Já bych asi nejprve položil otázku, jestli se vůbec nějaká preferenční dynamika projektuje, aby se dala spustit společně s celým SSZ, nebo jestli nás čeká další Chodovská, Eden...apod.?
Poznámka o shazování volna působí poněkud povrchně a subjektivně zbytečně snižuje autorův kredit o orientaci v problematice ("A budou v tom novým Kauflandu ty potraviny taky tak drahý?"
). Lidově se tomu říká "výkřik do tmy".
Jak známo, nástroje pražských preferenčních signalizací jsou v povětšinou tyto: prodlužování vlastní fáze, předvýběr volna, předvýběr kolizní fáze, a když vychází dobře intenzity, může být i opakovaný výběr. To vše je ovlivněno konkrétními dispozicemi křižovatky, intenzitami v jednotlivých směrech, délkami přechodů, atd, atd. Do toho vstupují požadavky dalších subjektů (mimojiné DP). Také nezapomínejme, že jde stále o preferenci pasivní, tedy bez ohledu na skutečnou rychlost a polohu vozidel. A pak to dostane na stůl nebožák, který to má realizovat, další hráč to musí správně pochopit a podle toho nainstalovat. A když se to podaří nasadit a spustit, následuje zkušební provoz a odladění. Vše jde náležitě pomalu z personálních, finančních i byrokratických důvodů a ne všechny požadavky se podaří uspokojit. Situaci velmi přesně ilustruje tento známý "vývojový diagram"
https://media.loupak.fun/soubory/obrazk ... 67cedc.jpg
Při současném stavu problematiky tedy rozhodně nelze očekávat a požadovat absolutní preferenci pro každý (2., 3., 10.,...) vlak, a to především z důvodu existence přilehlé zastávky, která má kapacitu pouze jednoho vlaku
Můžeme si přát nasazení dynamiky od prvního dne a k tomu doufat, že bude umět předvýběr kolizní fáze (především pro vlaky DC) a prodlužování fáze (ZC i DC) a mít možnost vybrat volno vícekrát do cyklu (tedy i předvýběr vlastního volna) a bude vybavena náležitě funkční detekcí. IMHO relativně nízká intenzita TRAM a minimální "vláčkování" by to mohly umožnit
Jestli přes veškeré snahy zúčastněných přecijen nastane stav, kdy to "flákne stůj před čumák", ať už z důvodu závady, nebo vyčerpané časové dotace dané fáze, nelze v tuto chvíli přejímat, ale vše, co je fyzikálně možné, samozřejmě může jednoho dne nastat