Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1366
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Radek » 05.2.2018 14:06


MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.2.2018 14:00

Karosák píše:Nikde jsem to nepostřehl, ale už nám frčí na lince 17 druhý facelift Z:idea:
Myslím, že na FB - FOŘTovi jeho předání do KO bylo, ale fakt nestíhám vnímat vše, kde jsem co viděl a zde to není.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3351
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Karosák » 05.2.2018 11:50

Nikde jsem to nepostřehl, ale už nám frčí na lince 17 druhý facelift Z:idea:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od pawel » 11.1.2018 16:49

proč nemohou být v reko 14T stejné sedačky jako v 15T, případně T3RP/KT8? takhle je to opět "každej pes jiná ves" (nemluvě o tom, že jsou ty kotasovy sedačky ošklivé). to nemá DPP nějaký jednotný manuál vzhledu interiéru (jako třeba ČD a naprostá většina DP na západ i východ od prahy)?

jaluh
Uživatel
Příspěvky: 354
Registrován: 29.4.2006 20:34
Bydliště: na vesnici, vedle HK a nyní i Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od jaluh » 10.1.2018 19:02

mart337 píše:
trainzjohny píše:Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.
Tohle celkem chápu, akorát jsem si nemyslel, že jsou ty limity tak na hraně, že by se tam taková malá úprava nedala udělat.
Navíc když nad tím tak přemýšlím, tak v zásadě - mnou navrhovaný stav - jedna řada sedaček po každé straně odpovídá adekvátně starému stavu, akorát těch sedících je tam asi míň a při tom zabírají cca stejně místa. A stojících lidí podle mne moc nepřibude. Takže podle mne to vyjde skoro stejně jako starý stav a nebo o něco malinko horší, pokud se ten pás pro stojící rozšíří o ta kolena. :D
Aktuálně má staré a nové uspořádání sedaček v lichých článcích stejný počet, tj. 12. Nebo se pletu?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od mart337 » 09.1.2018 22:19

trainzjohny píše:Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.
Tohle celkem chápu, akorát jsem si nemyslel, že jsou ty limity tak na hraně, že by se tam taková malá úprava nedala udělat.
Navíc když nad tím tak přemýšlím, tak v zásadě - mnou navrhovaný stav - jedna řada sedaček po každé straně odpovídá adekvátně starému stavu, akorát těch sedících je tam asi míň a při tom zabírají cca stejně místa. A stojících lidí podle mne moc nepřibude. Takže podle mne to vyjde skoro stejně jako starý stav a nebo o něco malinko horší, pokud se ten pás pro stojící rozšíří o ta kolena. :D

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2880
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 09.1.2018 18:43

mart337 píše:
demon píše: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.
To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.
Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od mart337 » 09.1.2018 9:28

demon píše: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.
To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5994
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 08.1.2018 19:34

mart337 píše:Takže já bych opravdu zrušil ty dvousedáky, alespoň v tom inkriminovaném prvním článku a v ostatních dvou je trochu omezil, ať se tam vejde a projde víc lidí.
To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od mart337 » 08.1.2018 17:35

trainzjohny píše:
chlapecx píše:Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
No to je blbost, dřív se vysokým článkem přes nohy lidí nedalo projít vůbec, nyní díky sezení po/proti směru jízdy se tam projít dá, tedy opravdu došlo ke zlepšení.
No tak úplně blbost to zase není. Sice se nebrká o kolena sedících cestujících, ale ulička mezi sedačkami je tak úzká, že se v ní dva zrovna moc komfortně minout nemohou. Takže já bych opravdu zrušil ty dvousedáky, alespoň v tom inkriminovaném prvním článku a v ostatních dvou je trochu omezil, ať se tam vejde a projde víc lidí.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2880
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od trainzjohny » 08.1.2018 17:00

chlapecx píše:Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
No to je blbost, dřív se vysokým článkem přes nohy lidí nedalo projít vůbec, nyní díky sezení po/proti směru jízdy se tam projít dá, tedy opravdu došlo ke zlepšení.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 831
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od mart337 » 08.1.2018 10:01

chlapecx píše: Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
Lepicí sedačky jsou prkotina, která se dá po připomínce vyřešit jinou úpravou sedáku či sedačky - jako dřevo :D
Co se týče průchodnosti vozu, nejlepší by bylo zrušit ty dvousedačky, alespoň v tom prvním článku, holt bude míň míst k sezení.

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 92
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od chlapecx » 08.1.2018 0:29

von Špilberk píše:Už je to tu zas :lol: :
http://www.vlcoun.cz/index.php/prazska- ... amvaji-14t
"... Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů typu 14T je do roku 2020. Úpravou interiéru došlo ke zvýšení průchodnosti cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň vede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje." potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4272
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 20.12.2017 18:27

To je překlep, ne? Nemá to náhodou být Předpokládané odstavení všech zprovozněných vozů 14T...? :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3664
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 20.12.2017 11:53

Už je to tu zas :lol: :
http://www.vlcoun.cz/index.php/prazska- ... amvaji-14t
"... Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů typu 14T je do roku 2020," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Odpovědět