Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2448
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
A monoblok by teoreticky bylo možné užívat? Nebo jen za cenu nízkého komfortu?
Re: Škoda 15T ForCity
ČB na 15T nastupuje na rovině v 0,5km/h. Samozřejmě v kopci to bude ve větší rychlosti třeba až k 4km/h. Ale realně vliv na protočení tam bude minimální.
9200 měla stejné kola, jako jsou dnes na všech vozech 15T. Série dostala kola z DE, které se ukázali ještě více náchylnější na protočení a byly udělany z měkčího materiálu, takže jejich nájezd byl menší než na současných a proto se od nich odstoupilo.
9200 měla stejné kola, jako jsou dnes na všech vozech 15T. Série dostala kola z DE, které se ukázali ještě více náchylnější na protočení a byly udělany z měkčího materiálu, takže jejich nájezd byl menší než na současných a proto se od nich odstoupilo.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3644
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Gab: Psal to tu i DavidD - u tramvaje stačí víceméně vyjmout podvozek, povolit matku a sejmout kolo. U 15T musíš odstrojit úplně všechno - motory, brzdové střadače, možná i ty chladicí rozvody.... nevím co ještě, také mi to bylo jen řečeno na podvozkárně a zkrátka jsem zřel, že kolo je to poslední, co se z toho dá sundat, takže to fakt nejde udělat ani na vozovně se zvedáky, ale musí to na podvozkárnu, která je rovněž zahlcena, jako celý ÚD.
Co se úprav týče o DE kolech nic nevím, ČB snad takovou paseku nezpůsobí, neb účinkuje na vnější obruči a nemá co utrhnout, max, vytvoří plochy, ale úprava regulace ČB již proběhla a dochází k poměrně měkkému přistání. Problémem je kroutící moment při rozjezdu a zastavování, kdy ta pružná vložka nezvládá takový krouťák přenášet z náboje na obruč a obráceně a utrhne - protočí se to. To snad měl trochu eliminovat nový SW na faceliftech, který v kritickém okamžiku krouťák omezuje. Také by mohlo pomoci při dobržďování si pomoci ČB, jako u tyri. Ale to je divoká karta, bo větší riziko ploch, hrozba opětovného zastavování "do zdi" nárůst spotřeby brzdových destiček, jejichž (ne) životnost je také želízkem v ohni.
Podotýkám, že nejsem od fochu, takže u mě si nestěžujte.
Co se úprav týče o DE kolech nic nevím, ČB snad takovou paseku nezpůsobí, neb účinkuje na vnější obruči a nemá co utrhnout, max, vytvoří plochy, ale úprava regulace ČB již proběhla a dochází k poměrně měkkému přistání. Problémem je kroutící moment při rozjezdu a zastavování, kdy ta pružná vložka nezvládá takový krouťák přenášet z náboje na obruč a obráceně a utrhne - protočí se to. To snad měl trochu eliminovat nový SW na faceliftech, který v kritickém okamžiku krouťák omezuje. Také by mohlo pomoci při dobržďování si pomoci ČB, jako u tyri. Ale to je divoká karta, bo větší riziko ploch, hrozba opětovného zastavování "do zdi" nárůst spotřeby brzdových destiček, jejichž (ne) životnost je také želízkem v ohni.
Podotýkám, že nejsem od fochu, takže u mě si nestěžujte.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9909
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
G: Toho se asi nedočkáme ne? 100 kusů už bude ve full provozu asi dost velký průser...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3076
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
gabuliatko: nebyl bych tak hrr, za posledních pár dnů se v provozu ukázalo pár ležáků. Uvidíme, jak dlouho vydržej 

-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
Zkouší se omezovat brždění čelistmi nebo tudy cesta nevede? Je správné tvrzení že u prototypu s jakýmisi DE koly k tomuto jevu nedocházelo?Demon píše:Aktuálně asi teprve třetí, jen se vyzkoušelo mnoho typů pružných vložek, protože právě v těch je problém. A konečné vyřešení je stále bohužel v nedohlednu.
O tom jak se chovají vzorky a jak sériová výroba něco vím u textilu a tady to nebude jiné, jen mi jde o to zda to fungovalo aspon u vzorku nebo zda se řeklo že se to vyřeší ...
Estli nebude problém že než se de vyměnovat kolo tak se musí sundat celej podvozek. Jinak sem měl možnost při DODu v ÚDu vidět jak se to dělá a je k "tomu" potřeba "trochu" svaloviny.fricoolinek2 píše:Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?
Tedy pomineme-li ekonomický efekt této zábavy prostojem vozu počínaje a cenou kola konče.
Btw: tipne si někdo datum kdy počet neprovozních vozů 15T dosáhne 100? Myslím že je dobře našlápnuto.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6338
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Brno objednalo druhou várku protože muselo, nikoliv že by chtělo. To pozadí znáš. Politika...9001 píše:Demon: A v čem nemám pravdu?
Aktuálně asi teprve třetí, jen se vyzkoušelo mnoho typů pružných vložek, protože právě v těch je problém. A konečné vyřešení je stále bohužel v nedohlednu.Radek píše:To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?
No o "trošku" větší než u auta asi bude...fricoolinek2 píše:Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?

Čekal bych, že když už se tu takhle erudovaně vyjadřuješ, tak o tom něco málo víš...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Škoda 15T ForCity
pštRadek píše:To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?

- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4584
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Teda, věřit rádobynovinářskejm slintům pana OMG, to už chce pořádnej kus odvahy...fricoolinek2 píše: O. M. Hrubeš (* 1986, zajímající se o MHD již od dob mateřské školky) kecal...


- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3644
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
U tramvaje to problém není, u 15T už právě docela jo. Tím to neomlouvám a se stavem jsem náležitě nespokojen. Spíš mě překvapuje, když víte jak to tu v Banánistánu všeobecně chodí, že čekáte, že zrovna tohle jako bude šlapat? Jak se ve vaší firmě managuje autopark, nebo tiskové služby? Někdy nestačím žasnout, ale jak je to možné, že se drbe levou rukou za pravým uchem i ve firmách, kde nepracují šotouši? No, dál to asi nemá cenu 

- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1469
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
To, že padají kola, neznamená nutně, že je podstata problému v kolech. Koneckonců, kolikátý model kol se aktuálně používá?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2448
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
No ale tak snad GO Kachen mají nějaké personální i prostorové požadavky, ne? Pak je logický se ptát, zda zmíněný požadavky nechybí u oprav/PÚ 15Téček.
BTW: No a jak je to s těma kolama? O. M. Hrubeš (* 1986, zajímající se o MHD již od dob mateřské školky) kecal, když psal o těch 20 odstavených kusech kvůli blbejm kolum? Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?
BTW: No a jak je to s těma kolama? O. M. Hrubeš (* 1986, zajímající se o MHD již od dob mateřské školky) kecal, když psal o těch 20 odstavených kusech kvůli blbejm kolum? Snad vyměnit kolo nebude tak složitý ani u tramvaje, ne?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2127
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Prostě na to demoničtí soudruzi v ÚDDP *****... 
Na 23 jezdí šroty šotoušům pro radost, eRPesa jsou však ještě větší šroty!
A na nejnovější vozy které mají jezdit se sere a desítky jich stojí
No prostě to chlapci vedou jedna radost, bohužel tenhle DP řídí šotouši...

Na 23 jezdí šroty šotoušům pro radost, eRPesa jsou však ještě větší šroty!
A na nejnovější vozy které mají jezdit se sere a desítky jich stojí

No prostě to chlapci vedou jedna radost, bohužel tenhle DP řídí šotouši...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9909
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Karosák: Faktem je, že vozy stojí a nejezdí... Což je stejný jako ten for s sejícím strojem. Jede to, ale neseje to
No to je docela problém ne?
.
Demon: A v čem nemám pravdu?
Linka 23 je prezentovaná že jezdí skoro zadarmo, právě proto, že na ní podle účetních jezdí vozy s nulovou hodnotou 


Demon: A v čem nemám pravdu?


- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6338
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Karosák: Že jo. Chvilku tu člověk není a tady se najednou vyrojí teorií a mouder...
Nějak nám mládenci to samostudium odflákli a to včetně propadlíka 9001, ten už by nějaký znalosti mít měl...

Nějak nám mládenci to samostudium odflákli a to včetně propadlíka 9001, ten už by nějaký znalosti mít měl...
