Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
8655: TT Počernická se má začít stavět v nejbližších pěti letech už posledních asi 35 let
Téma je tady: http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?t=599
Nějaké informace jsou i na webu P10.
Ano, původně se uvažovalo o stavbě haly pro hokejové mistrovství (nikoliv Sazka Areny, šlo o finského investora, jehož jméno už mi vypadlo) na Hagiboru, ale sešlo z toho. Tehdy se pokud vím neuvažovalo o stavbě TT, protože by hale dopravně nijak zvlášť nepomohla, ale o druhém vestibulu M-A Želivského. Momentálně je v oblasti aktuální výstavba nového sídla RFE náhradou za budovu bývalého Federálního shromáždění.
S tou výhodností/nevýhodností je to sporné. Vždycky je něco za něco. Nicméně si myslím, že až (pokud) bude TT Počernická v provozu, tak já budu mít vousy až na zem.
Téma je tady: http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?t=599
Nějaké informace jsou i na webu P10.
Ano, původně se uvažovalo o stavbě haly pro hokejové mistrovství (nikoliv Sazka Areny, šlo o finského investora, jehož jméno už mi vypadlo) na Hagiboru, ale sešlo z toho. Tehdy se pokud vím neuvažovalo o stavbě TT, protože by hale dopravně nijak zvlášť nepomohla, ale o druhém vestibulu M-A Želivského. Momentálně je v oblasti aktuální výstavba nového sídla RFE náhradou za budovu bývalého Federálního shromáždění.
S tou výhodností/nevýhodností je to sporné. Vždycky je něco za něco. Nicméně si myslím, že až (pokud) bude TT Počernická v provozu, tak já budu mít vousy až na zem.
Re: TT Želivského-Sídl.Malešice
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 20060416158655 píše:Možná se tu už o TT Želivského-Sídl.Malešice hovořilo,ale nikdy jsem to nenašel.Jen jsem zapomněl kdy by se tato TT měla začít stavět.Jestli se vůbec začne stavět,podle mých informací ano.Ale prý se měla stavět už dříve když měla stát u Vinohradských hřbitovů Sazka arena.Teď se tam staví Hagibor office building a nevím jestli se s tím počítá.Ale byla by pro místní určitě lepší než autobusy.Pokud by tedy vedla v úseku Želivského,Plaňanská...jak bylo uváděno.Je hodně TT tratí,které by se měli stavět,tak uvidíme.
TT Želivského-Sídl.Malešice
Možná se tu už o TT Želivského-Sídl.Malešice hovořilo,ale nikdy jsem to nenašel.Jen jsem zapomněl kdy by se tato TT měla začít stavět.Jestli se vůbec začne stavět,podle mých informací ano.Ale prý se měla stavět už dříve když měla stát u Vinohradských hřbitovů Sazka arena.Teď se tam staví Hagibor office building a nevím jestli se s tím počítá.Ale byla by pro místní určitě lepší než autobusy.Pokud by tedy vedla v úseku Želivského,Plaňanská...jak bylo uváděno.Je hodně TT tratí,které by se měli stavět,tak uvidíme.
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 284
- Registrován: 07.10.2004 11:11
- Bydliště: Praha 4 Lhotka
- Kontaktovat uživatele:
Tram
Vždyť tramvaj jezdí na elektřinu a to je lepší než na naftu autobus. Tak proč to rušit? Naopak prodloužení k metru Radlická bude znamenat, konec nesmyslného ukončení TT.
Ad Malešice. Chci upozornit, že přes Sídliště Malešice jezdí 9 linek autobusu a do Suchdola 3. A přes Malešice jede za 60 minut až 58 autobusových spojů ve špičce dopolední.
Ad Malešice. Chci upozornit, že přes Sídliště Malešice jezdí 9 linek autobusu a do Suchdola 3. A přes Malešice jede za 60 minut až 58 autobusových spojů ve špičce dopolední.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Inu jezdím tu více méně každý pracovní den, pokaždé jinak, nejčastěji mezi 6 - 9 a 16 - 19.Anonymous píše:Inu asi nejezdíš v pracovní den, tak kolem půl deváte ráno nebo půl páté odpo. To se stojí až do zatáčky. A kam myslíš, že jedou ta auta z Bělohorské a Vypichu - myslíš že by některá nejela přes Smíchov?
Inu asi nejezdíš v pracovní den, tak kolem půl deváte ráno nebo půl páté odpo. To se stojí až do zatáčky. A kam myslíš, že jedou ta auta z Bělohorské a Vypichu - myslíš že by některá nejela přes Smíchov?Petr píše:Docela by mne zajímalo, jak jsi k tomuto došel. Dvěmi ze zmíněných linek jezdím každý den a jediný problém, který s nimi za období posledních cca 3 let mám je křižovatka na Vypichu, kdy bus jedoucí do Kukulovy stojí v koloně v Bělohorské.... Ale v Kukulově samotné jsme opravdu zácpu nezažil ani nepamatuju
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Docela by mne zajímalo, jak jsi k tomuto došel. Dvěmi ze zmíněných linek jezdím každý den a jediný problém, který s nimi za období posledních cca 3 let mám je křižovatka na Vypichu, kdy bus jedoucí do Kukulovy stojí v koloně v Bělohorské.... Ale v Kukulově samotné jsme opravdu zácpu nezažil ani nepamatujuK-M píše:(...)Mimochodem, kdyby se víc IAD přelilo na 4proudou Radlickou v celé délce, možná by ubyly kolony, které zdržují 5 autobusových linkek v Kukulově, tedy taky MHD. Vídíš, jak daleko a jak pro daleko moc víc lidí (174,180,167,179,184) by se projevilo zrušení tří stanic TT a ukončení jednoho sóla na Smíchově?
Kolony by moc neubyly, protože Radlickou nejvíc zdržuje křižovatka s Křížovou. Takže bys ve jménu úspor zhoršil MHD v jedné ulici, přínos by to jinde nemělo.K-M píše:Mimochodem, kdyby se víc IAD přelilo na 4proudou Radlickou v celé délce, možná by ubyly kolony, které zdržují 5 autobusových linkek v Kukulově, tedy taky MHD. Vídíš, jak daleko a jak pro daleko moc víc lidí (174,180,167,179,184) by se projevilo zrušení tří stanic TT a ukončení jednoho sóla na Smíchově?
Syverin: Ale nejezdil bys autem Protože už na tý Knížecí bys byl pozdějc než busem a navíc bys tam neměl kde zaparkovat. Prostě obyvatelé Radlic od MHD neodejdou a je jim v podstatě jedno, na co ta MHD tam jezdí, jestli na naftu nebo na elektriku. OK, tak dáme intervaly na 231 na polovinu a už je to stejný jako ta tramvaj a stáhne na sebe lidi ještě nové další z Konvářky. Odhaduju, že to bude vyžadovat +1 bus. Mimochodem, kdyby se víc IAD přelilo na 4proudou Radlickou v celé délce, možná by ubyly kolony, které zdržují 5 autobusových linkek v Kukulově, tedy taky MHD. Vídíš, jak daleko a jak pro daleko moc víc lidí (174,180,167,179,184) by se projevilo zrušení tří stanic TT a ukončení jednoho sóla na Smíchově?
- Mapl
- Uživatel
- Příspěvky: 622
- Registrován: 11.5.2005 20:42
- Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
- Kontaktovat uživatele:
Že do toho vstupuju, ale po přečtení této stránky jsem došel k názoru, že výstavba trati na Radlickou se může jevit jako zbytečná....
Na druhou stranu, kdybyste zavedli bus spoj např. "278" (to je fuk) "RADLICKÁ - Laurová - Křížová - NA KNÍŽECÍ", moc byste tím nevyřešili, toť fakt.
Ti lidé tam spoj do centra potřebují, ale když jsem tam jel posledně, tak stejně většina vystoupila Na Knížecí a dále pokračovali metrem.
Takže buď tam tu trať prodloužit a provoz na ní kvaliteně provozovat nebo trať na Laurovou úplně zrušit, vyrvat koleje a posílat tam zmíněný autobus.
Buď jedno nebo druhé.
Co se týče mně, tak opravdu nevím, ale spíše bych se mírně přiklonil k té tramvaji....
Na druhou stranu, kdybyste zavedli bus spoj např. "278" (to je fuk) "RADLICKÁ - Laurová - Křížová - NA KNÍŽECÍ", moc byste tím nevyřešili, toť fakt.
Ti lidé tam spoj do centra potřebují, ale když jsem tam jel posledně, tak stejně většina vystoupila Na Knížecí a dále pokračovali metrem.
Takže buď tam tu trať prodloužit a provoz na ní kvaliteně provozovat nebo trať na Laurovou úplně zrušit, vyrvat koleje a posílat tam zmíněný autobus.
Buď jedno nebo druhé.
Co se týče mně, tak opravdu nevím, ale spíše bych se mírně přiklonil k té tramvaji....
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Pokud bys nějakému radikálnímu řešení dal limit 20 let, tak se s tebou vůbec nebudu hádat. Ale měl jsem pocit, že pro tebe by bylo nejlepší tu trať zrušit co nejdřív... Co se týče počítání... Ta trať stojí, prostě tam je a účetně nás bude stát pořád stejně, ať už ji budeme využívat, nebo ne. Údržba sice něco stojí, ale nějak si nevzpomínám, kdy se tam na kolejích (pokud pominu práce před znovuzprovozněním) makalo... navařování nebo výměna kolejnic veškeré žádné. Údržba vozů... to je kapka v moři. Praha má 950 tramvají a 1200 busů... No a pak máš cenu energie, kterou vozidlo spotřebuje (tady je na tom tramvaj líp) a něco, co stojí řidič (tady je to vyrovnané)DJ LA DÉFENSE píše:Tož brzké uzdravení, nemoci lezou po lidech ne po horách. Řeknu Ti k tomu jedno, když k tomuhle dojde. Buď prodloužení a nebo zrušení, jedno nastane. Tak se těch lidí nikdo nebude ptát. A neboj Praha bude muset brzy začít šetřit. A i tohle podle mě bude jeden z kroků... On totiž DP je tak trochu sociální (nemyšleno hanlivě, ale ve své pravé podstatě) podnik, když tak na to někdy koukám. A pak skončí výjezdy 11 z Vokovic a Kobylis apod.
A jak už jsem psal dole Káemovi... tohle je šetření, ať to stojí, co to stojí... Jenom lidem z velké socky tramvají uděláš ještě větší socku celou MHD
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Jo jasně... to je klasika. Jenže u tramvají se počítá docházková vdálenost 5 minut, u metra 10 minut. Pokud bys mi řekl, že mi zrušíš tramvaj a budu muset každý den chodit 10 minut na metro (pravda, jsem mladý, tak by mi možná stačilo 6-7 minut), nebo si počkám na bus, co ve špičce jezdí po 15 a v sedle po 30 minutách a doveze mne jenom Na Knížecí (odkud je to do Andělského centra tak 5 minut pěšky - opravdu řešení pro lenochy), tak mně a v podstatě komukoliv v té spodní části Radlic MHD tak znechutíš, že bude radši jezdit autem. A pro lidi z Radlic se z celé MHD stane úplná socka. Anebo... víš čemu se říká šetřit, ať to stojí, co to stojí...?K-M píše:Že vám do toho vstupuju... Nějak zapomínáte, že Radlice mají metro v docházkové vzdálenosti (Laurová Radlickou a Křížová SN po lávce) a že tudíž do centra je metro a na "místní centrum" Anděl (aby nemuseli 1 stanici metrem) by byl ten bus. Stačila by 231 bez jakéhokoliv posilování, maximálně jí udělat závlek na Radlickou pro lenochy. Čili argument stání v koloně aut je úplně off topic - ona tam ta 6 ostatně taky stojí, koukněte se jak jsou namalovány pruhy.
Ta trať degraduje tramvaje do úlohy pomalého přicmrdávacího vozidla pro důchodce a dává jim tu pověst, jako tramvaje v Praze mají.
A teď mne napadlo... Křížová je ve vzdálenosti na SN, Laurová na Radlickou, ale co ta oblast mezi nimi, kde bydlí úplně nejvíc lidí?
Že vám do toho vstupuju... Nějak zapomínáte, že Radlice mají metro v docházkové vzdálenosti (Laurová Radlickou a Křížová SN po lávce) a že tudíž do centra je metro a na "místní centrum" Anděl (aby nemuseli 1 stanici metrem) by byl ten bus. Stačila by 231 bez jakéhokoliv posilování, maximálně jí udělat závlek na Radlickou pro lenochy. Čili argument stání v koloně aut je úplně off topic - ona tam ta 6 ostatně taky stojí, koukněte se jak jsou namalovány pruhy.
Ta trať degraduje tramvaje do úlohy pomalého přicmrdávacího vozidla pro důchodce a dává jim tu pověst, jako tramvaje v Praze mají.
Ta trať degraduje tramvaje do úlohy pomalého přicmrdávacího vozidla pro důchodce a dává jim tu pověst, jako tramvaje v Praze mají.
Přesně k tomu by po zrušení TT došlo - Radlická by se rozšířila na 2 pruhy v každém směru. Takže ten autobus by si ráno postál v pěkné zácpě, protože bus pruh by tam nikdo neudělal. To by lidi moc nepotěšilo. Jinak už na Křížové bývají odpoledne obsazena všechna místa k sezení + pár stojících. Není to moc, ale na sousedící bus zastávce obvykle nestojí nikdo. Asi vědí proč.DJ LA DÉFENSE píše:Třeba i to... Ale tohle neni ten případ tramvaj tady skoro nevadí. Jen auta vadí tramvaji na křižovatce s Ženskými domovy, kdy se tuším rovně jede z kolejí.
Na Radlické bych to vůbec nenazval výstavba nové tratě, je to jen protažení o kousek a vytvoření rozumné smyčky, nic víc.