Tarif, revizoři a vše kolem...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Nojo, jenže "peníze" (náklady), jsou vždycky až na prvním místě...
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Je však otázka kolik lidí by to naopak přilákalo jet MHD, když by věděli, že mají zaručeno bezpečí, díky vykázání z přepravy nežádoucích osob ( bezdomovci, ožralové,..). Taková skupina lidí totiž existuje a MHD nejezdí právě pro ten pocit, že tam takové lidi nechce potkat. Totálně by to změnilo kultůru cestování.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
No, minimálně v noci by se to vyplatit mohlo. I když tam by byl značný průnik množin "by si koupilo nějaký lístek (nebo ho už má)" a "by nejelo", protože do množiny "by nejelo" (bo moc vožralí atd) v noci spadá i dost těch, co nějaký lístek mají. A pak by se spustil řev nárokové společnosti na téma "mám lístek, mám právo"...
Jo a k tomu "ideálně hned řidičem" - ne nadarmo si říkáme, že v noci vyžadovat dodržování přepravního řádu znamená de iure, že by nám tam nejdál druhou zastávku zbylo tak pět lidí a de fakto, že by nám nejdál druhou zastávku někdo rozbil hubu.
Jo a k tomu "ideálně hned řidičem" - ne nadarmo si říkáme, že v noci vyžadovat dodržování přepravního řádu znamená de iure, že by nám tam nejdál druhou zastávku zbylo tak pět lidí a de fakto, že by nám nejdál druhou zastávku někdo rozbil hubu.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Kdyby se to jen vzdáleně vyplatilo, už by to dávno někdo zkusil. Stálo by to šílený balík peněz a ty nikdy na tom jízdném nevybere. Oněch 10-15% si vycucal jistý člověk z prstu, reálně se vždy uvádělo okolo 5%.OKN81 píše: ↑02.5.2021 12:21Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo.
Otázka je, kolik lidí z této množiny by:
- si koupilo jednorázové jízdné
- by se stalo předplatiteli
- by prostě nejelo
Každopádně se to ani zdaleka a ani při velmi bodrých výpočtech nevyplatí. Nakonec ani turnikety se nezaplatí a to jsou levnější než průvodčí.
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Přemýšlím nad tím, jestli se vyplatí dopravci (MHD) a to už je jedno jestli Praha, Brno,... nasadit trvale do vozů kontrolora - průvodčího ( to je jedno jak to nazvete), který by okamžitě kontroloval jízdní doklady, nepouštěl do vozů bezdomovce. Čili byl by v každém voze člověk = žádný cestující bez platného jízdního dokladu. Jestli je pravda těch 10 - 15%, tak zda se to dopravci vyplatí zaměstnat tyto osoby. Už nad tím přemýšlím docela dlouho. Opravdu by mě to zajímalo.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Ne, takto pružně DPP zásadně nefunguje.fricoolinek2 píše: ↑01.5.2021 23:26Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?
Ono dost záleží na tom jak jezdíš, jezdit častěji metrem se ti nemůže vyplatit, naopak jezdit autobusem někde v kotěhůlkách jednou za uherák v pohodě vyjde načerno levněji.fricoolinek2 píše: ↑01.5.2021 23:26Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.
Přepravní kontrolor je oprávněn uložit přirážku, není povinen.fricoolinek2 píše: ↑01.5.2021 23:26BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?
Ideálně se na nic neptat a rovnou ho za porušení smluvních přepravních podmínek vyloučit z přepravy, a to nejen přepravním kontrolorem, ale ideálně hned řidičem.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1543
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Osobní zkušenost mám takovou, že teď od začátku roku četnost kontrol velmi výrazně narostla.
Zřejmě dopad krize a nutnost navýšit příjmy. Dle jednoho z posledních DPK je u nás tak 10-15% neplatičů.
Zřejmě dopad krize a nutnost navýšit příjmy. Dle jednoho z posledních DPK je u nás tak 10-15% neplatičů.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Nevíte, dělá si třeba DPP analýzy, již cílem je zjsitit, zda se může permanentní jezdění na "blacka" vyplatit a podle toho i třeba zvyšuje početní stavy revizorů atp?
Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.
BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?
A u bezďáka by to správně měl řešit jak?
Máte jízdenku?
Nemám.
Prosím vaše doklady.
Nemám, vole.
Pak už se může volat MP?
Na druhou stranu je fakt, že revizor může prohrát s jízdenkami, ale těžko už s lítačkou. A ten, kdo jezdí nárazově, to zase nebude počítat, zda se to vyplatí.
BTW: Může, de iure, řešit "blacka" jen napomenutím a vykázáním nebo nikoliv?
A u bezďáka by to správně měl řešit jak?
Máte jízdenku?
Nemám.
Prosím vaše doklady.
Nemám, vole.
Pak už se může volat MP?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
To Praha už vydává . Dokonce jsme je měli v práci v několika fondech
Ale Praha má prý usneseno, že nesmí překročit 60% příjmů
Ale Praha má prý usneseno, že nesmí překročit 60% příjmů
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Jsem zvědavý, kde tedy peníze Praha vezme....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Vedení Prahy ustoupilo od plánu zdražit MHD, jízdné zůstane stejné
https://zdopravy.cz/vedeni-prahy-ustoup ... jne-69267/
https://zdopravy.cz/vedeni-prahy-ustoup ... jne-69267/
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Ono to trošku mate, protože pokladny na dvounapravových tramvajích sice byly, jenže jenom v motorových vozech. Ve vlečňáku vždycky byl průvodčí (musel být, už kvůli bezpečnosti, tedy brzdě, aby to měl kdo zastavit, kdyby nedejbože něco).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 38
- Registrován: 28.4.2020 11:42
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Tak jsem na to přišel, stačilo se kouknout do knihy "Historie MHD v Praze". Legendární knížka, kterou by měl mít doma každý fanda. Takže S-provoz na starých tramvajích se poprvé objevil 2. října 1961, a to na lince č. 2. Do roku 1964 už je tkzv. jednoslužný provoz zaveden na všech starých tramvajích. Výjimka byla linka 9, ale i tam se podařilo vyřešit všechny problémy.honza z Mo píše: ↑27.10.2020 15:28Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.
A teď k těm vozům řady T. Tady byl S-provoz zaveden 2. května 1972 na linkách 1 a 11 a do 1. října 1973 existoval na ostatních linkách.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 71
- Registrován: 01.11.2012 20:18
Re: Tarif, revizoři a vše kolem...
Ano, skutečně se ptáte na něco jiného...Nevadí ,ale tady už vám přesně neodpovím... jen ty samoobslužné pokladny na dvounápravových vozech (62- 64) se mi nezdají... Já bych to viděl u všech tehdejších typů tramvají tak na začátek 70. let. právě jako "přípravu" na metro a turnikety.