trať v Porubě dostává obrysy
http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktual ... ava-obrysy
To chci vidět!!!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.5.2017 16:33

Dopravní podnik Ostrava vybírá design nových tramvají, rozhodne veřejnost
Novým typem nízkopodlažní klimatizované středněkapacitní tramvaje od švýcarské firmy Stadler se sice Ostravané svezou poprvé až za rok, ale právě teď mohou rozhodnout o tom, jak budou vozy vypadat. ....
http://ostrava.idnes.cz/dopravni-podnik ... zpravy_jog

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.5.2017 16:42

parrot píše:..... Ale docela by mne zajímal postup u "zaviněné nehody" s tram (takovou za posledních 6 let nemám), poslat to do správního řízení a tam argumentovat tím co zde píše MM-Mikulovsky. A proto bych se ho rád zeptal, jestli už má takovou zkušenost?
osobně ješte ne dořešenou - tzv. neodhadnutý průjezdní profil navíc nebyl s vozidlem, ale s (byť dočasnou) technickou součástí PK (stavební ohradou), na které se vztahují stejné normy jako na pevné součásti (např. SSZ) + navíc "speciální" podmínky jejich schvalování a používání (je-li to na PK s dráhou, tak má být schválení projednáno s jejím provozovatelem, v případě potřeby zajištění bezpečnosti okolního veřejného prostranství/PK se má kotvit proti nežádoucímu nebo samovolnému posunu), o níž "škrtlo a prasklo zpětné zrcátko na "hrazdě"
Vím, že někteří řešili obdobnou MU se SSZ (taky mnohá přechodová kolem TT má zkrácená stínítka - např. před zast. Plzeňka DC) nebo přenosnou DZ a tzv. jejich to (po jejich "obraně") nebylo. obdobně se prý snažili jednomu ŽI kolegovi "přiřknout" i zavinění urvání levé boční směrovky o protijedoucí nákladní auto, ale také se to prý (po jeho prohlášní cca "já asi vyskočil s tramvají z kolejí do protisměru a pak se zase vrátil") uhrálo "od ztracena". Já jsem přišel za 9 let asi o 2 až 3 tyto "blinkry" (nikdy jsem ani netušil kde, zjištění v případě 2. vozu soupravy během pohledu do levého zpětného zrcátka při průjezdu levého oblouku nebo u 1. vozu na konečné) vždy jsem to ihned po zjištění nahlásil a ani jednou jsem nic(žádné papíry) nepsal. Samozřejmně nejpravděpodobnější je, že se během vzájemného míjení přiblížilo nějaké protijedoucí vozidlo (vždy to bylo na soupravě a jen jedna směrovka, která navíc není v prostředku délky vozové skříně = v nejvíce vybočujícím místě při průjezdu levých oblouků), ale nemohlo se asi vyloučit ani poškození vandalem = není-li důkaz/svědectví o nehodě, tak jak ji na(po)psat?
Jinak je běžně neřešený "druh" poškrábání boku TRAM, ale raději nebudu zpecifikovat, aby se to nezměnilo.

dále 100% souhlas Z:arrow: orgány tzv. sami od sebe spravedlnost nezajistí = (dle našeho právního systému) svá práva si musí hájit aktivně každý sám
Upozorňuji, že nečiní-li tak, je to jeho rozhodnutí, za něž ovšem může v určitých případech i později/dodatečně velmi "pikat" - dle platného občanského zákoníku můžou být po (uznaném - nikoliv skutečném) viníkovi náklady na kompenzaci následků MU požadovány postupně tzv. doživotně (minimálně toho zraněného s trvalými následky), ale fakt nejsem přesvědčen, že to ukončí i smrt toho (uznaného) viníka = nejde to do dědictví po něm = nezadluží (svým chybným rozhodnutím přiznat vinu - s vidinou, že díky tzv. účinné lítosti dostane jen podmínku, zůstane na svobodě a v zaměstnání) i své potomky! Ještě mne napadá, jestli by nebyla "cesta záchrany" - zažalovat původního obhájce, že dotyčnému způsobil škodu, svou chybnou "strategií" obhajoby (resp. zamlčením jejích možných následků).
Zrovna zde je aktuální příklad, že viníkem nehody na PK nemusí být řidič, ale může jím být majitel/provozovatel vozidla Takové minimálně mohly být i u DPP - např. ujetý BUS na Strašnické až do TT směrem ke křižovatce Průběžná - protože nařízená životnost (výměnný cyklus) nějakého dílu byla překročena 3x, ale řidič uznal vinu, že vůz (dle vnitřních předpisů DPP) nezaložil klíny Z:arrow: SPOUSTA VNITROPODNIKOVÝCH PŘEDPISŮ (NEJEN U DPP) JE SEPSÁNA PRÁVĚ TAK, ŽE PŘENÁŠÍ ODPOVĚDNOST ZE ZAMĚSTNAVATELE NA ZAMĚSTNANCE (viz nařízená kontrola jednotlivých klik dveří bez jištění průvodčími ČD), přičemž toto se dá považovat za protiprávní (ve vztahu k ustanovení Zákoníku práce "povinnost zaměstnavatele vytvářet zaměstnanci podmínky pro bezpečné, včasné a správné splnění pracovních úkolů") :!:

Odpovědět