Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 11.5.2018 11:27

Hrad: Ano, potvrdím Démona, to je vpodstatě největší nešvar, že nedává druhé volno. Jako naschvál většinou když má člověk málo turistů, tak dává volno až za poměrně dlouho, a i pak zůstává výzva pro druhý pokus, zatímco když přijedu v sobotu dopoledne našvihlej po střechu, tak první volno padne za 10 vteřin, pak sice svítí třeba dalších 15, ale už bez výzvy a druhé volno jen na kličku (tento případ nastává když je vlak DC, ale není to podmínkou). To pak většinou v klidu počkám, až všechno vyleze a teprve se jdu navolit, protože dav vás stejně strhává a od tramvaje ke kz a zpět se pomalu nedá procpat, navíc pak na tu červenou stádo stejně nereaguje, takže je lepší to nechat odejít. Běžné pobyt na cca 3 minuty... Samozřejmě se koukám do zrcátka a když vidím něco od Letohrádku, nechám se navolit jím. Občas to ale další řidič vytuší a čeká schválně v aleji :-P
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 11.5.2018 5:09

demon napsal:Na Otakarce nesvítí výzva od NBS, ani rovně ani vlevo.

Již včera ráno hlášeno na PDT (odpověď: "zadáme"). Tak uvidíme, co dnes.

Nehrál si někdo s Palačákem :?:
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod demon v 10.5.2018 21:48

Poslední poznatek z Hradu je ten, že stále občas odhlásí velmi brzo a nezopakuje.
Na Otakarce nesvítí výzva od NBS, ani rovně ani vlevo.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 10.5.2018 15:50

SSZ Vinohradská - Italská má preferenci BUS již dlouho, problém TRAM ZC bude zřejmě v detekci. Je to předáno, dokonce opakovaně. Prosím o info, kdo tam pojede.

Na NBS potvrzuji trvalé svícení obou výzev od IPP. Na funkci to nemá vliv. Nahlášeno servisu. Na tomto SSZ jsou podobné jevy časté. Problém s dlouhým volnem od NBS jsem neviděl. Lehkou stopou může být spíše VR od Fidlovačky. Už jsem viděl, že vzalo přeslech. Nedávno jsem požádal o jeho zatlumení. Za video budu rád.

Vypich smyčka nevím. Od léta se řeší DŘ, opravdu mnohokrát slibováno. S řešením aut na TT by mělo SSZ počítat. Zkusím zjistit. Jinak na Černokostelecké to funguje zase bohužel tak, že to drží kromě aut spíše tramvaj, a to někdy, aniž by na TT cokoli bylo - nespolehlivost videodetekce za různých podmínek (slunce, déšť, mlha, ...) Také se má upravit, slíbeno, ale fakt nevím kdy. :(

Pražský hrad. Faktem je, že opakovaný výběr je v DŘ obsažen, ale někdy se nekoná. Důvodem by mohla být dnes už nepoužívaná funkce na počítání tramvají, nikoli pantografů, která ne vždy funguje přesně, nesedí počet přihlášených a odhlášených tramvají, vyhlásí se logická porucha a pak se volno pro další tramvaj zřejmě neopakuje. Ale jen nepotvrzená domněnka. Vzhledem k tomu, že na Pražský hrad se stížností teď sesypalo více, spíše šlo o klasickou závadu. Jaké jsou poslední poznatky? Díky.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 04.5.2018 22:39

A pár povzdechů - opravdu není ani světlo na konci tunelu, které by zvěstovalo doladění Vypichu? Dnes a denně beznadějně zasekaný výjezd ze smyčky pro bus i tram. Vždyť na té Černokostelecké to ani moc nebolelo a jakš takš to funguje. Vyšehradský tunel umí světelnou závoru, tak proč to heršvec nejde nějakým smart řešením zařídit i tady!

Pražský hrad škoda mluvit, ale s tou barevnou hudbou, s níž jsem při každé jízdě zc konfrontován se prostě nesmířím. A co je zde hodně pikantní, že jsem za 7 let nevypozproval žádná pravidla, kterými se řídí délka volna nebo (ne) opakování přidělení volna. Asi jsem natvrdlej....

No mohl bych pokračovat, ale pro dnešek to stačí.
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 04.5.2018 22:09

Takže Italská od Muzea opravdu asi někde problém. Přesně jak říkáš, vždy ta červená padla, když jsem vyšlapával před sekcí. Jinak dnes jsem měl 4 kola, ale minulá zkušenost je řekněme cca měsíc stará. A zelená do jízdy prostě nikdy! Může to být i vadný odhlašování, ale na SSZ člověk nevidí v okamžiku přihlášení, takže těžko soudit. Asi tedy prosím Grossáku prověřit!
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 04.5.2018 20:57

Karosák napsal:Když už jsem byl na té Vinohradské - asi byla zavedena preference pro BUS na křiž. Vinohradská x Italská. To je samo o sobě v pořádku, ale nějak to dlabe na tramvaje od Muzea. Jel jsem tam asi před měsícem a dneska 4x a vždy odspoda červená a na volno je třeba zpravidla zastavit, ikdyž žádný bus nejede. Má někdo podobné zkušenosti a dalo by se tomu mrknout na zoubek? Díky


Jo souhlasí. Ze dneška mám stejný poznatek. Nejdřív pokaždé vystátý důlek na světlech u Muzea a potom při jízdě k Italské od Muzea vždy ve stejný okamžik z volna na stůj a zase čekačka... ale chová se to tam podobně už několik dní.

Jinak nám taky zlobí Otakarova od Nuselských schodů. Výzva na SSZ svítí trvale současně vlevo i rovně (při jízdě s l. 11), a dochází tam k zajímavým stavům. Hóóóódně dlouhá zelená pouze pro auta od NBS ale od Nuselských schodů pěkně červená a na stůj (od NBS ani od divadla na Fidlovačce přitom žádná tramvaj). Mohu dodat i video...
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod mart337 v 04.5.2018 18:50

No pokavad vím, tak to není poprvé, kdy je na křižovatce s Italskou problém. Jeden čas tam stála auta až na magistrálu, neb pro Italskou bylo volno dobře pětkrát delší než pro Vinohradskou. Bohužel to přepínal někdo "nahoře" a člověk se musel ozvat přes dispečink, aby se to změnilo.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 04.5.2018 18:29

Když už jsem byl na té Vinohradské - asi byla zavedena preference pro BUS na křiž. Vinohradská x Italská. To je samo o sobě v pořádku, ale nějak to dlabe na tramvaje od Muzea. Jel jsem tam asi před měsícem a dneska 4x a vždy odspoda červená a na volno je třeba zpravidla zastavit, ikdyž žádný bus nejede. Má někdo podobné zkušenosti a dalo by se tomu mrknout na zoubek? Díky
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 19.4.2018 4:38

Poslušně hlásám, že na Hradčanský jsou teď bůhvíproč funkční oba přechody celou noc. Ten směrem DC (tedy ke Spartě) jakš-takš funguje - při jízdě DC trošku pozlobí, při jízdě ZC padá téměř do jízdy, zastavovat se nemusí, jen brzdit. Ten směrem ZC (tedy k Prašňáku) je ovšem tragédie. Směrem DC to relativně jde, buď padne téměř do jízdy, nebo svítí na stůj a po chvíli se překlopí, ale směrem ZC nechává vykysat ještě cca 30-60sec po odstanicování a zavření dveří (při průměrné frekvenci lidí). Vypadá to, že se tam přešlo na "oblíbený" cyklus přes silnici červenej pajdulák, auta zelená, přes koleje pajdulák zelenej, tramvaje stůj. A opět to funguje velice "kvalitně", jako na mnoha jiných místech.
P.S. Jenom podotýkám, že je mi úplně šumák co tam svítí, když tam ta tramvaj není. Mě zajímá, co svítí, když tam ta tramvaj je. A to co svítí, není dobré.

Další věc - odbočení z Patočkovy na Hládkov - poslední dobou jsou v noci věčně zavřený tunely (co jsem vypozoroval, je to vždy, když tunely zavřou) a na týhle křižovatce funguje nějakej šílenej pevnej cyklus jak v páteční špičce, když se po Patočkový valí kolony aut. Mám podezření, že to zpusobujou z centrály (bo stromečky fungují, kličkovaná je k ničemu). Nešlo by prosím nějak těm pitom...pardon, policajtům vysvětlit, že tam v noci absolutně chcípnul pes a tohle tam pouštět není vůbec potřeba? Ono stát v průměru kolem dvou minut na SSZ a čučet na totálně prázdnou silnici je přinejmenším poněkud frustrující (obvykle tam stojí jen tramvaje, případná odbočující auta to většinou psychicky nevydrží a jedou na červenou). Díky.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 16.4.2018 21:12

parrot: Díky, předám.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 16.4.2018 21:10

Z vozovny lze nastavit pozdější začátek volna úpravou dat, ale dnes se volno stíhá a změna by přinesla ještě větší zdržení v případech, kdy se výhybka nestaví. Najetí pod kameru by pomoci nemělo, ale praxe může být různá. Ano, plynulost na výjezdu odvisí od programu. Psal jsem. Ano, hlavní směr má přednost před výjezdem. Psal jsem.

Ke změně řešení bylo vše řečeno. Buď vše, tedy rádia, čočky, tříbarevné vozidlové návěstidlo, řízený přechod pro chodce - a možný společný zátah i výjezd. Nebo jen současný stav. Samotné propojení výhybky nic neřeší, pokud se dál bude vyjíždět na tmu, která je s kolizí se zátahem.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 16.4.2018 20:19

Grossák napsal:parrot: Prověřím, zdali nebyl nějaký problém s detekcí, či má vliv jiný problém. To zhasnuté VN je trochu vodítko. Díky za info. Každopádně roli může hrát i náhoda. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že pocity dvou řidičů současně na stejné lince mohou být úplně jiné a nejlepší je pozorování na křižovatce. Jinak před obnovou to SSZ fungovalo z centra dobře. Pokazilo se na určitou dobu až po obnově. V současnosti do centra zřídka volno skončí při konci stanicování, ale je to právě při kombinaci dlouhého pobytu a současně prodlužování fáze do úplného maxima, kdy zbývá kratší čas od přihlášení do konce volna. Ty doby by se sice daly prodloužit, ale zase to poškodí rychlejší tramvaje. Tohle je jedna z mála křižovatek, kdy jsou rozptyly pobytů poměrně vysoké.


Grossáku, mohu tedy přidat první postřeh z Jeseniovky? V sobotu ráno a dopoledne 4x jízda s 1xT6 od NNŽ k zastávce Biskupcova. Je tam patrný opravdu nějaký problém v detekcí. Ve 2 případech mi výzva nesvítila (čas, pokud ho mám správně v paměti, cca 5:36 a 7:36). V pozdějších 2 jízdách již výzva svítila. Volno ve všech případech ale do příjezdu vlaku vydrželo.
Další den coby jako cestující jsem si všiml, že kolegovi také výzva nesvítila, a před SSZ jsme zastavovali.
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 11.4.2018 7:22

9001 napsal:Podle twitteru výpadek systému v Blance a neví se, kdy bude opět funkční...
To nás ráno asi čeká slušný mazec :-(...

https://www.novinky.cz/domaci/468773-tunel-blanka-oslepl-v-praze-kolabuje-doprava.html
Tunel by měl být znovu otevřen v 8:30, a to v nouzovém režimu.

Ovšem dle DPP zpoždění pouze BUS, takže TRAM bez problémů... 8-)
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 11.4.2018 5:49

Grossák napsal:Řešení je zpracováno tak, aby řidič stihnul ručně přehodit a odjet.
Tak prosím o prověření hlavně tu na výjezdu z vozovny. Tam se to opravdu mnohdy stíhá ťipťop.
Grossák napsal:Takže pokud nestaví výhybku, čeká se pocitově déle.
Může být, ono to tam mnohdy padá docela rychle, ať už se leze na vexli, nebo ne. Co jsem nad tím tak přemýšlel, asi to spíš bude souviset jednak s horší (občas selhávající) videodetekcí (zjistil jsem, že je lepší si najet až přímo pod světla, pak to registruje nějak lépe) a taky s cyklem který zrovna běhá. Když se blbě trefím, nechá mě to vykysat. A pak jsem si taky všiml nějaké přednosti (či co) tram DC na hlavní, na kterou to čeká a z vozovny pustí až za ní.

Jo a napadlo mě, nešla by udělat nějaká úprava, aby do a z vozovny se mohlo jezdit v nekolizním směru zároveň a ne každý směr samostatně? Zbytečně to zdržuje všechny. Ale asi nešlo, bo by to znamenalo nutnost čoček i před vozovnu, kde se jezdí "na tmu" - čočky nejsou a SSZ má jen červenou a oranžovou - což je ostatně vůbec zvláštní paskvil. A nestačilo by akorát s křižovatkou nějak propojit vexli před vozovnou, aby nějak "věděla" o možném kolizním směru a případně pro jeden směr volno neudělila?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron