Bobik píše: ↑06.5.2020 17:05
Nebo si snad dokážeš představit čočky pro zramvaj a před nima nesignalizovaný přechod? To asi těžko, že. Stejně jako si těžko někdo představí zrušení světel na Karláku.
Ad1) Neříkám že lehko, ale sáně borový
, o čem jsem tady včera do noci smolil příspěvek? Ano, mám příspěvky delší, ale ne snad tak šílený, jako kdysi MMM, abyste nebyli schopni je v klidu a do konce přečíst. Prosím. Mluvil jsem o Plzni, kde platí stejné zákony jako v Praze a tam přesně toto možné je. Před čočkami, za čočkami, záleží na směru jízdy tram. A dost možná to tam je takto právě z dopravně-kapacitních důvodů. Račte:
https://sk.mapy.cz/s/mudusebune
Tramvaje se řídí čočkami. IAD tříbarevnou signalizací. Přes silnici je přechod. Přes koleje je chodeckou signalizací neřízené Místo pro přecházení, pochopitelně bez zebry, označené výstražným světlem, tabulkou a vodorovným nápisem "Pozor tram".
Z pohledu ŘT pak takto:
https://youtu.be/s3HLCbml3zU?t=122
Takto je místo ošetřeno na obou koncích zastávky a musím říct, že až teď, když se o tom bavíme, mi to došlo. V Plzni jsem byl nesčetněkrát a nikdy mi necvaklo, jak nadpozemské řešení tam funguje. Kolikpak tam asi mají povalení
Ad2) Pokud prostor zpřehledníme, je o tom (zrušení SSZ) možné uvažovat. Bylo zrušeno na horním Klárově i na křižovatce Karmelitská x Mostecká. Brání-li tomu strach, zabedněnost, populismus.... ne však zákony a dopravní řešení, pak nemohu přijmout, že to nejde.
Bobik píše: ↑06.5.2020 17:05
Navíc když existuje příkaz, že tam se světla nemůžou vypnout (takže když se rozbijou a blikaj, musí se v tom Eltodo začít šťourat a opravovat i ve dvě ráno)
No příkaz
Jestli ho můžeš uvést, prosím. Jinak to asi bude prostá podmínka ve smlouvě mezi objednatelem a správcem/provozovatelem a týká se současného zařízení a situace. Když si budeš smluvně pronajímat stroj, nebo zasmluvníš servis toho stroje, bude Tě parametr doby odstranění závady sakra zajímat
Rozhodně to však netvoří překážku ve vývoji projektu budoucího, možná zcela odlišného DŘ.
Bobik píše: ↑06.5.2020 17:05
Takovýhle ******* nápady je nutno utnout hned v zárodku. Až bude projektová dokumentace, tak to už bude pozdě.
Neříká se tomu utnout, ale připomínkovat. Abychom se dialogem dobrali k tomu, že je to třeba úplná kravina, budiž. V projekční branži a demokratickém řízení přirozená a potřebná věc. Protože i kdyby Tvé, jeho, její, mé, kruťákovy, vozíčkářské, MŠ a jánevímkohoještě pohledy a úmysly byly ty křišťálově nejčistší, budou vždy jen omezenou výsečí představ o tom, jak má dílo vypadat. A má-li sloužit všem a nechceme-li dílo "od stolu", musíme se o tom přít a buďme rádi, že můžeme
Trvá to dlouho, je to opruz a nakonec stejně není po našem
ale pak to jako celek má šanci fungovat. V opačném případě směřujeme k autokratickému řízení (společnosti), což může fungovat, ale autokrat musí být osvícený.
Jo, bude se rekonstrukce Karláku připravovat třeba více než 15 let. Avšak kolik nároků na prostor se střetává na tak malé ploše!! Máte představu, jak dlouho se třeba připravovala a jaké úsilí stála výstavba IV. koridoru, bajvoko mezi Voticemi a Soběslaví? Nebo úsek Vršovice - Hostivař? Taky bych řekl, že suverénně více jak 10 let. Jenže to nikoho nezajímá, občas se ozvou hlukaři, nebo kytičkáři, ale média to nenakrmí. Zato centrum Prahy je to správný žrádlo
Netechnické a politicky zabarvené reakce prosím do
Plodné debaty, kam jsem umístil i návazný dovětek. Děkuji.