I protože, ne všechny stanice jsou pro méně pohyblivé.9001 píše:Pankrác - Holešovice metrem za několik minut. Interval trasy C je minimální. Tak nevidím důvod proč to nevyužít
TT Václavské náměstí - studie
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Článek
Já myslím, že přes všechny proklamace je jasné, že se bez magistrály neobejdeme. Auta nelze regulovat všechna, centrum města žádnou jinou kapacitní komunikací obslouženo není a i pro širší střed města to je a zůstane přirozená spojnice. (Představa, že někdo z Pankráce do Holešovic pojede nejdřív na Jižní spojku a pak to bude objíždět po MO je nesmyslná a i neekologická - najel by tak 3x více). Takže pokud bude v době stavby nutné omezit kapacitu magistrály, bude to nutné zlo, doprava fungovat nebude. Asi stejně jako když se rekonstruovaly mosty přes MN - zácpa každý den začínala už na Pankráci.Martin Šubrt píše:Stručná analýza vítězného návrhu...
Jenže pak je nutné se ptát, pokud by bylo možné zredukovat magistrálu ve směru do centra po dobu stavby tunelu až na 1 pruh, je vůbec nutné tunel se dvěma pruhy v každém směru stavět? Pokud by mohla doprava fungovat dva roky bez oněch dvou pruhů do centra, nemohla by v budoucnu takto fungovat trvale? Pak nepotřebujeme stavět drahý tunel, který přetrvá generace...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Mezi náma, víc než tramvaj v horní části neprojde. A mezi náma, smysl tramvaje v horní části bez tramvaje k hlavnímu, která též neprojde, je velmi malý... Myslím, že město vůbec netuší, co na náměstí chce. Jinak k Pajdově dotazu. Vybírali Lukeš, Vihan, Eismanová, Láryš atd. atd. Přesné znění asi 20-ti členné poroty jsem někde měl. Bylo to tak 1/3 fajn lidí a odborníků a 2/3 poněkud problematických osob.kocour píše:Otázka zní, jakou funkci vlastně chce od Václaváku, potažmo tramvaje na něm, magistrát. Pokud chtějí z Václaváku bulvár, a ne náměstí, tak tento návrh to splňuje ... Já nevím, co chtějí a zda vůbec vědí, co chtějí, jen se ptám ...Martin Šubrt píše:Prostě nemá tu funkci, kterou jsem jí chtěl dát. Nechci jí tam jen z trucu a dopravních důvodů, měla být dokreslením celého prostoru.
... abyste tu tramvaj svým odporem nakonec ještě nezabili. Protože, upřímně řečeno, mne Václavák až tolik nebolí, mně chybí ta tramvajová spojnice.
Otázka zní, jakou funkci vlastně chce od Václaváku, potažmo tramvaje na něm, magistrát. Pokud chtějí z Václaváku bulvár, a ne náměstí, tak tento návrh to splňuje ... Já nevím, co chtějí a zda vůbec vědí, co chtějí, jen se ptám ...Martin Šubrt píše:Prostě nemá tu funkci, kterou jsem jí chtěl dát. Nechci jí tam jen z trucu a dopravních důvodů, měla být dokreslením celého prostoru.
... abyste tu tramvaj svým odporem nakonec ještě nezabili. Protože, upřímně řečeno, mne Václavák až tolik nebolí, mně chybí ta tramvajová spojnice.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Ani nejde o to, zda byly naplněny moje představy. I když je pravda, že každé moje řešení je vychozeno, vyměřeno, miliónkrát v hlavě obraceno a pak teprve napsáno. Je za ním 5 let práce. Takže mě štve, že vítězný návrh vychází z řešení, které jsem zavrhl po jednání s několika urbanisty už první rok. Ta tramvaj v tomhle návrhu vůbec v tom náměstí neplní tu funkci doladění prostoru. Je tam plácnutá, nenavázaná na přestupy ani chodníky. Prostě jí tam plácli a hotovo. Přes 1/2 plochy je pořád pro auta, na promenádu bych zapomněl vzhledem k míře zásobovacích potřeb. Prostě nemá tu funkci, kterou jsem jí chtěl dát. Nechci jí tam jen z trucu a dopravních důvodů, měla být dokreslením celého prostoru. Na druhou stranu je pravda, že tenhle návrh bez tramvaje je už takový obrovský zmetek, že to asi bez tramvaje ani nepůjde. Protože uprostřed zas hrozí pak ty květináče, nebo třeba hřbitov... Já nevím... Mrtvý střed, ještě víc než dnes. Já tam chtěl vytáhnout lidi, nechat je tam sedět, setkávat se. Tohle je fakt děs.kocour píše:Mně se to docela líbí a nijak mne vítězný návrh neuráží. Navíc neznám ty ostatní návrhy ...
*
Martine, ber to z té lepší stránky: Sice se neprosadily beze zbytku Tvé představy, ale výsledek této soutěže znamená zlom v řešení otázky, zda tramvaje na Václavák ano či ne. Ano, je tam ta výhrada, že tramvaje uprostřed být mohou - ale celý ten střed náměstí si o tramvaje přímo koleduje. Budou tam a můj dojem je, že radnice už je rozhodnutá. A až tam budou tramvaje, dá se náměstí předělat - jestli chápu Tvou vizi správně, máš je na stejném místě, jako ten vítězný návrh, to jest uprostřed.
Jinak ano, z Václaváku se stává bulvár, trochu širší Vinohradská, a fakticky tak ztrácí charakter náměstí. Ale to je myslím přesně to, co Praha chce.
Re: Článek
to neni o DP, ale o zastupitelich Praglu.. jsou to pouze proklamace a kazdy na to pred volbami skoci..Yvona píše:Jinak také se uvažovalo, že by se mělo něco dít s nábřežím, také nechápu, proč tam auta vůbec pouští, obyvatelé P-1 o to bojují už delší dobu, aby auta zmizela. (také bych nechtěla bydlet nad pouličním autobazarem a dýchat výfukové plyny) Na nábřeží chtějí tramvaje nechat a vytvořit z části nábřeží pěší zónu, což je správné!!
Když jde turista do centra, Praha se může chlubit, jaké máme krásné zácpy na nábřeží, na Václaváku je to jako na autodromu atd. Prostě samá auta . Centrum by mělo být klidné.
Také se mi nelíbí, jak auta si dělají parkoviště z jízdních pruhů, z tramsmyček a každému je to jedno, město s tím nic prostě neudělá. Smyčka Zvonařka a Podolská vodárna se nemůže využívat (ani pro potřebné hurá odklony), protože tam parkují milá autíčka a prostě se tam neprojede! DP se mi zdá, že v tomhle také spí na vavřínech.
problem centralni casti je prave v tech parkovacich mistech. kazdy si myslel, ze kdyz se zpoplatni, ze jak mavnutim kouzelneho proutku tam nikdo parkovat nebude, tudiz nikdo nebude jezdit do centra a bude vse v poradku.. kazdy rozumny clovek vsak vi, ze timto se problem nevyresi, ale pouze odsune.
nesmi se zapominat na obyvatele centralni casti. musi mit kde parkovat! problem je v tom, ze mesto nebuduje ruzne po meste hromadne podzemni garaze, kde by stani bylo za babku, bylo by tam dostatecne mnozstvi parkovacich mist. pak budes mit na povrchu moznost delat s ulicnim prostorem zazraky, VHD budes mit moct na kazdem rohu atd.
Re: Článek
[quote="Martin Šubrt"]Stručná analýza vítězného návrhu
Jinak také se uvažovalo, že by se mělo něco dít s nábřežím, také nechápu, proč tam auta vůbec pouští, obyvatelé P-1 o to bojují už delší dobu, aby auta zmizela. (také bych nechtěla bydlet nad pouličním autobazarem a dýchat výfukové plyny) Na nábřeží chtějí tramvaje nechat a vytvořit z části nábřeží pěší zónu, což je správné!!
Když jde turista do centra, Praha se může chlubit, jaké máme krásné zácpy na nábřeží, na Václaváku je to jako na autodromu atd. Prostě samá auta . Centrum by mělo být klidné.
Také se mi nelíbí, jak auta si dělají parkoviště z jízdních pruhů, z tramsmyček a každému je to jedno, město s tím nic prostě neudělá. Smyčka Zvonařka a Podolská vodárna se nemůže využívat (ani pro potřebné hurá odklony), protože tam parkují milá autíčka a prostě se tam neprojede! DP se mi zdá, že v tomhle také spí na vavřínech.
Jinak také se uvažovalo, že by se mělo něco dít s nábřežím, také nechápu, proč tam auta vůbec pouští, obyvatelé P-1 o to bojují už delší dobu, aby auta zmizela. (také bych nechtěla bydlet nad pouličním autobazarem a dýchat výfukové plyny) Na nábřeží chtějí tramvaje nechat a vytvořit z části nábřeží pěší zónu, což je správné!!
Když jde turista do centra, Praha se může chlubit, jaké máme krásné zácpy na nábřeží, na Václaváku je to jako na autodromu atd. Prostě samá auta . Centrum by mělo být klidné.
Také se mi nelíbí, jak auta si dělají parkoviště z jízdních pruhů, z tramsmyček a každému je to jedno, město s tím nic prostě neudělá. Smyčka Zvonařka a Podolská vodárna se nemůže využívat (ani pro potřebné hurá odklony), protože tam parkují milá autíčka a prostě se tam neprojede! DP se mi zdá, že v tomhle také spí na vavřínech.
Ten návrh je navch huj, vespod fuj. Tragická je hlavně likvidace obou výlezů z podchodů Nahoře i Veprostřed. Těšnov uprostřed naměstí je zbytečný. Stačilo by v případě TT na celém VN prosté křížení. Bylo by to tak i urbanisticky vydařenější a hezčí. Na druhou stranu ten návrh vypadá mnohem lépe, než dnešní stav.
martinova predstava se lisi v prostoru kolem kone, kde ma tramvajove teleso nesymetricky. neni pak ani potreba obloukohnusu, ktere jsou v teto zminene prezentaci, staci pouze jedno tahle esicko pro spojeni s vinohradskou.. v tom se to dost zasadne lisi. no a pak samozrejme to ubouravani vestibulu uprostred vaclavaku, coz je konina na entou..kocour píše: Martine, ber to z té lepší stránky: Sice se neprosadily beze zbytku Tvé představy, ale výsledek této soutěže znamená zlom v řešení otázky, zda tramvaje na Václavák ano či ne. Ano, je tam ta výhrada, že tramvaje uprostřed být mohou - ale celý ten střed náměstí si o tramvaje přímo koleduje. Budou tam a můj dojem je, že radnice už je rozhodnutá. A až tam budou tramvaje, dá se náměstí předělat - jestli chápu Tvou vizi správně, máš je na stejném místě, jako ten vítězný návrh, to jest uprostřed