Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tak se v tom nějak asi blbě orientuju.
Paní architektka radní z Prahy 7 konstatuje, že oblouková část mostu je OK a je bez problémů a rekonstruovatelná či opravitelná pro další dlouhodobý provoz a je potřeba pouze rekonstruovat - opravit rámové části mostů, a při tom je dále konstatováno, že nelze most rekonstruovat metodou nové konstrukce na stávajících pilířích pro jejich velmi špatný stav. Tady to mé myšlení nějak nebere, nějak si to podle mne odporuje.
Paní architektka radní z Prahy 7 konstatuje, že oblouková část mostu je OK a je bez problémů a rekonstruovatelná či opravitelná pro další dlouhodobý provoz a je potřeba pouze rekonstruovat - opravit rámové části mostů, a při tom je dále konstatováno, že nelze most rekonstruovat metodou nové konstrukce na stávajících pilířích pro jejich velmi špatný stav. Tady to mé myšlení nějak nebere, nějak si to podle mne odporuje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
https://www.novinky.cz/domaci/464214-tr ... tyden.html
vrátíme provoz tramvají na most od začátku ranního provozu 3. března.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jsem obdobného názoru, mohla by se postavit nějaká replika, ale stavebně nová konstrukce. Jinak přikládám odkaz na nedávný pořad na Seznamu.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zbou ... lanky-home
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zbou ... lanky-home
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Tipuju, že rekonstrukce je nejlepší cesta ke zřícení. Celé to drží pohromadě jen silou vůle a rekonstruovat znamená odstrojit a šťourat se v tom. Bourat bude mnohem bezpečnější a ve finále možná i levnější.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Kdyby se měl most rekonstruovat, musel by se postavit nějaký most v mostě. V pilířích provrtat piloty, střední klenebné pásy které památkář nevidí vybourat a udělat nové, a na ně by se pak vynesla veškerá zátěž.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Jo, myslím, že práce na obou stranách Holešovické části mostu jsou asi nejspíš i preventivní v tom, aby šlo vzhledem k zavření Zenklovy jezdit bez větších problémů i s 14T přes Libeňák (vzhledem k potkávačkám). Jinak ty fotky jsou jestli se nepletu dělané v této části, ne? A je to podobný problém. Co se děje na druhém mostě? Tam byl pokavad vím i propad ve směru DC. Aspoň to při jízdě dávalo docela pěknou ránu.von Špilberk píše:No, chtěl bych ale ještě připomenout, že se při zavírání mostu inzerovalo, že je potřeba podepřít jeden trámový most. A ejhle: pracuje se na dvou mostech. To jen tak pro úplnost...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No, chtěl bych ale ještě připomenout, že se při zavírání mostu inzerovalo, že je potřeba podepřít jeden trámový most. A ejhle: pracuje se na dvou mostech. To jen tak pro úplnost...
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No je to hodně smutný pohled. Je škoda, že to došlo takhle daleko, problém je ten, že se tady na údržbu kašlalo léta letoucí všeobecně a nejde jenom o mosty. Bohužel v této republice to jde napříč vším.9001 píše:Vyhozené miliony oknem Smutný pohled...
Na druhou stranu se to musí brát i tak, že vlastně tento most se blíží k hraně životnosti - je mu přes devadesát a tak jako tak by potřeboval rekonstrukci.
Je otazník jakou. Tyhle rámové konstrukce by asi při dobré údržbě byly možná OK, otazník je jak dlouho by odpovídaly staticky pro čím dál náročnější provoz, jak by se asi daly případně upravit.
Větší průs*r jsou ty "památné" oblouky, které jsou s prominutím tím nejvíc průs**ovým místem pro případnou rekonstrukci. Vzhledem k tomu, že betonová část konstrukce je v tak mizerném stavu vlastně už díky chybám z dob výstavby, nevím jak by případná "lepší" údržba víc pomohla a asi by stejně tahle část šla časem do kopru a musela se buď náročně rekonstruovat nějakými injektážemi s podle mne nejistým výsledkem a nebo alespoň částečně předělat. Ty betony oblouků jsou fakt ve votřesným stavu a není to povrchové, ale hluboko v konstrukci.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Vyhozené miliony oknem Smutný pohled...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
A taky podpírání mostu na Libeňském ostrově:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Práce pod Libeňským mostem v Holešovicích:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Co si pamatuju, tak tam zeď není. Tunel se zasypal náspem jak byl. Jediné zdi byly záporové stěny podél tunelu. Už tehdy jsem si říkal, že ta odbočka je moc krátká a že jestli se bude pokračovat, bude se muset násep opět odkopat.sebi píše:Není celý ten násep na kterém ulice pokračuje (a na kterém tedy bude u kraje po rekonstrukci TT) betonová zeď? Vybavuji si, že když tehdy kutali Zlíchovský tunel, tak tam toho bednili dost... (což by dávalo smysl s ohledem na "plánovanou" stavbu radiály...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
No, tady je to díky tomu, že se tu stýká víc důležitých komunikací okruhu - 4 Strakonická, 8 okruh vnitřní s odbočkou na Radlickou radiálu- výpadovka na Plzeň a pak 6 pruhů místních - Nádražní, odbočka k Meethausu a Křížová.George píše:Takže jestli dobře vidím vychází to na území přibližně 500m na cca 20 pruhů pro auta vs. 7 kolejí? Hmmmmmmmmmmmmm zajímavé. Takže ty kecy politiků o podpoře kolejové dopravy jsou prostě jen kecy.
Oproti tomu jsou tam čtyři koleje (jedna slepá na Smíchovské nádr.), kolej na Semering a pak je tram na Zlíchov a do Dvorců.
Takže bych z toho zase nedělal takovou vědu.
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Ta volební podpora hromadné a pěší dopravy spočívá v budování tunelů pro IAD skrz město a zvýšenou ochotou povolovat v centru další podzemní garáže jako třeba v Palladiu, aby se tam ten automobilový provoz ještě více natáhl.
Na tohle místo je zajímavý pohled od kostelíku na Zlíchově. Bydlení na zdravém vzduchu za Prahou je tam vidět dost reálně a zblízka... Sem tam se proplouží i nějaká ta skákající a v lomených obloucích skřípající 15T, aťˇnejsme úplně OT
Na tohle místo je zajímavý pohled od kostelíku na Zlíchově. Bydlení na zdravém vzduchu za Prahou je tam vidět dost reálně a zblízka... Sem tam se proplouží i nějaká ta skákající a v lomených obloucích skřípající 15T, aťˇnejsme úplně OT
Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Takže jestli dobře vidím vychází to na území přibližně 500m na cca 20 pruhů pro auta vs. 7 kolejí? Hmmmmmmmmmmmmm zajímavé. Takže ty kecy politiků o podpoře kolejové dopravy jsou prostě jen kecy.