Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod trainzjohny v 09.1.2018 18:43

mart337 napsal:
demon napsal: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.
Nejde o dramatičnost a už vůbec nejde o skutečnost. Nápravové tlaky se počítají podle plochy a buď to vyjde nebo se musí plocha zmenšit. To že v praxi se tam ty lidi stejně nacpou je putna.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod mart337 v 09.1.2018 9:28

demon napsal: To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.

To mi chceš tvrdit, že se tak dramaticky změní nápravové tlaky, když se do článku postaví deset patnáct lidí místo čtyř sedících? Podle mne se těch cca 500 kg na nápravu ztratí v davu. Spíš asi budou brblat lidi, že je míň míst k sezení. Ale ta čtyři místa by mohli přežít za lepší komfort při cestování.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod demon v 08.1.2018 19:34

mart337 napsal:Takže já bych opravdu zrušil ty dvousedáky, alespoň v tom inkriminovaném prvním článku a v ostatních dvou je trochu omezil, ať se tam vejde a projde víc lidí.
To už jsme slyšeli, ale jak víme, zrušit dvousedáky nelze, nebo je to minimálně veskrze nevhodné, jelikož nápravové tlaky...
Stejná hloupost je úprava prvních dveří pro vstup cestujících.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod mart337 v 08.1.2018 17:35

trainzjohny napsal:
chlapecx napsal:Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
No to je blbost, dřív se vysokým článkem přes nohy lidí nedalo projít vůbec, nyní díky sezení po/proti směru jízdy se tam projít dá, tedy opravdu došlo ke zlepšení.


No tak úplně blbost to zase není. Sice se nebrká o kolena sedících cestujících, ale ulička mezi sedačkami je tak úzká, že se v ní dva zrovna moc komfortně minout nemohou. Takže já bych opravdu zrušil ty dvousedáky, alespoň v tom inkriminovaném prvním článku a v ostatních dvou je trochu omezil, ať se tam vejde a projde víc lidí.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod trainzjohny v 08.1.2018 17:00

chlapecx napsal:Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
No to je blbost, dřív se vysokým článkem přes nohy lidí nedalo projít vůbec, nyní díky sezení po/proti směru jízdy se tam projít dá, tedy opravdu došlo ke zlepšení.
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod mart337 v 08.1.2018 10:01

chlapecx napsal: Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:


Lepicí sedačky jsou prkotina, která se dá po připomínce vyřešit jinou úpravou sedáku či sedačky - jako dřevo :D
Co se týče průchodnosti vozu, nejlepší by bylo zrušit ty dvousedačky, alespoň v tom prvním článku, holt bude míň míst k sezení.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod chlapecx v 08.1.2018 0:29

von Špilberk napsal:Už je to tu zas :lol: :
http://www.vlcoun.cz/index.php/prazska-doprava/aktuality/3681-dp-pokracuje-v-modernizacich-tramvaji-14t
"... Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů typu 14T je do roku 2020. Úpravou interiéru došlo ke zvýšení průchodnosti cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň vede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje." potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.


Jo jo - to by musela ta úprava být jako v Brně a první dveře by musely ústit do salonu kaštanů.... jinak to nic neurychlí :( navíc ty lepicí sedadla :-/ :? :cry:
Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
 
Založen: 16.8.2012 21:14

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod Bobik v 20.12.2017 18:27

To je překlep, ne? Nemá to náhodou být Předpokládané odstavení všech zprovozněných vozů 14T...? :lol:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod von Špilberk v 20.12.2017 11:53

Už je to tu zas :lol: :
http://www.vlcoun.cz/index.php/prazska-doprava/aktuality/3681-dp-pokracuje-v-modernizacich-tramvaji-14t
"... Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů typu 14T je do roku 2020," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod demon v 15.11.2017 22:21

JANEK L. napsal:Odstavený 14T (9111, ....) jsou stále vedeny pod vozovnou Motol nebo už pod vozovnou Kobylisy?

Vedeny kde ?
Administrativně tam, kde jsou umístěny - Hloubětín, Motol, Kobylisy, Opravna tramvají.
Účetně v Kobylisích.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod JANEK L. v 15.11.2017 16:07

Odstavený 14T (9111, ....) jsou stále vedeny pod vozovnou Motol nebo už pod vozovnou Kobylisy?
JANEK L.
Uživatel
 
Založen: 12.11.2007 17:18
Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod fricoolinek2 v 15.11.2017 12:47

Tak Astra mi přišla rozhodně jako moderní tramvaj. Slušný podíl NP, předsuvné dveře, lepená skla... těch moderních prvků tam bylo...
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod thriller2 v 15.11.2017 11:09

fricoolinek2 napsal:... 14T, která tak nějak uspokojila mé "tužby" mít v Praze "něco moderního" (když už, do pekla, mohly mít něco moderního takřka kdekoliv jinde v republice)...

Počkej, co moderního v republice myslíš? Vždyť před poršákama se v republice proháněly tak akorát kachny, wany a tria, ne?
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod demon v 15.11.2017 6:35

DavidD napsal:Podle informací co mám, Polsko problém nemá a Brno má nějaký počet již opravený, ale nevím zda všechny nebo jen nějakou část..

Záleží na tom, jestli se ty informace k tobě dostanou a jakých závad se to má týkat. Při stavu, v jakym jsou ty vozy v Praze, bych dost pochyboval, kdyby byly příčníky v pohodě. Ostatní průsery si tam zažívaj samozřejmě taky.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Odeslatod fricoolinek2 v 15.11.2017 2:16

Bobik napsal:Tak my víme, že máš 14T rád, nemusíš nám to pořád dokazovat. :lol:


Stejně jako mají/měli o generaci starší šotouši radi RT6. Protože to pro ně byla první moderní tramvaj. Pro mne byla RT6 jen jakousi nepatrnou mlhavou vzpomínkou na jakousi "moderní zelenou tramvaj" z dob dětství. Tak tato úloha padla 14T, která tak nějak uspokojila mé "tužby" mít v Praze "něco moderního" (když už, do pekla, mohly mít něco moderního takřka kdekoliv jinde v republice).

15T se mnou "špatně začala" v podobě těch děsivých dřevosedaček, takže jsem si k ní našel cestu prakticky až s nástupem 15T4. I tak si ale dosud myslím, že 14T je tramvaj s nejlepším tlumením otřesů mimo zatáčky.
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
 
Založen: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron