Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 19.10.2020 9:38

Toužebně očekávaný zárodek trojúhelníku na Pankráci v noci a pro jistotu i ve dne (není to sen :lol: ). :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3008
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 17.10.2020 13:01

Aha, já jsem myslel, že komentuješ fotky tady na fóru, tohle je podle mě klasická příprava na zalití vršku asfaltem aby se dalo po kolejích jezdit autobusem, to se dělá, co já si třeba pamatuju tak začátek Plzeňské je takhle. Ale to co dělají na smíchově je "jiná liga".

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9882
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.10.2020 12:57

TJ: Tak blbej nejsem :D Znám jak se staví Wtram...

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5FB174BF

Ale na téhle fotce se zalívají betonem pražce ve štěrku...

Na Lihovaru dělají to samé. Pražce ve šterku se zalívají betonem.
https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5FAEA4BD

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3008
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 17.10.2020 12:43

Petr píše:
17.10.2020 12:41
trainzjohny píše:
17.10.2020 12:16
Protože W-tram se těžko podbíjí, ale o to snáz se zalívá betonem ?!
Tam je W-tram? Šterk, na něm pražce a kolejnice.... :D
V podjezdu je W-tram a tam se zalívá. Štěrk a na něm pražce a kolejnice jsou na tom kusu novostavby a tam se nic nezalívá.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1964
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 17.10.2020 12:41

trainzjohny píše:
17.10.2020 12:16
9001 píše:
17.10.2020 10:24
Proč se ta Pankrác zalívá betonem? Nemělo se to ještě podbít?
Protože W-tram se těžko podbíjí, ale o to snáz se zalívá betonem ?!
Tam je W-tram? Šterk, na něm pražce a kolejnice.... :D

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3008
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od trainzjohny » 17.10.2020 12:16

9001 píše:
17.10.2020 10:24
Proč se ta Pankrác zalívá betonem? Nemělo se to ještě podbít?
Protože W-tram se těžko podbíjí, ale o to snáz se zalívá betonem ?!

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 67
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od honza z Mo » 17.10.2020 12:05

Pamatuji, že v nedávné době se říkalo, že podjezd poblíž soudu bude zasypán a tramvaje budou jezdit ( tak jako kdysi dááávno) do vozovny po těch dnes kusých kolejích před soudem. přitom dnes probíhá toto...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9882
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 17.10.2020 10:24

Proč se ta Pankrác zalívá betonem? Nemělo se to ještě podbít?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 17.10.2020 7:06


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 10.10.2020 15:13

Další rychlovka z Pankráce...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 09.10.2020 14:55

Aktuální číslo časopisu Prahy 4 (tučňák) hlásí, že rekonstrukce úseku Táborská - Pražského povstání proběhne příští rok od konce března do půlky června. Tak schválně. 8-[

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4039
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 05.10.2020 9:37

Rychlovka z Pankráce...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 963
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 03.10.2020 11:13

Jestli se nepletu, tak v Modřanech se dělaly jen kousky, kde se vyskytl problém. Částečně se předělával kus u Nádraží Modřany, co byl pod vodou a hlavně se, pokavad si vzpomínám, totálně rekonstruoval podjezd pod mostem z Branického nádraží. Jak byl posledně totálně pod vodou, tak se to myslím totálně odtěžilo, opravovalo se odvodnění a dával se novej svršek
Jinde to nemělo smysl, protože je to v betonové vaně a vysoko nad vodou a žádnej bordel se do toho nemá jak dostat. Takže se jen dosypává a hutní i při totální výměně kolejí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4550
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 03.10.2020 6:21

Ono taky záleží na kvalitě stavby. Konkrétně Modřanská trať za dobu své existence neprošla žádnou důkladnou rekonstrukcí včetně spodku (tzn "orvat to na skálu", tam kde je to potřeba důkladně sanovat apod), přitom už byla několikrát pod vodou a i svršek se víceméně "lepil za levno" (nasypat štěrk a položit koleje na chabrus spodek je akorát hezký na pohled, ale trvanlivost moc čekat nejde). Pokud se trať postaví/rekonstruuje pořádně a kvalitně (včetně ohledu na provoz), tak drží a vydrží relativně dlouho (jedna z mála dobrejch a kvalitních věcí, co se tam povedly, jsou pražcový kotvy). Pokud se šetří, bývá to na ní vidět. Takže otázka spíš zní proč se zbytečně vyhazují peníze za zákonitě nutné opravy, místo toho, aby se to pořádně postavilo/opravilo naráz a byl mnoho let klid. Odpověď bude mít mnoho společného se způsobem financování a přerozdělováním a je spíš politická, než technická.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3769
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 02.10.2020 21:46

Mimo ojetí kolejnic je je ještě pár důvodů k větší rekonstrukci. Dřevěné pražce postupně zvětrávají, zatímco beton je věčný. S pružným upevněním je kloktání minimální, ale i starší typ upevnění s žebrovými podkladnicemi je částečně pružný, neb pod šroubem je pérová podložka, jen se to musí občas dotahovat. Při výměně žlábkových kolejnic za železniční se pražce musí měnit vždy, kvůli jiné rozteči patek (jen na barrandovské estakádě byli drsní a převrtali díry v dřevě o pár cm vedle, ovšem jak dlouho to vydrží...) Může se zabahnit štěrk, že se mu sníží únosnost a nedrží to podbité, furt se to propadá, takže je pak nutné štěrk vyměnit a popř. opravit drenáž.

Odpovědět