Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
To je velmi cenná informace. Tedy prosím aspoň přibližný čas, kdy jste jezdil. A doplnění: na Jahodové ZC Vám předvěst i volno padalo normálně, preferenčně? Díky.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Topolová: Prostě v době stanicování na Zahradním Městě ZC byla na semaforu zelená, čočky na volno a výzva svítila. Zavřel jsem dveře, rozjel jsem a bác - stůj. 2x úplně stejně. Měl jsem 15T, ale časy průjezdů fakt nedám. Pro mě z Pankráce to byl výlet do neznáma, ale mám pocit, že teď bude Pankrác na l.22 víc, tak se připravím příště lépe.
Re: Preference / antipreference MHD
Můžete přesně popsat, co se stalo na Topolové? V jaké chvíli Vám volno ZC zhaslo, kolik měla tramvaj pantografů? Případně kdy svítila výzva během volna a časy, kdy jste projížděl. Na Pražské ZC byl v minulém týdnu problém v detekci ZC, posílal se servis, ale neznám výsledek. Když se rozsvítilo volno, svítila také výzva? Díky.
Nové řadiče vždy nemusí fungovat ve stejném jazyku jako původní. Každá drobná stavební úprava může vyvolat změnu mezičasů. Doplnění výzvových návěstidel znamená také úpravu programu. Takže v praxi lze v nejlepším dojít k tomu, že se vezme původní projekt DŘ, udělají se v něm jen nezbytné úpravy, ale stejně je třeba ho schválit a zcela nově naprogramovat. Tak se stalo v případě Čechova mostu. Nebo na SSZ Plzeňská - Radlická či Nádražní - Vltavská, kde ovšem tento postup je pro kvalitu původního DŘ značně nežádoucí. V případě Na Břehu nebo Údolní se měnilo více věcí a DŘ se pak dělá z gruntu.
Nové řadiče vždy nemusí fungovat ve stejném jazyku jako původní. Každá drobná stavební úprava může vyvolat změnu mezičasů. Doplnění výzvových návěstidel znamená také úpravu programu. Takže v praxi lze v nejlepším dojít k tomu, že se vezme původní projekt DŘ, udělají se v něm jen nezbytné úpravy, ale stejně je třeba ho schválit a zcela nově naprogramovat. Tak se stalo v případě Čechova mostu. Nebo na SSZ Plzeňská - Radlická či Nádražní - Vltavská, kde ovšem tento postup je pro kvalitu původního DŘ značně nežádoucí. V případě Na Břehu nebo Údolní se měnilo více věcí a DŘ se pak dělá z gruntu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Jo, tam to chápu: před obnovou bez preference, po obnově taky bez preference. To je hned.vencavasek píše: ↑06.6.2020 15:04Tak určitě by to šlo. A někdy to tak v podstatě je. Namátkou Lidická - Zborovská nebo Nádražní - Vltavská. Jen nevím, zda je to opravdu taková výhra
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Tak určitě by to šlo. A někdy to tak v podstatě je. Namátkou Lidická - Zborovská nebo Nádražní - Vltavská. Jen nevím, zda je to opravdu taková výhravon Špilberk píše: ↑06.6.2020 11:00Tohle administrativní peklo mne opravdu fascinuje. Proč je obnova semaforu vůbec spojena s tím "signálním" plánem? To by nešlo obnovit semafor a rovnou s tím schválit, že dopravní řešení bude stejné jako bylo předtím, instalovat do nového řadiče původní program a hotovo
Ono se to nezdá, ale buď se doplňuje SSZ (Čechův most), nebo se upravují počty nebo šířky jízdních pruhů (Jankovcova, Veletržní, Údolní), případně alespoň doplňují předsunuté stopčáry pro cyklisty. To vše má dopad do mezičasů a tím i do většiny dalších částí té dokumentace. Nemluvě o tom, když se během let změní předpisy pro navrhování SSZ (nebo třeba pro rychlost tramvají ve výhybkách), takže to původní dopravní řešení by již nově nemohlo být schváleno, protože nevyhovuje současným předpisům. Dále indukční smyčky se již nově nepoužívají a nahrazují videodetekcí pro vozidla, doplňují se výzvová návěstidla pro tramvaje atd.
Takže i křižovatky, které vypadají po obnově na první pohled stejně, jsou vlastně z pohledu dokumentace "nové".
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Tohle administrativní peklo mne opravdu fascinuje. Proč je obnova semaforu vůbec spojena s tím "signálním" plánem? To by nešlo obnovit semafor a rovnou s tím schválit, že dopravní řešení bude stejné jako bylo předtím, instalovat do nového řadiče původní program a hotovo
Včera jsem měl po dlouhé době l.22 a Hostivař je opravdu hrozná: odjezd ze Zahradního Města ZC - zastavení u semaforu (Topolová) -ze 3 pokusů 2x (přitom výzva svítí, ale volno prostě nepočká), Práčská se tu pomlouvá dostatečně (ZC i DC 100% úspěšnost zastavení), odjezd z OC Hostivař ZC - taky zastavení (Pražská)- ze 3 taky 2x. Zastavil jsem jednou i u Vladycké (taky ZC). Fakt boží. Možná by to chtělo zkrátit jízdní dobu.
Včera jsem měl po dlouhé době l.22 a Hostivař je opravdu hrozná: odjezd ze Zahradního Města ZC - zastavení u semaforu (Topolová) -ze 3 pokusů 2x (přitom výzva svítí, ale volno prostě nepočká), Práčská se tu pomlouvá dostatečně (ZC i DC 100% úspěšnost zastavení), odjezd z OC Hostivař ZC - taky zastavení (Pražská)- ze 3 taky 2x. Zastavil jsem jednou i u Vladycké (taky ZC). Fakt boží. Možná by to chtělo zkrátit jízdní dobu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Preference / antipreference MHD
Většinou se obnova SSZ oddaluje tím, že se čeká na zpracování, schválení a naprogramování dopravního řešení. Samotná obnova se potom započne sice se zpožděním proti plánu, ale zase až ve chvíli, kdy už je dopravní řešení skoro hotové, a tedy při dokončení obnovy je možné hned nasadit finální dopravní řešení.
Na Údolní nebo Na Břehu se ale samotná obnova neoddalovala (udělala se v koordinaci s obnovou povrchů vozovek nebo RTT) a nyní jsme ve stavu, kdy je obnoveno, ale dopravní řešení ještě není hotové. Proto tam běží dočasné pevné plány - ty se totiž dají zpracovat a schválit během pár dnů.
Pokud jde o Práčskou, k té bohužel nic nevím.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Rozumím. Jinak VDZ se mi zdá srozumitelné měl jsem pocit, že je respektováno více, než ta závora. No pravda je, že borec, co tu závoru prohulil, mi pak překážel u prvních dveří. Takže to asi funguje jak má
Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní?
Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní?
Re: Preference / antipreference MHD
Závora dává autům červenou jednak od TRAM a jednak od červené na křižovatce. Pokud by tomu tak nebylo, auta by zaplnila prostor zastávky a tramvaj by najížděla často k plnému "nástupišti".
Že někteří řidiči fungují zvláštním způsobem, je pravda. Věřím, že časem se to trochu zlepší.
Jinak SSZ funguje stejně jako dříve, pouze se přihlášení z mostu dalo už na odhlašovák předchozí křižovatky, takže vyklizování je trochu účinnější než dřív.
Že někteří řidiči fungují zvláštním způsobem, je pravda. Věřím, že časem se to trochu zlepší.
Jinak SSZ funguje stejně jako dříve, pouze se přihlášení z mostu dalo už na odhlašovák předchozí křižovatky, takže vyklizování je trochu účinnější než dřív.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dukelských hrdinů x Veletržní po obnově, šlape krásně dynamicky, navíc s předvýběrem kolizní fáze
Na Čechově mostě spuštěno taktéž SSZ po obnově, ale naprosto se v tom nevyznám Světelná závora bohužel dává červenou, ikdyž tam tramvaj není a tak , když IAD vidí zelenou na hlavním semaforu, dlabe se na to. Taktéž při stanicování mně jeden fešák najel až do půlky soupravy, kde se ráčil zastavit. Každopádně z mostu to docela vyklízí a má odbočení jsem také nečekal. Takže snad jen vyladit tu závoru
Na Čechově mostě spuštěno taktéž SSZ po obnově, ale naprosto se v tom nevyznám Světelná závora bohužel dává červenou, ikdyž tam tramvaj není a tak , když IAD vidí zelenou na hlavním semaforu, dlabe se na to. Taktéž při stanicování mně jeden fešák najel až do půlky soupravy, kde se ráčil zastavit. Každopádně z mostu to docela vyklízí a má odbočení jsem také nečekal. Takže snad jen vyladit tu závoru
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ústečák: To bylo všeobecně Ještě jsem nezažil, že by se udělalo oboje, pokud to nebylo v rámci nějaké větší reko...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Když se chystá rekonstrukce, tak už tam mohlo vydržet i to staré SSZ Na tohle asi nemám buňky nebo informace.
Modřanská x U Kempinku po obnově v pevném cyklu
Modřanská x U Kempinku po obnově v pevném cyklu
Re: Preference / antipreference MHD
Pruh pro kolečkáře tam pokračuje do Jankovcovy, docela tam i jezdí, byť si myslím, že se to dalo sfouknout elegantněji tak, že prostě jeden chodník bude pro chodce a druhý pro pumpičky, no co už.
Každopádně investovat tam nějak více do povrchů asi nemá smysl, když se chystá rekonstrukce - a těch pár let to takhle ještě vydrží. Proto tam asi taky ty různé ostrůvky a úpravy vznikly v provizorním řešení. Mě spíš mrzí, že se nepodařily přemalovat pruhy na sdružený přímý směr s pravým odbočením a levé se neudělalo zvlášť, abychom měli lepší představu o tom, kdo nám vjede pod tramvaj.
Každopádně investovat tam nějak více do povrchů asi nemá smysl, když se chystá rekonstrukce - a těch pár let to takhle ještě vydrží. Proto tam asi taky ty různé ostrůvky a úpravy vznikly v provizorním řešení. Mě spíš mrzí, že se nepodařily přemalovat pruhy na sdružený přímý směr s pravým odbočením a levé se neudělalo zvlášť, abychom měli lepší představu o tom, kdo nám vjede pod tramvaj.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Upřímně tohle mě dostává.... Dají se miliony do obnosy SSZ, utratí se mraky za nové barvičky na silnici, ale nechá tam tam stoletý asfalt s x dírama....