Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 10.1.2018 14:30

MKzB píše:Mám pocit, že ti, kdo navrhují lacinou variantu, tak asi v životě nic nestavěli. I kdyby se jen rozebírala střecha, tak dojde tak jako tak k poškození kolejí na podstavcích a ve finále se všechno bude muset dělat znova. Takže byť projekt působí poněkud radikálně, vychází ve finále nejlépe jak po stránce finanční, tak po stránce výdrže.
Teoreticky by se daly zachránit kolejnice, pokud nejsou moc ojeté, ale jejich demontáž je v podstatě sebevražda.
Právě že tito lidé staví :lol: .

Stačí se podívat na rozmach dřevostaveb a celkově toho jak se dnes cokoli staví... Ono je to krásné 5 let, ale tím to končí... Doporučuji video Adama Gebriana poslední video z Českého Krumlova, kde hodnotní nový důchodák po 20 letech od stavby... Na to, jak ho moc nemusím, tak tohle pojal opravdu hezky.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MOp » 10.1.2018 14:03

Však ono ostatně tebou zmiňované "koleje na podstavcích" alias "kozlíky" nejsou v nejlepší kondici a nejsou uzpůsobeny být namáhány vozy Skoda 15T. Zatímco v jiných vozovnách šlo postupně vybourat a upravit, zde to samozřejmě kvůli střeše nelze, neboť byť jen malý drc někam do konstrukce resp. vibrace ze stavebních strojů mohou vyvolat řetězovou reakci a pád celého objektu.

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 299
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MKzB » 10.1.2018 13:46

Mám pocit, že ti, kdo navrhují lacinou variantu, tak asi v životě nic nestavěli. I kdyby se jen rozebírala střecha, tak dojde tak jako tak k poškození kolejí na podstavcích a ve finále se všechno bude muset dělat znova. Takže byť projekt působí poněkud radikálně, vychází ve finále nejlépe jak po stránce finanční, tak po stránce výdrže.
Teoreticky by se daly zachránit kolejnice, pokud nejsou moc ojeté, ale jejich demontáž je v podstatě sebevražda.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 10.1.2018 13:19

thriller2 píše:Pokud by šlo o cenu, tak vozovna ve stylu 10 120m dlouhých kolejí pod širým nebem je to nejdostupnější a nejlevnější řešení. Venkovní odstavy mají v "naší zeměpisné šířce" ve spoustě měst, např. Paříž, Nantes, Berlín, Lipsko, Bochum, Bielefeld, Hannover, Gorzov Velkopolský (:D) nebo Záhřeb.
No nemusíme ani tak daleko... Plzeň má taky tramvaj na "půl" + oplocenou Košutku, Olomouc má taky většinu strojů mimo + oplocená Nová ulice.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1058
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od thriller2 » 10.1.2018 12:44

Pokud by šlo o cenu, tak vozovna ve stylu 10 120m dlouhých kolejí pod širým nebem je to nejdostupnější a nejlevnější řešení. Venkovní odstavy mají v "naší zeměpisné šířce" ve spoustě měst, např. Paříž, Nantes, Berlín, Lipsko, Bochum, Bielefeld, Hannover, Gorzov Velkopolský (:D) nebo Záhřeb.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 10.1.2018 12:44

vlakoň píše:Bobík: Pokud by se šlo opravdu po ceně, tak vozovna styl plechová montovaná kostka s izolací alá Globus je to nejdostupnější a nejrychleji realizovatelné. Zatím to v CR moc nepadá :)
Otázka je co to bude dělat za 30 let ale to už současné politiky zajímat nebude :devilsmokin
Dobře postavená vozovna vydrží i 100 let ;-). Viz Strašnice a další k tomu nemají zase tak daleko...

Když se na to tak koukám zpětně, tak škoda, že nejde na střeše udělat parkoviště P+R :devilsmokin , ale to by asi neprošlo

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 285
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od vlakoň » 10.1.2018 10:30

Bobík: Pokud by se šlo opravdu po ceně, tak vozovna styl plechová montovaná kostka s izolací alá Globus je to nejdostupnější a nejrychleji realizovatelné. Zatím to v CR moc nepadá :)
Otázka je co to bude dělat za 30 let ale to už současné politiky zajímat nebude :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 10.1.2018 9:45

Bobik: Sám jsem zastáncem nové stavby ;-).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6138
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od demon » 10.1.2018 6:39

Radek píše:Mimochodem, plán na stavbu provizorního kolejiště v dílnách touto změnou postupu padá?
Určitě ne, naopak. :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobik » 10.1.2018 6:18

MM-Mikulovsky píše: Tak ono jen "zhodit" stávající sřechu remízní haly a POSTAVIT PŘESNĚ NA JEJÍM MÍSTĚ JAKOUKOLIV LEHKOU (A ONA V NÁVRHU PŘESTAVBY/VÝSTAVBY CELÉ VOZOVNY JE PRÁVĚ TATO) KONSTRUKCI by rozhodně stálo zlomek z 1 - 1,5 miliardy Kč, v kterých jsou náklady na přesun (= výstavbu nové a zbourání staré) trafostanice i dílen + "překopání" (oddálení od sebe sousedních) kolejí v prostoru cca 1,5 současné lodě haly!
Tak ty dva chytrolíni to nejspíš nepochopí, ale ty bys snad mohl - prostě to za současný situace technicky nejde. Ostatně v samotným článku je to zmiňovaný, cituji: "Bourání střechy bude provedeno odstřelem pro zajištění bezpečnosti, kterou není možné garantovat při odstraňování křehké konstrukce střechy rozebíráním.". Přeloženo do češtiny - hrozí, že jakmile se do toho jednou šáhne, tak to spadne nekontrolovatelně celý, čili se to musí vyhodit do luftu. A při bourání odstřelem nelze zaručit nepoškození přilehlých přístavků, ostatně to nelze zaručit tak jako tak, protože, opět cituji (popisek obrázku 10): "Problematická je jejich vysoká stavební provázanost se samotnou lodí". Z čehož vyplývá, že nejenom trafačka, ale i zázemí depa se musí stěhovat tak jako tak. Takže on ten "zlomek ceny" nám náhle utěšeně narůstá, že?
Ostatně čo je to taká lehká konštrukcia za zlomek ceny, Kefalín? Jedině snad plechová bouda ve stylu hypermarketu (kde padá střecha, jen trochu nasněží). Tak tohle rozhodně nestavět. :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4390
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobik » 10.1.2018 6:08

9001 píše:Pohybují že koleje a zbytek vydrží odstřel resp pad stovek tun betonu takže další výdaje....
Který by byly tak jako tak, bo tam jsou ještě starý kozlíky, takže by se to stejně muselo předělat. Jinak buď v klidu, promýšlely se všechny varianty, včetně té shodit jenom střechu a nechat obvodový zdi. Opravdu vychází nejlépe (a do budoucna i nejlevněji) to zbořit a postavit celý znova.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9742
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 09.1.2018 21:46

Budu hádat :-D.

Osobně tipují že si myslí že by se vyměnila pouze střecha bez té omáčky okolo... Ale i to by byl stejně ranec... Pohybují že koleje a zbytek vydrží odstřel resp pad stovek tun betonu takže další výdaje.

Nová vozovna od základu nevyjde ó tolik dráž a ještě bude bonus že se udělá i zázemí pro vrchní stavbu...

Spíš mám strach aby se toho zase nechytil nějaký ekoterorista...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1410
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Radek » 09.1.2018 16:16

Mimochodem, plán na stavbu provizorního kolejiště v dílnách touto změnou postupu padá?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.1.2018 13:13

P_V píše:To by mě zajímalo, kde tito dva citovaní chytrolíni přišli na to, že by to šlo opravit za desetinu ceny.
Tak ono jen "zhodit" stávající sřechu remízní haly a POSTAVIT PŘESNĚ NA JEJÍM MÍSTĚ JAKOUKOLIV LEHKOU (A ONA V NÁVRHU PŘESTAVBY/VÝSTAVBY CELÉ VOZOVNY JE PRÁVĚ TATO) KONSTRUKCI by rozhodně stálo zlomek z 1 - 1,5 miliardy Kč, v kterých jsou náklady na přesun (= výstavbu nové a zbourání staré) trafostanice i dílen + "překopání" (oddálení od sebe sousedních) kolejí v prostoru cca 1,5 současné lodě haly!

Jen je otázka, co je tzv. výhodnější pro budoucnost, pokud na přestavbu/výstavbu celé vozovny lze z cca 75% použít finance z fondů EU a mít "to sakumprásk nové" (zejména s údajně provozně lepším uspořádáním) nebo víceméně jen nahradit jednu špatnou věc novou, což někteří považují za pouhou opravu = asi na ní nejde použít ani koruna z fondů EU = DPP sám zaplatí cca 1/2 toho co za celou/velkou REKO s přispěním EU.

PS: 200milonů je více jak 1/10 z 1,5milardy.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 09.1.2018 12:37

To by mě zajímalo, kde tito dva citovaní chytrolíni přišli na to, že by to šlo opravit za desetinu ceny.

Odpovědět