Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 912
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 20.5.2019 11:40

9001 píše:Marv: Dovolím si stát za svým. Bavím se právě o provozních nákladech... Stačí se podívat na provoz linek 3xx v sedle pracovních špíček tímto směrem... Spoj jede v lepším případě jednou za hodinu a bude to nahrazeno 2T po 5 minutách.

Proto záměrně píšu, že kolejová doprava musí mít kapacitní a efektivní opodstatnění... Což v případě Zdib není ani zdaleka...
Jenomže ve Zdibech ti jedou tři linky autobusů, v Chabrech už jich je sedm a některé jedou i dvakrát za hodinu, takže tam to už pomalu vychází něco mezi 5 - 10 minutama interval. A pokud se u Zdib u dálnice vybuduje u konečné velké parkoviště, může tam skončit spousta dojíždějících od Mělníka, Neratovic, Veltrus atd. A těm už ta tramvajová doprava bude tak akorát a pak se může i třeba v případě potřeby posílit.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3586
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Karosák » 20.5.2019 8:02

Z dnešního pohledu neefektovní...ale tohle ovoce se nesklízí v další sezóně. Já to chápu tak, co tady necháme těm po nás. Dneska by nový Negrellák nikdo nepostavil, neboť jak jsem měl možnost v médiích číst, je kamenný most "příliš drahý" (a to ten Trojský nebyl?) Ale co je to to příliš? Takže uděláme žb, ale za 30 let ho sanujeme, nebo jde k zemi, zatímco u kamenného si po 100 letech říkáme, jestli prořežeme nálet Z:idea:
A TT vidím podobně - ano, v daném volebním období se ohromně ušetří, protože vykážeme pár šušňů za bus. Ale to jsou provozní náklady. Kde jsou investice? Kam naše bohatá doba investuje, aby se ti po nás měli alespoň stejně dobře? Developeři zhltnou pozemky šmahem a za 10 let budou Zdiby, stejně jako dnes Jesenice snít o tramvaji, která už se v tu dobu ku_a vyplatí, ale už nebude kudy jí tam dostat, nebo to bude bolet mnohonásobně více.
Půjčím si příklad z Ovy, kde jsem již kdysi nechápal, proč vede tramvaj do křoví (Hranečník). Při jeho rekonstrukci byl prý řev o zbytečnosti a předimenzovaném P+R. Po pár měsících je tam narváno a bude se parkoviště rozšiřovat. Lidé se správně učí používat dopravní módy a odtud do centra pak pomáhá nejen tramvaj, ale i nová Tr trať. A pak najednou vidíte, o kolik méně aut si centrum ulevilo a za další a to není vidět, ani nelze spočítat, kolik nervů si lidé ušetřili tím, že auto na určeném místě odložili a čas mohli využít lépe.
O tom , proč se při určité intenzitě TT vyplatí bylo napsáno mnoho, ale nic není do druhého dne. Bohužel dnes většinou vítězí krátkozraká a líbivá rozhodnutí. Pokud se směrem na Zdiby hodlá rozvíjet zemědělství je TT nesmysl. Pokud se ovšem, a to je pravděpodobnější, tím směrem bude rozvíjet urbanizace a parkovací zóny, pak je to jasná volba, protože znečištění, stres a opotřebení silnic se do návratnosti TT dá obtížné započítat, ale špatné rozhodnutí dneska se zítra těžko vezme zpět.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 19.5.2019 23:10

Marv: Dovolím si stát za svým. Bavím se právě o provozních nákladech... Stačí se podívat na provoz linek 3xx v sedle pracovních špíček tímto směrem... Spoj jede v lepším případě jednou za hodinu a bude to nahrazeno 2T po 5 minutách.

Proto záměrně píšu, že kolejová doprava musí mít kapacitní a efektivní opodstatnění... Což v případě Zdib není ani zdaleka...

MARV
Uživatel
Příspěvky: 52
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MARV » 19.5.2019 22:03

9001, ono opravdu nelze počítat, tak jak se to snažíš uvést. Říkat, že náklady na provoz tramvaje jsou astronomické, je dost zavádějící. Toto si kdysi již uvědomoval primátor Baxa, za jehož vedení pražské radnice se postavilo značné množství tramvajové sítě v Praze, a to za první republiky byla koruna tvrdší měnou nežli dnes. Opravdu počáteční náklad je u tramvaje vyšší než u zavedení autobusové linky, ale později se to značně přibližuje. Kdyby bylo na Tvé úvaze, tak v Praze by nikdy nevzniklo metro, protože tam ty náklady jsou zase někde úplně jinde.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 19.5.2019 20:08

Když pominu, že elektrobus je sám o sobě je kravina, která bez dotací sama chcípne :devilsmokin , tak cenově to asi okecat nejde... Spíš efektivitou, počtem potřebných řidičů/vozidel...

Pokud bychom to brali čistě přes peníze, tak v životě nepostavíme nikde nikdy metro a tak 95% tramvajových tratí.

Např. u trati do Zdib kdyby se šlo čiště přes peníze, tak TT v životě nemá šanci projít, protože provozní náklady oproti současnému stavu s busy ČSAD budou astronomické....

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 475
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ElWapp » 19.5.2019 19:43

Shanim nejaky argument proc je na vytizenych trasach vyhodnejsi tramvaj nez autobus (elektrobus). Vedel by nekdo nejaka tvrda data (cena/km, naklady na investice, udrzbu apod.) cim dolozit, ze se tramvaj vyplati a lpeni na autobusech je nesmysl?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 26.4.2019 21:35

von Špilberk: Pan primátor totiž bere za zahájení stavby udělání průzkumných štol pro geoprůzkum... Takže asi špatná interpretace :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3957
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 26.4.2019 8:18

Boj s časem: Praha chce od EU peníze na nové tratě tramvají, nestíhá je ale připravit
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/praha ... -internetu
Jediné dva projekty tratí, které by neměly mít problémy, jsou dvě nové tramvajové smyčky na Zahradním Městě a v Depu Hostivař. Poslední stavba, na kterou dopravní podnik chce evropské peníze, je nová vozovna v Hloubětíně, která by měla stát dvě miliardy korun.
Hlavní město většinu z nich plánovalo dát na stavbu metra D, ale to se do konce roku 2022, kdy musí být peníze vyčerpány, ani nezačne stavět.
Nějaká novinka, která mi unikla :?: :?: :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 03.4.2019 15:02

mart337 píše:Jinak by mne zajímalo, jak to projde s hlukovou zátěží na Václaváku. Dnešní normy jsou dost přísné a tohle se podle mne bude muset schvalovat jako nová trať.
Možná se ukáže, že tam nikdo nebydlí, takže ten hluk nikomu nevadí :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 912
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od mart337 » 03.4.2019 11:48

XSC píše:"Ten dokonce vyzval, aby byly nejpozději do konce dubna přerušeny probíhající obnovy kanalizace a plynovodů. Tyto práce by totiž v budoucnu mohly být v kolizi s plánovaným umístěním trati."
Ta trať tam přece variantně vždy byla. Navíc bych čekal, že staré rozvody ještě respektují původní trať až na Můstek. Jestli někdo naprojektoval rekonstrukci, která s TT nepočítá, tak to není chyba současné radnice, ale pěkný bordel, který zbyl po té minulé. Ani bych se nedivil, kdyby za tím byla snaha tehdejší radnice P1 výstavbu TT zablokovat.
No nevím v čem je pěkný bordel. Když to vezmu, tak dost dlouhou dobu se s tramvají na Václaváku vůbec nepočítalo. Pokud se pamatuju, tak byly tendence souběžné tratě s metrem rušit. Nějaký čas se třeba mluvilo o tom, že tramvaje by neměly jezdit po Vinohradské a Sokolovské a pod., že tam stačí metro.
V zásadě když to vezmu, tak Václavák je vlastně stavba NOVÉ tratě. Že tam kdysi tramvaj jezdila, to podle mne neznamená, že veškerá infrastruktura musí respektovat starou trasu. Navíc to nové trasování je jinudy, nevede středem náměstí, ale po stranách. A podniky, které spravují ing. sítě, těžko můžou vědět, co si politické vedení města usmyslí, architekti navrhnou a změní v poměrně krátké době. Rekonstrukce sítí jsou chystány několik let, to není hudba měsíců. Staré rozvody podle mne respektovat starou trasu ani nemusí (to nevím), protože s výstavbou metra došlo k reko náměstí podle mne i se sítěmi a ty zase s obnovou tramvaje nepočítaly.
Jinak by mne zajímalo, jak to projde s hlukovou zátěží na Václaváku. Dnešní normy jsou dost přísné a tohle se podle mne bude muset schvalovat jako nová trať.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 02.4.2019 23:33

XSC: To je otázka... Pokud se plánuje obnova TT pouze v horní části ohraničená již dnes existující TT, která VN protíná... Navíc jak píšeš pouhá obnova by měla respektovat původní TT. Ale známe novináře ...

P_V: Jenže na Barrandově byla všeobecná shoda, protože nebyl pražský okruh ;-).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3722
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 02.4.2019 23:03

U Muzea už je to 0,1 etapa, ta nultá je v Opletalově :)
Nultou etapou začal i Barrandov na Zlíchově, a dočkali jsme se.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od XSC » 02.4.2019 22:46

"Ten dokonce vyzval, aby byly nejpozději do konce dubna přerušeny probíhající obnovy kanalizace a plynovodů. Tyto práce by totiž v budoucnu mohly být v kolizi s plánovaným umístěním trati."
Ta trať tam přece variantně vždy byla. Navíc bych čekal, že staré rozvody ještě respektují původní trať až na Můstek. Jestli někdo naprojektoval rekonstrukci, která s TT nepočítá, tak to není chyba současné radnice, ale pěkný bordel, který zbyl po té minulé. Ani bych se nedivil, kdyby za tím byla snaha tehdejší radnice P1 výstavbu TT zablokovat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 02.4.2019 22:27

ElWapp: Jenže to je pouze nultá etapa... :? Takovou máme na Levského od 90.let, od lonska u Muzea...

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/vacla ... zpravy_rsr

Proměna Václaváku se komplikuje, práce může zpozdit návrat tramvají.

Vypadá, že současné vedení radnice naráží na realitu a objevuje se staré známé, že něco zastavit bourat jde daleko lépe než něco tvořit...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 475
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od ElWapp » 02.4.2019 20:12

Stavební povolení Slivenec http://urdeska.praha.eu/files/TT%20Barr ... FeDZ6s3w==

Odpovědět