Chci se stát řidičem tramvaje...

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2292
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od fricoolinek2 » 07.6.2018 21:48

Možná už to tady bylo, ale jakou podobu má měsíční turnus za který tramvaják dostane (iinzerovaných) 35 000? Tj. 26 185 čistého, nemá-li děti.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5961
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od demon » 27.4.2018 11:45

9001 píše:Nebyl bych si tak jistý... Za Dělnickou stranu řidič letěl nebo se snad pletu?
Já si jistý sem a pleteš, dostal srážku z osobního ohodnocení a jezdí doteď.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3306
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Karosák » 27.4.2018 10:38

Jak píše Bobik, existují navrátilci, což je tedy silná káva, ale i tak je nevzali po týdnu, ale po letech a taky ne vždy ke stejnému útvaru. Ale za chlast se jde samozřejmě i dneska, to si nikdo zamést netroufne. Pokud se nadýchá přímo při výkonu řízení, nebo bezprostředně po něm, tak je to samozřejmě na Policii bo obecné ohrožení, jinak se to řeší pracovněprávním způsobem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9550
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od 9001 » 27.4.2018 8:43

demon píše:Přeškrtnutá mešita může bejt v rámci pracovního pořádku maximálně na odebrání části osobního ohodnocení, nikoliv na výpověď. To by si zatím nikdo nedovolil.
Nebyl bych si tak jistý... Za Dělnickou stranu řidič letěl nebo se snad pletu?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5961
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od demon » 27.4.2018 6:32

Přeškrtnutá mešita může bejt v rámci pracovního pořádku maximálně na odebrání části osobního ohodnocení, nikoliv na výpověď. To by si zatím nikdo nedovolil.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4231
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 27.4.2018 5:28

Pokud by někdo byl přistižen, jak řídí prokazatelně pod vlivem, tak okamžitě letí.
To, že se opět přijímají jedinci, co byli před časem vyhozeni za chlast, je věc jiná - která mimochodem hodně vadí značné spoustě lidí.
Přeškrtnutá mešita je politika, ne chlast. Navíc je to podle současné rádobyvládnoucí ideologie těžký zločin, který pochopitelně musí skončit exemplárním trestem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9550
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od 9001 » 26.4.2018 23:56

fricoolinek2 píše:Pokud by autobusák/tramvaják jel nadrátovanej (třeba 1 prom.) dostal by výpověď na hodinu nebo, při dnešních stavech, ne?
Ale toho za přeškrtnutou mešitu vyhodili ne?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2292
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od fricoolinek2 » 26.4.2018 23:17

Pokud by autobusák/tramvaják jel nadrátovanej (třeba 1 prom.) dostal by výpověď na hodinu nebo, při dnešních stavech, ne?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3556
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od von Špilberk » 11.9.2017 9:53

http://www.metro.cz/v-metropoli-se-hled ... -praha_lam
K 1. srpnu měl dopravní podnik v pracovním poměru 1392 řidičů tramvají a celkem 2192 řidičů autobusů. Přestože dopravce láká na průměrný plat řidiče 35 tisíc korun, do optimálního stavu mu nyní podle Řehkové chybí přibližně pět procent řidičů a řidiček autobusů a tramvají nebo strojvedoucích metra.

Na vině nedostatku lidí je také výrazné zvýšení odchodů zaměstnanců dopravce do starobního důchodu, se kterými se dopravce potýká stále častěji.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.9.2017 9:24

dovolím si to dát sem, i když je to o Ostravě:
Zájemců o řízení tramvají jsou stovky, mnozí ztroskotají na psychotestech
http://ostrava.idnes.cz/dopravni-podnik ... zpravy_jog

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4231
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 11.9.2017 6:38

9001 píše:....V reklamě dva rodilý Němci na mě mluví jak je to super užasné německé.... No a na obalu Made in Croatia... Mám vrtačku Bosch Made in Hungary a Heinekem je taky Made in Hungary... Koncern VW je to samé...
No, v zásadě je buřt, kdo a kde to udělal, podstatné je, že to "německé" bývá obvykle jakousi "zárukou kvality". Viz ty samý výrobky, tý samý značky, prodávaný u nás a v Německu. Kvalita je úplně jinde. Cena mnohdy taky, některý ty kvalitnější německý jsou po přepočtu dokonce levnější.
Samozřejmě, můžem si za to sami, svojí vlastní blbostí a ochotou kupovat šmejdy, hlavně když jsou "levný". (jo, osobně jsem byl svědkem několika scének typu "hele, mámo/táto, buřty za čtyřicet, ty ber..." aniž by dotyčný zajímalo, že to maso nevidělo ani z rychlíku, nad plamenem to shoří jak papír a je to samý éčko, aby to vůbec udrželo barvu a tvar, ovšem "neber to za ty prachy", žejo...Ne nadarmo tvrdím, že kdyby bylo v regálu ho.no a u něj velká cedule sleva, že spousta lidí je schopná si to koupit.)

Německo je náhodou dobrej příklad, že to jde. A že u nás to jen tak nepůjde, právě díky různejm socialistickejm experimentům, co měněj zemi na montovnu. Teď jsem zrovna zahlídnul předvolební blábol Socanů, u kterýho jsem nevěděl, zdali se smát, nebo brečet (vzteky), kdy slavnostně "vyhlašujou válku nízkejm platům" či tak něco. Jo, to je přesně to, cos tady popsal s tím rohlíkem. Tudy opravdu cesta nevede.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2292
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od fricoolinek2 » 11.9.2017 0:20

No a teda když dá DPP tramvajákovi Flexipas, tak ho to stojí fakt jen těch 1000 Kč a ne 1400, kdyby mu přidal 1000 Kč (která by navíc byla hrubá)...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9550
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od 9001 » 10.9.2017 10:03

blight28: Díky :-)

Bobik: Jenom pro upřesnění. Stravenky/flexipassy nedostáváš proto, aby si žil zdravě, ale proto, že pro zaměstnavatele je levnější ti dát 1000 Kč takto než do výplaty a to se vracíme ke zdanění práce atd atd. Tam zase já s tebou plně souhlasím.

K řidičům: Jenom upřesním. Pro řidiče mimo DP ;-). Ale to už se stalo u regionálních autobusů, kdy vláda přidala... Ale tam je zase problém dlouhodobější a složitější a upřímně i ROPID v čele s Martiny toho dost využíval (nic ve zlém, to je napříč ČR).
Ale tam potom platí co jsem psal, akorát místo 35000 si dosad 20 000 a pak 35 000 novou mzdu...

parrot: Německo je trochu extrém historicky. Vůbec ego Němců se dostat opět na vrchol, 1,4 mld USD od USA a celkově Německo bylo silné vždy... Jinak by Hitler nerozjel 2.sv válku...

Ke srovnání platů. Osobně nejsem velkým zastáncem srovnávání s Německem z důvodů výše.
K potravinám a cenám atd. Ono je to prosté. Ted jsem si toho všiml, když kupuji pro malou... Třeba HIPP.V reklamě dva rodilý Němci na mě mluví jak je to super užasné německé.... No a na obalu Made in Croatia... Mám vrtačku Bosch Made in Hungary a Heinekem je taky Made in Hungary... Koncern VW je to samé... Kolik dílů je z Východní Evropy vyrobené za východní cenu práce, ale montované v Německu? Ono se pak ve výsledku ten německý plat ztratí... Ale, kdyby to měli od A do Z dělat v Německu, tak ten Golf není za 500 000 Kč...
Příklad za všechny. Spotřebiče Miele... Myslím pračky se vyrábí v Uničově za české náklady, ale v Datartu je to nejdražší spotřebič...

Odvody mld. CZK z ČR. To je pozůstatek divokých 90.let... S tím už těžko něco uděláme...

parrot
Uživatel
Příspěvky: 230
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od parrot » 10.9.2017 9:14

9001 píše:Bobík: 35 000 je cca 26 000 čistého... A jsme u toho? Kolik by sis představoval? Ono se pak rozjede spírala, která stejně skončí u toho, že tvoje kupní síla bude stejná...
Třeba rohlík. Zvednu plat zemdělci, který pěstuje obilí, pak si vzpomene mlynář, že chce taky víc, pak závozníci co vozí mouku k pekaři, pak ten pekař si řekne o víc a končí to prodavačkou která si řekne víc. Takže super. Všichni si polepší např o 10%, ale ten rohlík už nebude stát třeba 2 Kč, ale 5 Kč, protože se to nasčítá. Ve výsledku realná kupní sila bude stejná... Protože misto 10 000 bude brát 11 000, ale ten rohlík bude dražší...
Do značné míry s Tebou také souhlasím, ale ta teorie má svůj háček... proč si Němec z jejich průměrného platu může kopit byt, auto, nebo cokoliv jiného daleko dřív než Čech ze svého průměrného platu. Proč jsou potraviny v Německu skoro na stejné cenové úrovni jako v ČR a v ČR navíc s menší gramáží, nebo s náhražkami. Proč je oblečení v Německu na stejné, nebo nižší cenové úrovni jako v ČR... A o tom oblečení Ti to mohu opravdu potvrdit, protože v Německu na jejich e-shopech nakupuji tak 30x - 50x do roka... Proč se z ČR odvede každý rok do zahraničí na ziscích firem stovky miliard... Nezlobte se, ale s růstem mezd ve všech odvětvích je potřeba pohnout směrem vzhůru, a to především v době ekonomického růstu. A například pláč některých zaměstnavatelů, že na to nemají, bo konkurence drží ceny dole, to je s prominutím na facku mokrým hadrem po xichtu. Proč manažeři té společnosti berou statisícový plat, když jenom umějí remcat a šlapat po zaměstnancích kteří opravdu dřou. Přitom právě ti manažeři by měli přijít s nápadem jak svého zákazníka zaujmout oproti konkurenci něčím jiným, než nízkou cenou. Například širším portfoliem kvalitních služeb, na kterém vygenerují svůj zisk....

A ano, ty daně co musí zaměstnavatelé odvádět za zaměstnaného člověka v ČR jsou taky dost vysoké a s tím je taky potřeba něco už konečně dělat...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4231
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Chci se stát řidičem tramvaje...

Příspěvek od Bobik » 10.9.2017 6:30

9001 píše:Aspoň za mě v tom problém nevidím a jde s tím pracovat a vůbec v tom nevidím nějaké nařizování... Spíš jsem vděčný, že zaměstnavatel má snahu mi přidat a pro něj to vyjde levněji ;-)
Protože problém je už v systému samotným. Proč nejsou nižší daně, třeba, aby mi zaměstnavatel mohl přidat oficiálně, nevykrvácel při tom a nemusel to kamuflovat různými rádobyvýhodami, protože jsou nezdaněný? Proč nemůžu dostat peníze rovnou? Jsem snad sakra dospělej a samostatnej a je moje věc a moje zodpovědnost, za co ty peníze utratím. Ostatně pokud si někdo myslí, že stravenkama někoho donutí si koupit jídlo a ne všecko třeba prochlastat, tak je na omylu, protože není problém si ty stravenky (flexypasy) nechat vyměnit za prachy (samozřejmě v nevýhodným poměru pro dotyčnýho), nebo si za ně koupit téměř cokoli, tedy i chlast nebo cigára (akorát je s tím otrava, bo to jde jen někde, u "známýho" obchodníka).

Co se týče výšky platu, to je věcí mezi nabídkou (náročností daného povolání) a poptávkou (ochotou to za dané peníze dělat). To o čem mluvíš s tím nemá nic společnýho, to by se ty platy musely zvednout jaksi plošně a úplně všem, aby to roztočilo inflaci. A o daňový poplatníky bych se nebál, pořád jsou horší věci, kde utíkaj veřejný peníze a poplatníky to evidentně netankuje, když pořád volí furt ty samý, co veřejnejm penězům pouštěj žilou. Oproti tomu se mi jeví dobře zaplacenej (a tedy spokojenej) řidič, kterej má v rukou mnoho životů, spíš jako výhoda pro všechny, která za to stojí.

P.S. Zajímavý je, že když se teďka ukázalo, že řidiči obecně jaxi nejsou, bo to za těch podmínek a za ty peníze je málokdo ochotnej dělat, že rázem politici dokázali "odkusi vyčarovat" balík peněz na přidání.
P.P.S. - jenom podotýkám (psal jsem to jindy a jinde, ale ty to víš), že můj názor na to, že to není až tak o penězích, jako spíš hlavně o pracovních podmínkách, trvá.

Odpovědět