Pražské autobusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 16.11.2019 22:23

Demon: Bobik odbory popsal více než dobře včetně pravdě o přesčasech...

Emanuel : Pokutu dostal, ale ta spíš ukázala, jak moc to mohla mít Arriva v broskvi :prase

Bobik: Upřímně moc dobře vím a o čem mluvíš... Máme taky spotřebu jak letadlo, ale možná bych si zkusil říct, jestli opravdu takovou spotřebu potřebuješ mít a jestli není cesta najít něco, kde by se dalo trochu optimalizovat, pak se ti třeba trochu uvolní ruce.

A tohle na to vlastně navazuje... Si ještě poměrně mladý, takže máš ještě šanci práci změnit... Možná posledních pár let... Zase vím, že je to sakra těžký, ale možná ten čas třeba nastal a je potřeba najít si jinou cestu. Upřímně já po 10 letech v korporátu už taky na to myslím a začínám si říkat, že pár tisíc za kurz Angličtiny bude velmi dobrá investice do budoucnosti....

Emanuel
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 10.3.2012 1:06

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Emanuel » 16.11.2019 21:54

Co je pravdy na tom, že DP nedokázal některé spoje odjezdit a platil za to pokutu? Něco jsem zaslechl, ale nikde ofiko zpráva.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4287
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 16.11.2019 14:30

demon píše:
15.11.2019 20:59
Jestli ti nepřijde jako podraz podepsání bianko šeku v listopadu, že někdy od dubna následujícího roku mi může zaměstnavatel předepsat přesčas...
Od ledna. Viz 262/2006 Sb. § 93 (2) Nařízená práce přesčas nesmí u zaměstnance činit více než 8 hodin v jednotlivých týdnech a 150 hodin v kalendářním roce. Čili pokud si odbory myslí, že při nepodepsání přesčasů ti je může zaměstnavatel nařídit libovolně až dokud nevyčerpáš 150 hodin, tak si to myslí špatně.

Jistě, ono to na jednu stranu sice vypadá "krásně", protože lze nařídit 32 hodin přesčas měsíčně, jenže šichty máme různý a pro zaměstnavatele je jednodušší než špekulovat nad tím, jak plnit ten 8hod týdenní limit, ti dát spíš něco kratšího a zbytek zaplácnout brigádníkem.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4287
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 16.11.2019 14:08

von Špilberk píše:
16.11.2019 7:44
Co teda poradíš odborům :?:
Už jsem jim radil, ale nechtěj to poslouchat - vykašlat se na žabomyší spory, přestat si měřit, kdo ho má delšího, zapomenout na vlastní ega a sjednotit se. Aby měly sílu a silnější vyjednávací pozici. Nejvíc podniku prospívaj a lidem škoděj tím, že jich je milion. Myslíš, že by odbory třeba ve Škodovce byly tak úspěšný, kdyby tam měli taky milion OO? A že si odbory může založit každej hejhula, stačí když si najde další dva? Může. A že to v tý Škodovce ale taky nemaj?

Pak bych klidně uvažoval o stávce. Ovšem kvalitně mediálně zmáknutý. A snažit se dostat veřejnost na svou stranu. Jenže to právě nutně znamená tu jednotnost, aby každej netvrdil něco jinýho, plus samozřejmě školený lidi na jednání s médii, aby to nevypadalo blbě jako vždycky, když někde nesouvisle mluví nějakej "pupkatej strejc", co je akorát pro ostudu a smích (konstatování faktu, vystupovat v médiích by nezvládla většina z nás, protože to neumíme).

A hlavně to chce dělat akce, který maj smysl a bolej především podnik.
Je sice hezký, že tomu "nepodepisování" taky tleskáš, ale stále mi nikdo nebyl schopnej odpovědět na to, v čem přesně spočívá ten "tlak" na podnik.
Zatím se opakovaně dozvídám něco o tom, jak nedržím basu.
Naposledy upravil(a) Bobik dne 16.11.2019 22:45, celkem upraveno 2 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3702
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 16.11.2019 7:44

demon píše:
15.11.2019 20:59
Jestli ti nepřijde jako podraz podepsání bianko šeku v listopadu, že někdy od dubna následujícího roku mi může zaměstnavatel předepsat přesčas a to v době, kdy začíná kolektivní vyjednávání o podmínkách KS na další období, tak mě teda jo.
Zaměstnavateli to dává jasnej signál - dělej si se mnou co chceš, na základu mi vůbec nezáleží, jelikož si to svoje nahonim hodinama, který budu ochotně dělat až do naprostýho roztrhání těla...
@3644 =D>
Bobik píše:
15.11.2019 15:31
Co poradíš nám?
No, když jsi na tom hůř, tak je to spíš na tobě: Co teda poradíš odborům :?: Co a jak mají udělat, aby se něčeho dosáhlo, mohls to jako zaměstnanec podpořit (protože bez podpory zaměstnanců to nepůjde) a zároveň neměl pocit ohrožení svého živobytí :?:
Bobik píše:
15.11.2019 15:31
To jako odbory čekaj, že když podnik zjistí, že lidi k novýmu roku nepodepsali přesčasy, že se lekne a rychle přidá? To jako vážně? :lol:
A to čekáš, že DP a magistrát se najednou probere a něco nám dá dobrovolně z čisté dobroty, i když nebude muset? To jako vážně? :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 15.11.2019 20:59

Karosák píše:
15.11.2019 13:02
Tady asi nejde o ty přesčasy, ale o tu odborářskou důvěryhodnost a reprezentaci #-o
To je asi hodně o tý inteligenci. Samozřejmě je možný věřit některým médiím a podniku, který vyobrazujou odbory jako něco v dnešní době zcela nepotřebnýho, aby se ve finále mohlo nadávat, že díky jejich oslabení nejsou schopny vyjednat maximum požadavků...
Bobik píše:
15.11.2019 15:31
No tak zase zpátky na stromy, jo? Nějak jsi zapomněl dodat to podstatné, totiž že výzva zněla tak, aby lidi ty přesčasy nepodepisovali už teď, ale až ve chvíli, kdy budou muset (a že se tím jako podnik přitlačí ke zdi). Kolem čehož se strhla oprávněná kritika poukazující na naprostou bezzubost návrhu. Čili otázky po smyslu takové akce. Na které nebylo ze strany navrhovatelů odpovězeno. Já osobně jsem byl třeba nazván ovcí a jak vidět, pokračuje se ve stejném duchu - odbory se táááák snaží, ale ty lidi si něčeho neváží a pořád to kazí.
Nebo mi teda vysvětli, v čem spočívá ono "přitlačení ke zdi", když to každej má podepsat až když bude muset? Vzhledem k tomu, že každej musí jindy, takže ve výsledku to lidi budou podepisovat taknějak průběžně. To jako odbory čekaj, že když podnik zjistí, že lidi k novýmu roku nepodepsali přesčasy, že se lekne a rychle přidá? To jako vážně? :lol:
Nezapomněl, právě tak jsem to popsal. Jestli ti nepřijde jako podraz podepsání bianko šeku v listopadu, že někdy od dubna následujícího roku mi může zaměstnavatel předepsat přesčas a to v době, kdy začíná kolektivní vyjednávání o podmínkách KS na další období, tak mě teda jo.
Zaměstnavateli to dává jasnej signál - dělej si se mnou co chceš, na základu mi vůbec nezáleží, jelikož si to svoje nahonim hodinama, který budu ochotně dělat až do naprostýho roztrhání těla...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Petrpes » 15.11.2019 17:26

Nebojte, jsou zde i pracovití brigádníci, haf :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4287
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Bobik » 15.11.2019 15:31

von Špilberk píše:
15.11.2019 14:40
Samozřejmě je smutné, že jsou lidi tak hloupí, že si neumí spočítat, že nepodepsat přesčasy, a pomoct tak odborům přitlačit DP ke zdi, by se jim dlouhodobě vyplatilo víc než okamžitý příplatek za přesčas...
Je spousta lidí (já mezi nimi), kteří si to nemůžou dovolit, protože mají vysoké životní náklady. Bouchat přesčasy prostě potřebuju, aby mi z vejplaty taky něco zbylo. Co poradíš nám? I za předpokladu, že by to nepodepsali úplně všichni, tak sušit hubu půl, třičtvrtě roku, než všichni vyčerpaj 150 hodin a modlit se, aby došli i brigádníci?
demon píše:
15.11.2019 12:24
Před časem proběhla velká diskuze na Fb na téma přesčasů, kdy byli řidiči požádáni ze strany odborů aby zbytečně v předstihu nepodepisovali souhlas s navýšením přesčasů ze 150 na 416 hodin v roce 2020 a strhla se okolo toho velká hysterie, jak je odbory nechtějí nechat vydělat a jak jsou pro ně ty přesčasy životně důležité...
No tak zase zpátky na stromy, jo? Nějak jsi zapomněl dodat to podstatné, totiž že výzva zněla tak, aby lidi ty přesčasy nepodepisovali už teď, ale až ve chvíli, kdy budou muset (a že se tím jako podnik přitlačí ke zdi). Kolem čehož se strhla oprávněná kritika poukazující na naprostou bezzubost návrhu. Čili otázky po smyslu takové akce. Na které nebylo ze strany navrhovatelů odpovězeno. Já osobně jsem byl třeba nazván ovcí a jak vidět, pokračuje se ve stejném duchu - odbory se táááák snaží, ale ty lidi si něčeho neváží a pořád to kazí.
Nebo mi teda vysvětli, v čem spočívá ono "přitlačení ke zdi", když to každej má podepsat až když bude muset? Vzhledem k tomu, že každej musí jindy, takže ve výsledku to lidi budou podepisovat taknějak průběžně. To jako odbory čekaj, že když podnik zjistí, že lidi k novýmu roku nepodepsali přesčasy, že se lekne a rychle přidá? To jako vážně? :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3702
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 15.11.2019 14:40

demon: já rád nadávám na činnost odborů, ale uznávám, že s takovým materiálem je to těžký. Na Pankráci to taky vidím: nejdřív se nadává, že jsou dlouhé směny, pak se nadává, že jsou krátké; málo přesčasů = nadávání, moc přesčasů = taky nadávání. Přičemž nadávají pořád titíž.
Na druhou stranu je to o práci s lidmi: dřív se tomu říkalo agitace. Samozřejmě je smutné, že jsou lidi tak hloupí, že si neumí spočítat, že nepodepsat přesčasy, a pomoct tak odborům přitlačit DP ke zdi, by se jim dlouhodobě vyplatilo víc než okamžitý příplatek za přesčas, ale to je o té agitaci, která chybí. Jeden papír to nevytrhne. :wink:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 15.11.2019 13:02

Tady asi nejde o ty přesčasy, ale o tu odborářskou důvěryhodnost a reprezentaci #-o

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od demon » 15.11.2019 12:24

von Špilberk píše:
15.11.2019 8:11
A to nemluvím o přesčasech, oni by byli nadšení, kdyby si mohli přivydělat,” uvedl předseda řidičských odborů Luboš Olejár.
No aby ses nepletl. Před časem proběhla velká diskuze na Fb na téma přesčasů, kdy byli řidiči požádáni ze strany odborů aby zbytečně v předstihu nepodepisovali souhlas s navýšením přesčasů ze 150 na 416 hodin v roce 2020 a strhla se okolo toho velká hysterie, jak je odbory nechtějí nechat vydělat a jak jsou pro ně ty přesčasy životně důležité...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3702
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 15.11.2019 8:11

von Špilberk píše:
26.10.2019 16:04
À propos: kde je ten odborářský kašpar, co posledně při omezení dopravy na 14 dní v lednu hulákal do televize, jak řidiči DP touží po přesčasech a jsou schopni odjezdit všechno, co je potřeba :?: 8-)
Tak je tady: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/ridic ... zpravy_rsr
„Nevíme si rady s tím, jak zajistit linky, které po nás požaduje město prostřednictvím Ropidu. Kvůli dlouhým směnám v poslední době odešlo z podniku asi 170 řidičů. Na jednu stranu jsou to patrioti, kteří mají rádi autobusovou dopravu, ale v těchto podmínkách jsou to spíše štvanci ve prospěch města, respektive Ropidu, který by měl vyměnit ředitele,“ uvedl k problému předseda odborů dopravního podniku Luboš Olejár.
pro osvěžení paměti: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/name ... &source=hp
„A to nemluvím o přesčasech, oni by byli nadšení, kdyby si mohli přivydělat,” uvedl předseda řidičských odborů Luboš Olejár.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3702
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od von Špilberk » 31.10.2019 14:53

Tak jízdné bylo zbytečně a populisticky zlevněno, a tak to asi zůstane. Pana MŠ na "zelených" jsem četl, ale nadšen tím zrovna nejsem. Řekl bych, že celý systém funguje úplně vadně. Dopravci si naberou linky a výkony, pak si vzpomenou, že nemají lidi, a hurá jde se vyjednávat o nějakém omezení.
Osobně bych to viděl úplně jinak: dopravci by měly každého čtvrt roku povinně podávat na ROPID hlášení na téma: Stav řidičů a provozuschopné techniky na našich tocích, a rozhodnout o tom, jestli nějaký dopravce je/není schopen něco odjezdit, by měl organizátor a ne dopravce sám. (ROPID by měl mít samozřejmě právo si hlášení zkontrolovat. Kdo bude šidit, dostane mastnou pokutu za klamání organizátora. :smt075 ) Navíc bych řekl, že když se platí každý spoj a každý kilometr, tak by neměl být problém, aby na jedné lince byly třeba dva dopravci. Bylo by to daleko flexibilnější.
Úplně ideálně bych to viděl takto: všichni nahlásí lidi a techniku a ROPID jim rozdělí práci a zaplatí. Hotovo. Ale uznávám, že to asi nehrozí. 8-)
Navíc nechápu, že je takový problém odebrat/přidat výkon: žil jsem v domnění, že taková věc je ve smlouvě ošéfovaná rovnou, ale zdá se, že ne. #-o Takže by to asi chtělo lépe napsané smlouvy, zvlášť teď když už víme, že je to problematická věc, a že řidiči nejsou. :wink:
Taky se mi líbí myšlenka, že ve smlouvách na 10 let musí být rozvoj. Dobrý nápad, ale řidiči se na to jako vezmou kde :?: Bude to asi něco jako je plán rozvoje TT. Takže každý dopravce předloží plán zvýšení počtu řidičů, a až se plán nedodrží, tak budou všichni koukat, že naplánovaný plán nevychází. :lol:
Pěkná je taky myšlenka, že každý má svou pravdu, což je jistě dobrý způsob, jak si může MŠ zachovat (aspoň) zbytek duševního zdraví, ale špatný způsob, jak se někam posunout. Vůbec nejde o to, co je/není něčí pravda. Jde o to, jestli systém funguje dobře/špatně a jestli chceme/nechceme, aby fungoval lépe.

Závěrem doufám, že si můj příspěvek pan MŠ přečte, a že mu nezhorší zdravotní stav. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od 9001 » 30.10.2019 22:32

von Špilberk: MŠ to napsal hezky na zelených .... Příští rok město dá na MHD 17 mld korun. Což při příjmech cca 60 mld je obrovská raketa. Navýšení o 10% je cca další 1 mld +... A to jsme jenom u paušálu, neřešíme investice atd atd atd.

Město už občany obralo o dan z nemovitosti *2, (ano jde to MČ, ale myšlenka je taková, že se tím prostě pokrátí přerozdělení od magistrátu), odpad jde o 30% nahoru...

Bohužel je to úplně jako přes kopírák sitauce ve zdravotnictví. Prožíráme investiční kapitolu na úkor mezd.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské autobusy

Příspěvek od Karosák » 30.10.2019 13:40

Mňo...jedna věc je navrhnout. Ale od kolika let se smí řídit to či ono je v čí gesci? Nebylo by k tomu potřeba náhodou změnit nějaký řádek v zákoně? 8-[ Na to asi nestačí souhlas pana náměstka...

Odpovědět