Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ano. Bohužel. Obousměrně, plus omezení na 18t pro gumokoly. Takže další "libeňák". Kristuša dolina...to fakt nebylo nic patrné, když/než se dělala RTT? Buď tedy připravit opravu mostu s RTT - jelikož jde o havarijní stav, tak by mohla být příprava dříve, než bude Británie republikou. Nebo tedy bylo potřeba dotačně zrealizovat RTT a oprava mostu je v přípravě, tak těch 100m mohlo zůstat s OR a BKV. Takhle se bude muset rozebrat nový svršek, závlahy, tráva...to mi teda hodně zvedlo mandle
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Na Kolbenově obousměrně OR30 Takže další padací most? To se při RTT na nic nepřišlo? Trochu smutný příběh...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
XSC: Ono tak černobílé to nebude...
Třeba jenom ty díly. Proč bych je sobě neprodával za nákupku? A DP přeprodával s marží? To mi nepřijde nic proti ničemu...
A ono i neřešit "lidské zdroje" může být docela úspora a mnohdy i nervů
Třeba jenom ty díly. Proč bych je sobě neprodával za nákupku? A DP přeprodával s marží? To mi nepřijde nic proti ničemu...
A ono i neřešit "lidské zdroje" může být docela úspora a mnohdy i nervů
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nemusejí být hned tuneláři, ale dobré hospodaření to není. Pokud jde o činnost, kterou v dílnách budu provádět výhradně pro ten jeden dopravní podnik, tak se musí vyplatit ji mít pod sebou. Pokud se vyplatí ji mít pod výrobcem, tak buď jsem neschopný dílny řídit (čili moje chyba), nebo výrobce sobě dodává za jiné ceny než mně (což je podnět pro antimonopolní úřad). Jinak prostě nelze ten zisk ze servisu, který musím zaplatit navíc výrobci, obhájit. Kdyby ty dílny jely třeba pro 5 DP, pak by se to samozřejmě dalo obhájit snížením celkových nákladů díky množství, ale k tomu v těchto případech nedochází.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Hlavně dílny neopravují jen 15T, takže sice by 15T na tom byly asi lépe, ale všechno ostatní hůř a dráž. A jelikož 15T nejsou ani 1/2 vozového parku tak dost průser.
Nemluvě o tom, že by to do budoucna víceméně zcela uzavřelo možnost koupit tramvaj od někoho jiného než šáde, nebo nějaké její firmy, kdo by chtěl dodávat tramvaje konkurenci přímo pod nos ?!
Na metru je situace jiná, depa jsou stále DPP a šádewerke je má jen pronajaté, navíc se tam udržuje celý vozový park daného depa, které ještě šáde i "vyrobilo" tedy tam tyto problémy nejsou.
Nemluvě o tom, že by to do budoucna víceméně zcela uzavřelo možnost koupit tramvaj od někoho jiného než šáde, nebo nějaké její firmy, kdo by chtěl dodávat tramvaje konkurenci přímo pod nos ?!
Na metru je situace jiná, depa jsou stále DPP a šádewerke je má jen pronajaté, navíc se tam udržuje celý vozový park daného depa, které ještě šáde i "vyrobilo" tedy tam tyto problémy nejsou.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No ono je asi dost důležité, jak je ten outsourcing nastavený, jak píše Bobík. V našich podmínkách byly tendence se všeho zbavovat a vyvést věci mimo podnik svým "známým". Viz třeba úklid vozů ve vozovnách. Podle mne by se DPP prodejem ÚD zbavil docela důležitého majetku, ve kterém může vedle oprav a údržby vlastního majetku dělat i na jiných zakázkách pro jiné provozovatele. Teď už by to bylo ŠT a asi pěkně za hubičku.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže záleží na tom, jak přesně je smlouva sepsaná.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
XSC: Tak jsou ve Vídni taky tuneláři, když nové tramvaje jsou včetně full servisu na 24 let?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ano, bylo to v té době, kdy byl outsourcing čehokoliv v módě a kdy se zcela správně překládal do češtiny jako tunelování Full servis je koule na noze, jak podnik přivázat k jednomu výrobci.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže účetnictví funguje jinak. Zásoby jsou v rozvaze "koule na noze", kterou nelze kompenzovat něčím jiným - jsou účtovány přesně daným způsobem a přes to vlak nejede
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Z principu v tramvajích neleží, dokud jezdí
Ale i z toho účetního hlediska se na to dá jít přes výnos z (ne)přepravených cestujících, včetně doplatku od objednatele dopravy, kterým se (ne)umořuje pořizovací cena vozidla.
Ale i z toho účetního hlediska se na to dá jít přes výnos z (ne)přepravených cestujících, včetně doplatku od objednatele dopravy, kterým se (ne)umořuje pořizovací cena vozidla.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Protože v těch tramvajích ty peníze už leží tak jako tak. Pojízdnost na to nemá vliv. Ale miliardy ve "skladovejch zásobách" se v účetnictví tváří blbě, to se pak špatně ukazuje, jak se "daří šetřit".