Plzeň

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 11:39

Zrovna web HŠ píše, že Astry se nejspíš prodají... Takže dost možné, že se objeví v Mostě :-)))

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2360
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.9.2019 5:49

9001 píše:
28.9.2019 1:22
Bobik: Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech... Musíme brát v potaz, že Astra jsou 90. léta.. Co takové Combino od Siemensu... A ono i další tramvaje v rámci 100 NP mánie měly pevné podvozky, protože prostě to vyšlo levně...

Navíc 20 let je běžná životnost kolejového vozidla do velkých investic.... Co děláme v Praze s T6? Resp. co se dělo v 90. letech s T3 prvních sérií ;-). Provozovatel má na výběr... Budto GO nebo šrot...
Tak třeba 6509 vydržela prakticky nezměněná 40 let (1966-2006), pak se z ní stala 8529. Jelikož nečekám její vyřazení do roku 2026, tak zřejmě těch 40+20 dá...
https://seznam-autobusu.cz/vuz/59737

...i třeba proto mi přijde vyřazení Astry po cca 20 letech jako příliš brzké.

Flotilu 150 T6A5 čeká (z části) i druhý život na vzdálenějším i (překvapivě o hodně) bližším (jiho)východě, navíc se jednalo v době jejich příchodu do Prahy koncepčně již o dost letitá vozidla.

Přiznám se, že je to pro mne i trochu citovka - Astra byla v době, kdy jsem se začal zajímat o tramvaje (cca 2003 - vzhledem k mému bydlišti na sídlišti mezi filmovými ateliéry a pohádkovou údolí krajinou vás jistě tento rok nemůže překvapit), tím nejmodernějším, co v ČR v provozu bylo. A pokud se na to podívám s odstupem, tak prostě o ni nechci mluvit zle. Ano, pevné podvozky dělající problémy v obloucích - na druhou příjmemná jízda po rovinkách (i) s 60 na tachu. Dle weub Honzy Š. fungl nové EVO2 už v 35 km/h na rovinkách hází do stran. :oops: Interier je za mne pořád velmi dobrý. Je čistý. Žádné sedačky na různých podestách. Velký střední NP článek. Krajní VP články jsou o nějakých 10 čísel nižší než u T, přechod z prostředního do krajních článků příjemný po dvou nízkých schůdečkách. Moderní předsuvné dveře a lepená okna. Design střídmý a díky tomu trvanlivý. Mne rozhodně esteticky Astra neurazí ani po 22 letech. Možná tak by jí dodala šmrnc výměna světel za diodové á-la Vekta.

Když to člověk srovná se všemi těmi bastly na bázi T/K vč. Varia Plus. Ať už po stránce esteiky či rozložení interieru. Přijde mi prostě škoda, aby se Astry musely pakovat dříve než budou nahrazeny něcím skutečně moderním. "Pakování" v okamžiku stálé přítomnosti křápů typu souprava wana+T3R.P je opravdu pro mne smutnou věcí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4310
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Plzeň

Příspěvek od Bobik » 28.9.2019 1:24

9001 píše:
28.9.2019 1:22
Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech...
Však to nerozporuju. Jenže "běžná" a "vhodná" je poněkud rozdíl. I v Praze se Anitry zkoušely a nevhodnost pevnýho podvozku byla jedním z důvodů, proč tenkrát Praha řekla ne.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od 9001 » 28.9.2019 1:22

Bobik: Ale konstrukce pevných podvozků byla v té době naprosto běžná a nešlo o žádné hi tech... Musíme brát v potaz, že Astra jsou 90. léta.. Co takové Combino od Siemensu... A ono i další tramvaje v rámci 100 NP mánie měly pevné podvozky, protože prostě to vyšlo levně...

Navíc 20 let je běžná životnost kolejového vozidla do velkých investic.... Co děláme v Praze s T6? Resp. co se dělo v 90. letech s T3 prvních sérií ;-). Provozovatel má na výběr... Budto GO nebo šrot...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4310
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Plzeň

Příspěvek od Bobik » 27.9.2019 22:47

fricoolinek2 píše:
27.9.2019 19:41
Což jistě nikdo do této doby nevěděl.
Ale věděl. Jenže počítám, že bude stejnej problém jako s 14T - všichni vědí, že je to na gouno, ale vyhodit to nejde.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od 9001 » 27.9.2019 22:10

fricoolinek2: Sorry, ale si trochu mimo a možná zaslepený pražským viděním věci, kde wana je ultrasociál...

Navíc Plzen má poslední wanu ala Kardaus z roku 2010! Pak už mají jenom Varia, INky atd. a ted kupují EVO2... Za mě celkem logický vývoj. Navíc držet 10 vozidel atypů mi přijde mimo... A možná je to hozená rukavice pro Most :-).

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2360
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od fricoolinek2 » 27.9.2019 19:41

Což jistě nikdo do této doby nevěděl. Kromtoho zrovna Plzeň se mi nejeví jako město, kde by bylo nějaké extrémní množství oblouků.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4310
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Plzeň

Příspěvek od Bobik » 27.9.2019 6:22

Nedělala ty Astry náhodou Schadewerke (tedy ta fabrika, co se jí rozpadají 14T i 15T)? Nemaj ty Astry náhodou pevný podvozky? Nebude někde v tomhle zakopenej čoklik?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2360
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od fricoolinek2 » 27.9.2019 5:45

Nemůžu si pomoci, ale stav, kdy je snaha vyřazovat Astry, zatímco vesele budou jezdit bastly typu wan/T3R.P je mimořádně smutná a snad i plivnutím do tváře těm, co Astry v půlce 90. let vyvíjely - resp. tvůri této tramvaje si asi sotva mohly představovat, že po dvou dekádách půjdou Astry pryč, zatímco Kardausovy T3 budou žít nadále. \clipart{crazy}

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3616
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Plzeň

Příspěvek od P_V » 24.7.2018 22:59


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3762
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Plzeň

Příspěvek od von Špilberk » 15.1.2018 10:35


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3762
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Plzeň

Příspěvek od von Špilberk » 28.11.2017 14:48


MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.11.2017 10:59

Purkmistr Peták stál u zrodu plzeňské „električky“
https://technet.idnes.cz/vaclav-petak-p ... 0-lety_vov
- něco o počátku TRAM v Plzni - zaujal mne pohled v historickém videu na povrchový kolejový přejezd, který dnes nazýváme Californien!

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2020
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od Petrpes » 24.8.2017 13:25

demon píše:To nesmíte pánové věřit všemu, co kde kdo plácne... (-X :roll:
Proto posloucháme pouze stínového mluvčího DPP pana Démona :devilsmokin
Aneb stěrače k sobě, vyklopit páku a jakmile zahsnou brzdová světla na předchozím vlaku hurá vpřed, zpátky ni krok :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6056
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Plzeň

Příspěvek od demon » 23.8.2017 22:11

To nesmíte pánové věřit všemu, co kde kdo plácne... (-X :roll:

Odpovědět