Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 12:18

Ondrys píše:Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.
Zatížení kolika tun na nápravu má přesně 14T? Prázdná nebo obsazená

Uživatelský avatar
Ondrys
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 25.11.2004 18:35
Bydliště: Jablonec N/N

Příspěvek od Ondrys » 16.1.2007 12:16

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale umí, viz. Vektra, jenže to se nedodrží požadavek DPP o nápravovém zatížení (tuším 110Nm vs. 100Nm), takže ty sedačky 1,5 jsou tam kvůli DPP.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 16.1.2007 12:04

Smurfx píše:Co jsem viděl, tak v drtivé většině jezdí tramvaje v Chemnitzu jenom ve městské zástavbě, na krajích města mají "rychlodráhu", něco jako u nás Modřany, ale rovnou. Pokud ale musí mít vyšší tuhost skříně, tak by měly být i težší ne? Jak je možné, že Variobahn je delší, širší, vyšší, stejně výkonný, ale o dvě tuny lehčí než pražská 14T.
Vypadá to že někdo má větší zkušenosti s výrobou tramvají a nedělal dřív jen lokomotivy, kde je v postatě vysoká hmotnost výhodou.

Jinak víc informací o tomto vozidle je na http://www.frt.cz/tramvaje/vozidla/100n ... opis1.html

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 12:00

slimman píše:Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.
Co jsem viděl, tak v drtivé většině jezdí tramvaje v Chemnitzu jenom ve městské zástavbě, na krajích města mají "rychlodráhu", něco jako u nás Modřany, ale rovnou. Pokud ale musí mít vyšší tuhost skříně, tak by měly být i težší ne? Jak je možné, že Variobahn je delší, širší, vyšší, stejně výkonný, ale o dvě tuny lehčí než pražská 14T.
slimman píše:Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje
Kdyby ale ten schod byl od škodovky normálně vysoký... :) Ale tak vysoký schod je podle mě záměr. Pro důchodce je pohled na ně odstrašující a do hnaných článků je tak ani nenapadne se štverat.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 16.1.2007 12:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 16.1.2007 11:53

Smurfx píše:Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi.
Jenže ono "máme tramvaj jen s jedním schodem, což nikde jinde nemaj" (viz. hnací články) se lépe mediálně prezentuje. :wink:

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha deset

Příspěvek od slimman » 16.1.2007 11:50

Smurfx píše:Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)
Vlakotramvaj obecně musí být nějak upravena i pro provoz na železnici, tedy splňovat některé normy (např. tuhost skříně, profil kola). Zpětně ale musí být i schopná provozu ve městě. Vlakotramvaje by měly taky zvládat více napěťových soustav, být vícesystémové (aspoň tedy dvou-, např. 600Vss a 750V nebo 3kV, případně i střídavé). Teď přesně nevím , jak je to v Chemnitzu, ale tam bude nejspíš napájení stejné jak ve městě, tak mimo.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 11:43

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Právě. Nemyslím, že by si DP dobrovolně pod sebou podřezal větev těmi 1,5 sedačkami a podélnými lavicemi. Ono to na papíře vypadá celkem pěkně (viz nákres 16T), problém je s praxí.

Kolik má pražská 14T nápravové tlaky?
Smurfx a I.am.good: mě by zajímalo co jste kdy dokázali udělat, chytráci
Recenzenti telefonů také žádný telefon nevyrobili, filmoví kritici také často žádný film nenatočili, ale svůj názor z pohledu obyčejného člověka říct mohou.
Naposledy upravil(a) Smurfx dne 16.1.2007 12:03, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5966
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 16.1.2007 11:42

7080 píše:S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.
Jistě, s vnitřním prostorem se dá dost manipulovat, třeba se dají udělat širší parapety, nebo výzbroj přesunout do prostoru pro cestující. Obojí splní zadání - vyplnit prostor, nezvýšit hmotnost a tím splnit maximální nápravové tlaky.

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 16.1.2007 11:29

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat. Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.
Když to Škoda předložila DP,tak to prostě nemusel objednávat,když by to prostě jinak nešlo.Ale i přesto si to DP objednal,ale nemusel!

Ale je zase pravda,že pokud zadání bylo obecné,tak to tak prostě je.To potom je na Škodě,že to tak vyřešila.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 16.1.2007 11:29

slimman píše: To v Chemnitzu samozřejmě není klasická tramvaj, ale jak píše JaHu vlakotramvaj.
Jak se vlakotramvaj liší od standardní tramvaje? (tedy kromě větší šířky, která je v tomto případě možná nově rekonstruovanými tratěmi ve městě)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 16.1.2007 10:59

No, něco mi říká, že kdyby DP řekl škodovce: "Né, čičí, to je fuj, čičí, chci lepší tramvaj, nebo jdu ke konkurenci," tak by škodovka uměla ledacos.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1079
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 16.1.2007 10:59

demon píše:Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !
Ale DP by mohl chtít jinou variantu uspořádání po Škodovce. Neříkejte mi, že tohle bylo to nejlepší z toho co bylo nabídnuto. S vnitřním prostorem se dá dost manipulovat.
Ale na druhou stranu chápu, že pokud bylo zadání obecné jako třeba maximální obsazenost pro sedící, tak to prostě výrobce vyřešil jak vyřešil.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5966
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 16.1.2007 10:47

Tom 11 píše:....Škoda vyrobila to,co si DP objednal!
Jenže takhle to taky neni !!! Škoda vyrobila to co umí a DP objednal jednu z variant. Třeba vnitřní uspořádání neseného článku a 1,5 sedačky DPP neobjednal - jinou variantu prostě Škoda neumí ! Jiná věc jsou první dveře k řidiči - to byl požadavek !

Uživatelský avatar
Tom 11
Uživatel
Příspěvky: 774
Registrován: 19.8.2006 18:17
Bydliště: Byla doba, kdy se mé bydliště nacházelo u linky, jejíž číslo mám v nicku.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tom 11 » 16.1.2007 10:41

Absolut píše:Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?

Jenže to je právě ono...

Všichni totiž hned všechno hází na Škodu,ale nikdo si neuvědomuje,že Škoda vyrobila to,co si DP objednal.Nemyslím jen tady na fóru,ale prostě i z řad cestujících a všichni hned,že Škoda je špatná,ale to,že za to může DP nikdo nevidí!

Třeba na DF na DPP.cz je několik desítek příspěvků,kteří kritizují Škodu...

A stejné to je i u metra,kdyby to DP neschválil,tak je to taky jiné,ale to bohužel mnoho lidí nepochopí!

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 16.1.2007 10:23

Nechápu, jak se můžete navážet do garanta projektu, když Škodovka udělala přesně takovou tramvaj, jakou si DP objednal, ukázala mu návrh, DP schválil, vyrobila, DP ji má, tramvaj jezdí. Je opravdu na vině výrobce, nebo jste jen slepí šotouši? Když si koupíte auto a Vaše dvoutunová tchýně se do něj nevejde, budete žalovat šéfa vývoje automobilky?

Odpovědět