Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.5.2020 23:23

demon píše:
06.5.2020 17:10
...zato přesně víme, že je-li přechod namalován přes TT, je to předzvěst toho, že bude signalizovaný, protože v opačném případě se přechody přes TT nemalují...
Však zde také žádný přechod přes TT namalován není. Přes koleje je přerušovanými čarami naznačeno Místo pro přecházení s vodorovným značením "Pozor tram" Z:idea: :!: A takové řešení již dokonce i v Praze máme. Wooow :lol:

Uff, hoši, vy mi dáváte. Včera a dnes jsem nad příspěvky strávil docela kotel času, tak to zkuste alespoň celé přečíst a pohrajte si s argumentací a ne že si tu ráno přečtu, že je to celý na gówno :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.5.2020 23:07

Bobik píše:
06.5.2020 17:05
Nebo si snad dokážeš představit čočky pro zramvaj a před nima nesignalizovaný přechod? To asi těžko, že. Stejně jako si těžko někdo představí zrušení světel na Karláku.
Ad1) Neříkám že lehko, ale sáně borový ](*,) , o čem jsem tady včera do noci smolil příspěvek? Ano, mám příspěvky delší, ale ne snad tak šílený, jako kdysi MMM, abyste nebyli schopni je v klidu a do konce přečíst. Prosím. Mluvil jsem o Plzni, kde platí stejné zákony jako v Praze a tam přesně toto možné je. Před čočkami, za čočkami, záleží na směru jízdy tram. A dost možná to tam je takto právě z dopravně-kapacitních důvodů. Račte:
https://sk.mapy.cz/s/mudusebune
Tramvaje se řídí čočkami. IAD tříbarevnou signalizací. Přes silnici je přechod. Přes koleje je chodeckou signalizací neřízené Místo pro přecházení, pochopitelně bez zebry, označené výstražným světlem, tabulkou a vodorovným nápisem "Pozor tram".
Z pohledu ŘT pak takto: https://youtu.be/s3HLCbml3zU?t=122
Takto je místo ošetřeno na obou koncích zastávky a musím říct, že až teď, když se o tom bavíme, mi to došlo. V Plzni jsem byl nesčetněkrát a nikdy mi necvaklo, jak nadpozemské řešení tam funguje. Kolikpak tam asi mají povalení :-k
Ad2) Pokud prostor zpřehledníme, je o tom (zrušení SSZ) možné uvažovat. Bylo zrušeno na horním Klárově i na křižovatce Karmelitská x Mostecká. Brání-li tomu strach, zabedněnost, populismus.... ne však zákony a dopravní řešení, pak nemohu přijmout, že to nejde.
Bobik píše:
06.5.2020 17:05
Navíc když existuje příkaz, že tam se světla nemůžou vypnout (takže když se rozbijou a blikaj, musí se v tom Eltodo začít šťourat a opravovat i ve dvě ráno)
No příkaz =P~ Jestli ho můžeš uvést, prosím. Jinak to asi bude prostá podmínka ve smlouvě mezi objednatelem a správcem/provozovatelem a týká se současného zařízení a situace. Když si budeš smluvně pronajímat stroj, nebo zasmluvníš servis toho stroje, bude Tě parametr doby odstranění závady sakra zajímat :!: :wink: Rozhodně to však netvoří překážku ve vývoji projektu budoucího, možná zcela odlišného DŘ.
Bobik píše:
06.5.2020 17:05
Takovýhle ******* nápady je nutno utnout hned v zárodku. Až bude projektová dokumentace, tak to už bude pozdě.
Neříká se tomu utnout, ale připomínkovat. Abychom se dialogem dobrali k tomu, že je to třeba úplná kravina, budiž. V projekční branži a demokratickém řízení přirozená a potřebná věc. Protože i kdyby Tvé, jeho, její, mé, kruťákovy, vozíčkářské, MŠ a jánevímkohoještě pohledy a úmysly byly ty křišťálově nejčistší, budou vždy jen omezenou výsečí představ o tom, jak má dílo vypadat. A má-li sloužit všem a nechceme-li dílo "od stolu", musíme se o tom přít a buďme rádi, že můžeme :wink: Trvá to dlouho, je to opruz a nakonec stejně není po našem :D ale pak to jako celek má šanci fungovat. V opačném případě směřujeme k autokratickému řízení (společnosti), což může fungovat, ale autokrat musí být osvícený.
Jo, bude se rekonstrukce Karláku připravovat třeba více než 15 let. Avšak kolik nároků na prostor se střetává na tak malé ploše!! Máte představu, jak dlouho se třeba připravovala a jaké úsilí stála výstavba IV. koridoru, bajvoko mezi Voticemi a Soběslaví? Nebo úsek Vršovice - Hostivař? Taky bych řekl, že suverénně více jak 10 let. Jenže to nikoho nezajímá, občas se ozvou hlukaři, nebo kytičkáři, ale média to nenakrmí. Zato centrum Prahy je to správný žrádlo :devilsmokin

Netechnické a politicky zabarvené reakce prosím do Z:arrow: Plodné debaty, kam jsem umístil i návazný dovětek. Děkuji.
Naposledy upravil(a) Karosák dne 07.5.2020 0:07, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 06.5.2020 17:10

Karosák píše:
06.5.2020 12:49
Ale jistě nevíme nic.
No je sice pravda, že nevíme jestli zrovna tahle varianta vizualizace dostala nebo dostane zelenou, zato přesně víme, že je-li přechod namalován přes TT, je to předzvěst toho, že bude signalizovaný, protože v opačném případě se přechody přes TT nemalují...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.5.2020 17:05

Karosák píše:
06.5.2020 12:49
Ale jistě nevíme nic.
Ale víme. Bude to signalizovaný. Nebo si snad dokážeš představit čočky pro zramvaj a před nima nesignalizovaný přechod? To asi těžko, že. Stejně jako si těžko někdo představí zrušení světel na Karláku. Navíc když existuje příkaz, že tam se světla nemůžou vypnout (takže když se rozbijou a blikaj, musí se v tom Eltodo začít šťourat a opravovat i ve dvě ráno).
Karosák píše:
06.5.2020 12:49
Prostě mi přijde fakt předčasné spílat [-o< a malovat Demony \:D/
Naopak, já mám pocit, že je nejvyšší čas, pokud už náhodou není pozdě. Což se obávám, že je. Takovýhle ******* nápady je nutno utnout hned v zárodku. Až bude projektová dokumentace, tak to už bude pozdě.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Neo_Moucha » 06.5.2020 13:11

naprostý souhlas...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.5.2020 12:49

demon píše:
06.5.2020 10:15
To předpokládám...
No právě :roll: Ale jistě nevíme nic. A za další, tohle je nějaká vizualizace, nazvaná jako Masterplan. Není to projekt, ani projektová dokumentace. Nad takovým obrázkem proběhne ještě mnoho a mnoho porad a půlka se bude muset přemalovat. Ale to je přeci přirozený vývoj projektu Z:idea: Prostě mi přijde fakt předčasné spílat [-o< a malovat Demony \:D/

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MPL » 06.5.2020 11:31

To by se asi nestihlo vyklizovat, to asi ne.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4083
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 06.5.2020 10:47

Když už se to má tolik redukovat a vznikne nový ostrůvek, co takhle nová zastávka směr IPP? Aby se při cestě nahoru nemuselo losovat, na kterou stranu jít. Jediné co by to vyžadovalo, je nezužovat vozovku na kraji a plně využít místo po zrušeném pruhu (takže by to vyšlo i levněji, nemusely by se překládat sloupy).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6710
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 06.5.2020 10:15

Hustý. Co ty přechody namalovaný přes TT v úrovni označníků zastávek ? To předpokládám budou nově signalizovaný...
Opět úmyslně vytvořený zdroj problémů. [-o<

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Neo_Moucha » 06.5.2020 9:42

Já myslím, že se stačí podívat na výřez vítězného návrhu na rekonstrukci Karláku a není třeba dále spekulovat :) :
Karlak01.jpg
A další čtení pro zájemce zde:
http://www.iprpraha.cz/uploads/assets/d ... rplany.pdf
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 06.5.2020 5:49

9001 píše:
05.5.2020 23:25
Takže pro chodce tam bude prostoru dost resp. do půlky komunikace....
Dělený přechody nefungujou. Nikde. Lidem se pochopitelně nechce zůstávat na ostrůvku někde mezi něčím a pokud to jen trošku jde, tak tam vlezou. Bez ohledu na to co svítí.
Druhá věc, bude-li tam oficiálně přechod, dopadne to jako na Pavláku. Tam sice dřív lidi taky lezli, (stejně jako lezou na tom Karláku teď), ovšem v daleko menší míře. A vždy s vědomím, že tudy nic oficiálně nevede, takže si dávali většího majzla. Teď tam mlátěj magnety prakticky neustále.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.5.2020 0:24

Takže tady to bude skutečně pořádný ořech! Když budeme střílet od boku, tak třeba ten přechod přes Resslovu je určitě reálnější možnost, nebo prostě světla u Ignáce, jako dosud. Tím, že jsou ta světla dále od spodní křižovatky, vychází ta časoprostorová hra celkem dobře. Nebo se z prostoru KN sebere kus odbočovacího pruhu a udělá se tam ostrůvek. Přes silnici bude panáček a v prostoru kolejové křižovatky pěší zóna. To není moc elegantní, ale když může na náměstí Republiky na pěší zónu, pro mně stále nepochopitelně, navazovat obytná zóna.... :-W

I na ten Pavlák se čekalo hezky dlouho. A jen kolik měsíců se čekalo na zprovoznění, natož jak dlouho asi trvala příprava. A to, jak říkám, je jen odvar z toho, o čem se bavíme dole. To může trvat tak dlouho, že místo projektu to vyřeší okolnosti. Byl bych tedy úplně v klidu @3660 A ještě snad závěrem - možná tam ta dlažba byla položena podobně, jako koleje u Muzea. Aby se na to nezapomnělo alespoň jako na téma.... dobrou noc strýčku Fido @3660

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3858
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 06.5.2020 0:15

Tím jsem právě diskusi začal - že to nebude hned, tuplem ne, když tu máme takto exponovanou křižovatku. A tak mi přišla ta dlažba poněkud předčasná, protože do vyřešení projektu a jeho realizace se bude KK měnit znovu. Nebo než se vymyslí řešení, změní se normy a bude se vymýšlet znovu. Nebo se to postaví a bude tam dočasně-napořád zábradlí, než se to vyřeší :devilsmokin

Jinak IMHO to nebude úplně :zadnice namalovat tak, aby vyšla požadovaná propustnost pro tram, IAD a všechny vyklizováky a časové dotace pro chodce. Od aut je sice Ječná chvíli čistá, ale v ten čas tam jede odbočovací fáze tram, takže volno pro chodce tam nevychází vpodsatě nikdy. A to jsme se nezačali vůbec bavit o vyklizovacích časech. Možná by to šlo přes speciální, extra variabilní řízení, s dobře vyvinutou a informovanou aktivní(!) logikou. Ale domnívám se, že to v současných mantinelech není uskutečnitelné.

Ten přechod na IPP je proti tomu šípkový čaj. Stavebně tam prostor je a běžně nějakých 80 vteřin tam trvá bezkolizní stav. To, že se tam ovce nevydrží necpat těch "úporných" 20 vteřin fakt není technologický problém.

Ale zavzpomínejte. Ta prodleva, že v roce 2018 se říkalo 2025, je podle mně ještě delší. Kdy tady MŠ říkal, že se chystá reko Karláku? Bylo to tak rok předtím než se dělaly pískovcové zídky. A to bylo v časech, kdy vznikala zastávka Odborů. Takže 2012, 13?...
A když se udělaly zídky tak také MŠ říkal, že to je to jediné a poslední, co se z celé akce zrealizuje. Ale to stále není vše. Tehdy se také poměrně čerstvě řešila Hradčanská a pamatujete, co tehdy zaznělo?! Že BLIKAČE nelze, ALE na Karláku bude první přechod z BLIKAČI přes TT :!: A tam, že se to jako vyzkouší...

Česká legislativa to nejspíš umožňuje, když jsou dvoje blikače na obou koncích zastávky V sadech 35 v Plzni. A tam budou právě z podobných, možná stejných důvodů - prostě tam pro zeleného panáčka nevychází časy. Pokud není volno přímo Klatovská <-> Karlovarská, které hojně žere 4 (a 1) musí se vkládat odbočení pro 2 od Skvrňan. A nezapomeňte, že řadič (signální plán) musí počítat i s možností, že něco (výjezdy) také bude chtít odbočit že Solní vlevo do Sadů 35.
Naposledy upravil(a) Karosák dne 06.5.2020 0:31, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 05.5.2020 23:25

TJ: A to vyřeší co?

Ječnou pro auta musíš vypnout při přímém spoji = 5 linek, a pak pro odbčení IPP + Morán další 3 linky... Takže pro chodce tam bude prostoru dost resp. do půlky komunikace, když pojede tram přímo Morán - Lazarská a nebo bude pojede 4+10+16, ale ovšem do půlky... A přes koleje bude mít chodec prostor vyhrádně jenom když tram pojede přímo...

No nevím, zatím to vypadá na mlýnek na maso jako Hradčanská....

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3141
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 05.5.2020 21:51

A že ještě nepadlo to nejsnazší řešení - zkrátí se fáze pro auta do ječné :lol: :lol: :lol:



Aha, to se vlastně v Praze nikdy ještě nestalo, aby se omezila autíčka na úkor MHD... njn, tak zase jednou jsem se nechal unést zdravým rozumem.

Odpovědět