Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3330
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 21.10.2019 20:36

Za mně dobrý, líbí se mi prosklená střecha. Neurazí, neoslní... :wink: Viděno také Ruská ZC.
Ale zajímalo by mně, jak si JCD "rozebere" ty přístřešky, které mají základnu zabetonovanou v desce pod svrchní pochozí vrstvou. Ať už třeba Slavia ZC, nebo Podolské nábřeží....moment, vlastně snad všechny. To by museli povrch rozbít a zase uvést do původního stavu, nebo to fiknou u země, ale pak je to dál takřka nepoužitelné, nebo co. Vlastně celá ta fůra přístřešků po životě v městském provozu je tak trochu nepoužitelná pro secondhandové použití a tuplem v takovém množství plus náklady na demontáž :-k
Jestli ještě nakonec nebude JCD rádo, když si to DPP převezme "na dožití". Ale chápu, že musí předcházet výhružné strašení obecenstvem na větru a dešti, přeci se nedají jentak lacino. Ukončit smlouvu na údržbu něčeho lze snadno, prostě si odvezu vercajk a už mně tam neuvidí, ale tohle...
To je jako u nás v domě, kde město provozuje kotel(nu), leč kotel je dávno odepsán, nejsou na něj už ani moc díly a technicky vzato je na konci životnosti. Nový nám po privatizaci domu pochopitelně nekoupí a samotným je jim k ničemu (neprodejný bez hodnoty a jinde použitelný už jen s velkým kutilským nadšením), demontáž a odvoz by je také něco stála a navíc atmosféra, které mají dostat v roce 21' BAN.
Takže nám jej zkusili nabídnout za skoro 200k v bláhové naději, že se ve strachu před topnou sezónou rozstřeseme a dáme jim to i s dýškem (a samozřejmě nám ten krám zůstane).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 21.10.2019 15:26

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 18.10.2019 8:11

https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... u-mhd.html
Podle Chabra chce firma JCDecaux stovky přístřešků odstranit k 30. červnu 2021, kdy smlouva vyprší. Aby to stihla, bude muset s demontáží začít s předstihem

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 05.10.2019 21:55

Trávu v kolejích nahradí rostliny snášející sucho, ušetří se na zavlažování
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramv ... zpravy_zaz

Pak se ale musíme zamyslet nad tím, proč tam ta tráva je. Kvůli mikroklimatu. Odpařuje vodu a chladí vzduch. Sukulenty vydrží bez závlahy, to znamená, že vodu neodpařují a nechladí. Tak na co vlastně zeleň, když je s tím práce?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 06.9.2019 16:28


Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 12
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Ústečák » 04.9.2019 12:15

O problému s vexlí na výjezdu z vnitřní a střední ve Spojovací se ví a v rámci reklamace se bude řešit, pokud vím. :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 04.9.2019 11:00

Výjezd ze střední taky není úplně hladký, možná by tam chtělo něco obrousit.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 235
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od parrot » 04.9.2019 10:55

von Špilberk píše:
03.9.2019 14:31
http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o ... ci-007.jpg
Jedinou výhybkou, vyměněnou v rámci této opravy je ta na sjezdu střední a vnitřní koleje. Kupodivu, ač s novou přestavníkovou skříní a novým odvodněním, jde o výhybku čepovou. | 17.08.2019
Jedna informace ovšem chybí: jde o výhybku blokovou, takže máme unikát Z:arrow: blokovou čepovku.
...která se tak nějak nepovedla, bo při výjezdu z vnitřní koleje dojde při průjezdu výhybkou k prudkému nárazu... Aspoň teda v neděli to tam kopalo do všech kol vozu...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 03.9.2019 14:31

http://www.prazsketramvaje.cz/kratasy/o ... ci-007.jpg
Jedinou výhybkou, vyměněnou v rámci této opravy je ta na sjezdu střední a vnitřní koleje. Kupodivu, ač s novou přestavníkovou skříní a novým odvodněním, jde o výhybku čepovou. | 17.08.2019
Jedna informace ovšem chybí: jde o výhybku blokovou, takže máme unikát Z:arrow: blokovou čepovku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1522
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 25.7.2019 20:41

Pamatuji se, že se to dělávalo na dráze, teď už jsem to dlouho neviděl. Nedělala se s tím žádná věda, nic se nijak extra nečistilo, koleje se z boku nastříkaly. To, že to sleze, ničemu nevadí, další rok se to cákne znova.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 25.7.2019 20:18

Ve Würzburgu natírají koleje na bílo, aby se méně zahřívaly a kroutily. Mohlo by se to uplatnit i u nás. Nevím ale, jak se řeší ta rez a okuje. Buď by se musely perfektně vypucovat drátěným kartáčem (a odrbat přitom upevňovadla, bokovnice atd), nebo použít hodně drahou barvu na rez, jinak to rychle sleze.

https://www.novinky.cz/zahranicni/51145 ... edrum.html

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 03.7.2019 8:31

Jáma Barrandov...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3636
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 14.6.2019 10:41

Jáma Barrandov...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 829
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 06.5.2019 19:08

P_V píše:Nejkrutější je, jak je půlka obrazovky zaplácnutá konstantním piktogramem tramvaje, a zbylé informace se tísní drobným písmem v koutě. Ta cedule měla být klasicky malovaná na plechu, nad tím vším.
Když porovnávám tento výsledek třeba s Otakarkou, tak je to v zásadě stejně členěné (akorát na Otakarce je sloupek rozšiřený) a díky tomu je pravý sloupeček s čísly linek tady tak uzoučký a málo čitelný. Což je samozřejmě výrazná chyba. Ideální by bylo ten piktogram posunout trochu vlevo a asi i malinko zmenšit, ale asi možná je dána velikost nějako normou??? Jinak typově je vlastně stejný s ostatními sloupky.
Kdyby se piktogram vyšoupl nahoru, tak co by bylo vedle těch čísel linek??, a sloupek by už byl opravdu šíleně vysokej.
Tu horní nástavbu bych prostě udělal širší, jako je to u jiných sloupků. Už je to vysoko nad hlavama procházejících lidí, tak by to nemuselo vůbec vadit, kdyby byl rozšířen o cca 5 - 10 cm.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 06.5.2019 11:36

Nejkrutější je, jak je půlka obrazovky zaplácnutá konstantním piktogramem tramvaje, a zbylé informace se tísní drobným písmem v koutě. Ta cedule měla být klasicky malovaná na plechu, nad tím vším.

Odpovědět