Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 25.12.2017 10:51

Za vánoční dárek v podobě upraveného stavu vozů děkuji. Tak šťastné a veselé... :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 23.10.2017 14:31

http://www.blesk.cz/clanek/regiony-prah ... zovny.html
...Opravu vozovny v Hloubětíně má DPP naplánovánu na roky 2019 až 2021...
Na Žižkově se bude opravovat v příštím roce a ve Strašnicích v roce 2019...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.9.2017 19:00

Když se podíváme na str.225 na členitost střechy/lodí remízovací haly HL, tak zjistíme, že 1. a 2. loď stále po 5kolejích, 3. - prostřední loď nově 7kolejí, 4. loď jen se dvěmi kolejemi majícími za vraty po 1 stanovišti údržby pro KB vůz, 5. loď se 3 nově průjezdnými kolejemi - každá se 2 stanovišti údržby pro KB vůz.

Pokud by se více přebudovala tzv. harfa, tak nové 3 prostřední lodě 2 až 4 (koleje 6 až 19) by mohly mít čelo/vrata cca o 35m vysunuté vpřed, čímž by se kapacita navýšila o stání pro 14 KB vozů (2 z toho by navyšovaly kapacitu stanovišť údržby - každá kolej údržby by měla 2 stanoviště).

EDIT: Upraven oodkaz na přebudování harfy HL - koleje 18 a 19 se stanovišti údržby napojeny na "páteřní" kolej jako plánované další 3 (20 - 22) se stanovišti údržby, které mají však být (narozdíl od těch dvou) průjezdné.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 08.9.2017 19:58, celkem upraveno 1 x.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 08.9.2017 11:45

Na stranách 219 a 221 je to rozkresleno. Nynější kapacita je 142 sól nebo 71 kloubů pod střechou. Nově se do hal vejde 61 kloubů a venku dalších 9 + 2 sóla, což je šul nul. K tomu možnost zaskládat ty dílny a myčku, ale to se asi využívat moc nebude. Takže ano, kapacita naroste, ale trochu nepraktickým způsobem. Kdyby ta energetika byla kdekoli jinde, místa by tam bylo víc.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.9.2017 11:07

P_V píše:Kapacita poklesne díky slušně dimenzované hale údržby. ......
Jestli na str.175(z 227) vidím dobře tak:
1.) sice hala DO místo dosavadních 7mi kolejí 18-25
2.) ovšem koleje 1 - 11 prodlouženy každá o délku pro jednu soupravu/KB vůz cca 32m = nová kapacita pro 11 souprav/KB vozů
3.) dále navíc místo dosavadních přístaveb na západě haly (např. někdejší kantýna, výpravna, ordinace psycholožky atd.) 3 nové odstavné koleje (jen nechápu proč nad nimi alespoň nevidím plánován přístřešek navazující na halu), které pojmou 1x 3 soupravy/KB vozy a 2x 2soupravy/KB vozy a 1 sólo k nim = nová kapacita pro 7 souprav/KB vozů a 2 sóla k tomu
4.) 8 stanovišť pro soupravy/KB vozy v hale údržby - počítám, že při zatažení všech (denních i nočních) vlaků by nezůstala prázdná

Z:arrow: Zruší se sice odstav v cca 1a1/2 haly/lodi o 7mi kolejích pro 3 soupravy/KB vozy = celkem 14 takových vlaků, ale naopak vybuduje se nová možnost odstavu v jiných místech pro 18 souprav/KB vozů + 2 sóla k tomu
a navíc v původním místě se bude moct na pozicích pro opravy odstavit pod střechou ještě 8 souprav/KB vozů.

#-o JÁ TAM TEDY MÍSTO SNÍŽENÍ ODSTAVNÉ KAPACITY VIDÍM JEJÍ NAVÝŠENÍ O MÍSTO PRO 2 SÓLO a 2 KB TRAMVAJE :!:

PS: Ovšem netvrdím, že (zejména za "cenu" jiného uspořádání kolejového větvení - tzv. harfy) nešlo vymyslet možnost ještě větší odstavné kapacity - byť (jako se praktikuje v zimě na PA) celé(ho) 1 soupravy/KB vozu před vraty skoro každé koleje haly.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 08.9.2017 9:21

Kapacita poklesne díky slušně dimenzované hale údržby. Čekal jsem nějaké lepší využití prostoru na západ od hal, ale oni tam do místa, kde by se koleje mohly (třeba až ve vzdálenější budoucnosti) dál větvit, dali trafostanici.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 926
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobek » 08.9.2017 8:11

V oznámení EIA nová podoba vozovny Hloubětín.
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1057

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3328
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Karosák » 15.4.2017 22:15

Navíc výkony určuje objednatel a ten, pokud určil nějaký počet spojů v nějakých časech ze zastávky XY, nemůže spoj dopravce napojit "třeba na Olšanském", protože by to bylo neodjetí spoje za mastný příplatek.
Přeprava osob a přeprava nákladu je úplně jiný level :!: (-X

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5972
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od demon » 15.4.2017 21:12

Třeba protože se oběhy píšou z konečné na konečnou ?
Zrovna při výjezdu na Olšanský náměstí by se vynechala Flora, což je centrum dění. To by nebyl dobrej nápad...

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 394
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od slonik » 15.4.2017 10:04

Vždyť se přece nemusí najíždět na konečné, centrální úseky jsou stejně zatíženější. Nechápu, proč nájezd z HL není na Olšanské náměstí, hned by to bylo blíž...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5972
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od demon » 14.4.2017 20:13

slonik píše:No právě HL je z Olšan 8 km, Pankrác z Anděla 6, Vokovice z Malostranský 7, Kobylisy od tunelu taky 7. Ale uznávám, že to bude kvůli těm np vozům, těch pár km za to stojí, než paskvilní soupravy s wanou.
Jenže Anděl, Malostranská ani tunel jaksi nejsou Olšany ani Kotlářka, to tam budeš muset dopočítat a pak ten Hloubětín nevychází vůbec špatně. :wink:
Ta údajná "paskvilní souprava s wanou" by problém nepředstavovala, ale prostě není k dispozici...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3619
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 14.4.2017 7:47

Hlavní problém je skutečně kapacita vozoven. Mluvilo se o tom i na školení 2. Jediný důvod, proč l.23 jezdí až z HL, je kapacita. Takže i na jiných linkách se objevují "nesmyslně" dlouhé výjezdy a zátahy.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od parrot » 13.4.2017 21:48

mart337 píše:Já si spíš myslím, že Hloubětín na lince 15 nahrazuje vozovnu Žižkov, když odtud je nyní vypravována linka 23. Žižkov i Strašnice jsou sice blízko, ale nejsou nafukovací aby zvládli vše a Pankrác taky není nafukovací, už nyní se přes noc parkuje před halami, mezník nemezník. A co se týká Hloubětína, tak ten jezdí či jezdil i na krátkou 17 (Výstaviště Holešovice) a to je dle mne dál. Holt je podle mne problém v tom, že většina vozoven je od centra daleko a prostě z PA, SA a ŽI se nedá vypravit všechno, něco se musí vypravit i odjinud.
Jen doplním že 23 už je vypravována z HL. Spíš to jsou ty chybějící garance na nájezdu přes Olšany, tak proto 15 najíždí z HL.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od mart337 » 13.4.2017 21:15

Já si spíš myslím, že Hloubětín na lince 15 nahrazuje vozovnu Žižkov, když odtud je nyní vypravována linka 23. Žižkov i Strašnice jsou sice blízko, ale nejsou nafukovací aby zvládli vše a Pankrác taky není nafukovací, už nyní se přes noc parkuje před halami, mezník nemezník. A co se týká Hloubětína, tak ten jezdí či jezdil i na krátkou 17 (Výstaviště Holešovice) a to je dle mne dál. Holt je podle mne problém v tom, že většina vozoven je od centra daleko a prostě z PA, SA a ŽI se nedá vypravit všechno, něco se musí vypravit i odjinud.

Uživatelský avatar
slonik
Uživatel
Příspěvky: 394
Registrován: 02.12.2008 16:15
Bydliště: 1, 6, 14, 25, 54

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od slonik » 13.4.2017 17:31

No právě HL je z Olšan 8 km, Pankrác z Anděla 6, Vokovice z Malostranský 7, Kobylisy od tunelu taky 7. Ale uznávám, že to bude kvůli těm np vozům, těch pár km za to stojí, než paskvilní soupravy s wanou.

Odpovědět