Tak jízdné bylo zbytečně a populisticky zlevněno, a tak to asi zůstane. Pana MŠ na "zelených" jsem četl, ale nadšen tím zrovna nejsem. Řekl bych, že celý systém funguje úplně vadně. Dopravci si naberou linky a výkony, pak si vzpomenou, že nemají lidi, a hurá jde se vyjednávat o nějakém omezení.
Osobně bych to viděl úplně jinak: dopravci by měly každého čtvrt roku
povinně podávat na ROPID hlášení na téma:
Stav řidičů a provozuschopné techniky na našich tocích, a rozhodnout o tom, jestli nějaký dopravce je/není schopen něco odjezdit, by měl organizátor a ne dopravce sám.
(ROPID by měl mít samozřejmě právo si hlášení zkontrolovat. Kdo bude šidit, dostane mastnou pokutu za klamání organizátora.
) Navíc bych řekl, že když se platí každý spoj a každý kilometr, tak by neměl být problém, aby na jedné lince byly třeba dva dopravci. Bylo by to daleko flexibilnější.
Úplně ideálně bych to viděl takto: všichni nahlásí lidi a techniku a ROPID jim rozdělí práci a zaplatí. Hotovo. Ale uznávám, že to asi nehrozí.
Navíc nechápu, že je takový problém odebrat/přidat výkon: žil jsem v domnění, že taková věc je ve smlouvě ošéfovaná rovnou, ale zdá se, že ne.

Takže by to asi chtělo lépe napsané smlouvy, zvlášť teď když už víme, že je to problematická věc, a že řidiči nejsou.
Taky se mi líbí myšlenka, že ve smlouvách na 10 let musí být rozvoj. Dobrý nápad, ale řidiči se na to jako vezmou kde

Bude to asi něco jako je
plán rozvoje TT. Takže každý dopravce předloží
plán zvýšení počtu řidičů, a až se plán nedodrží, tak budou všichni koukat, že naplánovaný plán nevychází.
Pěkná je taky myšlenka, že
každý má svou pravdu, což je jistě dobrý způsob, jak si může MŠ zachovat (aspoň) zbytek duševního zdraví, ale špatný způsob, jak se někam posunout. Vůbec nejde o to, co je/není něčí pravda. Jde o to, jestli systém funguje dobře/špatně a jestli chceme/nechceme, aby fungoval lépe.
Závěrem doufám, že si můj příspěvek pan MŠ přečte, a že mu nezhorší zdravotní stav.
